Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lepsze jest wrogiem dobrego - niestety, od czasu pojawienia się PS4PRO (wielkie dzięki PlayStationa!) ludzi zawsze będzie ciągnęło do najlepszych wersji dostępnych gier. A można było iść drogą Nintendo, gdzie może i gry często działają jak gówno, ale przynajmniej nie ma alternatyw. :kekyayaya:

Opublikowano

Znaj proprcjum mocium Panie. 

 

Typy zamiast delektować się grą pier.dolą ciągłe smuty, że im się coś rozmazuje, klatkuje i zacina. Bidulki. Przeorałem FF Rebirth i gra jest (i była) świetna, a oni tam rozprawiają na dziesięciu stronach o klatkowaniu i rozmazaniu. Komentarze pod newsami o grach, czy gdzie indziej podobne. Rak pecetowy dotarł wszędzie i zatruł mózgi.

Opublikowano

Najchujowsze w tym wszystkim jest to, że do tych porównań dochodzi na poziomie PCMR gdzie o nie jesteś biedakiem z kartą AMD za 4.5 tysiąca złotych to 4K/60 to już za mało i minimum zaliczyć trzeba 80-120 klatek. Path Tracing i Global Illumination też muszą być na maksa, bo bez tego nie masz szans na dobre oświetlenie i tak w sumie to dobrze byłoby mieć monitor przynajmniej ultrapanoramiczny.

 

no i tak to się żyje w tym giereczkowie

  • Smutny 1
Opublikowano
Godzinę temu, Pupcio napisał(a):

ałe lore bycia koksem jest zawarte w tej wybitnej produkcji!

Z tego, co kojarzę ze znalezionych notatek, to codziennie robiła 100 pompek, brzuszków, przysiadów i 10 km biegania. Sam robię podobnie, więc jest to możliwe.

Opublikowano
4 minuty temu, SlimShady napisał(a):

Z tego, co kojarzę ze znalezionych notatek, to codziennie robiła 100 pompek, brzuszków, przysiadów i 10 km biegania. Sam robię podobnie, więc jest to możliwe.

Już nawet nie wiem czy mnie bierzesz pod skórkę czy serio tak było bo to brzmi jak trening jakiegoś chłopa z anime xD

Opublikowano

 

51 minutes ago, wojtas011 said:

Ja tam widzę napisane "rest" wiec te 7 dni troche naciągane

 

Bo chodzi o to, że w niedzielę nawala resztę czego nie zrobiła w tygodniu :oh_you:

Opublikowano

Ciekawy film nt. tego jak wszelkiego rodzaju postprocesy i upscallery (tak, w tym DLSS) w rzeczywistości zrujnowały postęp graficzny i rozleniwiły devòw.

 

Z dedykacją dla tych którym z tyłu głowy zapala się lampką gdy słyszą, że upscalling w 4K może wyglądać lepiej od natywnego 4K. 

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Postęp graficzny rozumiany jako co? Bo jeśli mowa o klatkach, rozdziałkach, to, to, nie jest dla mnie grafika, i jeżeli jest szansa, żeby się tym nie zajmować, a akcenty położyć na coś innego, to byłoby dobrze.

Opublikowano

Bardziej w rozumieniu optymalizacji. Tutaj też dochodzi aspekt o którym często pisze się w tematach czyli skupieniu się na jednym sprzęcie i efektach jakie to daje.

 

Część nurtuje mnie fakt, że gram rzekomo w jakiś naprawdę wysokich rozdzielczościach (jak na standardy konsolowe), nawet w “4K”, a obraz jest dziwnie miękki, nieostry nawet w takim RDR2 na XSX. 

Opublikowano
43 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Część nurtuje mnie fakt, że gram rzekomo w jakiś naprawdę wysokich rozdzielczościach (jak na standardy konsolowe), nawet w “4K”, a obraz jest dziwnie miękki, nieostry nawet w takim RDR2 na XSX. 

