Skocz do zawartości

Alan Wake II


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ladne usprawiedliwianko :chicken:

 

Ja mialem problem z kodem do sejfu w sklepie z pamiatkami. Gdzie trzeba odgadnac kolejnosc pracownikow, a nastepnie sprawdzic ich przepracowane lata, ktore to stanowia kod do sejfu. Wydaje mi sie ze tumaczenie ssie palke bo sie z tym borykalem troche. Z graniem po angielsku poszlo by szybciej bo chodzilo o tracking ale nie do konca. Trzeba bylo po kojarzyc troszke, takze ktorys numer na pale lecialem :lapka:

 

alan-wake-2-giftshop-safe-chalkboard.jpg

Opublikowano

Ja póki co wszystko samemu (ależ byłem z siebie dumny po tym, jak wreszcie skumałem, skąd wziąć kod do hotelowych drzwi Alanem), bo ogólnie hinty są zawsze w pobliżu i są fajne, ale przy jednej wymiękłem - Watery i ten stash nad wodą - zagadka z amperami.

Nawet sobie próbowałem to obliczyć na kartce, ale w końcu znalazłem w necie.

Matematyka to nigdy nie była moja mocna strona :sweat:

  • Plusik 1
Opublikowano
39 minut temu, Wredny napisał:

 Watery i ten stash nad wodą - zagadka z amperami.

Nawet sobie próbowałem to obliczyć na kartce, ale w końcu znalazłem w necie.

Matematyka to nigdy nie była moja mocna strona :sweat:

Ja to samo, wszystkie zagadki samemu właśnie oprócz tej z amperami, probowalem ale w końcu musiałem sięgnąć po pomoc do netu.

Opublikowano (edytowane)

Prawie cały dział QA w creditsach to Polacy :).

 

Dzisiaj już nie wytrzymam, zasłoniłem kurtyny i dokończyłem w to mgliste, deszczowe popołudnie, klimat sprzyjający:).

 

plusy:

- wstęp!

- rozwinięcie!! 

- zakończenie też jest świetne!!!

- najbardziej odjechane audiowizualnie 15 minut w tym medium

- pojebane sceny na porządku dziennym, jak na taki typ gry przystało, żadne ugrzecznienia i inne pierdoły nie miały tutaj miejsca 

- wspaniała oprawa audio, wideo i stopień dopieszczenia lokacji, jakiego nie zobaczysz za często w grach

- klimat gęsty jak w Silent Hill 2

- nawiązania do calego uniwersum Remedy

- odjechane zagadki (mapa myśli Sagi, fabuły Alana, nie widziałem czegoś takiego nigdy, w żadnej grze)

- zupełnie inna gra od AW1, który nie był nigdy moją ulubioną grą Remedy, nie ma tutaj mowy o bezpiecznym sequelu 

- Saga i Alan: rdzeń rozgrywki inny, to nie tylko zmiana wygladu bohatera, ale i inne mechaniki (i nie chodzi o zwyczajną "walkę", jak to ma miejsce w innych grach) tak to się powinno robić, było ciekawie od początku do końca

- idealna długość gry: 28h mi zeszło 

- Sam Lake w creditsach już prawie tak często jak Hideo Kojima xD

 

minusy:

- variery wrogów (nie o to w tej grze chodziło i to jest dla mnie sidegameplay, a nie rdzeń, ale widziałbym jednak więcej np. creepy zwierząt, niż tylko 1 gatunek)

- hmm może trochę za dużo backtrackingu?

- bugi? W sumie nie pamietam, coś chyba było

 

To jest druga gra w tym roku, która zasługuje  u mnie na 10/10 (po Baldurze 3), bo zrobiła coś nowego. Coś wspaniałego, obecnie całość tej gry to najlepszy "Survival Horror" i materiał do nauki. Digital Deluxe już zakupione i rdy for DLC :). Remedy jest teraz w swoim Prime, niech spokojnie pracują dalej i kupujta ich gierki, bo warto :)

 

P.S.

 

Gdzie można kupić tą kawę :D? 

 

image.png.2250df39ec420999ac58ad4c5f08487a.png

 

W sklepie Remedy sold out niestety... :)

 

 

O Endingu 

 

Spoiler

AW1: It's not a Lake. It's an Ocean. 

AW2: It's Not A Loop, It's a Spiral

AW3:? 

