Skocz do zawartości

Alan Wake II


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obok Baldura i Zeldy jest to moja gra tego roku.

 

Dawno nie odczuwałem takiego „pociągu” do grania. Te wszystkie open worldy zaczynały mnie męczyć, a tu proszę Remedy wychodzi z gra liniowa, która od samego początku chwyta za jaja. 
 

Fabularnie sztos, te wszystkie łączenia akt sprawy, prowadzona narracja - mistrzostwo. Wiele smaczków i nawiązań do pierwszej części oraz control również dobrze zostały wplecione w opowieść. 
 

Klimat wraz z budowana atmosfera można tutaj kroci nożem. Jest ciężko, jest duszno są momenty zaszczucia (szczególnie sekwencje Alana). 
 

audio i grafika to osobny temat. Remedy nie zawiodło, gra jest piękna. Gra świateł wypada rewelacyjnie, a wszelkie odgłosy i muzyka  :banderas: jak ustawie za sobą na kanapie satelitki od jbla to czasami zaczynam się pocić. Majstersztyk!

 

 

Mam nadzieję, ze gra się sprzeda. To SH2 naszych czasów. Gra, która nie jest najebana mikropłatnościami, jakimiś z dupy aktywnościami. Tutaj od samego początku dostajemy mięsista fabułe z rewelacyjnie poprowadzona narracja. Czapki z głów. Oby takie gry nie „wyginęły”.

  • Plusik 5
Opublikowano
Godzinę temu, Amer napisał:

Gra ukończona! 30 godzin niesamowitych wrażeń i prawdziwych emocji. 30 godzin spędzonych w wirze historii, która pochłonęła mnie bez reszty. AW2 to jedyne w swoim rodzaju doświadczenie. Póki co ciężko jest mi pozbierać myśli po wszystkim co mogłem tu zobaczyć. Już teraz mogę powiedzieć natomiast, że AW2 jest dziełem kompletnym i wyjątkowym. Dziełem do którego wielokrotnie będę jeszcze chciał powracać. Naprawdę warto było czekać te 13 lat - gra spełniła absolutnie wszystkie moje oczekiwania, a w kilku aspektach wzniosła się nawet ponad. Znaaacznie wyżej... Polecam z całego serca - to zdecydowanie jeden z tych tytułów, których nie wyrzucamy z pamięci w chwili zobaczenia napisów końcowych. 

 

Srogi spoiler odnośnie jednej z najlepszych scen w grze. Co ja mówię - raczej jednej z najlepszych w grach ever!

  Pokaż ukrytą zawartość

Serio, jak nie ograłeś całości to nie czytaj....

  Pokaż ukrytą zawartość

Żeby nie było płaczu później, że nie ostrzegałem ;)

  Pokaż ukrytą zawartość

Ta scena właśnie, której obecność już tutaj akcentowałem...

Pieprzone ARCYDZIEŁO/10... No morda cieszy się sama :) REMEDY, Was po prostu nie da się nie kochać.

 

 

 

 

Jest NG+ ? :pawel:

Opublikowano

Pierwsza gra, o której z czystym sumieniem mogę rzec, że to prawdziwy next-gen. I nie mówię nawet o grafice, ale przede wszystkim o poziomie zajebistości i efektu wow, jakiego oczekuje się po grach nowej generacji. Tutaj jest tego tyle, że można chochlą rozlewać, wylewa się po brzegi i zawstydza największe tytuły ostatnich paru lat. Chyba tylko Returnal zbliżał się do tego poziomu.

 

Narracja to jest majstersztyk, jej integracja z gameplayem (choćby w pałacu umysłu) ryje beret. Mam wrażenie, że wszystko tu jest quality contentem, że w każdą składową włożono masę serca i nadano jej znaczenie. Nawet takie pierdoły jak wnoszące coś do historii znajdźki, a co dopiero smaczki i nawiązania do innych/poprzednich tytułów (Control na całego). 

