Skocz do zawartości

Dead Space (Remake)


Bigby

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Nie grałem w pierwowzór, ale ta gra jest zajebista. Jako nowe doswidczenie wymiata, podejrzewam, że jako remake również.


Oj tak :banderas:
Oryginał znam na pamięć, mam na świeżo, a tutaj i tak co chwila jestem zaskakiwany - czy to nowym zachowaniem przeciwników, czy zupełnie innym, mniej schematycznym rozkładem kluczowych pomieszczeń - zupełnie nic a nic sobie nie popsułem, grając miesiąc temu w pierwowzór, a wręcz uważam, że dodatkowo podbiłem sobie punkty zajebistości remake'u, mając bezpośrednie porównanie.
Jak tak dalej pójdzie to ocenię ten remake wyżej niż oryginał :notbad:

Odnośnik do komentarza

Pograłem trochę przed snem (oczywiście w słuchawkach) i jest genialnie. Audio robi giga robotę, te wszystkie odgłosy w tle, bicie serca, czy nawet zamykające się nagle drzwi za plecami, potrafią podnieść ciśnienie. Gram na Impossible i każde pomieszczenie to nowa przygoda, gdzie co na mnie wyskoczy. Jednak jak dobrze pamiętam, agresja w tej grze dużo bardziej się opłacała niż bezpieczne wycofanie, bo często można się nadziać na typa co pojawił się nam na plecach.

Graficznie z nóg nie zwala, ale w żadnym wypadku nie można powiedzieć, że jest brzydko. Oświetlenie i ciemności to chyba najlepsze elementy oprawy. Czasami może jest zbyt ciemno, ale to chyba tylko na plus.

Z innych ciekawostek, to w tle co jakiś czas słychać ogłoszenia alarmowe w różnych językach. Miło było usłyszeć polską babeczkę, pomimo że gra się w angielskim audio. Przeważnie takie detale zawsze unikały twórcom (pomijam rzecz jasna pełny polski dubling).

Wracając jeszcze do Impossible, to z normalnym zapisem (jeden slot w zupełności wystarczy) i możliwością szybkiego wyjścia do menu gdy padniemy, ten tryb nie powinien nikomu sprawić problemów. Gramy i tak na Hardzie, więc nic nadzwyczajnie trudnego. Pewnie będą momenty rzucania khurwami, ale jednak chce sobie odkryć bonusy i potem się nimi cieszyć w NG+. Spróbuję też zrobić przejście przy użyciu tylko Plasma Cuttera, bo to w sumie zawsze była najlepsza broń, szczególnie po ulepszeniu na maxa (za(pipi)isty był też ten bardzo szeroki Cutter, który potem odkrywamy, przydawał się na tych dziadów z trzema mackami).

Szkoda, że w weekend pracuje, bo chętnie bym przycisnął. Jednak Dead Space ma ten klimat, który nawet po latach bawi równie dobrze. Remake DS2 i DS3 to przy tych ocenach nikogo raczej już nie zdziwi. Ewentualnie jakiś spin off z nową historią, uniwersum ma ogromny potencjał.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Patricko napisał:

Z innych ciekawostek, to w tle co jakiś czas słychać ogłoszenia alarmowe w różnych językach. Miło było usłyszeć polską babeczkę, pomimo że gra się w angielskim audio. Przeważnie takie detale zawsze unikały twórcom (pomijam rzecz jasna pełny polski dubling).


Właśnie o tym wcześniej pisałem:
 

6 godzin temu, Wredny napisał:

Mimo posiadania menu konsoli po angielsku i ustawienia takiegoż języka w grze, miłym akcentem są te polskie (i nie tylko, bo chińskie i niemieckie też już słyszałem) komunikaty w tle - idziesz sobie i słyszysz coś o przestrzeganiu BHP itp - w oryginale tego nie było.

 


A do osób, którym jest ciężko na HARDzie z amunicją... Dzięki mechanice, którą oryginalnie poznaliśmy dopiero w drugiej części (przebijanie nekromorfów ostrymi rzeczami) można oszczędzać ammo poprzez odstrzelenie paskudzie tylko jednej rączki, a następnie podniesienie jej i przebicie nią właściciela za pomocą telekinezy :banderas:

Odnośnik do komentarza

Gra się fantastycznie, poznaję tak co 20 pokój więc dla mnie świeża raczej gra. 