 

xD

 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Plusik 3
  • Lubię! 1
Opublikowano

Bugów nie miałem żadnych, backtracking jest supcio, to dla mnie podstawa fajnego horroru, ale faktycznie przeciwników mogłoby być więcej. Jednak dla mnie są dwie podstawowe wady - na hardzie i wyłączonym autoaimem dalej jest za łatwo, wolałbym jakieś wyzwanie i napięcie jak w RE2 na HC. Plus gierka mimo odjechanych klimatów nie straszy IMO.

 

Reszta to dzieło sztuki. GOTY2023 i wciąga dupa inne horrory od czasu RE2make. 

Opublikowano

Właśnie lecą napisy, a ja wiem, co wskoczyło na pierwsze miejsce w rankingu goty w tym wypchanym po brzegi sztosami roku :banderas: Proszę pan Lake robić szybciutko DLCki!

 

Alan 2 i wady? Bez żartów proszę

  • Plusik 5
  • Lubię! 3
  • Dzięki 1
Opublikowano
Właśnie lecą napisy, a ja wiem, co wskoczyło na pierwsze miejsce w rankingu goty w tym wypchanym po brzegi sztosami roku :banderas: Proszę pan Lake robić szybciutko DLCki!
 
Alan 2 i wady? Bez żartów proszę

System walki do kitu nuda
  • Smutny 1
Opublikowano

Też nie wiem o co chodzi, strzały są soczyste, nie ma kapiszonów. Jak dla mnie ok, zwłaszcza że tej walki jest mało (chyba że później będzie więcej)

  • Plusik 1
  • This 2
Opublikowano

Strzelanko jest poprawne i tyle wystarczy, bo to przerywnik od eksploracji i całej reszty, nie ma go jakoś wiele w całej grze. A jak porównać do jedyneczki to w ogóle niebo a ziemia, oddalam zarzut i Alan 2 nadal nieskalany wadami, mości zagrajmerzy

  • Plusik 2
Opublikowano

Ja z walki jestem zadowolony, w sumie chyba grę dałoby radę przejść pokonując tylko głównych przeciwników, a resztę omijając,  gra wielokrotnie daje nam do zrozumienia, że nie zawsze opłaca się walczyć:). 

17 minut temu, Banan91PL napisał:

Duża ekscytacja trzeźwo nikt nie patrzy nawet w recenzjach wspominają o drętwej walce ze to najsłabszy element . Gra jest super ale walka smętna . Gra oczywiście 9.5/10


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gra dla kogoś oceniona na 10/10 też może mieć minusy, też kilka znalazłem,  ale trzeba przyznać,  że to jest sztos nad sztosami w swoim gatunku i inne gry mają prze*****:) 

  • Lubię! 1
Opublikowano

Ja chwilę pograłem i wróciłem do jedynki i weszło jakoś. Ale walka w jedynce... Nie wiem czy mi się chce DLC dziabać. A jeszcze by dodatek Controla przejść. I jak czytam streszczenie tego pół sequela AW i QB. A najlepiej przypomnieć sobie i MP xd.

 

Gdzieś wyczytałem, że

Spoiler

Ojciec Sarah z AW służył w Biurze z Control... Jezu już nie pamiętam do końca Control...

 

Opublikowano
Ja chwilę pograłem i wróciłem do jedynki i weszło jakoś. Ale walka w jedynce... Nie wiem czy mi się chce DLC dziabać. A jeszcze by dodatek Controla przejść. I jak czytam streszczenie tego pół sequela AW i QB. A najlepiej przypomnieć sobie i MP xd.
 
Gdzieś wyczytałem, że
Spoiler

Ojciec Sarah z AW służył w Biurze z Control... Jezu już nie pamiętam do końca Control...

 


Na YT jest fajne streszczenie nie lepiej obejrzeć ?
Opublikowano

Feeling strzelania jest bardzo fajny, przypomina troche ten z The Last of Us ale z brakiem elementów skradania się. Właśnie gameplayowo jak tę grę porównuję się z TLOU to widać, że troche ten Analik kuleje. Ale klimacik i fabuła elegancka.

Opublikowano
7 godzin temu, Bzduras napisał:

 

Alan 2 i wady? Bez żartów proszę

 

Po 20 godzinach grania mam w sumie trzy zarzuty, które wpłyną na końcową ocenę.