No i te detale. Jak choćby poruszane wiatrem okiennice w pewnej początkowej chatce - no mnie takie pierdoły robią bardziej, niż niejedna widowiskowa scena w innej grze. Ile już razy z tego wszystkiego wyrwało mi się w trakcie grania "o ja pierdo...", to nawet nie zliczę. A tu dopiero trzeci rozdział cisnę, hell yeah Remedy, bank rozbity :gachigasm:

  • Lubię! 1
Opublikowano

Gram i z każdą minutą gra jest coraz lepsza, no zdecydowanie topka tego roku (jestem po 7h grania), wszystko tu już w sumie każdy napisał ale siedzi ta gra bardzo w głowie i człowiek tylko myśli żeby tu pograć. Noc + słuchawki obowiązkowo. Kupować i grać! 

  • Lubię! 1
Opublikowano

Mogliby dać możliwość zostawiania znaczników na mapie bo już kilka skrzyneczek z kłódką musiałem ominać i nie bardzo pamiętam gdzie, bo musiałem się ewakuować. Teraz stoję przed tą chatką gdzie jest rymowanka i cykam się wejść po raz drugi :( 

 

Człowiek myśli, że największą robotę z banią robią tu niepokojące dzwięki lasu dookoła a wtedy zapada cisza...:D

Opublikowano
40 minut temu, Ins napisał:

 

FSR 2.0 "podbija" rozdziałkę, a nie FPSy. Gdyby było wyłączone byłaby tylko natywna rozdzielczość ~1200p bez tych artefaktów.

 

Kurde mam już prawie 10H na liczniku i nie mogę wyjść z podziwu jak niesamowity jest to tytuł. Nie chcę by się to kończyło.

Rozdzialke i fpsy :). 

28 minut temu, bartiz napisał:

Gram i z każdą minutą gra jest coraz lepsza, no zdecydowanie topka tego roku (jestem po 7h grania), wszystko tu już w sumie każdy napisał ale siedzi ta gra bardzo w głowie i człowiek tylko myśli żeby tu pograć. Noc + słuchawki obowiązkowo. Kupować i grać! 

Gra jest też zadziwiająco rozbudowana, myślałem że to już koniec, a tutaj dopiero dostałem możliwość grania 

Spoiler

Dowolnie Alanem i Sagą :)

 

Opublikowano (edytowane)

Nie bardzo wiem w jaki niby sposób.

 

Przykład:

 

Masz gierkę w natywnej rozdzielczości 1080p, która działa w 30 klatkach. Używasz FSR 2.0 by podbić rozdzielczość do 4K. W jaki sposób to jeszcze poprawia ilość klatek?

 

No chyba, że chodzi Ci o to, że gierka w natywnym 4K by działała wolniej niż w przypadku FSR4K zrobionego z 1080p, ale nie o to mi chodziło.

Edytowane przez Ins
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Ins napisał:

Nie bardzo wiem w jaki niby sposób.

 

Przykład:

 

Masz gierkę w natywnej rozdzielczości 1080p, która działa w 30 klatkach. Używasz FSR 2.0 by podbić rozdzielczość do 4K. W jaki sposób to jeszcze poprawia ilość klatek?

 

No chyba, że chodzi Ci o to, że gierka w natywnym 4K by działała wolniej niż w przypadku FSR4K zrobionego z 1080p, ale nie o to mi chodziło.

To juz za duży offtop. To spoiler co myślę o technicznych rzeczach portu i tego co widziałem testując FSR na PC, który wypada tutaj słabo i go od razu wyłączyłem.

 

Spoiler

Chodzi o to, że Alan nie wyciagnalby 60 fps na 1080p, co bylo pewnie dla Remedy magiczną granicą do jego użycia, ale wyciągnie 60 fps na 800p podbitym do 1440p:). W dużym skrócie. 

Spoiler

Ale szkoda, że na konsolach coraz częściej lecą w jakieś FSR performance itp. Czyli dosyć już agresywny rzeczywiście upscaling. Bo jednak jakość obrazu niby lepsza, ale gorsza, bo artefakty, akurat w Alana gram blisko, bo na PC i rzeczywiscie gra źle reaguje na scalery, ale bez nich też nie jest idealnie czysto, taki silnik, piekny, ale delikatne błędy ma. 

 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Starh napisał:

Obok Baldura i Zeldy jest to moja gra tego roku.

