Skocz do zawartości

Alan Wake II


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja niedawno zacząłem i jestem pod sporym wrażeniem. Grę kupiłem z racji mocno rozreklamowanego aspektu technicznego - "blacharz płakał jak zobaczył minimalne wymogi sprzętowe", "zajebisty RT" , "mesh shaders - PS5 przecież tego nie ma?!" 

 

Zagrałem. Zostałem bardzo miło zaskoczony, technikalia zeszły na dalszy plan, a story mnie pochłonęło. Zobaczyłem wiele nawiązań do Twin Peaks,a ten serial uwielbiam, klimat jest gesty!

 

Gameplay na początku przypomina symulator chodzenia, z czasem pojawia się gunplay na bardzo wysokim poziomie. Twórcy mieli świetny pomysł na przeciwników i walkę z nimi. Mimo, że może się wydawać, że w grze nie chodzi o strzelanie, wszystko jest tak zaprojektowane aby wymagać od gracza specyficznego podejścia, broni i wykorzystania umiejętności. Satysfakcja jest, chce się więcej. 

 

Technicznie jest bardzo ładnie, jedyne rzeczy jakie mnie lekko irytują to mocno ograniczona fizyka, wydawało mi się, że skoro Control mógł się pochwalić elementami biura fruwajacymi we wszystkie strony, tutaj też będzie podobnie, jednak tak nie jest i otoczenia są mocno statyczne,  aczkolwiek nie przeszkadza to zbytnio w odbiorze gry. 

 

Druga sprawa to ziarnistosc odbić na PS5, psuje to dla mnie znacząco odbiór oprawy wizualnej, bo jest pięknie do momentu aż nie pojawi się na ekranie jakiś blik światła. Kaszana, zazdrość wobec blacharz i możliwości włączenia pięknych odbić RT. Wnętrze hotelowej restauracji w Bright Falls, spojrzenie na bar, imo powinno to być spaczowane nawet jako pojedynczy przypadek wymagający indywidualnego traktpwania. 

 

HDR jest dziwny, jest ciemno, czasami za ciemno, koniec końców nie wiem czy to kwestia takiej wizji twórczej, czy jakichś błędów w renderowaniu obrazu HDR. 

 

Takie szczegóły, oczywiste plusy tej produkcji zdecydowanie nadrabiają i wynagradzają jej wady z jakimi do tej pory się spotkalem. Od gry trudno się oderwać, z drugiej strony czuje potrzebę aby cedzić ją sobie w jak najmniejszych ilościach aby wydłużyć przyjemność. 

 

Warto też dodać, że jestem bardzo zadowolony z dźwięku w grze. W połączeniu z ostatnio dodaną obsługą Dolby Atmos na PS5 dostajemy rewelacyjne przestrzenne udzwiekowienie. Korzystam z soundbara 3.1.2, gra wyciska z niego max możliwości, domyślam się, że na zestawach z prawdziwego zdarzenia jest kapitalnie. 

Edytowane przez Masamune
  • Plusik 3
Opublikowano

Piękna gierka, ale momentami niektóre graficzne rozwiązania to straszna beka - np cienie, szczególnie teraz mi się to rzuciło w oczy, jak zwiedzałem Valhallę z latarką - poziom pierwszego PlayStation, zęby godne Megalodona :rayos:

Opublikowano
30 minut temu, messer88 napisał:

A ja tam grałem w 60 i mi się wszystko podobało :niki:

 

macie tak że słuchacie sobie ost i nie możecie przestać? 

Nie no...co Ty...

To jak Remedy przygotowało piosenki współgrające z fabułą i jakie to są zróżnicowane bangery, pokazuje że wraz z tym tytułem wznieśli się na wyższy poziom. Już pierwszy AW miał świetny soundtrack, ale tu te kawałki są napisane pod grę, zarazem są tak catchy, że słuchając ich pierwszy raz siadają jak złoto. Swoją drogą nigdy nie będą musieli się martwić o licencję, więc unikną sytuacji jak w pierwszym AW.

