madhunt3r 21 Opublikowano 2 lutego 2023 Opublikowano 2 lutego 2023 Jakby ktoś miał kod do bety na Europę to poproszę. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 2 lutego 2023 Opublikowano 2 lutego 2023 Myślicie, że będzie można liczyć na tryby graficzne z zablokowanym 1440p i VRR? To max jaki obsługuje HMDI 2.0, a teraz większość tych trybów z VRR to rozdzielczość jest jednak w 4k dynamicznym, którego nie odpale, a tak to by mogła być sztywno na 1440p 60fps+. Uradowałoby mnie to. 1 Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 2 lutego 2023 Opublikowano 2 lutego 2023 (edytowane) Ustawienia w grze nie powinny mieć znaczenia. Jeśli tam będzie opcja VRR to po prostu konsola będzie mogła teraz wysyłać obraz 1440p z VRR, dzięki czemu TV bez HDMI 2.1 powinny przyjąć i wyświetlić sygnał 1440p zamiast 1080p. A to jaka będzie realna rozdzielczość renderowania w grze to już całkiem inna historia. Edytowane 2 lutego 2023 przez Emet Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 2 lutego 2023 Opublikowano 2 lutego 2023 Tylko że gry z VRR teraz celują POWYŻEJ 1440p jak np. Horizon FR i już mi ten tryb się nie odpala bo idzie w 4k. No ale fakt będę mógł na sztywno wybrać rozdzielczość 1440p i włączyć VRR. Zapomniałem, że tak też można. Cytuj
Figuś 21 256 Opublikowano 2 lutego 2023 Autor Opublikowano 2 lutego 2023 raczej nie, bo pisze jak byk na blogu że dalej jest wymagane HDMI2.1 dla VRR w 1440p Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 2 lutego 2023 Opublikowano 2 lutego 2023 Oni tak piszą, bo nie każdy TV z HMDI 2.0 to wspiera - większość tak, ale nie jest to standardem jak w przypadku 2.1 Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 2 lutego 2023 Opublikowano 2 lutego 2023 (edytowane) 3 godziny temu, WisnieR napisał: Tylko że gry z VRR teraz celują POWYŻEJ 1440p jak np. Horizon FR i już mi ten tryb się nie odpala bo idzie w 4k. No ale fakt będę mógł na sztywno wybrać rozdzielczość 1440p i włączyć VRR. Zapomniałem, że tak też można. Teoretycznie tak, ale tak jak wcześniej pisałem - rozdzielczość w jaką celuje gra, czyli rozdzielczość w jakiej renderuje grafikę nie ma nic wspólnego z tym co jest ustawione w menu konsoli, czyli tym co konsola wysyła do TV. Zresztą o ile ktoś nie wymyśli bardziej efektywnego upscalingu / rekonstrukcji obrazu niż FSR2 dla konsol to i tak możemy się na PS5 i XSX przyzwyczajać do widocznej rozdzielczości właśnie w okolicach 1440p (poza skrajnymi przypadkami pewnie coś w przedziale 1200-1600p). Edytowane 2 lutego 2023 przez Emet Cytuj
Patricko 1 439 Opublikowano 8 marca 2023 Opublikowano 8 marca 2023 W końcu oficjalnie wjechał update, chyba jeden z lepszych. Pad się aktualizuje bezprzewodowo (ale nie wiem czy od teraz czy było wcześniej), discord, w końcu pokazuje kto z naszych znajomych gra w daną grę (cała lista, a nie tylko kilka avatarów na podglądzie), licznik godzin na głównym ekranie. No fajny update 2 Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 8 marca 2023 Opublikowano 8 marca 2023 Wpis na blogu https://blog.playstation.com/2023/02/02/ps5-beta-introduces-discord-voice-chat-vrr-support-for-1440p-and-more/ Cytuj
mugen 1 975 Opublikowano 8 marca 2023 Opublikowano 8 marca 2023 (edytowane) Wpis sprzed miesiąca, na pewno o ten chodzi? ed. a dobra, widzę, ze updejsteli wpis o becie Edytowane 8 marca 2023 przez mugen Cytuj
Figuś 21 256 Opublikowano 31 lipca 2023 Autor Opublikowano 31 lipca 2023 fani atmosa się ucieszą 1 Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 31 lipca 2023 Opublikowano 31 lipca 2023 Opcje włączania po HDMI mogliby rozbudować. No i procentowy wskaźnik baterii. Cytuj
mario10 548 Opublikowano 31 lipca 2023 Opublikowano 31 lipca 2023 Tak procentowy wskaźnik to by była fajna opcja. Cytuj
Shankor 1 651 Opublikowano 31 lipca 2023 Opublikowano 31 lipca 2023 Myślałem, że Dolby Atmos M$ wykupił na wyłączność. razem z Dolby Vision. No ciekawe, czy DV to też kwestia czasu... Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Atmos najbardziej mnie interesuje w tej aktualizacji. Szkoda że dostępu do Bety w PL nie ma. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Opublikowano 1 sierpnia 2023 (edytowane) "3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games." W skrócie - TO NIE JEST OBŁSUGA KODEKU DOLBY ATMOS . 