 

Dawno nie odczuwałem takiego „pociągu” do grania. Te wszystkie open worldy zaczynały mnie męczyć, a tu proszę Remedy wychodzi z gra liniowa, która od samego początku chwyta za jaja. 
 

Fabularnie sztos, te wszystkie łączenia akt sprawy, prowadzona narracja - mistrzostwo. Wiele smaczków i nawiązań do pierwszej części oraz control również dobrze zostały wplecione w opowieść. 
 

Klimat wraz z budowana atmosfera można tutaj kroci nożem. Jest ciężko, jest duszno są momenty zaszczucia (szczególnie sekwencje Alana). 
 

audio i grafika to osobny temat. Remedy nie zawiodło, gra jest piękna. Gra świateł wypada rewelacyjnie, a wszelkie odłoży :banderas: jak ustawie za sobą na kanalie satelitki od jbla to czasami zaczynam się pocić. Majstersztyk!

 

 

Mam nadzieję, ze gra się sprzeda. To SH2 naszych czasów. Gra, która nie jest najebana mikropłatnościami, jakimiś z dupy aktywnościami. Tutaj od samego początku dostajemy mięsista fabułe z rewelacyjnie poprowadzona narracja. Czapki z głów. Oby takie gry nie „wyginęły”.

Bloobery jak czytają te wszystkie komentarze to już osrani ładnie xD. To oni mieli zrobić SH naszych czasów, a tymczasem rzeźbią przy systemie walki pałką :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano (edytowane)

Ostatni post na ten temat i koniec technikaliów bo zaraz przyjdzie forumkowa policja.

 

Spoiler

Mogłem zaznaczyć, że chodzi mi o tryb Quality/30fps na konsoli. Tutaj natywna rozdzielczość gry to coś około 1200p. W przypadku wyłączenia FSR 2.0 byłaby właśnie taka rozdzielczość, nadal takie same fpsy i ustawienia takie jakie są, a nie wszystko na Low.

 

FSR 2.0 jest fatalny po prostu i dobrze wygląda tylko gdy obraz jest nieruchomy. Zdecydowanie wolalbym bardziej rozmazany obraz niż te artefakty.

 

No i FSR 2.0 to tylko forma upscallingu. Nie poprawia FPSów.

 

Edytowane przez Ins
  • This 1
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Ins napisał:

Ostatni post na ten temat i koniec technikaliów bo zaraz przyjdzie forumkowa policja.

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Mogłem zaznaczyć, że chodzi mi o tryb Quality/30fps na konsoli. Tutaj natywna rozdzielczość gry to coś około 1200p. W przypadku wyłączenia FSR 2.0 byłaby właśnie taka rozdzielczość, nadal takie same fpsy i ustawienia takie jakie są, a nie wszystko na Low.

 

FSR 2.0 jest fatalny po prostu i dobrze wygląda tylko gdy obraz jest nieruchomy. Zdecydowanie wolalbym bardziej rozmazany obraz niż te artefakty.

 

No i FSR 2.0 to tylko forma upscallingu. Nie poprawia FPSów.

 

Jak zwykle farmazony chłopaki:

 

Alan Wake 2 nie ma innej metody antyaliasingu niż FSR native AA (lub scaler) i DLAA (lub scaler). https://www.techpowerup.com/review/alan-wake-2-fsr-2-2-vs-dlss-3-5-comparison/ RÓWNIEŻ NA PC, to znaczy, że nie ma jej w ogóle. Ale oczywiście mogli renderować to z wyższej rozdziałki, tylko, że na konsolach się z reguły targetuje na 1080p albo 1440p, nie pomiędzy, więc musieli to tak zrobić. 

image.thumb.png.b0e9d9933918765866c58b048dba2e5a.png

 

A nawet na konsolach macie lepiej, jak wynika z testów z native AA jest więcej artefaktów

 


The default anti-aliasing method for AMD's and Intel's GPUs in Alan Wake is FSR 2.2, which has a very unstable image quality across all resolutions specifically when running at native resolution. At the time of writing this review, the FSR 2.2 implementation at native resolution is completely broken, producing a very high amount of shimmering and flickering issues on the whole image across all resolutions, even when standing still. The look of RT reflections also becomes very shimmery and pixelated, especially in motion, and only Screen Space Reflections (SSR) will have a more stable look when FSR 2.2 is running at native resolution. Something is definitely wrong with the native implementation of FSR 2.2 because going down from native rendering to FSR 2.2 "Quality" mode results in significant reduction of these shimmering and flickering artifacts, however, it does not remove these issues completely.