Screenshot_20231109_213506_Spotify.jpg

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Donatello1991 napisał:

Ostatnio tak miałem z Death Stranding 2. 

Jebany przyszedł z 2024. :gigabeta:

Ale też tak miałem z Death Stranding :). 

Wokalista Low Roar [*] w dwójeczce jednakże Kojima pewnie też dowiezie w ost. 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Haha 2
Opublikowano
13 hours ago, messer88 said:

A ja tam grałem w 60 i mi się wszystko podobało :niki:

 

macie tak że słuchacie sobie ost i nie możecie przestać? 

 

Coś w tym jest! Nie przywiązywałem zbytnio uwagi do tych nutek, ale dzisiaj słuchałem po raz 2 piosenki na zakończenie Cz.3, bo musiałem powtórzyć walkę z bossem i naszła mnie myśl żeby jednak zajrzeć do tej playlisty ze Spotify, bo siadło znakomicie. Dodatkowo kawałki potęgują zaangażowanie w story swoimi tekstami, świetnie to wpisuje się w całokształt tworząc wrażenie uczestniczenia w jakimś interaktywny miniserialu.

 

Jestem pełen podziwu i uznania dla deva za stosowanie tak nieszablonowych rozwiązań w grze, które zacierają granice między tymi dwoma formami twórczości. 

Opublikowano

 

BG3 zdobył nagrodę goty przyznawana w głosowaniu graczy, a AW2 zdobył odpowiednik wybierany przez ludzi z branży. Czuje, że to początek jeśli chodzi o nagrody dla obu gier. 

 

Zasłużenie proszę Pana, zasłużenie.

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano

Jest w tej grze jakiś point of no return czy można sobie potem latać swobodnie po mapkach?

Wydaje mi się, że już daleko zaszedłem a chciałbym sobie jeszcze później pozbierać brakujące rzeczy.

Opublikowano (edytowane)

Podbijam pytanko :cool:

Epizody Sagi jakoś bardziej siedzą póki co, klimacik trafia bardziej :wub:

Psychodeli i abstrakcji scenariusza Alana za dużo chyba już widziałem w wielu dziedzinach, aby aż tak ryło :problem:

Edytowane przez Szermac
Opublikowano
20 godzin temu, Szermac napisał:

Podbijam pytanko :cool:

Epizody Sagi jakoś bardziej siedzą póki co, klimacik trafia bardziej :wub:

Psychodeli i abstrakcji scenariusza Alana za dużo chyba już widziałem w wielu dziedzinach, aby aż tak ryło :problem:

Z perspektywy czasu po przejściu Saga zdecydowanie bardziej mi się podobała gamepleyowo, za to Alan dostarczył najlepsze "momenty" tego absurdalnie dobrego dzieła :). 

Opublikowano

Jednak nie dam tej grze tytułu GOTY, bo taka gra nie powinna mieć buga, który uniemożliwia zakończenie gry. Gram w gierki ponad 30 lat i jeszcze coś takiego mi się nie zdarzyło.

 

W etapie Film Z., jest cel "wymyśl nowy plan". Wszystko zrobione jak należy i nie pojawiają się nowe linie dialogowe. W sieci widzę, że sporo osób ma ten sam problem. Ostatnio był patch i nie naprawił tego buga. Z uwagi na fakt, że często sejwowałem, sejwy są po tych gadkach i wizycie w celi :yao: 

Szkoda, byłem na dobrej drodze do platyny i przyznania tej gierce tytułu GOTY.

 

  • beka z typa 1
  • Smutny 2
Opublikowano

Też miałem buga jak uciekałem przed ciemnością Alanem i skręciłem nie tam gdzie trzeba. Ciemność znikneła, a Alan został w trybie ucieczki, z thrillera zrobił się Benny Hill, dobrze, że sejw był niedaleko xd

Opublikowano

Panowie mam niestety ten bug z niedziałającym ekwipunkiem. Wczytuje stare zapisy i nic:(  Macie na to jakiś sposób?

 

Dobra samo przeszło jak wyszedłem z terenu domu opieki. No ale nie powiem, miałem już gorąco :obama:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...