Może to być połączenie Motion Blura + 30 FPS + AA. Część efektów działa tak że 'sprawdza' każdą klatkę obrazu i na tej podstawie jest aplikowana i przykładowo jeśli coś się przesunie w przeciągu jednego FPSa o 0.5cm na TVku to efekt jest aplikowany na odcinku 0.3 cm przy 30 FPS ale już tylko 0.15 cm przy 60 FPS (0.075 przy 120 itd.). Najbardziej to jest odczuwalne podczas ruchu.

Opublikowano

Cian Maher, lore designer w CDP. Kilka wypowiedzi. Nie martwiłem się o Wiedźmina 4, ale chyba trzeba zacząć uważniej śledzić, czy to jakiś pojedynczy płatek śniegu, czy obowiązująca u REDów linia myślenia

 

“Annoys me when people say Netflix's Witcher writers don't respect the lore. They have made sweeping changes, yes. Some of them have been questionable, others have been outright bad. But it is crystal clear that they love and respect Sapkowski's books. That is a lazy criticism.”

 

“The thing that will never cease to amaze me about people who tirelessly defend Harry Potter is that they'll say, ‘But you used to like it, you just don't like it anymore because you disagree with JKR's brazen transphobia’ and it's like... Yes? Why would I need any other reason.”

 

“the thing i find funny about gamers complaining about how good games journalists have it is, like... if you think this job is so incredibly well-paid (it's not) and easy (it's not), why don't you just do it yourself”

 

“Tolkien fans obsessed with ‘accuracy’ are so f***ing weird. ‘Nobody cares about this adaptation’ — why do you care about any adaptation then? The only reason you're upset about Rings of Power is because ‘critiquing’ it allows you to pretend your vitriol and bigotry have value.”

 

“What's also funny is that most of the loudest Tolkien ‘fans’ online constantly tell on themselves You've read the books, yeah? Cool, so you know Sam has dark skin. How accurate was it to cast Sean Astin then? What's that? Speak up please, I can't hear you — where are you going?”

  • Smutny 2
Opublikowano

Właśnie przez takich ludzi dzisiejsze gry i filmy wyglądają tak jak wyglądają. Ciekawe na jak krótkiej smyczy trzymają tego pojeba w CDP, na wszelki wypadek jeszcze bym mu założył kaganiec, bo robi niezłą antyreklamę Wieśkowi. 

Opublikowano
10 godzin temu, łom napisał(a):

Może to być połączenie Motion Blura + 30 FPS + AA. Część efektów działa tak że 'sprawdza' każdą klatkę obrazu i na tej podstawie jest aplikowana i przykładowo jeśli coś się przesunie w przeciągu jednego FPSa o 0.5cm na TVku to efekt jest aplikowany na odcinku 0.3 cm przy 30 FPS ale już tylko 0.15 cm przy 60 FPS (0.075 przy 120 itd.). Najbardziej to jest odczuwalne podczas ruchu.


Wierze ci na słowo :D Fakt faktem, jak odpaliłem Forze Horizon 5 w 4K/60 to czytelność grafiki, jej krystaliczność była wręcz absurdalna (listowie na drzewach :obama:). Nie ma już odwrotu.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Ciekawy film nt. tego jak wszelkiego rodzaju postprocesy i upscallery (tak, w tym DLSS) w rzeczywistości zrujnowały postęp graficzny i rozleniwiły devòw.

 

Chyba słuchałeś jednym uchem, bo w tym filmie w ogóle nie chodzi o postprocesy i upscallery ;) głównym złym w tym filmie jest TAA, czyli metoda antyaliasingu, a że upscallery są oparte na TAA to dostało im się rykoszetem.

 

13 godzin temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Z dedykacją dla tych którym z tyłu głowy zapala się lampką gdy słyszą, że upscalling w 4K może wyglądać lepiej od natywnego 4K.