 

No generalnie gierka pod Nvidię, więc tam jest najlepsza wersja i basta, temat rzeka. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

No i to o co się najbardziej bałem po jedynce, czyli feeling i mechanika strzelania, też jest bardzo spoko.

 

@KrYcHu_89

Spoiler

No nie farmazony, tylko tak jak pisze INS, upscalling nie poprawia FPS, podnosi tylko rozdzielczość. A to, że dzięki temu masz ostatecznie więcej FPS niż w natywnej rozdzielczości to już inna sprawa - FPSy podnosi obniżenie rozdzielczości przed upscallingiem.

I to, że FSR wygląda hujowo nie ma nic wspólnego z tym, że ta gra się nie lubi z upscallerami, ponownie tak jak pisał INS, FSR jest po prostu hujowy i powoduje wszechobecny flickering. DLSS sprawuje się tu idealnie, w Quality jest idealnie czysto i stabilnie, co zresztą jest też napisane w artykule Techpowerup, który cytujesz.

 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, tjery napisał:

No i to o co się najbardziej bałem po jedynce, czyli feeling i mechanika strzelania, też jest bardzo spoko.

 

@KrYcHu_89

  Ukryj zawartość

No nie farmazony, tylko tak jak pisze INS, upscalling nie poprawia FPS, podnosi tylko rozdzielczość. A to, że dzięki temu masz ostatecznie więcej FPS niż w natywnej rozdzielczości to już inna sprawa - FPSy podnosi obniżenie rozdzielczości przed upscallingiem.

I to, że FSR wygląda hujowo nie ma nic wspólnego z tym, że ta gra się nie lubi z upscallerami, ponownie tak jak pisał INS, FSR jest po prostu hujowy i powoduje wszechobecny flickering. DLSS sprawuje się tu idealnie, w Quality jest idealnie czysto i stabilnie, co zresztą jest też napisane w artykule Techpowerup, który cytujesz.

 

Spoiler

On chciał wyłączyć coś, co jest niewyłączalne i w native generuje gorszy obraz niż w upscalingu, więc tłumaczę FSR Native ma gorszą jakość obrazu, niż to co widzi na konsoli (upscaler, który poprawia nieco obraz z native) :D. Bo gra nie ma TAA po prostu nigdzie, tylko scalery od NVidii i AMD (czyli na konsoli tylko to drugie).

 

Nie każda gra ma taki problem z FSR i to można poprawić, zapewne w patchach, czemu nie dali TAA, jak w innych grach to już zagadka, ale nie będę snuć teorii spiskowych, bo gierka i tak wygląda świetnie, nawet przy pewnych graficznych niedoskonałościach. 

Na AMD obecnie sobie ustawcie na PC FSR2 Quality, bo jest lepsza jakość niż FSR2 Native i lepszy performance ( a z reguły jest odwrotnie, bo jest TAA w native, które z reguły jest dopracowane. Tutaj sobie go nie dali, przynajmniej na razie, jestem pewny patchy, bo AMD chyba nie umie robić FSR native AA, w Forspoken też nie działa, jak rzekomo miałoby, dodatkowo nawet nie wydali jeszcze sterowników do Alana na PC, a już kilka dni po premierze). Konsolowcy i tak nie wiedzą o czym piszemy, ale myślę, że to się może przydać komuś z Radeonami :D. 

 

15 minut temu, tjery napisał:

No i to o co się najbardziej bałem po jedynce, czyli feeling i mechanika strzelania, też jest bardzo spoko.

 

Z jedynki i combat to pamiętam tylko ten wykurwisty promień latarki, reszta do zapomnienia, tutaj też może nie jest niesamowicie, ale lepiej i co najważniejsze mniej :). 

