WisnieR 2 713 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 HDMI 2.0 spokojnie obsłuży VRR do 4k60fps lub 1440p120fps. HDMI 2.1 jest potrzebne do 4k120fps lub tego trybu 40fps w grach insomniac (gdzie jest wyświetlany jako 4k ale w 40fps x 3). Czas przetestować starego Samsunga z 2018 z VRR czy to w ogóle działa. Cytuj
Rash 240 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 8 minut temu, _Red_ napisał: Mam nadzieje, ze w serii QLED z 2020 ten AMD Freesync jakos to obsłuży mimo HDMI 2.0. No ale w konsoli nie mam zadnych nowych ustawien w sekcji "ekran" czy jak to tam. Resetnij ps5. W opcjach video musisz miec opcje vrr. Cytuj
WisnieR 2 713 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Przede wszystkim włącz VRR w TV xD Ja zapomniałem, że to trzeba włączyć w ustawieniach trybu gry i się wkurzałem, że wyskakuje w PS5 info "twój telewizor nie obsługuje VRR" a potem mnie olśniło. Cytuj
_Red_ 12 019 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Reset zrobiony, no i nic Jak tak bez upgrejdu oprogramowania mogła wskoczyć nowa funkcja? Tu settingi TV: edit Ej kurde jak, wskoczylo VRR samo nagle jak znowu wszedlem w ustawienie ekranu w PS5 xD Magia. Cytuj
Shen 9 634 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Nie mam pojecia o czym piszecie, czuje sie jak na forum pc lab 1 Cytuj
_Red_ 12 019 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Zaznaczyłem by stosował VRR takze w nieobsługiwanych grach i odpalilem z ciekawości Fenyxa. Nie ma żadnej różnicy w przypadku tej gry i dodatkowo jasność obrazu (w grze a także w menu konsoli) robi sie totalnie rozmemłana mleczna, tak jakby HDR wyłączyło. edit Ano, HDR wylacza, widzę w opcjach TV. Cos mi nie wydala tivik albo ficzer jest zbugowany. Cytuj
WisnieR 2 713 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Telewizory Samsunga i Sonego że strefowym podświetleniem wyłączają je przy VRR, więc obraz będzie gorszy. Poza tym jak włączysz VRR to powinno ci wyskoczyć okno konfiguracji ekranu jeszcze raz w PS5, razem z konfiguracją HDR. Masz włączone w zarządzaniu zewnętrznymi urządzeniami Ultra HDMI, czy jakoś tak, na każdym porcie? Cytuj
_Red_ 12 019 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Jak HDR sie wylacza przy VRR to spory cios wizualny. Nic mi nie wyskoczylo z konfiguracją obrazu po odpaleniu VRR w konsoli. Input Signal Plus mam na kazdym porcie. Cytuj
GearsUp 179 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Trzeba wiedzieć, że na niektórych TV VRR nawet podwaja input laga i obraz staje się mniej ostry w ruchu przez to: W serii LG nie polecane jest za to używanie równocześnie VRR i Black Frame Insertion bo powoduje flickering w trybie 60hz No i sam framerate na PS5 jak spadnie poniżej 48 to judder a na XSX w trybie 120hz może spaść nawet do 20fpsów i nic się nie dzieje Cytuj
_Red_ 12 019 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Na razie wyłączyłem opcje wymuszania VRR w niekompatybilnych grach. Z ciekawości - gdy TV ma włączony HDR to informacja na ekranie wspomina o tym (np. 4K / 60Hz / HDR). A jak jest aktywny w danym momencie VRR to w waszych TVkach tez jest to jakoś oznaczone? Cytuj
WisnieR 2 713 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 VRR nie wyłącza HDRu tylko strefowe podświetlenie w Samsungu i Sony. Używasz trybu gry przede wszystkim? Cytuj
_Red_ 12 019 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Tak, tryb gry wlaczony mam w TV. Po prostu w pewnym momencie podczas gry w Fenyxa (przy wymuszonym VRR dla każdej gry w opcjach PS5) HDR się nagle wyłącza (co widac po wyblakłej jasności i braku znaczka HDR w TV). Cytuj
WisnieR 2 713 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 A tylko z tą grą tak masz? Myślałem, że w ogóle się nie załącza HDR, a on ci się nagle wyłącza. Może akurat z Fenyxem wymuszony VRR nie współpracuje za dobrze. Cytuj
_Red_ 12 019 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Opublikowano 26 kwietnia 2022 Na razie tylko to mam odpalone, sprobuje sciagnac jakas gre, ktora VRR ma wspierane. edit odpalam Astro z VRR niewymuszonym (bo ponoć jest kompatybilny) i od razu HDR się wyłącza dając mleko na ekranie ;/ Cytuj
kiseki 750 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 18 godzin temu, Shen napisał: Fabuła tak samo nijaka jak w jedynce? Tylko zajebiste walki z robotami mnie przy pierwszej czesci trzymały. Fabuła w jedynce względem dwójki to majstersztyk. Nadal obstaje przy tym że przez 90% czasu gry niczego nowego o świecie się nie dowiadujesz (chyba, że kolejne plemiona to dla kogoś nowość). Lore praktycznie w ogóle nie jest rozwinięte. Jedyna nowość to Spoiler Zenici ale to nadal ledwo 10% całości. Cytuj
