Schranz1985 680 Opublikowano 10 kwietnia 2022 Opublikowano 10 kwietnia 2022 Ktoś tu pisał o Suikodenie.Przy tru endingu w 2 łzy w oczach, top życia.Z chrono crossa nic nie zapamiętałem z fabuły.Ale pamiętam piękne lokację, super muzę i masę kombinowania, wracania do różnych lokacji w różnych osiach czasu celem odkrywania sekretów, przyłączania postaci, zdobywania nowych broni czarów i chyba odblokowywało się różne specjale pewnych postaci?Gdyby to wyszedł jakiś kozacki remake to bym łykał zajarany, ale w formie niedoebanego portu to tak nie bardzo mnie jara.Pewnie na swicza to fajnie pyknac spod kolderki na słuchawkach, na 65" to już nie koniecznie musi robić fajne wrażenie.Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka 1 1 Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 10 kwietnia 2022 Autor Opublikowano 10 kwietnia 2022 O jakim patchu mowicie? Square serio poprawia te porty po kosztach? Gdyby mieli poprawic płynnosc, to dawno by to zrobili przed premiera. Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 10 kwietnia 2022 Opublikowano 10 kwietnia 2022 W sumie zależy, ale niejeden produkt SE został znacznie poprawiony. Przykładowo, Chrono Trigger w wersji PC pierwotnie doczekał się jakiejś kompletnie asburdalnej konwersji z komórek. Którą poprawiono znacząco w patchach na normalny, sensowny port. Nawet jakiś miesiąc temu, ponad 4 lata po premierze, pojawił się kolejny patch, dodający możliwość przyspieszenia walki czy też obsługę 21:9. W przypadku Crossa jednak, nie wiem, chyba nastawiałbym się na cuda. Nie wiem, na czym pracują twórcy tego portu, ale nie zdziwiłbym się jakby nie dało się z tym nic wielkiego zrobić. Półgodzinne wideo Digital Foundry dość konkretnie to omawia, nie wiadomo czy jest jakieś dobre rozwiązanie na uaktualnienie tej gry. Osobiście chyba najchętniej bym w to zagrał jakby zrobili megapiksele jak we współczesnych indykach (tak, niech wygląda jak Olija), i spędzili masę czasu którego nikt w SE nie spędzi robiąc jakiś CRT shader - żadnych zmian, tylko pikseloza. Nie każdemu by się to podobało, wyglądałoby na dużym TV też do kitu, a i też nie było takie łatwe do zrobienia... Wszelkie unowocześnienia wydają się trudne, jeśli są one w pewnym sensie "naklejane" na oryginał, bo SE chyba nie ma żadnego kodu źródłowego ani niczego poza gotową grą, którą każdy może sobie zgrać. A CC już w momencie premiery chodził beznadziejnie. Może jest jednak możliwe, że da się zrobić coś, żeby gra nie skakała BARDZIEJ niż na PSX-ie i nie miała DODATKOWEGO opóźnienia. Kto wie? Cytuj
devilbot 3 682 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Na emulatorze bez problemu można zrobić 60klatek ale powoduje to że wieszają się niektóre dialogi w grze. Obniżenie klatek powoduje że ruszają dalej. Pewnie to była masa czasu i zasobów żeby sprawdzić pod tym kątem całą grę. Tylko co to kogo obchodzi. Oni chcą za to pieniądze. 1 Cytuj
WisnieR 2 739 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Gra nie ma nic wspólnego z CT? Ona się opiera na wydarzeniach z CT, które są bazą do tego co się dzieje w El Nido i Chronopolis w CC. To, że gramy innymi postaciami w innym czasie nie znaczy, że to nie jest sequel. CC jest bezpośrednim rozwinięciem wydarzeń z CT, tylko trochę po latach Słaba fabularnie? Oj zagrajmerzy... Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Autor Opublikowano 11 kwietnia 2022 Nie bede tu spoilerowal bo są swiezaki, ale nawiazania do CT sa i to bezposrednie Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Opublikowano 11 kwietnia 2022 CT pamietam, ze raz kończyłem na ZSNES na laptopie, potem z 3/4 gry przeszedłem na emu snesa na androidzie, a teraz naszło mnie sprawdzić po raz pierwszy emulację psx na smartfonie. Poszlo Duckstation ze sklepu Googla, bios miałem gdzieś na kompie i czuję, że Wielkanoc pod kołderką, z kapcioszkami i kakaukiem będzie wyborna: Nawet nie ustawiałem niczego, od razu import bios i odpalanie gry, muzyczka jest, framerate bez zarzutu. Pewnie wypadałoby grać w poziomie, ale na 6.5" i tak wsio widać w tym trybie. edit: nostalgłem mocno 1 Cytuj
