ASX 14 717 Opublikowano 2 marca Opublikowano 2 marca Dzisiaj skończyłem. Zdarza mi się to bardzo rzadko, ale ostatnie 5-6 godzin zrobiłem w zasadzie na jednym posiedzeniu. Świetna gra, pod każdym względem lepsza od poprzedniej części. Bardzo przypadła mi zmiana konwencji, na bardziej spokojną, z mniejszą iloscią przeciwnikow grę survivalową z elementami horroru. Tu i ówdzie widać pewne cięcia budżetowe, animacje w trakcie cutscenek są dosyć oszczędne i sprytnie kadrowane by nie pokazywać za dużo, sporo rzeczy podobnie jak w Hellblade załatwia się wstawkami live action które są tańsze w produkcji, ale jest to zrobione na tyle dobrze że odpowiednio wpisuje się w konwencję opowiadanej historii. W zasadzie trudno mi się do czegoś przyczepić. Wygląda przepięknie, kazda z lokacji wręcz ocieka klimatem i nawet dom spokojnej starości jest interesującym miejscem czego w życiu bym się nie spodziewał. Gameplayowo to olbrzymi skok względem starego Alana. Historia trzyma w napięcia od początku do końca i co okazuje się pod koniec jest zaskakująco spójna. Dla mnie najlepsza gra minionego roku. 6 1 Cytuj
Butt 3 435 Opublikowano 2 marca Opublikowano 2 marca Kurde ja już mało co pamiętam z jedynki, żeby stwierdzić, że jest gorsza. Grałem w to na premierę, nawet preordera wziąłem, taką czarną latareczkę dodawali. Mam ją zresztą do dzisiaj, chociaż zepsuła się jakoś po miesiącu. Gra była kiedyś za darmoszkę na Epicu, więc odświeżę sobie pamięć. Cytuj
izon 1 005 Opublikowano 17 marca Opublikowano 17 marca Wróciłem do grania po dłuższej przerwie i mam wrażenie, że pięknie grę spatchowali. W trybie jakościowym jest dużo płynniej, nie ma jakiegoś dziwnego ziarna w jasnych scenach, gra się znacznie przyjemniej niż na premierę. Cytuj
FIIlp 54 Opublikowano 24 marca Opublikowano 24 marca Grafika w tej grze jest rewelacyjna. Szczególnie twarze chodziłem po miasteczku i nie byłem w stanie znaleźć dwóch identycznych twarzy coś wspaniałego. Miejscówki są klimatyczne, do tego gra jest świetnie udźwiękowiona. Niestety gameplay jest marny i jest najgorszym elementem gry. Po znakomitym Control dostajemy rozgrywkę bez pomysłu. Symulator chodzenia z elementami survival horroru. Poruszanie się po mapie to faktycznie survival horror. Nasza postać nie potrafi zeskoczyć ani unieść nogi więc jesteśmy zmuszeni obchodzić kilkunastocentymetrowe przeszkody. W skrócie musimy jak w porządnym symulatorze chodzenia chodzić tam, gdzie prowadzi ścieżka. Strzelanie jest nijakie. Nie jest złe ani dobre po prostu średnie. Co innego walka wręcz która jest tragiczna. Za każdym razem, kiedy atakowałem (wręcz) z kamerą działy się jakieś cyrki. Widać, że twórcy inspirowali się Residentami, chociażby po ograniczonym ekwipunku. Tylko ograniczony w idiotyczny sposób, bo przedmioty potrzebne do wykonania misji nie zajmują nam miejsca w ekwipunku, więc nie wiem, po co to... Inna sprawa to detale te związane z rozgrywką np. destrukcja otaczania, fizyka itp. Wygląda to słabo. Przykładowo butelki, których jest masa. Jedne można zniszczyć, parę metrów dalej są już niezniszczalne butelki. Podobnie jest z innymi obiektami jedne, można przesunąć drugie identyczne już nie. I takich rzeczy jest masa... Odbijające się bełty albo wieże z puszek zrobione chyba z jakiś stalowych walców, bo trzeba oddać kilka strzałów, by je przewrócić. Dla mnie Alan Wake 2 jest rozczarowaniem. Nie zmienia to faktu, że to dalej dobra gra 7/10. Fabuła i oprawa audiowizualna jest świetna, ale najważniejszy element gry, czyli rozgrywka jest niestety tylko przeciętna. 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 24 marca Opublikowano 24 marca Jak dla mnie oby więcej takich średniaków i rozczarowań w branży 1 3 Cytuj