 

Przecież on w 8:40 mówi dosłownie, że DLSS Quality wygląda lepiej niż natywna rozdzielczość z TAA. Ale przy okazji tłumaczy też czemu, bo samo TAA jest słabe i dlatego mimo, że DLSS Quality ma połowę pikseli z tego co natywna rozdzielczość to i tak wygląda ostatecznie lepiej niż natywna z TAA, bo (mimo, że jest też oparty na TAA) daje o wiele lepszy antyaliasing, który tak nie rozmazuje szczegółów jak zwykłe TAA. A że obecnie w każdej grze masz AA oparty na TAA to też dlatego gry z DLSS mimo, że mają niższą rozdzielczość niż natywna z TAA, wyglądają po prostu lepiej.

Koleś jest z obozu, który uważa, że stare metody AA sprzed TAA są lepsze, bo są bardziej ostre i nie rozmazują tak obrazu, jako przykład daje tu SMAA. SMAA to lepsza wersja FXAA, czyli takiej najbardziej podstawowej metody AA. I fajnie to wygląda na jego filmie i na przykładach, które sobie wybrał, ale tylko dla kogoś kto gra w 1080p na monitorze 21 cali. Wystarczy włączyć jakąkolwiek ze starszych gier, które jeszcze mają inne metody AA niż TAA i porównać sobie jakość obrazu na większym ekranie w 4K, w skrócie, mimo, że może i na statycznych obrazkach uchwyconych w ruchu SMAA będzie mniej "rozmazane" niż TAA to całość obrazu wygląda jak migocząca niestabilna ząbkowana kupa gówna, ale o tym już w swoim filmie nie wspomniał.

Jest jedna starsza metoda AA, która jest dobra, a więc MSAA x8, ale jest mega wymagająca wydajnościowo. Ale na przykładzie Forzy Horizon 5, o której wspomniałeś, to nawet przy tej metodzie (czyli MSAAx8) widać jak na dłoni w tej grze, że TAA i tak ogólnie wygląda lepiej po tym jak na PC dodali TAA. Z MSAAx8 obraz może i jest ostrzejszy w ruchu, ale za to cała roślinność migocze, zero stabilności, przez co w ogólnym rozrachunku wygląda o wiele gorzej niż z TAA.

Kolejny przykład - GTA V z modem od Puredarka na dodanie DLSS (opartego na TAA). Jakość obrazu, stabilność, ogarnięcie ząbków, migotania jest na zupełnie innym poziomie z tym modem niż przy zastosowaniu starych metod AA z MSAAx8 włącznie (który jest o wiele lepszy niż SMAA, o którym on mówi w tym filmie). Nie wspominając o tym, że 4K z DLSS quality vs 4K MSAAx8 to masz kosmiczny zysk w wydajności na rzecz DLSS i przy tym obraz całościowo wygląda nieporównywalnie lepiej.

RDR2 i to o czym piszesz, czyli rozmazanie obrazu nawet w natywnym 4K, to właśnie wina samego TAA i tego jak on współdziała z tym silnikiem. Zbawieniem w tej grze było dodanie przez R* DLSS, z którym całe to rozmazanie znika i obraz jest czyściutki i ostry jak żyletka.

Podsumowując chłopak jest z obozu, który przewija się czasem w necie, a więc jebać TAA, bo rozmazuje, przywróćcie stare metody AA. I tak jak pisałem, może i dla kogoś kto gra w 1080p to ma sens, bo tam z racji niskiej wyjściowej ilości pikseli TAA i upscallery mogą się średnio sprawdzać, a wszystkie wady starych metod AA są przykrywane przez niską rozdzielczość, ale przy wyższych rozdzielczościach ekranu to o czym on mówi w tym filmie to zwykłe głupoty i trzeba nie mieć oczu, żeby nie widzieć o ile lepiej wygląda TAA od starych metod AA. Nie wspominając już o DLSS, który daje o wiele lepszy efekt niż samo TAA.

