C1REX 16 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 Just now, Banan91PL said: Czy ostatniego bossa można pokonać majac 123 rakiety 2 bomby ? Bo w drugiej fazie koncza mi się rakiety Bossa można pokonać na hard z 0% przedmiotów. Czyli 15 rakiet, 2 bomby i niemal wszystko zabija Cię jednym ciosem. Sposób na wszystkich bossów na hard 0%. No damage. Spoiler Cytuj
devilbot 3 682 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 (edytowane) 42 minuty temu, Banan91PL napisał: Czy ostatniego bossa można pokonać majac 123 rakiety 2 bomby ? Bo w drugiej fazie koncza mi się rakiety Można. Niszcz te jego kule to one dropią więcej rakiet. A jak Ci wybitnie nie idzie to wróć pozbieraj energy tanków z więcej życia i rakiet trochę. W końcu to Metroid. Edytowane 29 października 2021 przez devilbot Cytuj
Banan91PL 34 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 Dochodzę do 3 fazy i tam mnie miażdży , dwie pierwsze do opanowania nie są złe , trzecia rozkminie i będzie git. Gra jest wybitna naprawdę ciekawe doświadczenie Cytuj
devilbot 3 682 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 Niszcz wielkie słońca power bombą, z nich wypada amunicja i życie. 1 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 (edytowane) To mój pierwszy Metroid 2D, tak jakby, bo niedawno zacząłem też grać w Super Metroida (kto wpadł na pomysł, że odbijanie się od ściany jest fajne w tej grze?) i muszę powiedzieć, że coś ma w sobie. Przeszedłem już na normalu i od razu zacząłem na hardzie, wciąga niemiłosiernie. Ostatni boss mi również dał popalić, ale nie na tyle, żebym z tego powodu miał narzekać. Gra ogólnie jest liniowa w świecie metroidvanii, idzie się jak po sznurku, no chyba, że się coś przeoczy to wtedy się błądzi, co mi się zdarzyło, ale przeszedłem bez pomocy. Jedynie sobie pomogłem trochę z sekretami, bo nie wiedziałem do końca o co chodzi z tym bieganiem itp., z racji tego, że nie grałem we wcześniejsze części. Gra jest też bardzo klaustrofobiczna, bardzo skondensowana, ciągle coś się dzieje, więc z wad zabrakło mi tylko spokojniejszych momentów i bardziej otwartych miejscówek, jak na przykład ta z naszym statkiem w Super Metroidzie. A i te "terminatory" co nas ściągają są bardzo spoko, bardzo dobre urozmaicenie, ciągle coś się dzieje. Oceniam na 9/10 i zatrzymuję w kolekcji :). Edytowane 29 października 2021 przez zdrowywariat Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 Udało mi się pokonać grę na hard poniżej 4 godzin. Ostatni boss na hard był zajebisty. Jak za starych czasów trzeba było się nauczyć ataków, bo niektóre mocno bolały. @zdrowywariat - siema. Co z Tobą było, jak Cię nie było? 3 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 16 minut temu, C1REX napisał: Udało mi się pokonać grę na hard poniżej 4 godzin. Ostatni boss na hard był zajebisty. Jak za starych czasów trzeba było się nauczyć ataków, bo niektóre mocno bolały. @zdrowywariat - siema. Co z Tobą było, jak Cię nie było? Gratuluję. Pokutowałem za grzechy ;). 1 Cytuj
beardo0 125 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 Ja zaorałem drugiego bossa i na razie odpuszczam, za duży backlog mam i kończę gierki po kolei - chcę skończyć Astral Chain i może Dooma Eternal i Psychonauts 2 na xboxie A ten artbook to bardzo ładny jest. W ogóle artbooki Nintendo są bardzo fajne, jak ktoś się jara tatuażami. Tyle tam jest spoko pomysłów, że masakra np. w artbooku Zeldy Link's Awakening, czy Metroida (trochę żałuję, że nie mam Astral Chain). Te odblaskowe pocztówki 3D niby prosta rzecz, ale też są jak najbardziej na propsie 4 Cytuj
Banan91PL 34 Opublikowano 29 października 2021 Opublikowano 29 października 2021 Gra ograna ostatni boss na początku wydaje się trudny ale pare podejść łatwo go rozpracować . Na normalu zajęło mi przejście 11:17. Szkoda ze już się skończyło gdyby gra była te 3h dłuższa, chce się więcej . Dla mnie 10/10 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 30 października 2021 Opublikowano 30 października 2021 Kiedy po godzinie prób mówisz wreszcie giń uju Spoiler a tu jeszcze trzecia faza xD. Cytuj
