Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, wojtas011 napisał:

Czyli w sumie teraz tak teoretycznie, Microsoft wyda Crasha tylko xbox + pc, ale Sony może się zgłosić do Ubi i dogadać na dodanie tego Crasha w chmurze ps plusa.

Tylko że gry w chmurze PS+ to są wersje z konsol PS więc i tak będą musieli robić wersje na PS jeśli będą chcieli wrzucić do chmury PS+. Więc nawet jak Sony zgłosi się do Ubi to nic nie wrzucą do chmury póki nie będzie dedykowanej wersji (chyba że w przyszłości to się zmieni i będą specjalne chmurowe wersje jak na Switchu).

  • Plusik 1
Opublikowano
35 minut temu, wojtas011 napisał:

Czyli w sumie teraz tak teoretycznie, Microsoft wyda Crasha tylko xbox + pc, ale Sony może się zgłosić do Ubi i dogadać na dodanie tego Crasha w chmurze ps plusa.

Nawet jakby Microsoft wydał crasha tylko na Xboxa + PC, w co jakoś trudno mi uwierzyć, to to Playstation co dostanie tylko w chmurze pecetową wersję Crasha w ramach Ubisoft+. Wątpie. by studia Microsoftu marnowały czas na developing dedykowanej wersji na Playstation, które będzie można ograć tylko w chmurze Sony w ramach chmury Plusa. 

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe, czy CMA zabezpieczy jakoś tą transakcję bo teoretycznie, powiedzmy za 2-3 lata Microsoft przyjdzie do Ubi z workiem zielonych i powie "biere" wszystko, to wtedy prawa do dystrybucji cyfrowej wróciłyby do Microsoftu. Z drugiej strony beka byłaby gdyby to Sony za jakiś czas kupiło Ubi.

Edytowane przez tedi007
Opublikowano
2 minuty temu, tedi007 napisał:

Z drugiej strony beka byłaby gdyby to Sony za jakiś czas kupiło Ubi.

 

Ubi to chyba za duży moloch dla sony, żeby ich było stać na to? W ogóle wiesz może ile może być wart ubi, żeby kupić? Ja wiem, że ostatnio to u nich problemy non stop były, poszły jakieś zwolnienia i restrukturyzację to i wartość pewnie spadła.

Opublikowano
1 minutę temu, Faka napisał:

 

Ubi to chyba za duży moloch dla sony, żeby ich było stać na to? W ogóle wiesz może ile może być wart ubi, żeby kupić? Ja wiem, że ostatnio to u nich problemy non stop były, poszły jakieś zwolnienia i restrukturyzację to i wartość pewnie spadła.

jak sięgną do kiermany to ich stać, koszt podobny do Bethesdy

Opublikowano
7 minut temu, Faka napisał:

 W ogóle wiesz może ile może być wart ubi, żeby kupić? Ja wiem, że ostatnio to u nich problemy non stop były, poszły jakieś zwolnienia i restrukturyzację to i wartość pewnie spadła.

https://companiesmarketcap.com/ubisoft/marketcap/

 

https://www.google.com/finance/quote/UBI:EPA?sa=X&ved=2ahUKEwjetbuxp_CAAxXqEBAIHR5_BakQ3ecFegQIGBAh

 

Wartość ubi to jakieś 4 mld euro, Bungie kupili za 3,6 mld dolarów, więc nie wydaje się to jakaś nieosiągalna kwota dla Sony.

  • Plusik 1
Opublikowano

Czyli drobniaki. Dla M$ to jak splunąć, już lepiej jakby wykupili to ubi, ale chyba znowu będą się gibać o regulacjach i monopolu rynkowym.

Opublikowano

Dali by sobie spokój z kupowaniem kolejnych molochów, zamiast tego niech ogarną swoje ekipy które nie dają rady wydać nawet jednej gry przez 3 lata i więcej albo niech zainwestują w devów którzy robią dobre gierki gameplayowo ale brakuje budżetu na dopracowanie czy graficzkę (np. Tecmo/Team Ninja przychodzi do głowy). Bo jak kupią Ubi to i tak będą cisnąć AC.

  • This 1
Opublikowano

Jak kupują mniejsze studia w które potem inwestują źle, bo nie dostarczają gier w ciągu 3 lat. 

Ale jak kupują molochy jak Bethesda czy Acti, by zapewnić sobie szybki dopływ gier to jak widać też jest niedobrze. 

 

A najgorsze że będą prawdopodobnie kupować i jednych i drugich, zależy jaka nadarzy się okazja i chętni do przejęcia. 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Dla tego napisałem że lepiej by było gdyby ogarnęli już te ekipy które posiadają bo np. Undead Labs robi już State of Decay 3 z 4 lata a Sucker Punch Ghost of Tsushima 2 (czy cokolwiek innego nad czym pracują) 3 lata, a z drugiej strony jest Insomniac który wydaje 3 gry w tym samym czasie czy Playground które też regularnie robi gierki.

