_Red_ 12 065 Opublikowano 10 grudnia 2021 Opublikowano 10 grudnia 2021 4 godziny temu, Bielik napisał: Zgrałem trochę widjo z xboxa series x, klateczki momentami ładnie lecą w dół. W spodermanie od inso też było widać wnętrza budynków przez okna? Bo nawet nieźle to tutaj wygląda. W spiderze z tego co kojarzę wykorzystano podobną technikę interior mappingu, że każdy segment budynku to wygenerowane oteksturowane pole dające dzięki shaderom złudzenie głębi wnętrza. Fajna iluzja, ale miała swoje wady np. na narożnikach wieżowców z dwóch różnych okien na to samo pomieszczenie pokazywane było inne wnętrze. Coś w ten deseń Co do Matrixa - pościg był fenomenalny wizualnie. Spacer po mieście tak jakby już bez szału. Fizyka kolizji aut nie nadawałaby się na produkcję - kartonowe zderzenia, auta fruwają po dotknięciu, zatapiamy się kołami w krawężnikach. Za to jest spory ruch uliczny, dużo aut, lecz mało przechodniów. W opcjach suwaczki Traffic/Crowd są ustawione na 100%. Spiderman i bujanie na wieżowcach robił imho większe wrażenie. Mam wrażenie, że tutaj AI aut jest liczone nawet jak bardzo się oddalimy, a w Cyberku czy GTA im dalej, tym bardziej ruch jest udawany (autka 2D pojawiające się i znikające). 1 Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 10 grudnia 2021 Opublikowano 10 grudnia 2021 Porównanie scen z filmu z tymi odwzorowanymi w demie. Cytuj
drozdu7 2 874 Opublikowano 10 grudnia 2021 Opublikowano 10 grudnia 2021 Boże ale bym chciał zobaczyć grę w tym uniwersum i na tym silniku.. Cytuj
Banan91PL 35 Opublikowano 10 grudnia 2021 Opublikowano 10 grudnia 2021 60 fps ponad grafikę obecnie 60 fps robi robotę przy czym gry wyglądają ładnie nie chce wracać do pokazu slajdów 3 Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 10 grudnia 2021 Opublikowano 10 grudnia 2021 Nie wierzę że tyle roboty poszło tylko u wyłącznie na potrzeby marketingu filmu. To miasto jest większe niż w niejednej "pełnej" grze. To musi być zajawka czegoś większego. To demko to pierwsza rzecz która naprawdę zrobiła na mnie wrażebie next gena. Przypomina mi jakie wrażenie robiły kiedyś na mnie bullshity The Getaway 4 1 Cytuj
kudlaty88 494 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Zapomniałem nastawic pobieranie...a teraz musze czekać ze 2 dni nim pobiore a juz by chciało zobaczyć i poczuć nextgena na własne oczki 1 Cytuj
PiPoLiNiO 743 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Zapomniałem nastawic pobieranie...a teraz musze czekać ze 2 dni nim pobiore a juz by chciało zobaczyć i poczuć nextgena na własne oczki Aż mi przypomniałeś czasy Neostrady 15mb Ale, że 2 dni? Cytuj
MYSZa7 8 962 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Na statycznych obrazkach wygląda przepięknie, ale ten tragiczny framerate, czy animacja i wygląd głównej postaci lub npców… no nic specjalnego. Zdecydowanie wolałbym płynniejszą rozgrywkę niż takie klatkujące fajerwerki graficzne. 4 Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Sprawdziłem właśnie to demko. Otwarty świat wygląda okej, ale ta oskryptowana sekwencja pościgu Cytuj
ProstyHeker 1 926 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Odpaliłem wczoraj, razem z żoną i moim kumplem byliśmy pod ogromnym wrażeniem efektu. Na samym początku naprawdę Kijana można pomylić z prawdziwością. Później już zależy od momentu - czasem fotorealizm, czasem widać, że to gra. Cienie pod samochodami trochę to ujawniają. I jak ktoś wcześniej wspomniał, ziarno pasuje idealnie. Szkoda, że nie trzyma 30 FPS na XSX, ale mimo tego bardzo fajny zwiastun. Kojarzy mi się z grywalnym benchmarkiem 3D Mark 1 Cytuj
