Skocz do zawartości

RETROARCH czyli emulator wszystkiego na Xboxie Series X/S.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wrzuciłem z USB na wew SSD i dalej to samo. Największy problem jest gdy walczy się na arenie Lost Cathedral. W trybie trenigowym klatki z 60fps lecą mocno w dół. Jakoś do +/- 35fps, dodatkowo dźwięk/muzyka też "siada". Jednak wystarczy kawałek się przejść po arenie i jest już ok. Powrót do miejsca "startowego" i znowu fps i muzyka się "psuje". Na PC od dawna jest ten problem (z tego co wyczytałem na forach). Tyle że na PC jest więcej opcji/możliwości.  

9 godzin temu, Dr.Czekolada napisał:

Na linie trzeba zmienić wewnętrzną rozdzielczość gry na natywną PS2. Czarne niebo w grach Criteterion niestety nic się nie ździala to charakterystyczny bug pcsx2.

Widocznie czarne niebo w Burnoutach to "mega problem" skoro przez tyle lat nie udało się tego naprawić, aby normalnie bez kombinowania działało jak należy. 

Opublikowano

Ta najnowsza wersja retroarcha jest chyba zwalona. Na wersji Pub3 działał mi bez problemu Gamecube/Wii, teraz się nic nie odpala, a core PS2 też zrobił się jakiś kapryśny. Coś tam pomieszali z nazewnictwem liter dysków i są problemy. Szkoda, że nie można wrócić do poprzedniej wersji, ehh. Trzeba czekać.

Opublikowano
W dniu 31.01.2022 o 11:03, Meanthord napisał:

Ta najnowsza wersja retroarcha jest chyba zwalona. Na wersji Pub3 działał mi bez problemu Gamecube/Wii, teraz się nic nie odpala, a core PS2 też zrobił się jakiś kapryśny

W dniu 2.02.2022 o 17:26, GearsUp napisał:

Teraz nawet ten fanowski Metroid nie działa. No to ładnie smaka narobili i w pisdoo wyłączyli wszystko.

3 godziny temu, Texz napisał:

To była kwestia czasu :nosacz2:

Ale jak to? Ja nie mam żadnej aktualizacji i mam ciągle wersje PUB3. Weźcie to może usuńcie i od nowa zainstalujcie z tej stronki - z pierwszego posta.

PS Tylko backup playlist wcześniej.

Opublikowano
23 godziny temu, grzybiarz napisał:

Ale jak to? Ja nie mam żadnej aktualizacji i mam ciągle wersje PUB3. Weźcie to może usuńcie i od nowa zainstalujcie z tej stronki - z pierwszego posta.

PS Tylko backup playlist wcześniej.

 

I bardzo dobrze, że nie masz aktualizacji, właśnie przez instalację z pierwszej strony posta wskakuje już nowa wersja (nie Pub3) i niestety na niej przestał mi kompletnie działać Gamecube i Wii :/.

Opublikowano

Czekam na nową wersję. Szkoda że takie gry jak F-Zero GX/Soul Calibur 3/Valkyrie Profile 2/Burnout 3 nie działają idealnie (blisko "ideału"). W sumie nawet na PC, po tylu latach są problemy (większe/mniejsze) z tymi grami. Na kilku filmikach widziałem Soul Calibur 3 na PC który działa w betonowych 60fps, no ale do takiego luksusu trzeba mieć mocny komputer + wiedzieć co włączyć i wyłączyć w menu. 