Opublikowano

Myślę że wśród Sony jest kilka przykładów "gorzej ogarniętych" (celowy cudzysłów) studiów niż Sucker Punch. Jak np. Bend Studio ponad 4 lata bez zapowiedzi nowej gry czy London Studio ponad 4 lata bez zapowiedzi nowej gry, ale o tym nikt nie wspomina, w kontekście słabego zarządzania.

 

Czy nam się podoba to czy nie gry powstają coraz dłużej i będą wymagają dużo czasu zwłaszcza gdy stosunkowo mała ekipa  która niedawno liczyła kilkanaście osób bierze się za grę AAA, co będzie się wiązało z problemami jak w przypadku Undead Labs. Jeśli nawet przestaną kupować studia, nie sprawi to że się to zmieni. 

Opublikowano

Inaczej by to wyglądało jeśli skala projektów była by mniejsza a niestety od dawna jest trend robienia wielkich gier z masą zapychaczy. Takie Ghost of Tsushima mało by straciło gdyby wywalić większość znajdziek i niestety może wyglądać to tak że sequel będzie jeszcze większy (tak samo pewnie jak SoD 3), a że jakość też musi być wyższa to będą siedzieli nad tym 5 lat jeśli nie dłużej. A ja z chęcią bym zobaczył więcej gierek na max 20 godzin, do których będę chciał wrócić po jakimś czasie zamiast takich na 50+ które w połowie zaczynają nudzić.

Opublikowano

Z jednej strony w 100% zgoda, ale z drugiej rozumiem też studia którzy ambitnie chcą robić większe, ładniejsze i dłuższe gry. 

Opublikowano

Dla mnie ideałem jest Spider-Man. Otwarta mapa będąca integralną częścią gameplayu, a nie hubem czy upierdliwym sposobem dostania się na misję fabularną oraz całkowicie opcjonalne znajdźki i misje poboczne, które można wyłączyć na mapie i nie zawracać sobie nimi głowy. I każdy gra jak chce. Ja sobie Spider-Mana roleplayowałem i dopiero wtedy gra sprawiała mi satysfakcję

Opublikowano
W dniu 22.08.2023 o 15:31, łom napisał:

Dla tego napisałem że lepiej by było gdyby ogarnęli już te ekipy które posiadają bo np. Undead Labs robi już State of Decay 3 z 4 lata a Sucker Punch Ghost of Tsushima 2 (czy cokolwiek innego nad czym pracują) 3 lata, a z drugiej strony jest Insomniac który wydaje 3 gry w tym samym czasie czy Playground które też regularnie robi gierki.

 

Kiepski przykład z tym State of Decay 3, bo w tym przypadku jeśli chcą podkręcić jakość techniczną produkcji, to muszą zrobić praktycznie wszystko od nowa z wyłączeniem 90% assetów z poprzednich gier. 

 

Gry są i będą robione coraz dłużej dlatego MS objął dobrą strategię kupowania wydawców jak i pojedynczych deweloperów. Na rynku są ogromne braki doświadczonych programistów co widać nawet na rynku IT w Polsce - 5 lat temu każdy informatyczek czy to po studiach czy kursach od ręki gdzieś dostawał robotę, a dzisiaj jak firmy szukają to wszędzie senior.

Opublikowano
3 minuty temu, SnoD napisał:

Kiepski przykład z tym State of Decay 3, bo w tym przypadku jeśli chcą podkręcić jakość techniczną produkcji, to muszą zrobić praktycznie wszystko od nowa z wyłączeniem 90% assetów z poprzednich gier. 

Tylko znając życie nie będą chcieli tylko podkręcić jakość techniczną ale też zwiększyć skalę i w tym jest największy problem obecnych gier które zamiast stawiać na ~15h dobrej, intensywnej, dopracowanej rozgrywki (powiedzmy max 40 na platynę) to rozwleczają się do granic możliwości. Przykładowo wg danych z how long to beat: SoD 1 - Completionist 37 Hours, SoD 2 - 116 Hours. Assassin Creed 2 - Completionist 35h, Valhalla - 143 Hours.

 

Opublikowano

Tylko Undead Labs od ponad dekady mówią że o stworzeniu swojego wymarzonego wielkiego zombie survivala, ich poprzednie gry były mniejsze z powodu ograniczeń (głównie budżetowych) jakie mieli. Teraz dostali czas, pieniądze i środki by spróbować wskoczyć na ten wyższy poziom i zrealizować to o czym od lat mówili. 

 

Więc bez sensu wymagać od Undead Labs żeby  tworzyli mniejsze gry, jeśli sami tego nie chcą. Nie dajmy się zwariować, nie każda gra musi być na 15 godzin.

Opublikowano

Ale 116 h na wymaxowanie SoD 2 to mało? To jeśli będą chcieli SoD 3 zrobić jeszcze większe to na ile godzin to będzie gra? 150? 200? A może 300? I ile z tej zawartości to będzie faktycznie dobra zawartość a ile zapychacze i powtarzalne czynności?

Opublikowano

Grałeś w State of Decay? To dynamiczne survivalowe sandboxy, gry zbudowane na powtarzalnych czynnościach. Jeśli oczekujesz cinematic experience i skondensowanej zabawy na kilkanaście godzin to raczej nie ten adres. 

  • beka z typa 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...