Bzduras 12 764 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Analiza od Digital Foundry 1 Cytuj
White Raven 15 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 Powiem szczerze, że to interaktywne dech demo wywarło na mnie ogromne wrażenie i np: taki - nieodżałowany, The Getaway 3, wyglądałby na tym silniku fantastycznie. Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 (edytowane) Pamiętajcie, że to jest tech demo i to interaktywne, silnika, który nie jest jeszcze zoptymalizowany, a który ma pokazać wszystkie nowe ficzery. Czytając jaką technologię oferuje UE5 zastanawiam się czy w tej generacji nie powstanie przepaść między grami na UE5, a pozostałą resztą. Nawet najzdolniejsze studia mogą nie być w stanie odtworzyć podobnych rozwiązań w swoich silnikach graficznych. Edytowane 11 grudnia 2021 przez SnoD Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 W dniu 10.12.2021 o 20:37, Magik napisał: Nie wierzę że tyle roboty poszło tylko u wyłącznie na potrzeby marketingu filmu. To miasto jest większe niż w niejednej "pełnej" grze. To musi być zajawka czegoś większego. To demko to pierwsza rzecz która naprawdę zrobiła na mnie wrażebie next gena. Przypomina mi jakie wrażenie robiły kiedyś na mnie bullshity The Getaway Może ale nie musi To chyba pierwsze grywalne demo w historii pokazu możliwości kolejnego silnika Unreal. Do tej pory żadne z nich nie było grywalne poza UE 1, 2 i 3, bo to gry były przy okazji pokazem możliwości silnika. Nie kojarzę kontynuacji w odrębnych produkcjach. Z tego co pamiętam to te dema już jakoś od UE3 zawsze wyprzedzały swoją epokę. Miałem wrażenie, że pokazują szczyt możliwości w jakiś zamkniętych etapach, a twórcy potem i tak musieli iść na kompromisy przez co grafika nie była tak spektakularna jak w tech demie. Dopiero kolejny silnik i konsole pozwalały na taką jakość gier jaką pokazywało tech demo silnika, który odchodził do lamusa. Poprawcie mnie jeżeli się mylę, bo może tylko ja to tak zapamiętałem. https://www.ppe.pl/news/155243/droga-do-unreal-engine-5-graficzna-ewolucja-silnika-epic-games-od-1996-do-2021-roku.html W każdym razie to co zobaczyłem robi wrażenie. Pierwsza sekcja na szynach momentami wygląda jak film ale nie spodziewam się takiej jakości w nadchodzących produkcjach. To, co pokazał silnik jest solidnym krokiem do przodu ale nie czuję tutaj jeszcze rewolucji. Wygląda na to, że UE5 nie będzie miał problemów z generowaniem otwartych światów. Fajnie by było zobaczyć remastery GTA na takim silniku! Mam jednak kilka zastrzeżeń dotyczących fizyki i zniszczeń otoczenia. Poza samochodami nie ma tutaj żadnej fizyki czy możliwości niszczenia otoczenia. Samochód zatrzymuje się na parkomacie. Przypomina mi to starą serię midtown madness Teraz pewnie aby dodać fizykę, zniszczenia otoczenia, przeciwników, skrypty będzie trzeba iść na kompromisy. Już teraz podczas wypadku przy dużej prędkości demko potrafiło się przyciąć. Cytuj
ogqozo 6 575 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 6 minut temu, SnoD napisał: Czytając jaką technologię oferuje UE5 zastanawiam się czy w tej generacji nie powstanie przepaść między grami na UE5, a pozostałą resztą. Nawet najzdolniejsze studia mogą nie być w stanie odtworzyć podobnych rozwiązań w swoich silnikach graficznych. Wielu twórców gier się tego spodziewa. Pamiętam rozległy materiał w "Edge'u" i developerzy wydawali się serio mówić o dwóch przeskokach generacyjnych na tej generacji konsol, ten drugi może większy niż pierwszy. No ale to nie znaczy, że łatwo będzie graczy zaskoczyć i na nich zrobić wrażenie. Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 (edytowane) Chociażby podejście Sony do crossgenów pokazuje, że twórcy bardzo długo będą adaptować swoje narzędzia do możliwości jakie daje najnowsza technologia. Edytowane 11 grudnia 2021 przez SnoD Cytuj