 

-Takie sobie walki z bosami. Areny nie są czytelne do końca, czasem do walki potrzebę Ci pewne zasoby, których nie miałeś przed walką, a na arenie ich nie ma i trzeba wczytać sejwa. Czy gra byłaby lepsza bez tych starć? Nie wiem, chyba nie, po prostu można było je lepiej zaprojektować 

 

-udzwiekowienie, ale nie mam na myśli dźwięków otoczenia. Jak na horror polegający na przetrwaniu, chciałbym czasem polegać na zmyśle słuchu podczas walki. Zwłaszcza, że często nie widać np. tych szybkich przeciwników. Niestety, nie ma szans aby rozpoznać na słuch, z której strony zakradają się do Ciebie przeciwnicy, bo dźwięk nie dostarcza takich informacji.

Nie wiem czy to celowy zabieg twórców, czy nie, ale jeśli celowy, to imo bardzo słaby, odbierający grającemu bardzo ważny oręż.

 

-jumpsacery, szczególnie nachalne w drugiej części gry, można już zakładać w ciemno, że przechodząc przez drzwi gra zaserwuje Ci takowy. Nie mam nic przeciwko sporadycznej straszeniu w ten sposób, ale ze względu na natłok, przestało być to straszne, a zaczęło być irytujące i tanie. Tym bardziej, że gra ma gęstą atmosferę i naprawdę nie musiałaby się schylać do takich motywów aby powodować niepokój.

 

Oczywiście są to wady wpływające w niewielkim stopniu na końcowy odbiór, ale wciąż AW2 ma jakieś rysy.

  • Plusik 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Masz przecież pudełka przed bossami, tak samo eksplorując można zawsze przed takim starciem i wejściem na arenę „właściwa” dozbierać ammo. Nie miałem potrzeby wczytywania save ani razu. A i w trakcie walki zależnie od starcia coś też hojnie leży na arenie i to na hardzie. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Zdarzały mi się bugi. Alan/Saga potrafili mi się np blokować podczas kiedy byłem zaatakowany, a siedziałem przy tablicy i musiałem dać się zabić. Słabe napisy pl na premierę też zostawiły mi lekki niesmak. 

 

Nie czuję jednak by te bolączki miały jakiekolwiek znaczenie. Wracam do domu z roboty i w głowie mam tylko żeby wszyscy się odwalili, zgasić światła, założyć sluchawki i wrócić do tego fenomenalnego tytułu. Te wszystkie wstawki z aktorami to mistrzostwo!

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, Dr.Czekolada napisał:

Zdarzały mi się bugi. Alan/Saga potrafili mi się np blokować podczas kiedy byłem zaatakowany, a siedziałem przy tablicy i musiałem dać się zabić. Słabe napisy pl na premierę też zostawiły mi lekki niesmak. 

 

Nie czuję jednak by te bolączki miały jakiekolwiek znaczenie. Wracam do domu z roboty i w głowie mam tylko żeby wszyscy się odwalili, zgasić światła, założyć sluchawki i wrócić do tego fenomenalnego tytułu. Te wszystkie wstawki z aktorami to mistrzostwo!

Pamiętam hejt na TV TV TV za czasów premiery Xbox One, na który załapał się trochę niesłusznie Quantum Break. Fakt, tam było to zrobione wielokrotnie gorzej, ale miło, że się nie poddali, bo widać to ich klimaty. Osiągnęli genialny poziom wyważenia tych wstawek filmowych i integracja tychże z gameplayem to nowy poziom immersji. 

 

Jestem ciekaw, czy kultowe wstawki komiksowe z MP1&2 też zastąpią, czy jednak zostaną w remake'ach.

Opublikowano

Wstawki dla mnie imponujące są jeszcze bardziej przez jeden pozornie niezauważalny fakt.

Aktor grający Alana fizycznie w tych stawka, Ilkka Villi, to zupełnie inna osoba niż aktor udzielający głosu, czyli Matthew Porretta. Każda z tych wstawek w praktyce jest dubingowana, a tego za cholerę nie widać. Czapki z głów.

Opublikowano

Tak się zastanawiałem nad kupnem gry, ale brak pudełkowej wersji gry mnie zniechęca (nie mam parcia na ten tytuł). Czy w ogóle wydawca gry ma zamiar dystrybuować ta grę w fizycznej wersji?

 

Czy historia opowiedziana w pierwszej części jest istotna dla historii w drugiej? Warto zagrać w pierwszego Alana? Czy mechanika nie jest zbyt archaiczna, w końcu chyba ta gra wyszła ponad dekadę temu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...