Skocz do zawartości

PS5 Firmware


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

HDMI 2.0 spokojnie obsłuży VRR do 4k60fps lub 1440p120fps. HDMI 2.1 jest potrzebne do 4k120fps lub tego trybu 40fps w grach insomniac (gdzie jest wyświetlany jako 4k ale w 40fps x 3). Czas przetestować starego Samsunga z 2018 z VRR czy to w ogóle działa.

Opublikowano
8 minut temu, _Red_ napisał:

Mam nadzieje, ze w serii QLED z 2020 ten AMD Freesync jakos to obsłuży mimo HDMI 2.0. No ale w konsoli nie mam zadnych nowych ustawien w sekcji "ekran" czy jak to tam.

Resetnij ps5. W opcjach video musisz miec opcje vrr. 

Opublikowano

Przede wszystkim włącz VRR w TV xD Ja zapomniałem, że to trzeba włączyć w ustawieniach trybu gry i się wkurzałem, że wyskakuje w PS5 info "twój telewizor nie obsługuje VRR" a potem mnie olśniło.

Opublikowano

Reset zrobiony, no i nic :dunno:

Jak tak bez upgrejdu oprogramowania mogła wskoczyć nowa funkcja?

 

IMG_20220426_205855.thumb.jpg.d824d27b703ee19ad589e4095e31b04e.jpg

 

Tu settingi TV:

IMG_20220426_210141.thumb.jpg.dd6c1aa7c00cb56e0ebb323508c994a1.jpg

 

edit

Ej kurde jak, wskoczylo VRR samo nagle jak znowu wszedlem w ustawienie ekranu w PS5 xD Magia.

Opublikowano

Zaznaczyłem by stosował VRR takze w nieobsługiwanych grach i odpalilem z ciekawości Fenyxa. Nie ma żadnej różnicy w przypadku tej gry i dodatkowo jasność obrazu (w grze a także w menu konsoli) robi sie totalnie rozmemłana mleczna, tak jakby HDR wyłączyło.

 

edit

Ano, HDR wylacza, widzę w opcjach TV. Cos mi nie wydala tivik albo ficzer jest zbugowany.

Opublikowano

Telewizory Samsunga i Sonego że strefowym podświetleniem wyłączają je przy VRR, więc obraz będzie gorszy. Poza tym jak włączysz VRR to powinno ci wyskoczyć okno konfiguracji ekranu jeszcze raz w PS5, razem z konfiguracją HDR. Masz włączone w zarządzaniu zewnętrznymi urządzeniami Ultra HDMI, czy jakoś tak, na każdym porcie?

Opublikowano

Jak HDR sie wylacza przy VRR to spory cios wizualny. Nic mi nie wyskoczylo z konfiguracją obrazu po odpaleniu VRR w konsoli. Input Signal Plus mam na kazdym porcie.

Opublikowano

Trzeba wiedzieć, że na niektórych TV VRR nawet podwaja input laga i obraz staje się mniej ostry w ruchu przez to:

 

 

 

Screenshot-20211229-230110.png

 

 

 

W serii LG nie polecane jest za to używanie równocześnie VRR i Black Frame Insertion bo powoduje flickering w trybie 60hz

 

 

 

 

 

No i sam framerate na PS5 jak spadnie poniżej 48 to judder a na XSX w trybie 120hz może spaść nawet do 20fpsów i nic się nie dzieje

 

 

 

 

Opublikowano

Na razie wyłączyłem opcje wymuszania VRR w niekompatybilnych grach.

 

Z ciekawości - gdy TV ma włączony HDR to informacja na ekranie wspomina o tym (np. 4K / 60Hz / HDR). A jak jest aktywny w danym momencie VRR to w waszych TVkach tez jest to jakoś oznaczone?

Opublikowano

Tak, tryb gry wlaczony mam w TV. Po prostu w pewnym momencie podczas gry w Fenyxa (przy wymuszonym VRR dla każdej gry w opcjach PS5) HDR się nagle wyłącza (co widac po wyblakłej jasności i braku znaczka HDR w TV).

Opublikowano

Na razie tylko to mam odpalone, sprobuje sciagnac jakas gre, ktora VRR ma wspierane.

 

edit

odpalam Astro z VRR niewymuszonym (bo ponoć jest kompatybilny) i od razu HDR się wyłącza dając mleko na ekranie ;/

Opublikowano
18 godzin temu, Shen napisał:

Fabuła tak samo nijaka jak w jedynce? Tylko zajebiste walki z robotami mnie przy pierwszej czesci trzymały.

