Skocz do zawartości

PS5 Firmware


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślicie, że będzie można liczyć na tryby graficzne z zablokowanym 1440p i VRR? To max jaki obsługuje HMDI 2.0, a teraz większość tych trybów z VRR to rozdzielczość jest jednak w 4k dynamicznym, którego nie odpale, a tak to by mogła być sztywno na 1440p 60fps+. Uradowałoby mnie to.

  • beka z typa 1
Opublikowano (edytowane)

Ustawienia w grze nie powinny mieć znaczenia. Jeśli tam będzie opcja VRR to po prostu konsola będzie mogła teraz wysyłać obraz 1440p z VRR, dzięki czemu TV bez HDMI 2.1 powinny przyjąć  i wyświetlić sygnał 1440p zamiast 1080p. A to jaka będzie realna rozdzielczość renderowania w grze to już całkiem inna historia.

Edytowane przez Emet
Opublikowano

Tylko że gry z VRR teraz celują POWYŻEJ 1440p jak np. Horizon FR i już mi ten tryb się nie odpala bo idzie w 4k. No ale fakt będę mógł na sztywno wybrać rozdzielczość 1440p i włączyć VRR. Zapomniałem, że tak też można.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, WisnieR napisał:

Tylko że gry z VRR teraz celują POWYŻEJ 1440p jak np. Horizon FR i już mi ten tryb się nie odpala bo idzie w 4k. No ale fakt będę mógł na sztywno wybrać rozdzielczość 1440p i włączyć VRR. Zapomniałem, że tak też można.

Teoretycznie tak, ale tak jak wcześniej pisałem - rozdzielczość w jaką celuje gra, czyli rozdzielczość w jakiej renderuje grafikę nie ma nic wspólnego z tym co jest ustawione w menu konsoli, czyli tym co konsola wysyła do TV.

Zresztą o ile ktoś nie wymyśli bardziej efektywnego upscalingu / rekonstrukcji obrazu niż FSR2 dla konsol to i tak możemy się na PS5 i XSX przyzwyczajać do widocznej rozdzielczości właśnie w okolicach 1440p (poza skrajnymi przypadkami pewnie coś w przedziale 1200-1600p).

Edytowane przez Emet
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W końcu oficjalnie wjechał update, chyba jeden z lepszych. Pad się aktualizuje bezprzewodowo (ale nie wiem czy od teraz czy było wcześniej), discord, w końcu pokazuje kto z naszych znajomych gra w daną grę (cała lista, a nie tylko kilka avatarów na podglądzie), licznik godzin na głównym ekranie. No fajny update

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Wpis sprzed miesiąca, na pewno o ten chodzi?

 

ed.

a dobra, widzę, ze updejsteli wpis o becie

Edytowane przez mugen
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

"3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games."

 

W skrócie - TO NIE JEST OBŁSUGA KODEKU DOLBY ATMOS . 3D Audio (czyli TYLKO GRY) będzie używać fizycznie głośników w systemie Dolby Atmos (głośniki sufitowe), ale to wciąż nie jest obsługa kodeku DA, tylko odtwarzanie dźwięku kodowanego przez Tempest na urządzeniach w systemie głośnikowym DA. Na Playstation nadal nie będzie dekodowania DA i wciąż będzie używać tylko swojego kodeku. Filmu w DA sobie nie puścisz.

 

Po raz kolejny marketingowcy sony robią świetną robotę pisząc w skrócie twitta enigmatyczne hasło, tak jak z promowaniem swoich słuchawek 3D do OBSŁUGI 3D Audio sugerując, że są wymagane :)

 

Chyba, że tym razem zrobili to w drugą stronę i dodali obsługę kodeku DA, a chcą się chwalić swoim Tempestem. Z nimi nigdy nie wiadomo. Dla mnie opis mówi tylko o tym, że nadal kodowanie odbywa się za pomocą ich formatu, ale można sobie podłączyć system DA i używać głośników sufitowych.

 

Edit:

Faktycznie znaleźli sposób na kodowanie z Tempest na DA i obsługę DA w grach.

