Skocz do zawartości

The Matrix Awakens


GearsUp

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Bielik napisał:

 

Zgrałem trochę widjo z xboxa series x, klateczki momentami ładnie lecą w dół. W spodermanie od inso też było widać wnętrza budynków przez okna? Bo nawet nieźle to tutaj wygląda.

 


W spiderze z tego co kojarzę wykorzystano podobną technikę interior mappingu, że każdy segment budynku to wygenerowane oteksturowane pole dające dzięki shaderom złudzenie głębi wnętrza. Fajna iluzja, ale miała swoje wady np. na narożnikach wieżowców z dwóch różnych okien na to samo pomieszczenie pokazywane było inne wnętrze.

Coś w ten deseń



Co do Matrixa - pościg był fenomenalny wizualnie. Spacer po mieście tak jakby już bez szału. Fizyka kolizji aut nie nadawałaby się na produkcję - kartonowe zderzenia, auta fruwają po dotknięciu, zatapiamy się kołami w krawężnikach. Za to jest spory ruch uliczny, dużo aut, lecz mało przechodniów. W opcjach suwaczki Traffic/Crowd są ustawione na 100%. Spiderman i bujanie na wieżowcach robił imho większe wrażenie. Mam wrażenie, że tutaj AI aut jest liczone nawet jak bardzo się oddalimy, a w Cyberku czy GTA im dalej, tym bardziej ruch jest udawany (autka 2D pojawiające się i znikające).

  • Plusik 1
Opublikowano

Nie wierzę że tyle roboty poszło tylko u wyłącznie na potrzeby marketingu filmu. To miasto jest większe niż w niejednej "pełnej" grze. To musi być zajawka czegoś większego.

To demko to pierwsza rzecz która naprawdę zrobiła na mnie wrażebie next gena. Przypomina mi jakie wrażenie robiły kiedyś na mnie bullshity The Getaway :turned:

 

f0fb89f8-a310-4100-b66tkax.png

 

1748b6bf-12a2-4d79-a10oj35.png

 

19c7d225-513a-4a76-bdz6j4x.png

 

2767c954-bef9-4a07-8dm9kp6.png

 

5cd85497-db75-4c99-930ejr5.png

 

 

  • Plusik 4
  • Dzięki 1
Opublikowano

Na statycznych obrazkach wygląda przepięknie, ale ten tragiczny framerate, czy animacja i wygląd głównej postaci lub npców… no nic specjalnego. Zdecydowanie wolałbym płynniejszą rozgrywkę niż takie klatkujące fajerwerki graficzne.

  • Plusik 4
Opublikowano

Odpaliłem wczoraj, razem z żoną i moim kumplem byliśmy pod ogromnym wrażeniem efektu. Na samym początku naprawdę Kijana można pomylić z prawdziwością. Później już zależy od momentu - czasem fotorealizm, czasem widać, że to gra. Cienie pod samochodami trochę to ujawniają. I jak ktoś wcześniej wspomniał, ziarno pasuje idealnie. Szkoda, że nie trzyma 30 FPS na XSX, ale mimo tego bardzo fajny zwiastun. Kojarzy mi się z grywalnym benchmarkiem 3D Mark :)

 

 

 

 

d7fd58fd-fdf0-4cdf-b75a-dc431366ee31.png

  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)

Pamiętajcie, że to jest tech demo i to interaktywne, silnika, który nie jest jeszcze zoptymalizowany, a który ma pokazać wszystkie nowe ficzery. Czytając jaką technologię oferuje UE5 zastanawiam się czy w tej generacji nie powstanie przepaść między grami na UE5, a pozostałą resztą. Nawet najzdolniejsze studia mogą nie być w stanie odtworzyć podobnych rozwiązań w swoich silnikach graficznych.

Edytowane przez SnoD
Opublikowano
W dniu 10.12.2021 o 20:37, Magik napisał:

Nie wierzę że tyle roboty poszło tylko u wyłącznie na potrzeby marketingu filmu. To miasto jest większe niż w niejednej "pełnej" grze. To musi być zajawka czegoś większego.

To demko to pierwsza rzecz która naprawdę zrobiła na mnie wrażebie next gena. Przypomina mi jakie wrażenie robiły kiedyś na mnie bullshity The Getaway :turned:

 

Może ale nie musi ;) To chyba pierwsze grywalne demo w historii pokazu możliwości kolejnego silnika Unreal. Do tej pory żadne z nich nie było grywalne poza UE 1, 2 i 3, bo to gry były przy okazji pokazem możliwości silnika. Nie kojarzę kontynuacji w odrębnych produkcjach. Z tego co pamiętam to te dema już jakoś od UE3 zawsze wyprzedzały swoją epokę. Miałem wrażenie, że pokazują szczyt możliwości w jakiś zamkniętych etapach, a twórcy potem i tak musieli iść na kompromisy przez co grafika nie była tak spektakularna jak w tech demie. Dopiero kolejny silnik i konsole pozwalały na taką jakość gier jaką pokazywało tech demo silnika, który odchodził do lamusa. Poprawcie mnie jeżeli się mylę, bo może tylko ja to tak zapamiętałem.

https://www.ppe.pl/news/155243/droga-do-unreal-engine-5-graficzna-ewolucja-silnika-epic-games-od-1996-do-2021-roku.html

 

W każdym razie to co zobaczyłem robi wrażenie. Pierwsza sekcja na szynach momentami wygląda jak film ale nie spodziewam się takiej jakości w nadchodzących produkcjach. To, co pokazał silnik jest solidnym krokiem do przodu ale nie czuję tutaj jeszcze rewolucji. Wygląda na to, że UE5 nie będzie miał problemów z generowaniem otwartych światów. Fajnie by było zobaczyć remastery GTA na takim silniku!