 

Mały offtop. Grając w SC3 w 2K (1440p) ciężko nie odnieść wrażenia że Soul Calibur 6 to "designerska bieda". SC3 w "mocnym hd" prezentuje się wspaniale. Szkoda że Bandai Namco nie chce zrobić wersji HD na obecnych konsolach/PC (wersja SC3 arcade edition + dobry online). Dla mnie to najlepsza część. Piękna grafika jak na PS2. Dużo pięknych aren/świetna muzyka i mnóstwo zawartości/bonusów dla samotnego gracza :) 

Opublikowano
6 minut temu, Alastor84 napisał:

Grając w SC3 w 2K (1440p) ciężko nie odnieść wrażenia że Soul Calibur 6 to "designerska bieda". SC3 w "mocnym hd" prezentuje się wspaniale. Szkoda że Bandai Namco nie chce zrobić wersji HD na obecnych konsolach/PC (wersja SC3 arcade edition + dobry online). Dla mnie to najlepsza część. Piękna grafika jak na PS2. Dużo pięknych aren/świetna muzyka i mnóstwo zawartości/bonusów dla samotnego gracza :) 

 

Ciekawe czy na emulatorze gra psuje savy/memorkę, jak było w oryginale na PS2 ;).

Opublikowano

Nie mam zielonego pojęcia :D Zbyt wiele nie grałem. Głównie zmieniałem ustawienia i wybierałem "ciężkie do emulacji" areny tj, katedrę i tratwę. Gdy świeciło słońce to fps i muzyka nie wyrabiały. No i mikroprzycięcia przed walką/wejście do menu. 

Opublikowano
4 godziny temu, Alastor84 napisał:

Głównie zmieniałem ustawienia i wybierałem "ciężkie do emulacji" areny tj, katedrę i tratwę. Gdy świeciło słońce to fps i muzyka nie wyrabiały. No i mikroprzycięcia przed walką/wejście do menu. 

 

A to ciekawe, bo np. Tekken 5, Dead or Alive 2 czy VF4 chodzą idealnie (to samo Soul Calibur 2 na emu dolphina, ale to na wersji Pub3 retroarcha, bo na obecnej wersji nic mi nie działa). Tyle, że ja gram na combo USB 3.1 + SSD, może dlatego nie mam przycięć.

Opublikowano (edytowane)

Wrzuciłem tego nieszczęsnego Calibura 3 na wewnętrzny dysk i cały czas jest problem. Zresztą na PC mam podobnie jeśli chodzi o areny ze "słońcem" (promieniami). 

Sprawdź Soul Calibur 3, przekonasz się na własne oczy/uszy :) Wybierz trening, a potem arenę Lost Cathedral. Później arenę z tratwą i ustaw postać tam gdzie "świeci słońce" :P Odczuwalne spadki fps i muzyka tnie. W innych arenach problemu nie ma. No i jak wcześniej wspomniałem są mikro przycięcia jak wchodzi się do menu i vs screen/początek walki na większosci aren. 

 

https://forums.pcsx2.net/Thread-Bug-report-Soul-Calibur-3-low-fps-rate-at-Lost-Cathedral-and-Lost-Cathedral-ruin

 

Podobnie jest z OutRun na PS2. Również animacja spada z 60fps do +/- 35fps, no i dźwięk nie wyrabia. 

Z gier PS2 które testowałem i dobrze (bez większych problemów) działają; 2x Castlevanie (LOI/COD), Shadow of Rome, Downhill Domination, State of Emergency, Rygar.

 

Na Saturnie były to 3 tytuły; Castlevania SOTN która działa dobrze (Yabause). Niestety Fighters Megamix działa źle. Dziwna grafika, duże problemy z dźwiękiem i jakoś dziwnie się gra... MK Trilogy niestety totalna porażka :/

Edytowane przez Alastor84
Opublikowano (edytowane)

Szkoda tylko żę F-Zero GX ma spore problemy graficzne. Nie widać statku/pojazdu i inne glitche graficzne. Nawet na PC są problemy z "pustynną trasą". FPS na pysk leci :/ Być może trzeba coś tam odpowiednio ustawić w menu emu.

 

No i tak bardzo zależy mi na dobrej emulacji Soul Calibur 3, który wyszedł tylko na PS2.

Edytowane przez Alastor84
Opublikowano

Napiszę rozwiązanie dla potomnych, może ktoś miał/ma/będzie miał podobny problem. Otóż u mnie, po uruchomieniu dowolnej gry z Wii/Gamecube Retroarch wywalał się do dasha konsoli. Działo się tak dlatego, że miałem włączone retroachievementy. Po wyłączeniu tej opcji wszystko śmiga bez problemów. Z innymi corami nie ma tego objawu (nawet jeśli nie obsługują retroachievementów, to przynajmniej nic się nie wywala).

