Lukas_AT 1 188 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 (edytowane) Cały czas o grze myślę - kiedy będę mógł kolejny raz zagrać. Mógłbym w tygodniu pracującym, ale chcę to zrobić w weekend, podczas nocki, gdy będę mógł się na spokojnie tym tytułem delektować w idealnych warunkach. Dla mnie niespodzianka roku, ale należy brać pod uwagę, że jestem ogromnym fanem klasycznych Residentów. Cieszę się, że dowiedziałem się o tym tytule, gdy kanał Spowiedz u Heretyka opublikował swój materiał (wcześniej tytuł musiał mi umknąć w gąszczu innych słabych horrorów na Steamie). Teraz to nawet „Recenzje horrorów” powinien reaktywować swój kanał. Edytowane 2 września 2021 przez Lukas_AT Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 @Whisker jakaś mini podpowiedź co do klucza Spoiler tego co mu się przestawia ułożenie, czym mam się kierować przy drzwiach z tymi symbolami z kosmitą, faraonem i pszczołą ? Cytuj
Rtooj 1 617 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Świetna zagadka której niestety nie sprostałem Mała podpowiedź, bardzo małą która pomogła mi jednak dojść do rozwiązania samemu: Spoiler pięciokąt na rysunku oznacza pentagon - skojarzenie żołnierz - pentagon Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 (edytowane) Ta podpowiedź to do mnie ? Tam nie ma Spoiler pentagonu na rysunku tylko obraz wysłany kosmitom w kosmos z Ziemi przedstawiający ludzi. chyba, że coś słabo pamiętam Edytowane 2 września 2021 przez cotek Cytuj
Rtooj 1 617 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Spoiler Na środku pomieszczenia z drzwiami o których mówisz jest hełm płetwonurka, z jednej strony jest przyczepiona kartka. Za to ja nie wiem o jakim obrazie mówisz ;] 1 Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Aaaaa widzisz nie obadałem tego. A ja mówię o rysunku na tych drzwiach koło tych symboli Cytuj
Rtooj 1 617 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 To spoko, możesz teraz bez przeszkód twierdzić że moja podpowiedź była niepotrzebna i mieć czyste sumienie w przeciwieństwie do mnie :] Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Spoiler No ja też już dałem kumplowi do rozwiązania zagadke z kodem do kasy fiskalnej xD słaby jestem w szyfry Cytuj
Whisker 1 450 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 (edytowane) 26 minut temu, cotek napisał: Aaaaa widzisz nie obadałem tego. A ja mówię o rysunku na tych drzwiach koło tych symboli Spójrz na rysunek na drzwiach co symbolizuje, tutaj chodzi o „pochodzenie” a teraz na lewo i … Edytowane 2 września 2021 przez Whisker Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Gra jest zaskakująco dobra i bardzo mi się podoba, ale problemy ma dwa: 1) Kamera - ja wiem, że najeżdżam na świętość kamery z RE1, ale kamera w TS potrafi zmylić, niemile zaskoczyć, zdezorientować, a co najważniejsze nie pokazać ważnych rzeczy. Przykład? Proszę bardzo. Jak ubijałem tego pierwszego paszczaka na wózku to stałem w takim miejscu, że widziałem tylko końcówki jego szponów. Tylko po dźwięku poznałem, że już był się przeniósł na łono abrahama, bo kamera mi tego nie pokazała. 2) Zbyt rzadkie sejwy i w sumie źle zorganizowane. Wczoraj fpisdu zaszedłem od pierwszego magnetofonu, rozmawiałem z NPC-em, rozwiązałem kilka zagadek, w tym dość czasochłonne. Spoiler np tę z agregatem Trwało to z pół godziny, po czym zalazłem do pomieszczenia, gdzie zatłukł mnie jakiś kadłubek, no i doopa, apiać od nowa wszystko, rozmowa, zagadki itp...Trochę inaczej to powinno być rozwiązane... Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 9 minut temu, Czezare napisał: Trwało to z pół godziny, po czym zalazłem do pomieszczenia, gdzie zatłukł mnie jakiś kadłubek, no i doopa, apiać od nowa wszystko, rozmowa, zagadki itp...Trochę inaczej to powinno być rozwiązane... Poległem przy tym dwa razy i cofanko też Dla mnie to zajebiście działa na dynamike i stresa podczas grania (coś jak w Soulsach - dużo dusz, jestem daleko a tu ni chu chu ogniska xD ) Nie wiem niby jakby to miało działać inaczej. Później też może być ciepło, także uważaj na postać Cytuj
Whisker 1 450 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Generalnie dystans na stworki i dobijanie łomem, zaoszczędzicie sporo ammo. Postać sama namierza wiec jak kadr nie pozwala zobaczyć przeciwnika to można tak zlokalizować, to styl starszych gier po prostu. Później rozstaw save romów jest zdecydowanie lepszy Cytuj
Rtooj 1 617 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 Ja kupie grę jak będzie za 39,99 albo w plusie. Demo mnie nie przekonało, po wielkich produkcjach ciężko przejść nad takim kopiowaniem pomysłów (odgłos maszyny do pisania i magnetofon to trochę więcej niż mrugnięcie do fanów), brakiem otwierania ust przez postacie, i ogólnym poczuciem braku budżetu. Grafika ładna, ale to poziom ps4. Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 43 minuty temu, Whisker napisał: Generalnie dystans na stworki i dobijanie łomem, zaoszczędzicie sporo ammo. Postać sama namierza wiec jak kadr nie pozwala zobaczyć przeciwnika to można tak zlokalizować, to styl starszych gier po prostu. Później rozstaw save romów jest zdecydowanie lepszy No właśnie...tak być absolutnie nie powinno... Cytuj
LiŚciu 1 328 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 2 godziny temu, Czezare napisał: Gra jest zaskakująco dobra i bardzo mi się podoba, ale problemy ma dwa: 1) Kamera - ja wiem, że najeżdżam na świętość kamery z RE1, ale kamera w TS potrafi zmylić, niemile zaskoczyć, zdezorientować, a co najważniejsze nie pokazać ważnych rzeczy. Przykład? Proszę bardzo. Jak ubijałem tego pierwszego paszczaka na wózku to stałem w takim miejscu, że widziałem tylko końcówki jego szponów. Tylko po dźwięku poznałem, że już był się przeniósł na łono abrahama, bo kamera mi tego nie pokazała. 2) Zbyt rzadkie sejwy i w sumie źle zorganizowane. Wczoraj fpisdu zaszedłem od pierwszego magnetofonu, rozmawiałem z NPC-em, rozwiązałem kilka zagadek, w tym dość czasochłonne. Pokaż ukrytą zawartość np tę z agregatem Trwało to z pół godziny, po czym zalazłem do pomieszczenia, gdzie zatłukł mnie jakiś kadłubek, no i doopa, apiać od nowa wszystko, rozmowa, zagadki itp...Trochę inaczej to powinno być rozwiązane... To co napisałeś o kamerze i sejwach to idealny Resident Evil. To zalety nie wady. Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 (edytowane) 41 minut temu, Czezare napisał: No właśnie...tak być absolutnie nie powinno... to dowaliłeś teraz, może jeszcze niech Ci strzałka pokaże przeciwnika i jego hp xD Edytowane 2 września 2021 przez cotek Cytuj
Whisker 1 450 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 (edytowane) 3 godziny temu, Czezare napisał: No właśnie...tak być absolutnie nie powinno... tak właśnie powinno z tego znany jest Resident, Silent, Parasite Eve, Blair Witch i masa innych Survivalow z ujęciami statycznymi, to cały fan ps. Drugie zakończenie przygody już za mną. W sumie wiele nie wnosi a jednak kompletuje całą historie Edytowane 2 września 2021 przez Whisker Cytuj
