Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 53 minuty temu, _Red_ napisał: Raczej nie o to chodzi ile gra ustawia dynamicznie w danym trybie, ale jaki stały sygnal (output) konsola generuje natywnie (a przy tym tv jest to 4k/60Hz co widac w info o obrazie w dashu konsoli lub wciskając OK na pilocie szajsunga w czasie gry). Musiałbym chyba w settingach konsoli wymusic full hd by output wykrzesal 120Hz. Ale wtedy czcionki sa gowniane na duzym tv. Potwierdzi ktos czy dobrze to rozumiem? Nic nie musisz wymuszać. Jak gra działa w 120pfs w Full HD to będziesz mógł taki tryb włączyć, a jak w 4k120pfs to po prostu nie będzie dostępny.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l No zobacze czy gra tak potrafi. Przepialem sie na HDMI1 i dopiero teraz realnie włączył sie VRR, działa wraz z HDR. Wtf, HDMI1 to jakies specjalne gniazdo? :p Tak czy inaczej Twoj hint pomógł. Zaproponowalbym piwo, ale ja nie pije a Ty nie masz kiedy wyjsc z domu bo dzieci i blablador ;/ Wcześniej bylo bankowo 3840x2160 60Hz (bez freesync). A i w tym trybie wyłączony jest motion plus (upłynniacz gier, w sumie zrozumiałe).
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 18 minut temu, _Red_ napisał: Ty nie masz kiedy wyjsc z domu bo dzieci i blablador ;/ GÓWNIARZU ZASRANY ZAJEBANY! Cieszę się że mogłem pomóc! Też mam starego Samsunga z HDMI 2.0 więc czułem się zobowiązany!
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l @WisnieR bardzo pomocny użytkownik, szkoda tylko, że zbrzydło mu życie i nachodzą go czarne myśli o huśtaniu Pytajcie, korzystajcie z jego wiedzy, bo nigdy nie wiadomo, czy to nie ostatnia jego porada
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Miałeś rację, tryb 120Hz od razu sam przestawił mi sygnał na full hd np. w Dirt 5. Ale jestem ogolnie laik i nie czuje specjalnie lepszych wrażeń z tym VRRem, włączam wyłączam w TV i wydaje się identyko podczas wyścigu (ani płynność, ani responsywnosc etc.) Nawet to 120p vs 60p tak bardzo mi nie robi różnicy.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l No ale to musi być gra w której klatki lecą, a nie taka ze starym frameratem czy spadkami 1fps bo tego nie widać gołym okiem.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 15 minut temu, _Red_ napisał: Miałeś rację, tryb 120Hz od razu sam przestawił mi sygnał na full hd np. w Dirt 5. Ale jestem ogolnie laik i nie czuje specjalnie lepszych wrażeń z tym VRRem VRR ma pomóc jak framerate lata jak powalony, a w obecnej generacji to raczej dynamic rozdziałka i po sprawie.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 17 minut temu, WisnieR napisał: No ale to musi być gra w której klatki lecą, a nie taka ze starym frameratem czy spadkami 1fps bo tego nie widać gołym okiem. Dlatego nie wiem gdzie to najlepiej sprawdzić. O wiem, Cyberpunk w centrum miasta w performance potrafił trochę pogubić + ewidentnie był screen tearing. Będę testował, ale na ten moment ten ficzer jest homeopatyczny Zamiast grać i się bawić będę ściągał 20 gier i z lupą badał klatki, bo ludzie piszo że Elden Ring stał się uber płynny : D
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 10 minut temu, _Red_ napisał: bo ludzie piszo że Elden Ring stał się uber płynny : D To pewnie Ci szczęśliwcy, którym vrr podciągnął klatki z 45 do 60
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 14 minut temu, _Red_ napisał: Dlatego nie wiem gdzie to najlepiej sprawdzić. O wiem, Cyberpunk w centrum miasta w performance potrafił trochę pogubić + ewidentnie był screen tearing. Będę testował, ale na ten moment ten ficzer jest homeopatyczny Zamiast grać i się bawić będę ściągał 20 gier i z lupą badał klatki, bo ludzie piszo że Elden Ring stał się uber płynny : D Zamiast się cieszyć że większość gierek działa w stałych 60 fps to jest płacz że działają za dobrze i nie ma gdzie sprawdzić VRRa
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Jeszcze co do Elden Ringa to czytałem, że pomimo dropów do 50 kls nie było screen tearingu, więc vrr w tej grze niewiele zmienia.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Jak jest v-sync to mogą być dropy i do 30 a nadal nie będzie screen tearingu. Grą która najbardziej może skorzystać z VRR to Ghostwire Tokyo bo są tam tryby bez v-syncu, masa screen tearingu i latające klatki więc ten VRR tam może dużo zdziałać.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 15 minut temu, tjery napisał: Jeszcze co do Elden Ringa to czytałem, że pomimo dropów do 50 kls nie było screen tearingu, więc vrr w tej grze niewiele zmienia. Oj heńku heńku, był był wystarczyło konikiem pojezdzic po otwartym światku.Nie no w elden jest na pewno lepiej z vrr na ps5 ale ciągle rwie... Czemu? Może to kwestia ze sony ogarnia vrr w przedziale 48+ a np xszrot 30+ gdzie nie czarujmy sie bo eldenie potrafi szarpać do 30+ w performance mode na obu next genach. Edytowane 27 kwietnia 20222 l przez Rash