ogqozo 6 542 Opublikowano 30 października 2021 Opublikowano 30 października 2021 Nadal myślę, że jedyny problem z tym bossem to dość niejasna komunikacja progresu w walce, a nie trudność walki jako taka czy to, że można zginąć. Jego nie trzeba za bardzo faszerować pociskami tak długo, to jest walka na trzy minuty, ale można tak pomyśleć, że jak w niego właduję 120 pocisków to padnie, bo przecież musi mieć pulę HP i z każdym pociskiem spada, aż do zera, co nie. Tymczasem żeby zakończyć wszystkie kolejne fazy trzeba go kontrować i robić te QTE. Bez tego, nawet po 500 pociskach typek będzie zachęcał do kontrowania, po czym wracać do innych atakow, i walka będzie trwać w nieskończoność. Jak dla mnie, to jedno nie jest tak oczywiste i z tym faktycznie jakaś sugestia od gry byłaby pewnie miła dla wielu ludzi. Że TRZEBA kontrować. Tego typu mechanizm walk z bossami nie jest bardzo wyjątkowy w świecie gier, ALE zdecydowana większość z nich obecnie to jakoś komunikuje, najczęściej poprzez widoczny pasek HP, który czyni oczywistym, czy faktycznie coś robimy przeciwnikowi czy nie i jak nie spada to wiadomo, że trzeba spróbować czegoś innego. Kontrowanie wywala też dużo pocisków, ogólnie dzięki temu i kulkom stosunkowo łatwo jest toczyć tę walkę na pełnej energii i czasem nawet na pełnych pociskach. 1 1 Cytuj
Harbuz 953 Opublikowano 30 października 2021 Opublikowano 30 października 2021 Mam nadzieję, że nie będzie już trudniejszych łamigłówek niż ta ze shinesparkiem w Burenii za 10 missliles... Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 30 października 2021 Opublikowano 30 października 2021 Nie tylko ostatni boss tak ma. Wiele bossów ma niejasną mechanikę ripost. Np. Jeden z elitarnych żołnierzy uderza tarczą w ziemię bez żadnego błysku. Wtedy można zrobić melee i go zastopować na moment. W tym stanie można użyć linki energetycznej i wyrwać mu tarczę z rąk. Skąd człowiek ma się tego sam domyśleć? Mniejsi minibossowie mają ten niebieski i czerwony melee. Niebieski można sparrować za ogromny damage. Czerwonego już nie. Gra w żaden sposób tego nie tłumaczy. Przypomina to granie w dark souls, gdzie podstawowe rzeczy są niejasne i bez tej wiedzy gra staje się niepotrzebnie trudna. Cytuj
ogqozo 6 542 Opublikowano 31 października 2021 Opublikowano 31 października 2021 Ani ta gra nie ma nic wspólnego z Dark Souls, ani nie ma nic dziwnego w tym, że nie każdy DETAL każdego ataku jest opisany. Na szczęście twórcy nie poszli w Sony i niektórych rzeczy faktycznie można "się samemu domyśleć". Każdy gracz część z nich pewnie wykorzysta, ale bez wgłębiania się może nie wszystkie, no i dobrze. Trochę to co innego niż fakt tego, co w ogóle TRZEBA zrobić, żeby zabić obowiązkowego bossa i co jest inne niż typowo w grach. Tutaj nawet po Metroidzie gracze mogą jednak oczekiwać czegoś innego. Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 1 listopada 2021 Opublikowano 1 listopada 2021 W necie ten filmik wywołał małą burzę. Koleś został trochę zjechany za ten rant. Większość graczy nie miała z tym problemu, ale jestem w stanie zrozumieć frustrację, jeśli ktoś tego przejścia nie zauważy. Udało mi się przejść grę bez opisu, ale nie mam wątpliwości, że można całkowicie się zablokować w grze, bo się gdzieś w ścianę nie strzeli. Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 1 listopada 2021 Opublikowano 1 listopada 2021 (edytowane) 13 minut temu, C1REX napisał: W necie ten filmik wywołał małą burzę. Koleś został trochę zjechany za ten rant. Większość graczy nie miała z tym problemu, ale jestem w stanie zrozumieć frustrację, jeśli ktoś tego przejścia nie zauważy. Udało mi się przejść grę bez opisu, ale nie mam wątpliwości, że można całkowicie się zablokować w grze, bo się gdzieś w ścianę nie strzeli. Zdarzyło się, że błądziłem, ale później przyjąłem zasadę, że przejście musi być zaraz obok. Metroid Dread to chyba najbardziej liniowa Metroidvania, bo gram teraz w Hollow Knight i jest dużo większa swoboda, łatwiej się zgubić. Swoją drogą może tak miało być, że wtedy mi HK nie podeszło, bo teraz gram na OLEDzie i jeszcze w dobrych słuchawkach z bluetooth :). Edytowane 1 listopada 2021 przez zdrowywariat Cytuj
