Skocz do zawartości

Stellar Blade


Jordanensis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
33 minuty temu, Dr.Czekolada napisał(a):

A ktoś twierdził, że to Bayo?

 

Dla mnie to nie jest rasowy Souls. Bierze kilka pomysłów z różnych gier i blenduje ze sobą. Może nie robisz jump cancelów w powietrzu ale większość starć z mobami/bossami wygrywało się ładując pasek od ataków specjalnych. Na początku trochę ciężko się walczy z kilkoma na raz ale im dalej w las możemy być i szybsi, dochodzą ataki obszarowe, broń palna itd.

 

W sumie to pod koniec nawet zapomniałem o tym super duper ataku i przeszedłem nie używając go xd 

 

Ten super duper atak przydaje sie na ostatnich bossach by zbić te 1/4 paska życia. Ale i tak reszta potyczki trzeba ogarniać parowaniem, bo inaczej nie damy rady naładować ataków bety by walić mocniej i szybciej masakrować bosów.

Opublikowano
Godzinę temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Czyli wrazenie z dema, ze to kolejny soulslike (albo gra jemu bardzo bliska) byl jak najbardziej uzasadniony.

Przecież od razu chyba każdy pisał, że demo dobrze oddaje to czym gra jest w pełnej wersji.

Opublikowano

W Soulsach też jest. To nie kwestia przystępności, tylko sposobu w jaki starcia są prowadzone, dynamiki czy nacisku na konkretne mechaniki. W większości soulslike'ów walka z więcej niż jednym przeciwnikiem nie jest wskazana, bo kończy się to szybkim zmasakrowaniem gracza i podobnie jest w Stellar Blade (chyba że walczysz z jakimiś małymi gówienkami na strzała). W DMC, NG lub Bayo rzucają na ciebie całe hordy wrogów, które masakrujesz efektownymi combosami klucząc między jednym a drugim przeciwnikiem, robiąc z nich krwawą papkę w powietrzu zanim spadną na ziemię itp. SB stawia dużo bardziej na metodyczne klepanie pojedynczych lub małych grupek bolków, robienie użytku z perfekcyjnego bloku, żeby wykonać egzekucję, no i przede wszystkim czuć, że postać to straszny kloc. 

 

No nie jest to taki stuprocentowy soulslike, tylko jakaś nietypowa hybryda, ale i tak znacznie bliżej jej do gier From Soft. niż Platinum. 

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano
3 minuty temu, messer88 napisał(a):

Dlatego mi demko nie siadło, bo włączyłem po graniu w Bayo a dostałem właśnie soulsy. 

Niby tak, ale system walki po sekcji z dema bardzo się zmienia w prawą stronę (w stronę slashera) nie mówię, że całkiem, ale idzie w prawo, aż do NG+. 

Opublikowano

Gear na speed + nowe combosy + broń palna bardzo zmieniają system walki przez całą grę itp. tego w soulach nie ma aż tyle. Dla mnie to dobra hybryda obu. 

W demie postać to taki klocek bazujący głównie na parry z dwoma skillami. 

Według mnie warto spróbować ograć więcej, niż samo demo @messer88, odczucia inne. 

  • This 1
Opublikowano
6 minut temu, messer88 napisał(a):

Dlatego mi demko nie siadło, bo włączyłem po graniu w Bayo a dostałem właśnie soulsy. 

Też byłem mocno nastawiony na hak end slesza (tak chyba tę grę reklamowano?) i poczułem się lekko rozczarowany po demku, żeby nie powiedzieć oszukany i dlatego nie kupiłem gry na premierę. Ale jak już po tym miesiącu z hakiem pogodziłem się z faktem, że to nie będzie druga Automata, to jednak dałem szansę, no i w sumie nie żałuję, że się skusiłem, bo gra jest dobra. Mimo wszystko fajnie, jakby w sequelu zmienili movement Eve i poszli już w full slashera, bo Soulsów na rynku mamy w opór, a takich gier jak DMC nie ma praktycznie wcale. 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Josh napisał(a):

Też byłem mocno nastawiony na hak end slesza (tak chyba tę grę reklamowano?) i poczułem się lekko rozczarowany po demku, żeby nie powiedzieć oszukany i dlatego nie kupiłem gry na premierę. Ale jak już po tym miesiącu z hakiem pogodziłem się z faktem, że to nie będzie druga Automata, to jednak dałem szansę, no i w sumie nie żałuję, że się skusiłem, bo gra jest dobra. Mimo wszystko fajnie, jakby w sequelu zmienili movement Eve i poszli już w full slashera, bo Soulsów na rynku mamy w opór, a takich gier jak DMC nie ma praktycznie wcale. 

Tak była preklamowana, ale to co wyszło to świetna hybryda starego i nowego, tutaj z większym nastawieniem na mechaniki Soulsów, Phantom Blade 0 powinien być bardziej slasherowaty, jestem ciekaw jak Wukong wyjdzie w tym wszystkim. 

 

Ogólnie te japońsko-koreańsko-chińskie system walki są zajebiste w prawie każdej grze ostatnio, Lies of P to samo :D. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

System walki jest mocno efekciarski, gdy mobek ma mało HP i masz okienko na finishera to aż miło popatrzeć jak Ewka robi te wszystkie wygibasy by rozpaćkać w swoim stylu mobka.