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 9 minut temu, Rash napisał: Oj heńku heńku, był był wystarczyło konikiem pojezdzic po otwartym światku.Nie no w elden jest na pewno lepiej z vrr na ps5 ale ciągle rwie... Czemu? Może to kwestia ze sony ogarnia vrr w przedziale 48+ a np xszrot 30+ gdzie nie czarujmy sie bo eldenie potrafi szarpać do 30+ w performance mode na obu next genach. A to widzisz, źle czytałem
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 35 minut temu, tjery napisał: Jeszcze co do Elden Ringa to czytałem, że pomimo dropów do 50 kls nie było screen tearingu, więc vrr w tej grze niewiele zmienia. VRR to nie jest to samo co VSync
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 6 minut temu, GearsUp napisał: VRR to nie jest to samo co VSync Co do Elden Ringa i screen tearingu to znalazłem wątek na reddicie o tym i każdy się zarzekał, że na PS5 screen tearingu nie ma. Widocznie ludzie nawet nie widzą jak im ekran rozrywa. W sumie spoko, widać niewiele im przeszkadza. Co do VRR i Vsync, to VRR to Vsync bez input laga. Ale ogólnie cel mają ten sam, zapobiegać screen tearingowi.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l W praktycznie żadnej grze z ostatnich dwóch generacji konsol nie ma screen tearingu bo wszystkie mają v-sync, tylko jak nie ma v-sync'a będzie screen tearing (nawet dałem przykład z Ghostwire Tokyo który ma tryby bez v-sync). A VRR w nowych konsolach nie ma na celu zapobiegać screen tearingowi którego i tak najczęściej nie ma tylko upłynnić rozgrywkę dostosowując odświeżanie ekranu do dostarczanych klatek (a nie ograniczać się tylko do 30, 60 lub 120).
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Rwanie obrazu, to ostatni raz widziałem w FC 3 na 360, ale tam, to było nagminne.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 30 minut temu, łom napisał: W praktycznie żadnej grze z ostatnich dwóch generacji konsol nie ma screen tearingu bo wszystkie mają v-sync, tylko jak nie ma v-sync'a będzie screen tearing (nawet dałem przykład z Ghostwire Tokyo który ma tryby bez v-sync). A VRR w nowych konsolach nie ma na celu zapobiegać screen tearingowi którego i tak najczęściej nie ma tylko upłynnić rozgrywkę dostosowując odświeżanie ekranu do dostarczanych klatek (a nie ograniczać się tylko do 30, 60 lub 120). Tearingu jako tako nie ma ale rwanie ekranu to zwykła codzienność w grach z luźnym framerejtem i to właśnie tutaj vrr robi mega robote. Kolejną rzeczą są devy którzy do spóły z vrr są w stanie robić swego rodzaju cuda. INSOMNIAC. PS. Shady nie wiem na jakim telewizorze grasz,i tak mnie tearing na lcdkach jako tako też nie drażni ale grając na oled mimo wszystko przy ich mega responsywności pixeli głupie spadki klatek potrafią wyczyniać z obrazem cuda. Edytowane 27 kwietnia 20222 l przez Rash
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Tylko że rwanie obrazu (screen tearing) a niestabilnie dostarczane klatki to są całkiem różne rzeczy.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Pojeździłem w kółko po Kabuki Market w cyberku w trybie performance (4k/60Hz) bo tam przy jeżdżeniu i obracaniu kamery potrafi trochę dropnac (duzy ruch, ludki, auta). Musiałem tylko włączyć wymuszanie VRR w grach niekompatybilnych. To może być tylko placebo, ale sila sugestii wmawia mi, ze bardziej gładko jest z VRR, a po wyłączeniu są takie mikro szarpnięcia. Może potem nagram dwa filmiki porownawcze (o ile screengrabber to wychwytuje) Jednak na ten moment nic takiego co by było gamechangerem growym.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 14 minut temu, łom napisał: Tylko że rwanie obrazu (screen tearing) a niestabilnie dostarczane klatki to są całkiem różne rzeczy. Jest tak, co nie zmienia faktu że gry w których mamy luźny klatkarz latający +-15 przy grach docelowo 60 fps na oledach biją po gałach ostro.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l Wolalbym, zeby wymyslili cos, zeby te 30fps dzialalo lepiej. Przecie w CP2077 w Quality chodzi się jak pod wodą, a od wciśnięcia buttona do skoku mija pół sekundy. To nie zafixowanie klatek, to jakiś slow-mo z input lagiem. Podobnie w Asasynach, gdzie juz kursor po menu plywa jak po grudzie. Nie kojarze by takie ociężałe były gry 30fps na PS4/PS3 i dawniej.
Opublikowano 27 kwietnia 20222 l 11 minut temu, _Red_ napisał: Wolalbym, zeby wymyslili cos, zeby te 30fps dzialalo lepiej. Przecie w CP2077 w Quality chodzi się jak pod wodą, a od wciśnięcia buttona do skoku mija pół sekundy. To nie zafixowanie klatek, to jakiś slow-mo z input lagiem. Podobnie w Asasynach, gdzie juz kursor po menu plywa jak po grudzie. Nie kojarze by takie ociężałe były gry 30fps na PS4/PS3 i dawniej. Ponoć już robią. Odpowiednik dlss załatwi robote poniekąd. Oszukana rozdziałka to para może iść w klatki.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.