Bzduras 12 584 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Opublikowano 11 kwietnia 2022 Nieważne w jakiej formie, ważne żeby ograć. Mi właśnie wpadł Spoiler Einlanzer, także koncercie Nikkiego i Dario, zbliżam się do was <3 Magia dzieciństwa nie potrafi wrócić? Śmiem się nie zgodzić 1 Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 12 kwietnia 2022 Opublikowano 12 kwietnia 2022 Są NAWIĄZANIA, a nawet można powiedzieć że obie historie ostatecznie są w zaskakująco mocnym dialogu z sobą i pozwalają docenić obie bardziej. Ale jak ktoś pyta "czy jest sens bez grania najpierw w Chrono Triggera" to dla mnie nie ma o czym mówić, gra w swoim sednie jest zupełnie czym innym. 99% nawiązań jest trudna do dostrzeżenia dla przeciętnej osoby nawet jeśli ledwo co przeszła Triggera. Ja np. dalej nie rozumiem masy rzeczy w Chrono Crossie, IMO to nie jest gra z której da się coś zczaić bez starania się. I w gameplayu i w historii. Trochę to podobne do serii Xeno w pewnym sensie. Po części to zaleta. Inna sprawa, że odpowiedź w sumie brzmi: nie, nie ma sensu grać bez znajomości Chrono Triggera, bo w ogóle nie ma sensu żyć bez znajomości Chrono Triggera, no ale to inna sprawa. 3 1 Cytuj
Kmiot 13 676 Opublikowano 13 kwietnia 2022 Opublikowano 13 kwietnia 2022 Przypomnę jedynie, że Chrono Trigger został na forumku zgodnie uznany za najlepszą grę czwartej generacji, więc czy trzeba lepszej rekomendacji? No nie trzeba. 3 1 Cytuj
Bzduras 12 584 Opublikowano 14 kwietnia 2022 Opublikowano 14 kwietnia 2022 Moderzy już wykombinowali, co zrobić, żeby gra nie działała jak gówno. Wystarczy zmiana dwóch wartości w exe gry (z 02/02 na 00/07) i zapierdziela jak poniżej: https://drive.google.com/file/d/19lQG5jtnoIrpKJaPNyhUGocyPJbmvQyL/view Square Enix, zdechnij w końcu jak nie potrafisz nawet tak prostej rzeczy zrobić. Nie wspominając, że odkrył to jeden typ, grzebiąc sobie w pliku w swoim czasie wolnym, za darmo, bez dostępu do narzędzi developerskich i zajęło mu to niecałe dwie godziny od momentu, w którym usiadł do kompa żeby się pobawić. Nie ciśnie mi się na klawiaturę nic innego jak "ja pierdolę, ale te chinole mają nas głęboko w dupie"... No i trzeba będzie chyba zaopatrzyć się w wersję na pieca, bo gierunia śmiga bezbłędnie Kto mi kupi steam gifta? 1 Cytuj
oFi 2 469 Opublikowano 14 kwietnia 2022 Opublikowano 14 kwietnia 2022 2 godziny temu, Bzduras napisał: Moderzy już wykombinowali, co zrobić, żeby gra nie działała jak gówno. Wystarczy zmiana dwóch wartości w exe gry (z 02/02 na 00/07) i zapierdziela jak poniżej: https://drive.google.com/file/d/19lQG5jtnoIrpKJaPNyhUGocyPJbmvQyL/view Square Enix, zdechnij w końcu jak nie potrafisz nawet tak prostej rzeczy zrobić. Nie wspominając, że odkrył to jeden typ, grzebiąc sobie w pliku w swoim czasie wolnym, za darmo, bez dostępu do narzędzi developerskich i zajęło mu to niecałe dwie godziny od momentu, w którym usiadł do kompa żeby się pobawić. Nie ciśnie mi się na klawiaturę nic innego jak "ja pierdolę, ale te chinole mają nas głęboko w dupie"... No i trzeba będzie chyba zaopatrzyć się w wersję na pieca, bo gierunia śmiga bezbłędnie Kto mi kupi steam gifta? Wrzuć na wish listę to będziesz w moim polu rażenia gdy będzie mikołaj Cytuj
Bzduras 12 584 Opublikowano 14 kwietnia 2022 Opublikowano 14 kwietnia 2022 To był żarcik. Chopek, ja będę gruz żarł do końca miesiąca, ale nie ma opcji, że dzisiaj tego nie kupię Jednocześnie ogłaszam stan nadzwyczajny w jebaniu SE. Kupiłem, edytowałem pliczek, sprawdziłem - na zintegrowanej karcie graficznej (jakiś badziewny Intel 630 czy coś takiego) prawie zablokowane 60 klatek. To się w głowie nie mieści, jak można tak prostą rzecz spieprzyć. Cóż, czas zacząć gierkę od nowa, tym razem w prawdziwie zremasterowanym wydaniu. Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Ale jakiś opis źródłowy konkretnie gdzie to jest opisane? Cytuj
