Skocz do zawartości

Steam Deck


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bateria tylko w duzych gierkach. W takim NMS czy Rise of the Tombr raider to niecłe 2h. Pixelowe gierki to conajmniej kika godzin dzialania. Bateria to najwiekszy (dla mnie jedyny na ten moment) minus SD.

Opublikowano

No ale rozumiem, ze mowisz o dzialaniu na steam os? Tam faktycznie pokazywalo ladnie czas, ograniczylem sobie tdp jak gra nie wymagajaca.

 

Na Windows jakis dramat tak szybko leci. Podejrzewam brak jakis kluczowych sterownikow odpowiedzialnych za zarzadzenia energia? 

 

 

Dalej jestem w ciezkim szoku, ze na przenosnym sprzecie mozna emulowac ps3 w miare plynnie.

Opublikowano (edytowane)

Mi ostatnio chodzi po głwoie steam deck. Gry playstation i xboxa trafiają na steam więc można tylko zyskać. Sprawdza się u was jako "główny" sprzęt do grania i potrafił wyprzeć duże konsole? Są jakieś plotki kiedy może pojawić się steam deck 2? Bo może warto poczekać do premiery SD2.

Edytowane przez PanKamil
Opublikowano

SD2 będzie ale jak SD nie ma nawet roku na rynku to trochę wody w wiśle upłynie.

 

Zależy od scenariusza. Ja nie jestem dobrym przykładem bo jestem zapracowanym ojcem blisko 40 ale gram obecnie tylko na SD i Switchu. U mnie się sprawdza ;-)

 

Ale też mam znajomych którzy nawet nie rozważali na początku a teraz kupili i używają więc... najwyżej sprzedasz z niewielką stratą - ryzyko niewielkie.

Opublikowano

Oj tak. No ale to jest mimo wszystko eksperyment których już trochę mieli więc woleli po kosztach chyba działać. Natomiast wygląda, że "chwyciło" więc liczę też na nowe, lepsze wersje. Już kij, jestem w stanie więcej zapłacić. Chciałbym też coś składanego ala 3ds tylko większe, jak np GPD WIN 2 - wtedy można to wziąć w kieszeń a nie tylko do plecaka xd

Opublikowano

Moje obawy to właśnie lipny wyświetlacz który ponoc odstaje nawet od smarfonów z niskich półek no i 7 cali czy to nie jest trochę za mało. Full HD, oled i 11 cali jak w tablecie to byłby ideał. W takim wypadku mógłbym zrezygnować ze stacjonarnego grania.

 

Opublikowano
34 minuty temu, PanKamil napisał:

Moje obawy to właśnie lipny wyświetlacz który ponoc odstaje nawet od smarfonów z niskich półek no i 7 cali czy to nie jest trochę za mało. Full HD, oled i 11 cali jak w tablecie to byłby ideał. W takim wypadku mógłbym zrezygnować ze stacjonarnego grania.

Jak mawiał klasyk, OLEDa nie ma, ale też jest zajebiście. Są też pluginy, którymi możesz sobie podkręcić saturację kolorów - nadal dwie ligii za oledem, ale... Wyobraź sobie przenośne RE2, Bioshocka, GTA V czy God of War, na sraczu, pod kołderką, w pociągu (może być wszystko naraz, kto zabroni srać pod kołderką w PKP). Jeśli ta wizja Cię nie rusza to ja bym się mocno zastanowił, a jeśli jednak michałek dygnął to kupując decka podejmiesz dobrą decyzję. Dzisiaj jechałem do domu załatwić sprawy i przez Black Mesę podróż śmignęła mi nie wiem kiedy.

 

A rozdzielczość i wielkość ekranu idą ze sobą w parze, do tego grasz na PC, więc wszelkie antyaliasingi i tak dalej możesz poustawiać po swojemu na tyle, że nierzadko wygląda to bardzo, bardzo ostro i pięknie. 

 

  • Lubię! 1
  • Haha 1
Opublikowano

Days Gone na malym ekranie wyglada przekozacko i dziala mega dobrze. 

 

Ustawienia wysokie tylko cienie medium. Lata to 40 do 50fps. 