Jedyny zgrzyt to przywitanie mnie rozciapkaną grafiką w pierwszej scenie podczas lotu. Ustawiłem na 60hz i wszystko wokół pływało, po zmianie na grafikę bylo lepiej. Później wyłączyłem okropne ziarno i rozmazanie, i wróciłem do 60hz. No nie jest to najładniejsza gra na ps5. Reszta jest wspaniała.

Odnośnik do komentarza

Jak usłyszałem pierwszy komunikat po polsku myślałem że coś mi się przestawiło z dublażem :) 

 

Graficznie prawda nie urywa, widać że spada rozdzielczość a granie po remake TLOU to jest momentami przepaść w kwestii np oświetlenia. No ale nie ma się co czepiać bo całościowo jest solidnie i bardzo klimatycznie, nie mogłem zasnąć bo myślałem jak sobie będę dziś grał a to chyba dobra rekomendacja. 

Odnośnik do komentarza

Ja zacząłem jak lama na normalu. I teraz sam nie wiem. Wieki temu grałem w DS1 i chyba też normal, dwójkę tylko zacząłem. Co do grafiki, dla mnie naprawdę spoko, ale za to dźwięk :obama:

3D Audio na ps5 daje rade na słuchawkach, do tego dyszenie i haczenie Isaaca. Cudo. Zacząłbym na na Hardzie, ale mam obawy, że się zrarze. Już teraz podbiegam za szybko, nie trafiam i podijam nogą/łapą.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Basior napisał:

Ja zacząłem jak lama na normalu. I teraz sam nie wiem. Wieki temu grałem w DS1 i chyba też normal, dwójkę tylko zacząłem. Co do grafiki, dla mnie naprawdę spoko, ale za to dźwięk :obama:

3D Audio na ps5 daje rade na słuchawkach, do tego dyszenie i haczenie Isaaca. Cudo. Zacząłbym na na Hardzie, ale mam obawy, że się zrarze. Już teraz podbiegam za szybko, nie trafiam i podijam nogą/łapą.

Wskakuj szybko na hard. Jestem w 3 rozdziale i już zaczynam odkładać apteczki i amunicję do schowka.

Po prostu powtarzaj pokój gdy Ci ewidentnie nie pójdzie. Hard jest bardzo spoko.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Można coś pominąć czy jak mi brakuje jednej pozycji przypisanej pod konkretny rozdział w menu baza danych to sobie to znajdę? 
W pierwszym rozdziale były bodajże 2 logi, które można pominąć (trzeba poczekać w niektórych momentach, żeby ktoś się do nas zgłosił i wyjaśnił co trzeba zrobić, przy momentach z nauką stasis). Oczywiście będzie to można zgarnąć w NG+ jak coś. Nie wszystkie znajdźki są też potrzebne, wymagane jest 150, a w grze jest chyba 180 nawet z czego ponad 100 to te automatyczne z fabuły.
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Schranz1985 napisał:

Jak wypada gierka w 60 fps?
Heretyk mówi o jakimś śmiesznym dynamicznym 1080p.
Czy to nie jest casus dying light 2?
Troche to śmieszne, gierka tylko pod current geny, korytarzowa a wszystko od rozdziałki po tekstury wygląda jak na ps4 pro :(.


Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
 

No widać, że blisko fullhd. Szczególnie w mocnym oświetleniu. No, ale nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Schranz1985 napisał:

Jak wypada gierka w 60 fps?
Heretyk mówi o jakimś śmiesznym dynamicznym 1080p.
Czy to nie jest casus dying light 2?
Troche to śmieszne, gierka tylko pod current geny, korytarzowa a wszystko od rozdziałki po tekstury wygląda jak na ps4 pro :(.


Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
 

No nie dowiezli jeżeli chodzi  grafikę tylko na nową generację. Ale gra w 60 chodzi płynnie i jest bardzo ładna. 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Figuś napisał:

Rozdzielczość jest wyższa, VRS pierdoli tekstury, co macie w tłicie który wyżej wrzuciłem

 

Poza tym żadnych bugów, zacięć, smużeń i innych niedogodności?

Wygląda na to, że w końcu ktoś wydał głośny tytuł na premierę, który od początku jest w pełni grywalny ;)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...