Edytowane przez WisnieR
Opublikowano (edytowane)

@WisnieR masz jakieś źródło tych informacji? Chętnie bym dowiedział się więcej na ten temat.

 

Ja tam jakiegoś zaawansowanego systemu surround nie mam, jedynie belka 3.1.2, ale chętnie sprawdzę nowe możliwości. Tempest mixujacy audio na format Atmos może wcale nie być złą opcją. 

Edytowane przez Masamune
Opublikowano

Źródło jest takie, że beta już jest i na reddicie jest spora dyskusja i testy. Póki co jest to po prostu sposób na konwersje sygnału Tempest 3D na urządzenia Atmos enabled z wykorzystaniem ich hardware. Więc jak gra nie ma zaimplementowanego audio 3D, to nie będzie Atmosa, bo wciąż nie jest to stricte obługa ATMOS w grach. Np. na takim XBOXie jest lista gier Dolby Atmos enebled, ale one na PS5 nie mają 3D Audio, więc nici z obsługi urządzeń Atmos enabled.

 

Jednym z plusów jest brak audio lagu z tego co pierwsi testerzy piszą, gdzie na XBOXie przy kodowaniu DA ten lag często występuje.

  • Plusik 1
Opublikowano

To świetna wiadomość z tym brakiem opóźnienia. DTS i Dolby tragicznie lagują na moim sprzęcie, w Horizon jak się ładuje strzał, najpierw mam dźwięk z pada, a za pół sekundy z głośników. Tragedia. Na szczęście udało mi się skonfigurować zestaw do obsługi nieskompresowanwgo audio PCM w wielokanalowym formacie. Ciekaw jestem czy taka implementacja Atmos da zauważalnie lepszy efekt? 

Opublikowano
7 godzin temu, Masamune napisał:

DTS i Dolby tragicznie lagują na moim sprzęcie, w Horizon jak się ładuje strzał, najpierw mam dźwięk z pada, a za pół sekundy z głośników. Tragedia. Na szczęście udało mi się skonfigurować zestaw do obsługi nieskompresowanwgo audio PCM w wielokanalowym formacie.

I jak to ogarnąłeś? Bo ja wcześniej podpinałem konsolę do amplitunera i ten do tv i było dobrze, a teraz konsola bezpośrednio do tv i na PCM mam tylko 2.0. Próbowałem różnych ustawień na tv i ampli, ale bezskutecznie.

A i opóźnienie wkurza, gdzie wcześniej nie musiałem się tym przejmować. Na ampli dałem -100ms bo tylko tyle mogę w tę stronę, ale miejscami wydaje się, że brakuje jeszcze z 30ms.

Opublikowano (edytowane)
14 hours ago, Square said:

I jak to ogarnąłeś? Bo ja wcześniej podpinałem konsolę do amplitunera i ten do tv i było dobrze, a teraz konsola bezpośrednio do tv i na PCM mam tylko 2.0. Próbowałem różnych ustawień na tv i ampli, ale bezskutecznie.

A i opóźnienie wkurza, gdzie wcześniej nie musiałem się tym przejmować. Na ampli dałem -100ms bo tylko tyle mogę w tę stronę, ale miejscami wydaje się, że brakuje jeszcze z 30ms.

Na telewizorze LG ustawiam format wejściowy dla danego HDMI jako Bitstream zamiast PCM, tryb pracy na Passtrough, obowiązkowo trzeba zaznaczyć, że chcemy korzystać z eARC, na konsoli mam wybrany format LPCM 5.1 lub 7.1, odbiornik AV jako urządzenie do odtwarzania, śmiga na wszystkich dostępnych kanałach bez laga. Kluczowe w moim wypadku było ustawienie opcji Bitstream mimo tego że na konsoli wybrany jest LPCM no i LG ma to do siebie, że eARC potrafi się wykrzaczyć jeśli korzystam z 120hz czy VRR. Wtedy trzeba manualnie je (earc) włączyć / wyłączyć w ustawieniach tv i znowu działa. 

Edytowane przez Masamune

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...