Qbon 369 Opublikowano 26 marca Opublikowano 26 marca Gra jest bardziej nastawiona na klimat i fabułę niż na jakąś dynamiczną rozgrywkę z dużą ilością walki, chciałbym więcej takich gier, klimat można ciąć nożem. Dla mnie goty 2023 a oprawa mocno podbija doświadczenie, wymaxowana z Path tracingiem wygląda obłędnie. 1 Cytuj
ASX 14 717 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia https://wccftech.com/alan-wake-ii-recoup-expenses-tencent/ Wciąż nie zwróciły im się koszty produkcji. I jak w tej branży może być dobrze, skoro nawet takie gry nie są w stanie zarobić? 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia Brak wydania fizycznego. Dla mnie płacenie pełnej ceny za cyfrówkę na konsolę wywołuje dyskomfort. Zwłaszcza, że trafiłem gdzieś na info, bodajże kogoś wysoko w Take2, że wydanie czegoś fizycznie to nie są szczególnie wielkie koszta. Cytuj
Bzduras 12 764 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia 7 minut temu, ASX napisał: I jak w tej branży może być dobrze, skoro nawet takie gry nie są w stanie zarobić? Takie gry to znaczy takie, których nie wydano fizycznie na konsolach, a na rynku PC omijające największą platformę sprzedażową jaką jest Steam? Nie widzę większego problemu żeby taka gra flopnęła sprzedażowo, choćby jakościowo dostarczyła samo złoto jak Alanek. 1 Cytuj
MEVEK 3 618 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia Sranie w banie. Epik pewnie tyle wyłożył ze dawno sa do przodu a sprzedaż nic nikogo. Inaczej jaki byl by sens pchać sie w digitala ? Cytuj
suteq 203 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia 2 godziny temu, ASX napisał: https://wccftech.com/alan-wake-ii-recoup-expenses-tencent/ Wciąż nie zwróciły im się koszty produkcji. I jak w tej branży może być dobrze, skoro nawet takie gry nie są w stanie zarobić? Gdyby nie Epic to tej gry by w ogóle nie było a to że się nie sprzeda to było w sumie wiadome od początku. Gry Remedy chyba od zawsze nie sprzedają się dobrze. Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia (edytowane) Godzinę temu, MEVEK napisał: Sranie w banie. Epik pewnie tyle wyłożył ze dawno sa do przodu No właśnie nie. Umowę z Epic mają taką, że wszystkie dochody z gry idą na konto Epic aż nie zwrócą im się pieniądze, które wyłożyli na produkcję i marketing. I dopiero jak koszty zwrócą się Epic, to dalsze zyski są dzielone 50/50. Remedy nie zarobiło więc na grze ani dolara do tej pory. Jedyny zysk w tym momencie, to że Epic im finansował produkcję przez te parę lat. Edytowane 30 kwietnia przez SnoD Cytuj
drozdu7 2 879 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja 10 godzin temu, SnoD napisał: Remedy nie zarobiło więc na grze ani dolara do tej pory. Jedyny zysk w tym momencie, to że Epic im finansował produkcję przez te parę lat. Mnie to dziwi bo Remedy to nie są jakieś nonamey i janki że musieli iść na taki zjebany deal z Epic byle tylko Alana dowieźć. Myślę że i tak spadną na cztery łapy, a taki MS to z pocałowaniem ręki by ich przygarnął żeby tylko zrobili dla nich grę Cytuj
mario10 549 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja Brak pudełka jest dla mnie jednym z powodów. Wiem, że i tak część zasiliłaby wtórny rynek ale na pewno sprzedaż byłaby dużo większa. Mam Alana w pudełku pierwszą część i drugą też bym kupił na premierę, ale że nie ma pudełka to grania jest tyle, że ogram kiedyś na jakiejś promce jak będzie. I znam co najmniej 2-3 osoby, które też nie kupiły bo nie ma wersji pudełkowej. 1 Cytuj