Harbuz 953 Opublikowano 2 listopada 2021 Opublikowano 2 listopada 2021 Niecałe 12 godz. 100% itemów wpadło, czyściło się bardzo przyjemnie, ale część musiałem zbierać z pomocą googla. Faktycznie te z shinesparkiem bardziej irytujące niż w poprzednich częściach. Ostatni Boss padł w mniej niż 10 podejść. Jak już się człowiek nauczy pierwszej fazy i jednego ataku z drugiej to jest całkiem spoko. Większy problem miałem z bossem muchą a pewnie byłby jeszcze większy gdybym nie zastosował myku, o którym przeczytałem w necie. 8++/10 ode mnie jako fana serii Cytuj
SnoD 2 314 Opublikowano 2 listopada 2021 Opublikowano 2 listopada 2021 Dopiero zacząłem, ale muszę przyznać, że gra prezentuje się bardzo ładnie, a większy ekran niż w przypadku 2DS jest zbawieniem przy używaniu mapy i orientowaniu się w otoczeniu. Miałem trochę mieszane uczucia co do Emmi, ale ostatecznie chyba jednak pomysł in plus. Cytuj
beardo0 125 Opublikowano 2 listopada 2021 Opublikowano 2 listopada 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Harbuz napisał: Niecałe 12 godz. 100% itemów wpadło, czyściło się bardzo przyjemnie, ale część musiałem zbierać z pomocą googla. Faktycznie te z shinesparkiem bardziej irytujące niż w poprzednich częściach. Ostatni Boss padł w mniej niż 10 podejść. Jak już się człowiek nauczy pierwszej fazy i jednego ataku z drugiej to jest całkiem spoko. Większy problem miałem z bossem muchą a pewnie byłby jeszcze większy gdybym nie zastosował myku, o którym przeczytałem w necie. 8++/10 ode mnie jako fana serii Właśnie walczyłem z jakimś bossem owadem, do najprostszych nie należał, ale go zaorałem. Powoli robi się ostro, poziom trudności wzrasta, teraz walczę z Spoiler dwoma żołnierzami Chozo i muszę odpocząć od gry jak na razie. Burenia - dobry kawałek Edytowane 2 listopada 2021 przez beardo0 Cytuj
funditto 657 Opublikowano 2 listopada 2021 Opublikowano 2 listopada 2021 @beardo0 Walka ze spoilera to jedna z ciekawszych w tej grze. Też miałem problem i pisałem o tym w tym temacie. Wtedy dostałem wskazówkę, żeby korzystać z tego co zdobyłem chwilę wcześniej. Dasz radę Cytuj
Arkady 1 008 Opublikowano 5 listopada 2021 Opublikowano 5 listopada 2021 Skończyłem na 100%, wspaniała gra i to mój pierwszy Metroid jaki skończyłem, Prime na GC coś tam liznąłem Zagram teraz na Hardzie bo mam niedosyt, tak właśnie było kiedy zaczęły się napisy końcowe 1 Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 8 listopada 2021 Opublikowano 8 listopada 2021 (edytowane) Naszła mnie taka refleksja, gdy już emocje opadły, że gra jest jeszcze lepsza, niż myślałem. Spokojnie może stawać w szranki z Ori2 i Hollow Knight. Różni się od wymienionych bardzo, bo jest klaustrofobiczna i bardziej nastawiana na szybką akcję. Jeśli chodzi o Emmi to czułem się jak w Terminatorze, te emocje, gdy zostałem zauważony, fajnie. W końcu poczujmy to co czują inni, gdy Samus na nich poluje, która porusza się szybko, może nie z taką gracją jak Ori, ale steruje się nią równie legancko. Piszę o tym, bo na początku miałem trochę mieszane uczucia, jednak gra ma coś w sobie, mimo kilku wad, to coś to po prostu - dobrze się w to gra. Edytowane 8 listopada 2021 przez zdrowywariat Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 8 listopada 2021 Opublikowano 8 listopada 2021 Mi się gra bardzo podobała. Bardziej niż Hollow Knight i Castlevania SotN. Dobrze wyważona długość i trudność gry. Świetni bossowie. Fajny rozwój postaci pomimo braku exp i levelowania. Tylko do Emmi mam wątpliwości. Przecież te robociki mogłyby pokonać każdego bossa w grze. Cytuj
GearsUp 145 Opublikowano 8 listopada 2021 Opublikowano 8 listopada 2021 21 minut temu, C1REX napisał: Mi się gra bardzo podobała. A jak ci się podobały te efekty na drugim planie w tej grze? Moim zdaniem świetny zabieg i można było się bardziej wczuć w grę. Świetna immersja. Cytat This kind of issue is know. Yuzu doesn't handle multiple video streams at the same time. Od dzielenia się wrażeniami z grania na spiraconych wersjach jest ten temat: 1 Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 8 listopada 2021 Opublikowano 8 listopada 2021 5 minutes ago, GearsUp said: A jak ci się podobały te efekty na drugim planie w tej grze? Moim zdaniem świetny zabieg i można było się bardziej wczuć w grę. Świetna immersja. Praktycznie wszystko mi się podobało w tej grze. Polecam. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.