oFi 2 497 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 (edytowane) Ja mogę to podsumować tak : Niech zaczną robić gry o takiej jakości (lub zbliżonej) do tego tech demka, to nikt już nie będzie płakał o trzy i pół bomby za gierki na premiere. Wydaje mi się, że japońce wystrzelą z jakąś bombą graficzną, bo oni zawsze umieli w gierki oraz efektywną reprezentację gierek, które przyprawiały o opad szczeny. Edytowane 11 grudnia 2021 przez oFi 2 3 Cytuj
łom 2 029 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 50 minut temu, Elitesse napisał: Z tego co pamiętam to te dema już jakoś od UE3 zawsze wyprzedzały swoją epokę. Miałem wrażenie, że pokazują szczyt możliwości w jakiś zamkniętych etapach, a twórcy potem i tak musieli iść na kompromisy przez co grafika nie była tak spektakularna jak w tech demie. Gry wyciskały dużo ze starych silników (nawet więcej niż tech dema) tylko potrzebowały odpowiedniego sprzętu, optymalizacji, czasu i ekipy do tego. Przykładowo Batman Arkham Knight i Mortal XI działają na UE3 a Bioshock na zmodyfikowanym UE2.5. 56 minut temu, Elitesse napisał: Mam jednak kilka zastrzeżeń dotyczących fizyki i zniszczeń otoczenia. Poza samochodami nie ma tutaj żadnej fizyki czy możliwości niszczenia otoczenia. Samochód zatrzymuje się na parkomacie. Przypomina mi to starą serię midtown madness Teraz pewnie aby dodać fizykę, zniszczenia otoczenia, przeciwników, skrypty będzie trzeba iść na kompromisy. Już teraz podczas wypadku przy dużej prędkości demko potrafiło się przyciąć. Żeby była jakaś fizyka to musi być podmianka modeli w czasie rzeczywistym (tak jak to zrobili z samochodami) albo dodanie uproszczonych kolizji (ale wtedy nie będzie zniszczeń na obiektach) a to wymaga czasu. Jak udostępnią to demo na PC to może komuś będzie się chciało to ogarnąć 1 Cytuj
Wredny 9 708 Opublikowano 11 grudnia 2021 Opublikowano 11 grudnia 2021 W dniu 10.12.2021 o 20:37, Magik napisał: Przypomina mi jakie wrażenie robiły kiedyś na mnie bullshity The Getaway Mi się od razu pierwsze Watch_Dogs przypomniało No fajna sprawa, tęsknię za jakąś matrixową gierką, a w takim open world z taka prezencją Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 12 grudnia 2021 Opublikowano 12 grudnia 2021 17 godzin temu, Bzduras napisał: Analiza od Digital Foundry PlayStation 5 ma przewagę srednio 1 fpsa, porażka Xbox Series X [*] 1 Cytuj
Elitesse 382 Opublikowano 12 grudnia 2021 Opublikowano 12 grudnia 2021 10 godzin temu, łom napisał: Gry wyciskały dużo ze starych silników (nawet więcej niż tech dema) tylko potrzebowały odpowiedniego sprzętu, optymalizacji, czasu i ekipy do tego. Przykładowo Batman Arkham Knight i Mortal XI działają na UE3 a Bioshock na zmodyfikowanym UE2.5. Wow, jeżeli tak to jestem pod wrażeniem. Zwłaszcza jeżeli chodzi o Bioshocka. W takim razie powinienem zmodyfikować swoją wypowiedź i napisać, że prawdopodobnie jeszcze sporo czasu upłynie zanim gry osiągną taki poziom jak w tym demie. Twórcy silnika przez rok pracowali nad tym demem ale silnik jest ich autorstwa więc im mogło być łatwiej niż zewnętrznym zespołom, które będą się dopiero uczyć obsługi nowych funkcji silnika. Zakładam, że pracuje się na nim podobnie jak na wcześniejszych wersjach więc nie będą musieli uczyć się wszystkiego od nowa. Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 12 grudnia 2021 Opublikowano 12 grudnia 2021 Najbliższym tytułem wykorzystującym UE5 ma być Stalker 2, ale nie spodziewam się po nim fajerwerków. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.