 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
2 godziny temu, Gregorius napisał:

Mogliby dać możliwość zostawiania znaczników na mapie bo już kilka skrzyneczek z kłódką musiałem ominać i nie bardzo pamiętam gdzie, bo musiałem się ewakuować. Teraz stoję przed tą chatką gdzie jest rymowanka i cykam się wejść po raz drugi :( 

 

Człowiek myśli, że największą robotę z banią robią tu niepokojące dzwięki lasu dookoła a wtedy zapada cisza...:D

Ale znaczniki same się pojawiają jak pierwszy raz je odkryjesz

Opublikowano
41 minut temu, Whisker napisał:

Ale znaczniki same się pojawiają jak pierwszy raz je odkryjesz

Nie zawsze, trzeba chyba jeszcze mieć mapkę danej lokacji, a można to zapewne pominąć nie zbierając jej. 

 

Kurde zagadki w tej grze to jest moc, co jedna to lepsza i nie przekombinowana zarazem.

 

Spoiler

co jedna to lepsza, ta w tym warsztacie motocykli, niby banalna, ale na początku nie widziałem tych znaków i zacząłem szukać w zupełnie innym miejscu. Very clever.  

 

Przepiękna gra, aż nie chce się iść spać :D. 

Opublikowano
14 godzin temu, McDrive napisał:

Każdy gra jak chce, ale ja zaraz kurwa zgniję ze śmiechu. Ta rodząca się tradycja napierdalania w gry w konkretnych godzinach, bo "klimat ulatuje". Rozumiem w Spidermana trzeba grać w dużym mieście, Ragnaroka w zimę, a w life is strange w trakcie burzy? To jest gra. Jeszcze niedawno nikt nie przejmował się takimi pierdołami, a teraz OLED-y, dźwięk lepszy niż w kinie i grafika prawie fotorealistyczna, a ludzie nie mogą złapać klimatu gry:facepalm: Zaczynam się zastanawiać gdzie problem? W ludziach, sprzęcie czy samych grach:huh:


 

Jasna sprawa ze Alanek tylko wieczorem. 
Buduje i potęguje to doznania i klimat. Zaszczucie tylko rośnie. Do tego słuchawki, wtedy te smaczki w takim lesie robią robotę. 
Nie wiem jak można w to grać o 10 rano w sobotę. Jeszcze stara przerywa „zajmij się małą bo ja obiad muszę przygotować” :kaz:
 

  • This 4
Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, iluck85 napisał:


 

Jasna sprawa ze Alanek tylko wieczorem. 
Buduje i potęguje to doznania i klimat. Zaszczucie tylko rośnie. Do tego słuchawki, wtedy te smaczki w takim lesie robią robotę. 
Nie wiem jak można w to grać o 10 rano w sobotę. Jeszcze stara przerywa „zajmij się małą bo ja obiad muszę przygotować” :kaz:
 

Kawka rano, jak się siedziało do 3:00 też lepiej smakuje :kaz:.

 

Taki trochę Alanowy temacik

 

image.thumb.png.aeb4c3c9b85fccc13595167cfec4362f.png

 

Myślę, że AW2 dostarcza wszystkiego po trochę :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

Córka 1,5 roku chodzi o 20 spać, razem z żonką się kładą, więc wieczorki przy konsoli to póki co standard u mnie i nie narzekam 

 

A w między czasie na Spotify dalej Alanek ...polecam

A i nie czepiać się tv. Teraz black friday i będzie brany jakiś OLED 

Świeżo się wybudowałem ;p

IMG_20231030_095200.jpg

  • Plusik 6
Opublikowano
23 minuty temu, Plackus napisał:

Córka 1,5 roku chodzi o 20 spać, razem z żonką się kładą, więc wieczorki przy konsoli to póki co standard u mnie i nie narzekam 

 

A w między czasie na Spotify dalej Alanek ...polecam

A i nie czepiać się tv. Teraz black friday i będzie brany jakiś OLED 

Świeżo się wybudowałem ;p

IMG_20231030_095200.jpg

Ile cali tv? Jak postawisz pionowo ps5 to będzie tego samego rozmiaru xD

Opublikowano
2 minuty temu, XM. napisał:

Ile cali tv? Jak postawisz pionowo ps5 to będzie tego samego rozmiaru xD

Hehe bodajże 37 ale mam fajny fotel i giercuje z bliska xD

Już niedługo zmiana i w końcu będzie jak się należy :p

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...