balon 5 336 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 12 godzin temu, Schranz1985 napisał: Mnie historia z 1 bardziej się podobała. W 2 mnie nie zaciekawiła niestety. Panowie to może być rozwiązanie problemu wielu gier na ps5 Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Możesz streścić, bo nie chce mi się oglądać. No i jakby to miało Horizona poprawić? Z 30 na 60 by podbiło? Cytuj
Moldar 2 249 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Typ trochę gada głupoty, ogólnie tryb 40fps byłby strzałem w dziesiątkę, ale póki co tylko insomniac z tego korzysta.No i mogą dać jakiś nowy tryb np. tylko z vrr, aby latające klatki tak nie bolały. Cytuj
Schranz1985 680 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga.I myślę że patrząc ile juz kombinuja z paczami to najlepsze i jedyne rozwiązanie.Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Cytuj
Zajcik 64 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 19 godzin temu, Schranz1985 napisał: Sekcje platformowe xd. Przecież to samograj jak assasin. Gałka w bok i x i sama się łapie na auto aimie. Jak grasz w 30 fpsach, bo nie chcesz tracić grafy, to te sekcje platformowe są mega irytujące i toporne. One nie są skomplikowane w żaden sposób, ale ja lubię mieć pełną kontrolę nad postacią w grze, a tutaj feeling skakania i wspinaczki jest dla mnie jak z jakiejś starej gry z PS2. 19 godzin temu, balon napisał: To może eksploracja bez walki w 30 ks, zaczyna się dynamiczna sekcja np walka, to pauza i przełączamy na 60ks!? Taki trochę element taktyczny Za wyjątkiem walki dokładnie taką taktykę stosuję Dobrze, że gra w mgnieniu oka przełącza się w tryb performance. Cytuj
balon 5 336 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 13 minut temu, Schranz1985 napisał: GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga. Z 40 na 60 „podciągnie”? Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 VRR nie sprawia, że gra działa w 60 ot trochę maskuje zwłaszcza jak gra targetuje 60 to w singlówkach wielu będzie zadowolonych ale bez przesady. Z ciekawości czujecie w Ratchecie ten VRR? Jest różnica? Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 54 minuty temu, Schranz1985 napisał: GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga. I myślę że patrząc ile juz kombinuja z paczami to najlepsze i jedyne rozwiązanie. Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Otóż to. Odpowiednik dlss to będzie gamechanger prawdziwy a nie vrr niestety ponoć to co proponuję amd to syf. Cytuj
WisnieR 2 713 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 VRR sprawi, że studio będzie np. mogło odblokować klatkarz z 30, i może on nawet sięgać ponad 40+ w trybie jakości, a to już jest różnica. Teraz wszyscy celują w stabilne 30 albo 60 bo nie mogą pozwolić sobie na rwanie, co nie znaczy, że gra w 4k nie wyciągnie więcej niż te 30 klatek ale do tego potrzebny jest VRR. W trybie performacne nie będzie to musiało być sztywne 60 klatek tylko np peaki do 80 jak w Mile Morales. Do tego Insomniac wspomina, że VRR pozwolił na podniesienie rozdzielczości dynamicznej czasami, którą teraz ogranicza silnik celujący w konkretny klatkarz. Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Trochę widzę co niektórym VRR wszedl za mocno jedyne co VRR robi to sprawia, ze TV dostosowuje się do frameratu podawanego przez konsole i zapobiega screen tearingowi, nic więcej. Więc 40 klatek czy z vrr czy bez to wciąż 40 klatek i tyle. A tu widzę, że już nawet VRR podciąga klatki do 60 2 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 120 Opublikowano 27 kwietnia 2022 Opublikowano 27 kwietnia 2022 21 minut temu, WisnieR napisał: VRR sprawi, że studio będzie np. mogło odblokować klatkarz z 30, i może on nawet sięgać ponad 40+ w trybie jakości, a to już jest różnica. Teraz wszyscy celują w stabilne 30 albo 60 bo nie mogą pozwolić sobie na rwanie, co nie znaczy, że gra w 4k nie wyciągnie więcej niż te 30 klatek ale do tego potrzebny jest VRR. W trybie performacne nie będzie to musiało być sztywne 60 klatek tylko np peaki do 80 jak w Mile Morales. Do tego Insomniac wspomina, że VRR pozwolił na podniesienie rozdzielczości dynamicznej czasami, którą teraz ogranicza silnik celujący w konkretny klatkarz. VRR zadziała dopiero od 45 klatek, więc przy spadkach poniżej tej wartości będzie to normalnie zauważalne. Wydaje mi się, że mylisz VRR z trybem 120Hz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.