lukas_k96 306 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Krytykujecie i jedziecie po tej edycji, ale czy oprócz typowych bugów i glitchy te trzy części da się w ogóle ukończyć? Pytam, bo pewien youtuber ma problem z przejściem San Andres, bo pod koniec go crashuje po pewnej scence i zastanawiam się czy to jednostkowy przypadek czy też po prostu gry się nie da ukończyć na ten moment. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 (edytowane) 6 godzin temu, lukas_k96 napisał: Krytykujecie i jedziecie po tej edycji, ale czy oprócz typowych bugów i glitchy te trzy części da się w ogóle ukończyć? Pytam, bo pewien youtuber ma problem z przejściem San Andres, bo pod koniec go crashuje po pewnej scence i zastanawiam się czy to jednostkowy przypadek czy też po prostu gry się nie da ukończyć na ten moment. Ja gram VC (skończone przed patchami, zero bugow z misjami, 2/3 randomowe glitche, może mialem szczęście ) ->GTA III (jestem juz na 80% fabuły, zero problemów z misjami, jakieś randomowe glicze jak zawsze w GTA) -> w SA jeszcze nie grałem, zostawiam na koniec Btw wczoraj w nocy grałem w GTA III już na nowym patchu, jest sporo poprawek w misjach, więc pewnie tę problematyczne z SA też naprawili, perf też wyglada lepiej w GTA III na PS5, reszty nie odpalałem. Patch notes: https://www.resetera.com/threads/grand-theft-auto-the-trilogy-–-the-definitive-edition-patch-1-02-notes.516759/ Tak naprawdę większość tych problemów jest jeszcze z oryginałów, więc być może po tym patchu to już naprawdę jest edycja definitywna :). Pytanie, czy nie można było tak od razu... SA jak widać najwięcej poprawek, dobrze, że zostawiłem to na koniec, IMO, największy sens jest grac III->VC->SA, albo VC->III->SA (jak ja), bo potem widać archaizmy poprzednich części, poza tym SA widac najmniej się przyłożyli i teraz maja najwięcej do poprawy... ----- Czytając na szybko patchnotes do SA, naprawili też ten nieszczęsny most (bug tylko w Definitive) :). Można grać w SA, to był najgorszy bug xD. ----- Deszcz też naprawili, w patchnotes jest info tylko o SA, ale właśnie sprawdzalem na III i też jest mniej gęsty, efekt jest ten sam, ale po prostu mniejsza ilość kropli, przez co więcej widac na ekranie:). Edytowane 20 listopada 2021 przez KrYcHu_89 1 Cytuj
maciucha 11 638 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Ani słowa o framerate Cytuj
Pupcio 18 420 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 On taki ma być żebyś cofnął się myślami do 2004 w czasie gdy masz zawał spowodowany klatkażem tych perełek Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 3 godziny temu, Pupcio napisał: On taki ma być żebyś cofnął się myślami do 2004 w czasie gdy masz zawał spowodowany klatkażem tych perełek No nawet w patch notesie są błędy, widać, że patch robiony na szybkości, ale poprawek IMO sporo, beta testerzy przetestowali xD. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 15 godzin temu, KrYcHu_89 napisał: Ogólnie to to jest ostatnio jakis zły trend w gamedevie, są piękne, coraz większe otwarte piaskownice, z milionem aktywności, ale przełomowy silnik fizyczny, albo przynajmniej tak wysokiej jakości jak w grach sprzed 10-15 lat, czyli np. Crysisie, czy GTA IV to był chyba tylko w Zeldzie. 2 6 Cytuj
Pupcio 18 420 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Też od zawsze ubolewam że większość gier ma w chuyu jakąś bardziej zaawansowaną fizykę albo zniszczenia, jak zaczynałem grać w gierki to właśnie to mnie najbardziej jarało i byłem pewny że w przyszłości będzie tylko lepiej A tu taką stagnacja od wielu lat Cytuj
Ukukuki 6 992 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Mi też brakuje większego przywiązania do fizyki i trochę bardziej interaktywnego świata. Wszystko idzie w grafikę + kartonowy świat. Cytuj
