Skocz do zawartości

Steam Deck


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

20 godzin temu, Daffy napisał(a):

Bardzo fajnie śmiga 

 

 

 

 

Po tych wszystkich Alan Wake'ach 2, Dragon's Dogmach 2 i innych Finalach XVI zdaje się, że znowu mamy erę, kiedy to nowe "duże" gry działają na decku.

Edytowane przez tlas
  • Plusik 1
Opublikowano
Godzinę temu, tlas napisał(a):

 

 

Po tych wszystkich Alan Wake'ach 2, Dragon's Dogmach 2 i innych Finalach XVI zdaje się, że znowu mamy erę, kiedy to nowe "duże" gry działają na decku.

Mam teorie że to może być zasługa jeszcze potajemnych portów gierek na switcha2.

 

Tak jak wcześniej steam deck dostawał rykoszetem dobrze działających portów dzięki temu że teamy developerskie musiały optymalizować gierki na PS4/xone

Opublikowano

Domyślnie to ma włączone TSR (czyli upscaler taki nazwijmy to "stockowy" zaimplementowany w UE5). Ale różnica między TSR a DLSS to jest przepaść jakościowa na korzyść tego drugiego - grając w wersję MS Store (a dostałem w Play Anywhere no to przecież nie będę na Steamie drugi raz kupować) na początku nie było w ogóle obsługi DLSS i to było widać głównie w artefaktach na efektach cząsteczkowych (których NG2B ma dużo) i bardzo mocno podkręconym sharpeningu, jakby ktoś ostrość w ekranie skręcił na 102%. DLSS przy tym to niebo a ziemia, FSR nie próbowałem.

Opublikowano
W dniu 27.01.2025 o 21:44, Daffy napisał(a):

Frame generator jako plugin do decky, czego to scena nie wymyśli xddddd

 

 

 

Wyszła nowsza wersja która umożliwia wrzucenie fsr3.1 i framegeneration do każdej gry, która obsługuje dx12. Wcześniej było to możliwe tylko dla tych co obsługują dlss. Do tego można wybierać czy gierka ma korzystać z obu bajerów, czy tylko z jednego na raz.

Opublikowano

W Indianie to nie chce działać. Ręcznie wrzucane dlss enabler również. W returnalu plugin na razie też nie działa, da się ręcznie dorzucić dlss enabler z poziomu instalatora ale wybierając inne opcje niż domyślne, więc może przez to. Na razie hit or miss. 

Opublikowano

No ten trzeci akt w Baldurze to już niezła kaszanka :) Miasto wygląda super, ale tak jak wcześniej miałem te 28-30 klatek tak teraz se potrafi na 17-19 spaść, a średnio te 24 filmowe. Mnie to ryra, to turowy rpg, ale jak ktoś sobie wydłubuje oczy widelcem poniżej tych 40 klatek to niech się trzyma z daleka. W każdym razie gra jest ewidentnie zbyt złożona jak na Decka i nie powinna mieć zielonej odznaki

  • Plusik 1
Opublikowano

We have identified and analyzed both successful and underperforming cases of console exclusives released on PC, and we are preparing to release the game in a way that ensures continued success in the PC market. This will include optimization, enhancing user convenience, adding supplementary content, and tailored marketing strategies unique to Shift Up. In particular, we plan to optimize the game to ensure smooth gameplay even in UMPC (Steam Deck) environments.

 

Shift Up - Business Performance Results Q4 2024 Page 13

 

Czyli Stellar Blade kolejną gierką w tym roku co nie miała działa , a będzie śmigać na deczku

Opublikowano

Gram sobie w Starcrafta na trackpadzie i gra się spoko. Oczywiście nie online gdzie akcje na sekundę liczą się w setkach, ale kampania i skirmish super. Wymagało przyzwyczajenia, ale po poustawianiu sobie wszystkiego pod siebie jest o niebo lepiej niż na zwykłym padzie na Xboxie. Trackpady w Steamdecku to jednak coś fantastycznego

  • This 1
Opublikowano

Zauważyłem, że mam w non steam jakieś 40 giga, a mam tylko Heroesy. Boję się cokolwiek usuwać w desktop mode żeby nie spierdolić czegoś, ale te 40 giga to sporo miejsca. Szukałem wskazówek na necie, ale też trochę z nieufnością podchodzę. Pomoże ktoś?

Opublikowano

Na Decku każda gra pobiera shaderki - jedne większe, inne mniejsze. W dużym skrócie to takie coś, na co narzekają posiadacze 6090 i Radeonów pińć tysiency, że im przez generowanie tego gówna gra się zacina na karcie za równowartość kawalerki w Warszawie, szczególnie jak gierki są na Unrealu. Zawsze jak pojawia się coś nowego na ekranie (efekt, rozbłysk i tak dalej) to muszą się skompilować shadery dla takiego efektu i przeważnie wtedy jest stutter, dzieje się to tylko za pierwszym razem - potem już jest gucio i gra sobie korzysta z tego, co zostało skompilowane wcześniej. Valve je sobie kompiluje po swojej stronie i jak ściągasz grę na Decku to dorzuca Ci je obok danych gry, żebyś mógł sobie płynnie na protonku popykać.

 

Z drugiej strony jak tak myślę to wracamy do punktu wyjścia, bo shadery są oznaczone w systemie osobno i podpisane, ile miejsca zajmują. Korzystasz z jakichś emulatorów? Może to ROMy są traktowane jako inne dane.

Opublikowano

To raczej coś innego. Miałem zainstalowanego Starcrafta 1 i 2, ale z jakiegoś powodu skrót do Battle.net przestał działać. Po ponownym zainstalowaniu okazało się, że muszę zainstalować na nowo te gry. Sądziłem, że będą nadpisane, ale chyba Deck zainstalował je na nowo a starych nie usunął. Nie mam żadnych emulatorów ani romów

  • This 1
Opublikowano

Czasem folder z shaderami zostaje mimo że już dawno gierkę odistalowalismy i nie mamy na dysku. 

 

Cryobyte ma narzędzie do wyszukiwania tych folderów i możliwość ich usuwania. 

Teraz, Homelander napisał(a):

To raczej coś innego. Miałem zainstalowanego Starcrafta 1 i 2, ale z jakiegoś powodu skrót do Battle.net przestał działać. Po ponownym zainstalowaniu okazało się, że muszę zainstalować na nowo te gry. Sądziłem, że będą nadpisane, ale chyba Deck zainstalował je na nowo a starych nie usunął. Nie mam żadnych emulatorów ani romów

Brzmi jak powód

Opublikowano
1 minute ago, Daffy said:

Czasem folder z shaderami zostaje mimo że już dawno gierkę odistalowalismy i nie mamy na dysku. 

 

Cryobyte ma narzędzie do wyszukiwania tych folderów i możliwość ich usuwania. 

Brzmi jak powód

 

No tak. Tylko gdzie to znaleźć. Tego domyślnego folderu w którym instaluje się gra już nie ma po odinstalowaniu z poziomu Battle.netu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...