 

@Alastor84 Fighters Megamix śmiga u mnie bez zająknięcia :).

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

pomału zbliżam się do generacji N64/Saturn/PSX i kurła mam już swoje spostrzeżenia, która nie napawają mnie optymizmem:

- albo mam wolny dysk USB, albo po prostu obrazy ISO (tutaj akurat PSXa mam na myśli) - przycinają, co widzę np na filmach FMV. W Retroarch, core Duckstation nie odpala gier z USB, inny core odpalił ale pojawił się błąd że wykryto wolne urządzenie (czy coś tego typu) i filmik Actvision klatkował :/
Po przeniesieniu na dysk wewnętrzny chodziło dobrze. Tyle że na tym wewnętrznym mamy tylko 30 GB do dyspozycji?

Przyznam, że mój plan jako maszynki do retro, trochę legł w gruzach. Chciałbym mieć wszystko do PS2/PSP/DC/GC... raczej tutaj nie ratuje mnie ta pamięć od Seagate, bo dalej jest 30 GB... 
Czy oni nie mogą znieść tego limitu? 

Jest jakiś program do zarządzania plikami? Na PS2 nawet jest coś szybkiego do kopiuj/wklej, a tuta jakiś szit pobrałem za kasę i nie działa. A przez FTP to robota głupiego.

Opublikowano
W dniu 6.02.2022 o 15:12, Meanthord napisał:

 

I bardzo dobrze, że nie masz aktualizacji, właśnie przez instalację z pierwszej strony posta wskakuje już nowa wersja (nie Pub3) i niestety na niej przestał mi kompletnie działać Gamecube i Wii :/.

To jaką masz wersje i czy samo Ci się zaktualizowało? Mi raz się zaktualizowało samo właśnie do tej pub3.

Opublikowano
W dniu 12.02.2022 o 11:16, grzybiarz napisał:

pomału zbliżam się do generacji N64/Saturn/PSX i kurła mam już swoje spostrzeżenia, która nie napawają mnie optymizmem:

- albo mam wolny dysk USB, albo po prostu obrazy ISO (tutaj akurat PSXa mam na myśli) - przycinają, co widzę np na filmach FMV. W Retroarch, core Duckstation nie odpala gier z USB, inny core odpalił ale pojawił się błąd że wykryto wolne urządzenie (czy coś tego typu) i filmik Actvision klatkował :/
 

 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Na potrzeby emulacji kupiłem sobie SSD na USB 3.1 500 GB i wszystko śmiga absolutnie bez żadnych przycięć - Gamecube, Wii, PSX, Saturn itd. Żyć nie umierać. Wiadomo, że emu PS2 czasami nie daje rady (zależy od gry), ale poza tym wszystko zapierdala aż miło, gry zmieniam w ułamku sekundy i nic się nie tnie.

Opublikowano

kurde będę tak spamował, ale biorę się za Saturna, na najnowszej wersji (usunąłem starego Retroarcha Pub3, teraz mam _retroarch_) no i nie znajduje mi rdzeni Saturna. Niby jest mednafen, ale coś nie hula, czy może mi ktoś podać ścieżkę do dobrego rdzenia Saturna?

Typu:

"core_path": "S:\\Program Files\\WindowsApps\\49029GoldenSky69.RetroArch-Pub.3_22.1.3.70_x64__dvrm85p5gfc16\\cores\\mupen64plus_next_libretro.dll"

Niestety dostęp do S Program Files jest zablokowany, nie widzę jakie tam są rdzenie.
Do znalezienia w pliku z playlistą.

---

Ok, mam, nieźle to pojebane, samo nie znajduje:

Cytat

"core_path": "S:\\Program Files\\WindowsApps\\17085ga.mr13.359482A27CCCE_22.2.10.70_x64__amce4swjz7yqt\\cores\\mednafen_saturn_libretro.dll",

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...