 

Ostatni taki wjazd na system walki pamietam ludzie mieli w Wiedzminie trzecim. Też się spodziewali czegoś innego i porzucili na starcie gre dekady :niki:

Opublikowano

No, ale tu nie ma nad czym dywagowac - to nie jest slasher. Nie skresla to gry, ale ktos to oczekiwal slashera (jak reklamowano z poczatku te gre) bedzie zwyczajnie oszukany. Takze przez graczy z forum PSXExtreme patrzac, ze tez wciskali kity, ze po poczatkowym soulslike'owym demku gra staje sie slasherem. W sumie brakuje tylko utraty dusz po smierci, bo ogniska i estusy juz sa. :) 

Opublikowano
2 godziny temu, Josh napisał(a):

 Ale jak już po tym miesiącu z hakiem pogodziłem się z faktem, że to nie będzie druga Automata


Ale to przecież jest druga Automata, tyle, że system trochę bardziej w stronę Sekiro skręca - nadal to żaden "souls-like", co najwyżej hybryda Automaty z jakimś souls-LITE, bo tu nie ma kary za zgon, staminy itp, a same starcia są dużo bardziej dynamiczne niż w grach From Software (no może poza Sekiro właśnie).

Opublikowano

To coś pomiędzy slasherem a bazującym na blokach i unikach soulsach. W późniejszych etapach to już bardziej ciachanie wrogów, ale przy bossach trzeba się pilnować. Wiadomo że to zależy od skilla i poziomu trudności.

  • This 1
Opublikowano

Co wy macie z tymi autotomatami, soulslike'ami i innymi bzdetami. SB ma własny system walki, który co prawda bazuję na podobnych zasadach ale już same walki zupełnie na innych aspektach się opierają, a nie na pojedynczych odczuciach.

  • beka z typa 1
Opublikowano (edytowane)

Ja mam właśnie odczucia, że ta gra nie ma w ogóle własnej tożsamości, tylko zapożycza trochę z tego, trochę z tamtego, finalnie sama nie wiedząc czym chce być i nie mam na myśli teraz tylko starć. Muzyka i scenerie to Nier, klepanie robali w blaszanych lokacjach to Scarlet Nexus, walka to mashup Sekiro z czymś slasheropodobnym, główna bohaterka trochę jak Bayonetta. Wyszedł z tego nawet strawny koktajl, ale do głowy by mi nie przyszło pisać, że jest to jakaś oryginalna receptura, w którą nigdy wcześniej się nie spotkałem.

Edytowane przez Josh
Opublikowano

Zdecydowanie zbyt dużo soulslików w branży przez ostatnie lata (a same istnieją w sumie od 2009 jeżeli zakładamy, że to z premierą Demon's) więc z otwartymi ramionami wita się każde odejście od utartego schematu.

Też nie uważam Stellar za coś oryginalnego i raczej twórcy również tego nie sugerowali, mówiąc wprost o swoich inspiracjach. Nie wszystko zagrało w tym koktajlu ale nie będę kłamał, jeszcze po niego sięgnę jak zapowiedzą sequel.

Opublikowano

Dzisiaj do PS+ Premium został dodany dwugodzinny trial gry, ale tym samym wyparowało ze sklepu demo. Jak ktoś je ma w bibliotece to dalej można ściągnąć, ale nowi gracze muszą wybulić kasę. Trochę słabe zagranie.

Opublikowano
W dniu 13.06.2024 o 15:22, Wredny napisał(a):


Ale to przecież jest druga Automata, tyle, że system trochę bardziej w stronę Sekiro skręca - nadal to żaden "souls-like", co najwyżej hybryda Automaty z jakimś souls-LITE, bo tu nie ma kary za zgon, staminy itp, a same starcia są dużo bardziej dynamiczne niż w grach From Software (no może poza Sekiro właśnie).

Jeżeli chodzi o system walki to nie ma to z Automatą nic wspólnego:), a chyba między innymi o to tu chodziło. Autoamata to arpg z systemem walki z pełnoprawnego slashera. Platynowi tyle wrzucili do systemu, że pod względem możliwości  jest to topka (inna sprawa, że nie trzeba się w ogóle w to wgłębiać a nawet, przez system combosów i juggli, gra zniechęca do uczenia się skomplikowanych technik xD). Masz tam cancel ataków w skok/dasha, cancel dasha w skok/atak, cancel skoku w atak/dasha, cancele tych wszystkich w robociki, natychmiastową zmianę broni i robocików, cancel prawie wszystkiego w taunta i jeszcze kilka gliczowych technik, które zawsze się pojawiają jak pozwolisz w systemie na zbyt dużo swobody:P. To wszystko powoduje, że biega i walczy się panią robot bardzo płynnie i nic nas nie ogranicza prócz wyobraźni, skilla, no i złego dostosowania systemu juggli do możliwości systemu walki:P.
W Stellarku o ile pamiętam jedyne co z tego jest to cancel skoku w dasha i atak (ale to trochę biednie wygląda i chyba do niczego w walce nie potrzebne xd) a tak to musisz czekać aż animacja ataku albo dasha się skończy (i przez to dla niektórych bardziej kojarzy się to z soulslike niż jakimś slasherem). I nie ma w tym niczego złego, inny styl. Na pewno w Stellarku system walki jest dużo lepiej dopasowany do samej gry i to jest duży plus, ale zrównywanie Stellara do Automaty pod względem systemowym jest tak samo błędne jak zrównywanie Stellara do pierwszego Dark Souls (jest atak, jest blok, parry, skok, unik, więc wygląda na to samo;)).

Opublikowano

Kuźwa, ja tu porównuję z poziomu laika, bo tak jak piszesz - Automata zniechęca do uczenia się czegoś więcej niż prostej rąbanki, więc tak powierzchownie oceniłem, ale nie spodziewałem się hiszpańskiej inkwizycji (znaczy wywodu, pełnego terminów, które nic mi nie mówią):D

b0c53db8-64ec-4beb-9830-8c1c196d39fd_text.gif.66db2e5e6ce782d22d5254df00c930e1.gif

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...