 

Gral ktos w Wieska 3? Ciekawe jak po update jutro bedzie smigac.

Opublikowano
19 godzin temu, bisoner napisał:

Days Gone na malym ekranie wyglada przekozacko i dziala mega dobrze. 

 

Ustawienia wysokie tylko cienie medium. Lata to 40 do 50fps. 

 

Gral ktos w Wieska 3? Ciekawe jak po update jutro bedzie smigac.

Przed updatem Wiesiek wyglądał super z ustawieniami od pixel deck. Nie wiem jak po ale z tego co po internetach krąży to coś się tam wali.

Opublikowano

Na DX11 działa u mnie dokładnie tak samo jak przed patchem - preset Medium, 40Hz i jest stały framerate, całkiem niezły czas na baterii i przy okazji gra się responsywnie.

Opublikowano
2 godziny temu, Bzduras napisał:

Na DX11 działa u mnie dokładnie tak samo jak przed patchem - preset Medium, 40Hz i jest stały framerate, całkiem niezły czas na baterii i przy okazji gra się responsywnie.

DX11 wybawicielem Decka widzę :). 

Opublikowano
2 godziny temu, Bzduras napisał:

Na DX11 działa u mnie dokładnie tak samo jak przed patchem - preset Medium, 40Hz i jest stały framerate, całkiem niezły czas na baterii i przy okazji gra się responsywnie.

te 40 hz na wyswietlaczu 60hz daje jakiegoś boosta? Mam tv z 60hz i jak pytałem o te tryby graficzne 40hz to dostawałem odpowiedź, że to bez sensu. Jak to w praktyce wygląda?

Opublikowano

40Hz jeśli chodzi o czas wyświetlania klatki jest dokładnie pomiędzy 30fps a 60fps. Na dużych konsolach wygląda to inaczej, bo 40Hz na wyświetlaczu 60Hz faktycznie nie ma sensu. Dlaczego? Posłużę się tutaj bardzo fajnie rozpisanym postem z reddita:

Cytat

A TV's hertz basically says how often it refreshes per second. (Most) screens can't adapt how often it can refresh. So a 60hz screen refreshes 60 times per second (every 16.66 milliseconds), a 120hz screen refreshes 120 times per second (8.33 milliseconds).

Now, if you want to push out a 60fps image, that's great! It just matches perfectly with a 60hz screen, one refresh of the tv, for one refresh of the inputframe. If you push a 60fps feed to a 120hz screen, every two refreshes of the screen you'll display the one refresh of the inputframe.

Now, say you want to output a 40fps image to your screen, you encounter a problem with your 60hz screen: you can't have balanced frametimes. The first time your screen refreshes, it receives a frame from your console. The second time your screen refreshes, 16.66 milliseconds later, there's no new frame! It takes 25 milliseconds for a new 40fps frame to appear. So the second frame of your game only appears in the third frame of your screen, at 33.33 milliseconds. At the fourth frame of your screen, at 49 and some milliseconds, the third frame of the console isn't ready yet, that only appears at 50 milliseconds! So once again it gets delayed to the next screenframe. But now the screen and console frames caught up for the next timing, so you get a new input frame for the next screen frame immediately! And the next ones don't match, AGAIN! This goes on and on, with very inconsistent results and mismatches and bad looking graphics.

Now think about the same exercise, but 40fps on 120hz. One device outputs a signal every 25 milliseconds, the other displays a signal every 8.33 milliseconds. 25 divided by 3 is.... 8.33! So every third screenrefresh matches perfectly with a new frame being output by the console! Perfect timings, smooth looking results.

So the most important thing is: 120 can be divided by 40 properly, 60 can't be divided by 40.

 

A jaka jest różnica? Taka, że gierka jest o wiele bardziej responsywna niż podczas grania w 30 klatkach, a na Decku takie odświeżanie dodatkowo oszczędza baterię i nie doi jej jak granie w 60fps. To złoty półśrodek dla gierek na tym sprzęcie. I inna sprawa, że na SD nie zakładasz limitu klatek na 40, tylko fizycznie zmieniasz częstotliwość odświeżania ekranu na 40Hz, więc omijasz problemy z nierównym podziałem czasu wyświetlania klatki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...