Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu Założenie jest takie; że wiele z tych technik psuje jakość obrazu, zażyna wyda ojca konsol, rozleniwia devów. Nie więcej nie mniej. a wszystkie 3 rzeczy jak silnik, techniki i upscalling się zazębiają bo zrzucają z deva obowiązek optymalizacyjny “bo to się zatenteguje” sztuczką, a chociaż technologicznie FF16 wygląda lepiej od RE4 to mydła jakie produkcja FF16 czy problemów optymalizacyjnych (fatalny FR) nie zaobserwujesz w cudownie zoptymalizowanych pod ówczesny sprzęt produkcjach Capcomu Cytuj
łom 2 033 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu To wszystko sprowadza się do tego że twórcy chcą zrobić jak najlepszą grafikę jak najmniejszym kosztem. Starsze techniki dawały świetne efekty tylko żeby je dobrze zaimplementować potrzeba było czasu a że koszt produkcji assetów był 5x niższy (bo przykładowo postać była zbudowana z 50k polygonów, nie miliona, a dodatkowo nie miała 10 różnych tekstur tylko 3) to można było więcej czasu poświęcić na inne aspekty (fizyka, oświetlenie, optymalizacja). Teraz jak jakieś studio porywa się na większy projekt który ma powalczyć grafiką to jeśli nie mają praktycznie nieograniczonych środków (jak Rockstar, Guerilla czy Naughty Dog) to muszą gdzieś iść na skróty i wpakują w grę oświetlenie real time/RT (zamiast zrobić baked lighting lub hybrydę bo to zajmuje 10x więcej czasu), potem Nanite'a żeby zaoszczędzić czas na robieniu modeli LoD itd. a że to wszystko wpływa na wydajność to żeby później gra nie działała w 20 FPSach i nie kroiła oczu niską rozdzielczością to posiłkują się TAA/upscalerami które działają dobrze jeśli jest wystarczająco wysoka rozdzielczość i klatkarz a czym niższe są te wartości tym większe kłopoty. W skrócie, łatwiej/szybciej/taniej zoptymalizować i pokazać świetne efekty na sprzęcie który maksymalnie może przemielić 500k trójkącików na sekundę niż taki który przemieli 500mln. 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Zgrabnie ujęte i tłumaczy też dlaczego pęd za grafiką jest z góry skazany na porażkę - zwłaszcza przy tak rosnących budżetach. Branże uratować może jedynie zmniejszenie skali projektów do AA. Cytuj
Homelander 2 225 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu 3 hours ago, Basior said: Czyli pozostałe chybione? A serio mam nadzieję, że te durne wypowiedzi nie wpłyną na całokształt. Te dwa też chybione. Argument zrób se sam jest kretyński, a co do czarnoskórego Sama to w książce jest jego opis i nie jest czarnoskóry. Ale to trzeba książkę przeczytać, a nie jakiegoś idiotę w necie Cytuj
Figaro 8 302 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Przecież w książce nieraz wspomina, że ma ciemniejszą skórę 1 Cytuj
Basior 1 112 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu 8 minut temu, Homelander napisał(a): Te dwa też chybione. Argument zrób se sam jest kretyński, a co do czarnoskórego Sama to w książce jest jego opis i nie jest czarnoskóry. Ale to trzeba książkę przeczytać, a nie jakiegoś idiotę w necie Ja wiem, po prostu spróbowałem kontynuować Figaro-logikę 1 Cytuj
Figaro 8 302 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Takie coś dziś zobaczyłem. To chyba reklama nadchodzącego rimejka Black Flag. Cytuj
Homelander 2 225 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 4 hours ago, Basior said: Ja wiem, po prostu spróbowałem kontynuować Figaro-logikę Logikę kogo? Sam opisany jest jako blondyn, ma jasne włosy. Skórę, jako ogrodnik, ma spaloną słońcem. No ale trzeba przeczytać książki żeby wiedzieć Cytuj
messer88 6 593 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu ten chłop od Wiedźmina nie ma zaimków na socjalach więc chyba nie jest pojebany Cytuj
Chewie 179 Opublikowano 54 minuty temu Opublikowano 54 minuty temu 8 godzin temu, Josh napisał(a): Właśnie przez takich ludzi dzisiejsze gry i filmy wyglądają tak jak wyglądają. Ciekawe na jak krótkiej smyczy trzymają tego pojeba w CDP, na wszelki wypadek jeszcze bym mu założył kaganiec, bo robi niezłą antyreklamę Wieśkowi. Na smyczy? Przecież sami otwierają drzwi i okna dla takich ludzi przez DEI hire. Potem się dziwić, że studia kończą jak ubiszaft. 5 godzin temu, tjery napisał(a): Odnośnie DLSS nie napisałem nic więcej niż to, o czym on mówi w tym filmie od 8:40. Co do clue tego filmu to zupełnie się nie zgodzę. Mieszasz tu totalnie niepowiązane ze sobą rzeczy, czyli silnik graficzny (UE5), metody AA (TAA) i metody upscallingu (DLSS, FSR). Boomerskie gadanie, że Residenty z NGC wyglądają obecnie obłędnie i takie gry jak Immortals czy FF16 wyglądają przy nich jak gówno niewiele wnosi do rozmowy, bo chyba oczywiste jest, że to głupie i nie mające nic wspólnego z rzeczywistością porównanie. Gościu sam mówi, że dlss jest lepsze w porównaniu do najgorszego rozmydlonego gówna, czyli jest tylko mniejszym gównem. Sama technologia wydaje się fajna ale potem wychodzą takie niedorobione gry na UE5 bo nie ma optymalizacji. Jeszcze z tego co rozumiem to gry bazują na tych rozwiązaniach i potem jak się wyłączy TAA to wychodzą takie babole? Odwołuję się do 6:10 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.