łom 2 033 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja Alan Wake 2 ma pod górkę z wielu powodów. Remedy i ich gry nie są tak znane jak mogło by się wydawać, casuale kompletnie ich nie kojarzą, co najwyżej słyszeli o Max Payne (od Rockstara). Mamy tutaj bezpośredni sequel gry która została wydana 14 lat temu, więc też grono odbiorców się zawęża. Tak jak wyżej brak wersji fizycznej i na Steama. I może się wydawać że wersje fizyczne to przeżytek ale takie standy w sklepach to całkiem niezła reklama szczególnie dla osób nieobeznanych w temacie. Trzeba liczyć na to że teraz będą mieli już z górki bo przynajmniej technologię mają już opracowaną na kolejne lata. Cytuj
jimmy 1 354 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja (edytowane) Ja też jeszcze nie kupiłem przez brak fizycznego wydania. Za duży backlog żeby wykładać 3 bomby za cyfrę. Jak wydadzą ładne pudełeczko albo limitkę/kolekcjonerkę (najlepiej od razu z dlc) to kupię nawet i za gruby cash. Don't fuck with pudełkowcy Edytowane 1 maja przez jimmy 1 Cytuj
Shen 9 707 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja Kupowanie cyfrowych gier na premiere? No nie pojebało mnie. Czekam na Alana w plusie albo na promce 75%. Sami sobie zgotowali ten los. Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja 2 godziny temu, drozdu7 napisał: Mnie to dziwi bo Remedy to nie są jakieś nonamey i janki że musieli iść na taki zjebany deal z Epic byle tylko Alana dowieźć. Myślę że i tak spadną na cztery łapy, a taki MS to z pocałowaniem ręki by ich przygarnął żeby tylko zrobili dla nich grę No to chyba nie orientujesz się za bardzo w ich sytuacji. Nikt, słownie nikt nie chciał im sfinansować tej gry. Podobnie było z Control gdzie też udało im się wynegocjować od trzecioligowego wydawcy ledwie parę mln euro. Każdego roku balansują na granicy opłacalności, rok obrachunkowy zamykają ze stratą albo z zyskiem na poziomie 1-2 mln euro. Nie są nołnejmami, ale nie zmienia to faktu, że ich gry po prostu się nie sprzedają, dlatego jedyne deale na jakie mogą liczyć to takie jak ten z Epic, które realnie pozwalają im po prostu opłacić funkcjonowanie studia przez kolejne lata. 10 minut temu, jimmy napisał: Ja też jeszcze nie kupiłem przez brak fizycznego wydania. Za duży backlog żeby wykładać 3 bomby za cyfrę. Jak wydadzą ładne pudełeczko albo limitkę/kolekcjonerkę (najlepiej od razu z dlc) to kupię nawet i za gruby cash. Don't fuck with pudełkowcy 180 zł na Islandii było Cytuj
drozdu7 2 879 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja 6 godzin temu, SnoD napisał: No to chyba nie orientujesz się za bardzo w ich sytuacji Zaskakujące jest to dla mnie. Ich gry to gwarancja jakiegoś tam poziomu ale i stylu. Wyobrażam sobie że będąc np pod skrzydłami Sony, ich gra wyskakuje z lodówki bo marketingowo byłoby to rozwiązane jak należy też. Może dla samego Remedy też najlepiej by było w spokoju sobie dłubać mając wsparcie jakiegoś giganta Cytuj
Nemesis 1 277 Opublikowano 1 maja Opublikowano 1 maja Lada dzień pożre ich Tencent. Mają obecnie jakieś nieznaczne udziały, ale to się w końcu zmieni. Cytuj
suteq 203 Opublikowano 5 czerwca Opublikowano 5 czerwca 9 godzin temu, KrYcHu_89 napisał(a): DLC na Summer Game Fest? Tak, w sumie najwyższa pora. Podstawka wycalakowana to teraz chętnie zrobię to samo z dodatkami. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.