Skocz do zawartości

Steam Deck


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, Daffy napisał:

Ja tam miałem z octopath2, długi dylemat ale są demka więc obadalem tu i tu i nawet OLED i pudełko na switcha przegrało :p

Nie no gry "multiplatformowe" na Switcha przestały mieć sens. Taki Bloodstained, który się niczym wielkim nie wyróżnia na Decku to jak inna gra, ladniejsza, plynniejsza, bardziej grywalna. Na baterii śmiga chyba z 7h. 

 

Co do problemów z dźwiękiem, też to zauważyłem. Mam na razie tylko 2 tytuły zainstalowane, ale przy Bloodstained jest wszystko ok zawsze po wybudzeniu, a przy Dead Cells zawsze laguje dźwięk i pomaga tylko restart apki. Na szczęście w tej grze jest zapis "zawsze" więc luzik, ale wkurzające. Widac per gra trzeba sprawdzać, czy nie wariuje w trybie uspienia. Katowałem w weekend tego Decka 10h i 0 wywaleń systemu jak do tej pory. 

 

Bloodstained RoTN i Dead Cells na tym urządzeniu godne grzechu. Czekam na Steam Sale i wpada Huntdown, Persona 3 Portable i Chained Echoes jeszcze. 

 

Opublikowano (edytowane)

Dead Cells jest linuxowym portem a te o dziwo dziwnie się zachowują. Wymuś protona w zakładce COMPATIBILITY to dostaniesz wersję z Windy, tylko Save się nie przenosi wtedy xd Ja też staram się pauzować gierkę przed uśpieniem. Mam wrażenie, że lepiej wtedy SD to znosi. W emulatorach to już w ogóle mus, dolphin mi się wywalał bez tego regularnie.

Edytowane przez NemoKOF
  • Plusik 1
Opublikowano
50 minut temu, NemoKOF napisał:

Dead Cells jest linuxowym portem a te o dziwo dziwnie się zachowują. Wymuś protona w zakładce COMPATIBILITY to dostaniesz wersję z Windy, tylko Save się nie przenosi wtedy xd Ja też staram się pauzować gierkę przed uśpieniem. Mam wrażenie, że lepiej wtedy SD to znosi. W emulatorach to już w ogóle mus, dolphin mi się wywalał bez tego regularnie.

No już trochę pograłem na Linuxowej, więc nie skorzystam, poza tym sleepem to działa bardzo dobrze :) Akurat w Dead Cells to nie ma problemu jakiegoś dużego z odpalaniem gry jeszcze raz jak coś, więc do obejścia. Ale w jakichś Personach itp., gdzie save co godzinę się robi w Dungeonach, poprawny sleep mode to must have.

Opublikowano

To ja w chained echeos miałem tak że czasami grałem na tv, usypialem, odpinalem i chciałem dalej grać przenośnie i gierka nie reagowała na kontrolery, czy to wbudowane deckowe czy jak podłączałem pada. W opcjach niby wszystko grało, po menu konsoli mogłem poruszać się bez problemu czy to padem czy wbudowanymi guzikami ale w grze nic nie działało, musiałem resetować tytuł.

Opublikowano

Mi się trochę nie chce grać w AAA na SD z uwagi właśnie na słabą baterię. Jedyny wyjątek to gry dostępne tylko na PC/PS5, które chrupałyby na kompie (mam Series X i na razie o PS5 nie myślę). Natomiast to genialny sprzęt do gierek AA, indyków, platformówek i emulatorów. Kiedyś chcialem bawić się w zakup PS2, mniejszego TV i jakichś upscallerów. Teraz już tego nie potrzebuję. 

Opublikowano

Ja Eldena przechodziłem na stacjonarce + SD. Zapisy się synchronizują bez problemu. Dla mnie była to wtedy bajka. Starsze gry AAA jak seria RE czy inne dobrze zoptymalizowane też świetnie działają na SD.

 

No i dzięki tym touchpad można ogrywać rtsy z aktywną pauzą, RPGi czy strategie.

Opublikowano

To, czy ustawienia graficzne idą do chmury z savem rozumiem zależy od gry?

 

Bo mam parę gier, które bym pograł przemiennie na stacjonarce i SD, ale nie chce mi się babrać w zmianę ustawień za każdym razem. A w niektórych przypadkach czytałem, że ludzie mieli problemy z grami potem (bo np. ustawienia stacjonarki skopały decka itp.).