drozdu7 2 786 Opublikowano 2 września 2021 Opublikowano 2 września 2021 A jak panowie z historią w tej grze? Kurde hajpujecie, czekam az pojawi się na Xboxie. A jeszcze w tym roku Fatal Frame 4 1 Cytuj
Dante 433 Opublikowano 3 września 2021 Opublikowano 3 września 2021 9 godzin temu, drozdu7 napisał: A jak panowie z historią w tej grze? Kurde hajpujecie, czekam az pojawi się na Xboxie. A jeszcze w tym roku Fatal Frame 4 5 a nie cztery:) Widzę, że ciągle coś robią przy grze bo teraz doszedł chyba przycisk żeby szybko pokazać mapę a nie grzebać w ekwipunku. 1 Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 3 września 2021 Opublikowano 3 września 2021 Kolejne dwie godziny za mną, to jest coś niesamowitego czym ta gra jest i co wyprawia Cytuj
Rtooj 1 617 Opublikowano 3 września 2021 Opublikowano 3 września 2021 Ale kusicie. Ile jest broni w grze? Bardziej to jest resident czy silent hill? demo tego jednoznacznie nie wskazuje. Cytuj
Szermac 2 739 Opublikowano 3 września 2021 Opublikowano 3 września 2021 (edytowane) Szkielet gry to bardziej Resident, klimat, 'straszenie' i cała otoczka to bardziej SH. Edytowane 3 września 2021 przez cotek Cytuj
Whisker 1 450 Opublikowano 4 września 2021 Opublikowano 4 września 2021 21 godzin temu, Rtooj napisał: Ale kusicie. Ile jest broni w grze? Bardziej to jest resident czy silent hill? demo tego jednoznacznie nie wskazuje. Broni z tego co pamietam to 4 sztuki wliczając w to łom Cytuj
Bzduras 12 490 Opublikowano 4 września 2021 Opublikowano 4 września 2021 Z racji wyjazdów urlopowych nie pocisnąłem tyle, ile bym chciał w ten tytuł, ale po prawie 4 godzinach czystego granka mam już jako-taki obraz tej pozycji. To tytuł, który robi dokładnie to co zapowiadali twórcy - oddaje hołd klasycznym survival horrorom, które w jakimś momencie zniknęły z rynku i zostały po nich tylko wspomnienia w serduszkach zagrajmerów na całym świecie. Jest trochę drewnianie, walka jest upośledzona, postacie mają kiepski dubbing i nie poruszają ustami w trakcie rozmów, a to wszystko jest skąpane w statycznych kamerach i tank controlsach. Brzmi jakbym narzekał? Bynajmniej To wszystko złożone do kupy składa się na tak potężny kop nostalgii prosto w dupsko, że ciężko to ująć w słowa. Projekty miejscówek są odpowiednio syfiaste i tworzą obleśny klimat, obok którego ciężko przejść obojętnie. Sam szpital jest brudny, ciemny i niepokoi tym, co czai się w jego zakamarkach. Gameplay to hybryda pierwszych Residentów zmiksowanych z Silent Hillami i niech mnie h00y strzeli, ale tak właśnie wyglądałby RE4/nowy Silent, gdyby ktoś z chinoli w Capcomie i Konami miał jaja wydać tak "archaiczną, przestarzałą i niechcianą przez mainstream" giereczkę. Przy czym uprzedzam też - jeśli nie nosicie miłości do tego stylu gierek w serduszku, a w albumie wspomnień nie trzymacie na specjalnych miejscach widokówek z tamtych tytułów to jest duża szansa, że to nie Wy grę, a ona Was złoi. Niemniej, fanom staroszkolnych straszaków polecam gorąco sprawdzenie demka jeśli macie taką możliwość. Filozofia tworzenia giereczek podług tej formuły może i umarła, ale Tormented Souls przypina ją sobie na klatę i dumnie pokazuje każdemu zainteresowanemu, że ma ją wpisaną w swoje DNA. Ten twór to najbliższe, co można postawić na półce "nowy-stary RE/SH" i nie krzywić się na to, że pudełko nie zawiera magicznych literek w swoim tytule. Biorąc pod uwagę bardzo niską cenę (72zł na PC, na konsolach chyba 79zł) grzechem jest nie sprawdzić. 3 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.