3D Audio (czyli TYLKO GRY) będzie używać fizycznie głośników w systemie Dolby Atmos (głośniki sufitowe), ale to wciąż nie jest obsługa kodeku DA, tylko odtwarzanie dźwięku kodowanego przez Tempest na urządzeniach w systemie głośnikowym DA. Na Playstation nadal nie będzie dekodowania DA i wciąż będzie używać tylko swojego kodeku. Filmu w DA sobie nie puścisz. Po raz kolejny marketingowcy sony robią świetną robotę pisząc w skrócie twitta enigmatyczne hasło, tak jak z promowaniem swoich słuchawek 3D do OBSŁUGI 3D Audio sugerując, że są wymagane Chyba, że tym razem zrobili to w drugą stronę i dodali obsługę kodeku DA, a chcą się chwalić swoim Tempestem. Z nimi nigdy nie wiadomo. Dla mnie opis mówi tylko o tym, że nadal kodowanie odbywa się za pomocą ich formatu, ale można sobie podłączyć system DA i używać głośników sufitowych. Edit: Faktycznie znaleźli sposób na kodowanie z Tempest na DA i obsługę DA w grach. Edytowane 1 sierpnia 2023 przez WisnieR Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Opublikowano 1 sierpnia 2023 (edytowane) @WisnieR masz jakieś źródło tych informacji? Chętnie bym dowiedział się więcej na ten temat. Ja tam jakiegoś zaawansowanego systemu surround nie mam, jedynie belka 3.1.2, ale chętnie sprawdzę nowe możliwości. Tempest mixujacy audio na format Atmos może wcale nie być złą opcją. Edytowane 1 sierpnia 2023 przez Masamune Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Źródło jest takie, że beta już jest i na reddicie jest spora dyskusja i testy. Póki co jest to po prostu sposób na konwersje sygnału Tempest 3D na urządzenia Atmos enabled z wykorzystaniem ich hardware. Więc jak gra nie ma zaimplementowanego audio 3D, to nie będzie Atmosa, bo wciąż nie jest to stricte obługa ATMOS w grach. Np. na takim XBOXie jest lista gier Dolby Atmos enebled, ale one na PS5 nie mają 3D Audio, więc nici z obsługi urządzeń Atmos enabled. Jednym z plusów jest brak audio lagu z tego co pierwsi testerzy piszą, gdzie na XBOXie przy kodowaniu DA ten lag często występuje. 1 Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Opublikowano 1 sierpnia 2023 To świetna wiadomość z tym brakiem opóźnienia. DTS i Dolby tragicznie lagują na moim sprzęcie, w Horizon jak się ładuje strzał, najpierw mam dźwięk z pada, a za pół sekundy z głośników. Tragedia. Na szczęście udało mi się skonfigurować zestaw do obsługi nieskompresowanwgo audio PCM w wielokanalowym formacie. Ciekaw jestem czy taka implementacja Atmos da zauważalnie lepszy efekt? Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 1 sierpnia 2023 Opublikowano 1 sierpnia 2023 7 godzin temu, Masamune napisał: DTS i Dolby tragicznie lagują na moim sprzęcie, w Horizon jak się ładuje strzał, najpierw mam dźwięk z pada, a za pół sekundy z głośników. Tragedia. Na szczęście udało mi się skonfigurować zestaw do obsługi nieskompresowanwgo audio PCM w wielokanalowym formacie. I jak to ogarnąłeś? Bo ja wcześniej podpinałem konsolę do amplitunera i ten do tv i było dobrze, a teraz konsola bezpośrednio do tv i na PCM mam tylko 2.0. Próbowałem różnych ustawień na tv i ampli, ale bezskutecznie. A i opóźnienie wkurza, gdzie wcześniej nie musiałem się tym przejmować. Na ampli dałem -100ms bo tylko tyle mogę w tę stronę, ale miejscami wydaje się, że brakuje jeszcze z 30ms. Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 2 sierpnia 2023 Opublikowano 2 sierpnia 2023 (edytowane) 14 hours ago, Square said: I jak to ogarnąłeś? Bo ja wcześniej podpinałem konsolę do amplitunera i ten do tv i było dobrze, a teraz konsola bezpośrednio do tv i na PCM mam tylko 2.0. Próbowałem różnych ustawień na tv i ampli, ale bezskutecznie. A i opóźnienie wkurza, gdzie wcześniej nie musiałem się tym przejmować. Na ampli dałem -100ms bo tylko tyle mogę w tę stronę, ale miejscami wydaje się, że brakuje jeszcze z 30ms. Na telewizorze LG ustawiam format wejściowy dla danego HDMI jako Bitstream zamiast PCM, tryb pracy na Passtrough, obowiązkowo trzeba zaznaczyć, że chcemy korzystać z eARC, na konsoli mam wybrany format LPCM 5.1 lub 7.1, odbiornik AV jako urządzenie do odtwarzania, śmiga na wszystkich dostępnych kanałach bez laga. Kluczowe w moim wypadku było ustawienie opcji Bitstream mimo tego że na konsoli wybrany jest LPCM no i LG ma to do siebie, że eARC potrafi się wykrzaczyć jeśli korzystam z 120hz czy VRR. Wtedy trzeba manualnie je (earc) włączyć / wyłączyć w ustawieniach tv i znowu działa. Edytowane 2 sierpnia 2023 przez Masamune Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 2 sierpnia 2023 Opublikowano 2 sierpnia 2023 No tak mam ustawione, ale i tak tylko 2.0 mi pokazuje na PCM. Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 2 sierpnia 2023 Opublikowano 2 sierpnia 2023 2 minutes ago, Square said: No tak mam ustawione, ale i tak tylko 2.0 mi pokazuje na PCM. A jaki masz TV? Masz możliwość ustawienia formatu wejściowego? Używasz portu z eARC? Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 2 sierpnia 2023 Opublikowano 2 sierpnia 2023 LG C2, tak. Pobawię się jeszcze z tym w takim razie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.