Elitesse 378 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 16 godzin temu, Square napisał: Raczej na bank miało, bo gracze (czy ogólnie ludzie) są jebnięci, a chujowa jakość produktu tylko w tym pomogła. Dodałbym do tego fakt, że szef studia po wydaniu gier śmiał się graczom w twarz czytając ich opinie dotyczące jakości produktów. Nie chcę bronić hejterów ale jakby nie patrzeć, to studio samo sprowokowało takie reakcje społeczności. Punkt dla R* że nie uciekają od odpowiedzialności za tego crapa, zapowiadają reakcję i faktycznie coś się dzieje w kierunku naprawy produktu. Nie spodziewałem się tego. Zobaczymy co wyjdzie z tego i może znów zainstaluje SA z GP. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, Dr.Czekolada napisał: Racja, Control jest niezłe pod tym wzgledem, ale to rzeczywiście jedna sikorka :). Jeżeli chodzi o destrukcję otoczenia, to dalej niedościgniony wzór to Red Faction z roku 2001 :/. Edytowane 20 listopada 2021 przez KrYcHu_89 Cytuj
Pupcio 18 420 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Pamiętam że spędziłem kilka godzin w demku kopiąc tunele w ścianach z rakietnicy 2 Cytuj
XM. 10 887 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał: Racja, Control jest niezłe pod tym wzgledem, ale to rzeczywiście jedna sikorka :). Jeżeli chodzi o destrukcję otoczenia, to dalej niedościgniony wzór to Red Faction z roku 2001 :/. Ten Red Faction w tpp też miała fajny system Cytuj
Wredny 9 552 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Niby tak, ale ograniczał się do rozsypki domków z kart - powierzchnia Marsa była nie do ruszenia. Choć i tak było zajebiście i przyjemnie wspominam zarówno Guerilla jak i Armageddon, w którym było tej destrukcji jeszcze mniej. 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 RF to już skrajność. Może i robi wrażenie ale nie chciałbyś w każdej grze dokopać się do Chin. Tak samo kwestia fizyki zgadzam się, że już od lat mamy światy-makiety ale nie chciałbym w każdej zderzać się z sytuacjami, które mogłyby być zbyt upierdliwie, utrudnić bądź nawet uniemożliwić rozrywkę tak, jak przewidzieli to twórcy. W głupim Little Big Planet czasem ta fizyka potrafiła dać dżezu. Cytuj
Pupcio 18 420 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 No wiadomo że musi być to mądrze zrobione A nie nayebać wszystkiego na Full żeby było BOGATO ale jak widzę że w 2021 w niektórych grach nie da się zastrzelić śmieci ze stołu albo roślinność i reszta otoczenia praktycznie nie reaguje na wybuch to scyzoryk się otwiera w kieszeni 2 Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 5 godzin temu, Pupcio napisał: Też od zawsze ubolewam że większość gier ma w chuyu jakąś bardziej zaawansowaną fizykę albo zniszczenia, jak zaczynałem grać w gierki to właśnie to mnie najbardziej jarało i byłem pewny że w przyszłości będzie tylko lepiej A tu taką stagnacja od wielu lat Jak powstawalo PS3 to juz myslalem, ze teraz w koncu będzie fizyka pozwalająca np. rozszarpywac przeciwnikow przez pociski kawalek po kawałku, rozrywac ubrania, robić rany. Milion lat pozniej strzelanki są identyczne, tylko w 4K i z ladniejszymi teskturami Niedawno gdzies jakieś demko unreal engineu widzialem, co shotgun faktycznie rozrywal wrogow na strzępy. I to tylko tech-demo a nie gra Cytuj
Pupcio 18 420 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 No takie rozrywanko jak chociażby w rdr2 to powinien być standard Cytuj
Mejm 15 306 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Podziekujcie unreal engine. Najmniej interaktywny silnik. Cytuj
Elitesse 378 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 12 minut temu, _Red_ napisał: Jak powstawalo PS3 to juz myslalem, ze teraz w koncu będzie fizyka pozwalająca np. rozszarpywac przeciwnikow przez pociski kawalek po kawałku, rozrywac ubrania, robić rany. Milion lat pozniej strzelanki są identyczne, tylko w 4K i z ladniejszymi teskturami Niedawno gdzies jakieś demko unreal engineu widzialem, co shotgun faktycznie rozrywal wrogow na strzępy. I to tylko tech-demo a nie gra Rozczłonkowanie przeciwników było już możliwe w Solider of Fortune. Kto choć raz nie strzelił z shotguna przeciwnikowi w kolano aby oderwało mu nogę? Albo głowę. Zdaje się, że to nie jest duży problem pod względem mechaniki, a raczej cenzury. Kolejna część była już pozbawiona tej poziomu brutalności. Dzięki temu pewnie gra też się lepiej sprzedała, bo dostała znaczek 15+ zamiast 18+ etc. Swego czasu half-life też pozwalał na rozczłonkowanie przeciwnika ale nie tak fajnie jak SoF. W takim HL jak wskoczyłem w ogień, to otrzymywałem obrażenia. Ostatnio grając