 

A, wracając jeszcze do tego stwierdzenia "Z dedykacją dla tych którym z tyłu głowy zapala się lampką gdy słyszą, że upscalling w 4K może wyglądać lepiej od natywnego 4K." To nie, upscalling przy zastosowaniu tej samej metody AA jak w natywnej rozdzielczości obrazu NIGDY nie będzie wyglądał lepiej, bo czarów nie ma i prawdziwe piksele zawsze będą lepsze niż upskalowane. Ale z racji tego, że obecnie każda gra jako metodę AA w natywnej rozdzielczości ma TAA, który jest jaki jest, to DLSS z racji na o wiele lepszy AA wygląda lepiej niż natywna rozdzielczość z TAA mimo mniejszej ilości pikseli.

A to że natywny obraz zawsze jest lepszy widać na przykładzie DLAA, czyli najlepszej obecnie dostępnej metodzie AA. Jest to natywna rozdzielczość, w której to DLSS ogarnia antyaliasing (więc nie ma tu upscallingu, DLSS robi tylko za metodę AA w natywnej rozdzielczości). I tu widać jak na dłoni, że przy zastosowaniu tej samej metody AA (czyli DLSS) 4K z DLAA (a więc bez upscallingu) wygląda lepiej niż DLSS qulaity (upscalling z 1440p).

Edytowane przez tjery
  • beka z typa 1
Opublikowano

@tjery mialem z tyłu głowy, że będziesz brnął w obronę świętego dzieciątka DLSS, ale w tej misji pominąłeś całe clou tego filmu - tego, że te upscallery zabiły optymalizację i sprawiły, że gry wyglądają znacznie gorzej niż mogłyby (co jest też zasługa UE5). W rzeczywistości te techniki dają najlepsze efekty na najdroższych kartach i to nie z powodu tego, że to jakieś cudowne remedium na zastój w rozwoju grafiki a tylko z powodu tego, że najlepsze karty potrafią siłą wydusić wysoki klatkaż z tych podłych silników. Przed DLSS, TAA i FSR mieliśmy gry które po dziś dzień potrafią wyglądać obłędnie (Residenty na NGC chociażby), a takie Immortals of costam czy FF16 na kilkukrotnie lepszym sprzęcie wygląda jak gówno. Te techniki to zło którego nie zauważasz z pozycji kogoś ze sprzętem za 15K.

Opublikowano
14 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

@tjery mialem z tyłu głowy, że będziesz brnął w obronę świętego dzieciątka DLSS, ale w tej misji pominąłeś całe clou tego filmu - tego, że te upscallery zabiły optymalizację i sprawiły, że gry wyglądają znacznie gorzej niż mogłyby (co jest też zasługa UE5). W rzeczywistości te techniki dają najlepsze efekty na najdroższych kartach i to nie z powodu tego, że to jakieś cudowne remedium na zastój w rozwoju grafiki a tylko z powodu tego, że najlepsze karty potrafią siłą wydusić wysoki klatkaż z tych podłych silników. Przed DLSS, TAA i FSR mieliśmy gry które po dziś dzień potrafią wyglądać obłędnie (Residenty na NGC chociażby), a takie Immortals of costam czy FF16 na kilkukrotnie lepszym sprzęcie wygląda jak gówno. Te techniki to zło którego nie zauważasz z pozycji kogoś ze sprzętem za 15K.

 

Odnośnie DLSS nie napisałem nic więcej niż to, o czym on mówi w tym filmie od 8:40.

Co do clue tego filmu to zupełnie się nie zgodzę. Mieszasz tu totalnie niepowiązane ze sobą rzeczy, czyli silnik graficzny (UE5), metody AA (TAA) i metody upscallingu (DLSS, FSR).

Boomerskie gadanie, że Residenty z NGC wyglądają obecnie obłędnie i takie gry jak Immortals czy FF16 wyglądają przy nich jak gówno niewiele wnosi do rozmowy, bo chyba oczywiste jest, że to głupie i nie mające nic wspólnego z rzeczywistością porównanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...