Mam jednak kilka zastrzeżeń dotyczących fizyki i zniszczeń otoczenia. Poza samochodami nie ma tutaj żadnej fizyki czy możliwości niszczenia otoczenia. Samochód zatrzymuje się na parkomacie. Przypomina mi to starą serię midtown madness ;) Teraz pewnie aby dodać fizykę, zniszczenia otoczenia, przeciwników, skrypty będzie trzeba iść na kompromisy. Już teraz podczas wypadku przy dużej prędkości demko potrafiło się przyciąć. 

 

Opublikowano
6 minut temu, SnoD napisał:

 Czytając jaką technologię oferuje UE5 zastanawiam się czy w tej generacji nie powstanie przepaść między grami na UE5, a pozostałą resztą. Nawet najzdolniejsze studia mogą nie być w stanie odtworzyć podobnych rozwiązań w swoich silnikach graficznych.

 

Wielu twórców gier się tego spodziewa. Pamiętam rozległy materiał w "Edge'u" i developerzy wydawali się serio mówić o dwóch przeskokach generacyjnych na tej generacji konsol, ten drugi może większy niż pierwszy. No ale to nie znaczy, że łatwo będzie graczy zaskoczyć i na nich zrobić wrażenie.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Chociażby podejście Sony do crossgenów pokazuje, że twórcy bardzo długo będą adaptować swoje narzędzia do możliwości jakie daje najnowsza technologia.

Edytowane przez SnoD
Opublikowano (edytowane)

Ja mogę to podsumować tak :

 

Niech zaczną robić gry o takiej jakości (lub zbliżonej) do tego tech demka, to nikt już nie będzie płakał o trzy i pół bomby za gierki na premiere. Wydaje mi się, że japońce wystrzelą z jakąś bombą graficzną, bo oni zawsze umieli w gierki oraz efektywną reprezentację gierek, które przyprawiały o opad szczeny.

Edytowane przez oFi
  • Plusik 2
  • WTF 3
Opublikowano
50 minut temu, Elitesse napisał:

 

Z tego co pamiętam to te dema już jakoś od UE3 zawsze wyprzedzały swoją epokę. Miałem wrażenie, że pokazują szczyt możliwości w jakiś zamkniętych etapach, a twórcy potem i tak musieli iść na kompromisy przez co grafika nie była tak spektakularna jak w tech demie.

Gry wyciskały dużo ze starych silników (nawet więcej niż tech dema) tylko potrzebowały odpowiedniego sprzętu, optymalizacji, czasu i ekipy do tego. Przykładowo Batman Arkham Knight i Mortal XI działają na UE3 a Bioshock na zmodyfikowanym UE2.5.

 

56 minut temu, Elitesse napisał:

Mam jednak kilka zastrzeżeń dotyczących fizyki i zniszczeń otoczenia. Poza samochodami nie ma tutaj żadnej fizyki czy możliwości niszczenia otoczenia. Samochód zatrzymuje się na parkomacie. Przypomina mi to starą serię midtown madness ;) Teraz pewnie aby dodać fizykę, zniszczenia otoczenia, przeciwników, skrypty będzie trzeba iść na kompromisy. Już teraz podczas wypadku przy dużej prędkości demko potrafiło się przyciąć. 

Żeby była jakaś fizyka to musi być podmianka modeli w czasie rzeczywistym (tak jak to zrobili z samochodami) albo dodanie uproszczonych kolizji (ale wtedy nie będzie zniszczeń na obiektach) a to wymaga czasu. Jak udostępnią to demo na PC to może komuś będzie się chciało to ogarnąć

  • Plusik 1
Opublikowano
W dniu 10.12.2021 o 20:37, Magik napisał:

Przypomina mi jakie wrażenie robiły kiedyś na mnie bullshity The Getaway :turned:


Mi się od razu pierwsze Watch_Dogs przypomniało :obama:
No fajna sprawa, tęsknię za jakąś matrixową gierką, a w takim open world z taka prezencją :obama:
4225478b-fe33-406b-8541-c6eea93d8f60.thumb.png.0e4deed906445da7b653de05e1259607.png

Opublikowano
17 godzin temu, Bzduras napisał:

Analiza od Digital Foundry

 

 

PlayStation 5 ma przewagę srednio 1 fpsa, porażka Xbox Series X [*]

  • Lubię! 1
Opublikowano
10 godzin temu, łom napisał:

Gry wyciskały dużo ze starych silników (nawet więcej niż tech dema) tylko potrzebowały odpowiedniego sprzętu, optymalizacji, czasu i ekipy do tego. Przykładowo Batman Arkham Knight i Mortal XI działają na UE3 a Bioshock na zmodyfikowanym UE2.5.

 

Wow, jeżeli tak to jestem pod wrażeniem. Zwłaszcza jeżeli chodzi o Bioshocka. W takim razie powinienem zmodyfikować swoją wypowiedź i napisać, że prawdopodobnie jeszcze sporo czasu upłynie zanim gry osiągną taki poziom jak w tym demie. Twórcy silnika przez rok pracowali nad tym demem ale silnik jest ich autorstwa więc im mogło być łatwiej niż zewnętrznym zespołom, które będą się dopiero uczyć obsługi nowych funkcji silnika. Zakładam, że pracuje się na nim podobnie jak na wcześniejszych wersjach więc nie będą musieli uczyć się wszystkiego od nowa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...