Opublikowano
3 godziny temu, Suavek napisał:

To, czy ustawienia graficzne idą do chmury z savem rozumiem zależy od gry?

 

Bo mam parę gier, które bym pograł przemiennie na stacjonarce i SD, ale nie chce mi się babrać w zmianę ustawień za każdym razem. A w niektórych przypadkach czytałem, że ludzie mieli problemy z grami potem (bo np. ustawienia stacjonarki skopały decka itp.).

 

Nie miałem problemu z ustawieniami ale nie gwarantuję ,że w każdej grze tak jest. 

Opublikowano

Dziś wpadł stabilny update dla wszystkich więc od teraz każdemu min. demo Re4 działa i wygląda jak powinno. Wcześniej trzeba było mieć kanał aktualizacji ustawiony na preview by nie mieć artefaktów i 10fps w demku.

Opublikowano
5 godzin temu, Daffy napisał:

Dziś wpadł stabilny update dla wszystkich więc od teraz każdemu min. demo Re4 działa i wygląda jak powinno. Wcześniej trzeba było mieć kanał aktualizacji ustawiony na preview by nie mieć artefaktów i 10fps w demku.

Na 40 fps da się RE4R demko na tym puścić? Będę testował po premierze, kupiłem wersje PC, demka juz mi się nie chce zaciągać na Decka:). 

Opublikowano (edytowane)

Nie sprawdzałem, może ze wszystkim na low. Ogółem demo gorzej zoptymalizowane niz poprzednie residenty na tym silniku. Village to grałem w 30fps ze wszystkim praktycznie na max. Re3 grałem 40fps z wszystkim na max. Tutaj 30fps ale mieszanka ustawień nawet z niektórymi na low. Może full będzie lepiej chodził albo patchami poprawią

 

Ze wszystkim na low masz 45-60fps

 

 

Edytowane przez Daffy
Opublikowano

Takie gry na małym ekranie i tak wyglądają super. Nie podpinałbym tego pod TV ale przenośnie to można i to bardzo. Sam ogram na XSX/PS5 ale 100% kupie do kolekcji na Steam.

Opublikowano

Pewnie i tak Re4 full zoptymalizuja, zarówno twórcy jak i softem decka, sporo już dedykowanych aktualizacji pod daną grę wyszło. No i Re4 ma denuvo a to zawsze mocno obciąża i gry dziwnie z tym chodzą. Jedyny żal do re engine mam do braku obsługi 16:10, wszystkie gry na nim przenośnie na decku mają czarne pasy.

Opublikowano

RE3 chodziło szokująco dobrze na SD, to chyba pierwsza gra, którą ograłem i była wtedy oznaczona jako unsupported. Demo RE4 działa słabo, ale już przy Dead Space się trochę przyzwyczaiłem do 30 fps (i mniej) znowu, na małym ekranie jakoś tak nie skacze jak na TV.

 

Jak miałem słaby komputer 15 lat temu to grałem w Mass Effect w jakichś na oko 20 klatkach i jednak udało mi się wszystkie 3 części przejść.

Opublikowano

Re2,Re3 i Village działają abstrakcyjnie dobrze na decku. Dlatego zdziwiony byłem demem Re4 bo graficznie to nawet chyba brzydsze niż village, jak pisałem może full będzie lepiej zoptymalizowany 

Opublikowano

Parę stron temu wrzucałem ;) ale zawsze warto przypominać o cryoutilites bo wraz z zmiana vramu w biosie w niektórych grach potrafią zdziałać cuda

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Daffy napisał:

Re2,Re3 i Village działają abstrakcyjnie dobrze na decku. Dlatego zdziwiony byłem demem Re4 bo graficznie to nawet chyba brzydsze niż village, jak pisałem może full będzie lepiej zoptymalizowany 

Gry AAA na PC w ostatnim czasie to dramat optymalizacyjny. Gra ma dosłownie te same ficzery graficzne, co inne Resi post RE2R i działa z jakiegoś powodu te 30% gorzej, cała nadzieja, że Capcom naprawdę miał stary kod do dema. Szkoda by było, bo inne ich gry wspaniałe chodzą na Decku. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

Deck niby oficjalnie nie wspiera PSVR2. Nie wiem czy to ma moc pociagnac jakas gierke w VR. Nie widze sensu nawet probowac skoro dusi sie to na nowych grach w Full HD albo nizej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...