Fabuła w jedynce względem dwójki to majstersztyk. Nadal obstaje przy tym że przez 90% czasu gry niczego nowego o świecie się nie dowiadujesz (chyba, że kolejne plemiona to dla kogoś nowość). Lore praktycznie w ogóle nie jest rozwinięte. Jedyna nowość to 

Spoiler

Zenici

ale to nadal ledwo 10% całości. 

Opublikowano
12 godzin temu, Schranz1985 napisał:

Mnie historia z 1 bardziej się podobała.
W 2 mnie nie zaciekawiła niestety.

Panowie to może być rozwiązanie problemu wielu gier na ps5
 

 


Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
 

 

Możesz streścić, bo nie chce mi się oglądać.

No i jakby to miało Horizona poprawić? Z 30 na 60 by podbiło? :dafuq:

Opublikowano
19 godzin temu, Schranz1985 napisał:

Sekcje platformowe xd.
Przecież to samograj jak assasin.
Gałka w bok i x i sama się łapie na auto aimie.

Jak grasz w 30 fpsach, bo nie chcesz tracić grafy, to te sekcje platformowe są mega irytujące i toporne. One nie są skomplikowane w żaden sposób, ale ja lubię mieć pełną kontrolę nad postacią w grze, a tutaj feeling skakania i wspinaczki jest dla mnie jak z jakiejś starej gry z PS2. 

 

19 godzin temu, balon napisał:

To może eksploracja bez walki w 30 ks, zaczyna się dynamiczna sekcja np walka, to pauza i przełączamy na 60ks!?
Taki trochę element taktyczny:reggie:  

Za wyjątkiem walki dokładnie taką taktykę stosuję :) Dobrze, że gra w mgnieniu oka przełącza się w tryb performance. 

Opublikowano
54 minuty temu, Schranz1985 napisał:

GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga.
I myślę że patrząc ile juz kombinuja z paczami to najlepsze i jedyne rozwiązanie.

Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
 

Otóż to. Odpowiednik dlss to będzie gamechanger prawdziwy a nie vrr:dynia: niestety ponoć to co proponuję amd to syf.

Opublikowano

VRR sprawi, że studio będzie np. mogło odblokować klatkarz z 30, i może on nawet sięgać ponad 40+ w trybie jakości, a to już jest różnica. Teraz wszyscy celują w stabilne 30 albo 60 bo nie mogą pozwolić sobie na rwanie, co nie znaczy, że gra w 4k nie wyciągnie więcej niż te 30 klatek ale do tego potrzebny jest VRR. W trybie performacne nie będzie to musiało być sztywne 60 klatek tylko np peaki do 80 jak w Mile Morales. Do tego Insomniac wspomina, że VRR pozwolił na podniesienie rozdzielczości dynamicznej czasami, którą teraz  ogranicza silnik celujący w konkretny klatkarz.

Opublikowano

Trochę widzę co niektórym VRR wszedl za mocno ;) jedyne co VRR robi to sprawia, ze TV dostosowuje się do frameratu podawanego przez konsole i zapobiega screen tearingowi, nic więcej. Więc 40 klatek czy z vrr czy bez to wciąż 40 klatek i tyle. A tu widzę, że już nawet VRR podciąga klatki do 60 ;)

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Opublikowano
21 minut temu, WisnieR napisał:

VRR sprawi, że studio będzie np. mogło odblokować klatkarz z 30, i może on nawet sięgać ponad 40+ w trybie jakości, a to już jest różnica. Teraz wszyscy celują w stabilne 30 albo 60 bo nie mogą pozwolić sobie na rwanie, co nie znaczy, że gra w 4k nie wyciągnie więcej niż te 30 klatek ale do tego potrzebny jest VRR. W trybie performacne nie będzie to musiało być sztywne 60 klatek tylko np peaki do 80 jak w Mile Morales. Do tego Insomniac wspomina, że VRR pozwolił na podniesienie rozdzielczości dynamicznej czasami, którą teraz  ogranicza silnik celujący w konkretny klatkarz.

 

VRR zadziała dopiero od 45 klatek, więc przy spadkach poniżej tej wartości będzie to normalnie zauważalne. Wydaje mi się, że mylisz VRR z trybem 120Hz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...