w kampanię CoD: CW wskoczyłem na beczkę, która się paliła, a postaci nic się nie działo. Twórcy zrobili tylko animację bez efektu odbierania życia. Niby głupi szczegół ale jednak pokazuje, że gry idą w przeciwną stronę niż byśmy tego oczekiwali. To co w latach 90 tylko, że z ładniejszymi teksturami HL 2 wprowadzał małą rewolucją pod względem fizyki i wydawało się, że tak już będzie w każdej grze. No ale tak nie jest. Nie wiem czy twórcom się nie chce czy byłoby to zbytnie obciążenie dla sprzętu. Poza wyświetlaniem grafiki cały czas musi pracować (?) jakiś skrypt odpowiedzialny za fizykę. Control łapał zadyszkę na PS4 i dopiero na nextgenach jest dobrze. Może przyszła generacja będzie wprowadzać "rewolucję", gdzie będzie można opracowywać gry na np. nowym silniku Unreal, który już będzie mieć fizykę. Coś jak z "rewolucją" wprowadzającą teraz RT. Celowo biorę w cudzysłów, bo jak dla mnie ten efekt dupy nie urywa i był już wcześniej stosowany w grach. Tak samo jak fizyka. 3 godziny temu, Pupcio napisał: Pamiętam że spędziłem kilka godzin w demku kopiąc tunele w ścianach z rakietnicy Chyba każdy się tak bawił kto grał w tamtą grę/serię. Pamiętam jednak, że ta możliwość destrukcji była ograniczona. W końcu po jakimś czasie wybuchy nie powodowały destrukcji w ścianie. Nie wiem czy wynikało to z tego, że było to demo czy mój komputer był za słaby na więcej, czy silnik gry nie mógł więcej przerobic. 3 Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Jak wychodziło Bad Company z rozwałką otoczenia to też myślałem, że to będzie standard w FPSach, ale cóż. Potem wyszły dziesiątki FPSów z otoczeniem wręcz karykaturalnie nieruszalnym. Cytuj
Pupcio 18 420 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Pamiętam jaki miałem ból dupy po tym jak po bc2 zobaczyłem tę pseudo zniszczenia w trójce Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 No potem batlflaje w singlu to już były chaotyczne pomyje Cytuj
Ukukuki 6 992 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Problemem tutaj jest jak już ktoś wspomniał popularność silnika unreal. Autorskie silniki jednak wydaje mi się ,że trochę bardziej stawiają na ten aspekt (source- HL Alyx, northlight - Control), z mniejszych gier Karbal i Besiege dobrze to robią ale tam zabawa właśnie wokół tego się kręci. Wydaje mi się ,że na obecnej generacji nic się nie zmieni. Chyba ,że Sony albo MS w swoich gierkach położy na to nacisk to siłą rzeczy konkurencja pójdzie za nimi. Na razie Sony/MS mają równie drewniane gierki pod tym względem jak wszystko na unreal engine. Zelda BOTW też fajnie pokazuje jak dobre odwzorowanie fizyki wzbogaca rozgrywkę. Trochę liczę na Nividię która w sumie mocno pcha tą branżę do przodu jeśli o technologie. Może w następnej kolejności wprowadzą w swoich kartach dedykowane rdzenie pod fizykę i stanie się to standardem w późniejszym czasie dla całej branży. Szkoda ,że w tej generacji nikt nie zdecydował się na zielonych, było by ciekawiej. No ale oni w ofercie nie mają APU. Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 20 listopada 2021 Opublikowano 20 listopada 2021 Dwójka SoF była jeszcze bardziej brutalna i szczegółowa. Jedynka była mocna, ale oprócz widoku jelit po postrzale w brzuch nie widziałem zbyt wiele na jej korzyść. Jedna i druga to PG 18. Sprawdziłem i mam takie info: "W pełni autorskim pomysłem studia Raven Software jest za to model zniszczeń ciała GHOUL. Opiera się on na 26 strefach". W sequelu było ich 36, doszła chyba jeszcze broń biała. Nawet dzisiaj mocna rzecz, dopiero The Last of Us 2 doskoczył do tego poziomu, a może nawet przewyższył. Generalnie pod względem obrażeń nie jest źle w ostatnich latach, RE2, RDR 2, więc coś się powoli dzieje. Jeśli chodzi o destrukcje i fizykę, to dobry był jeszcze Stranglehold John Woo z 2007, czy Mafia 2 z physx od Nvidia(z naciskiem na dobrego blaszaka). Tutaj niestety cofają się w rozwoju kosztem rozdziałki i klatek, i nie zapowiada się, żeby coś się zmieniło. Oczywiście nie każda gra tego potrzebuje, więc nie ma co przesadzać, ale jednak sporo mogłoby na tym zyskać. Wybaczcie za plugawą jakość, może na tamgoczi nie wypłyną wam oczy: 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.