izon 995 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Czyli zjebałem, że wziąłem na Switcha? Cytuj
Bzduras 12 584 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 18 minut temu, ogqozo napisał: Ale jakiś opis źródłowy konkretnie gdzie to jest opisane? Co masz na myśli mówiąc "opis źródłowy"? Aplikujesz fixa (albo ściągasz dll i jsona, jeśli się boisz grzebać ręcznie w exe) i działa. Z tego co ustalili moderzy te dwie wartości odpowiadają za "framerate divider" i Square albo nie wiedziało, że tam są (mało prawdopodobne skoro to oni tworzyli ten plik) albo nie chciało im się ruszać, bo Mietek już tak wpisał do Excela i kieras powiedział, żeby zostało. Wygrzebałem taki wywód jednego z ludzi odpowiedzialnych za odnalezienie tego tweaka: Cytat I hope a little conjecture is allowed, because I've put together my thoughts about the developments of the FPS Hex fixes. The first address (CHRONOCROSS.exe+7116F) that we've set to 00, I believe, is a divider on the number of frames rendered, so while technically the game is still running at 60 and displays as such with Afterburner, it's only rendering 30 frames; it's a function I've seen demonstrated in N64 games like Ocarina of Time. In that example the default value is 3, which divides the frames rendered by 3 resulting in 20 FPS, the standard framerate for OoT outside of menus; the value at 2 results in 30, and at 1 you get the base 60. I think the same thing is happening here for Chrono Cross and this case 00 is our 60/1 and 01 is 60/2 which would explain the drastic difference between the two values, but less change between the values of 01 and 02 for example. I believe this is why the intitial change of the value from 02 to 01 seemed like only a small improvement, we were changing the battle FPS from 20 to 30. I think it's quite likely that Isa found the addresses related to battles only and there's actually one or two more sets out there for the field and menu which, if found, would be equally simple alterations barring any unforseen side effects. The other possiblility is that there's somewhere else in the address related to these that hasn't been explored yet. The second address (CHRONOCROSS.exe+71B16) from observation seems tied to animation speed. I'd like record some video footage to do a proper frame-by-frame test and see what the exact differences is, but a difference in the speeds at 01 vs 08 is visible to the eye, and a slight audio desync starts to become noticable at either end of the spectrum. I don't believe this value will be as important for the field and menu as it is for battle, but it's something to keep in mind; experimenting with this value allowed us to find some stable options. If I'm right and we can locate the right addresses, Chrono Cross at 60FPS accross the board shouldn't be far out of reach. Nie wiem, czy o to Ci chodziło, ale nic lepszego nie mam. No chyba, że masz na myśli "weź mi powiedz, co ja mam zrobić, żeby to działało", no to wtedy proszę: Cytat You can also use HxD on CHRONOCROSS.exe and change these hex values: 83 46 14 02 83 46 14 02 (yes, two of them are the same) to: 83 46 14 00 83 46 14 07 Czyli ściągasz program HxD, otwierasz nim plik CHRONOCROSS.exe, klikasz Znajdź, ustawiasz Wartości Hex, wpisujesz ten ciąg cyfer i podmieniasz sobie w pierwszej 02 na 00, a w drugiej 02 na 07, zapisujesz. Bezpieczne o tyle, że przy każdej ręcznej ingerencji w plik program tworzy Ci w tym samym folderze kopię zapasową oryginału, którą możesz przywrócić wywalając z nazwy dopisek ".bak". 6 minut temu, izon napisał: Czyli zjebałem, że wziąłem na Switcha? Trochę Ale pod kołderką nikt nie widzi, że gramy jak karaluchy w 10fps, zawsze to coś. 1 Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opis źródłowy w sensie że to jest opisane. Link do oryginalnego opisu. Bo tylko napisałeś "jakiś koleś wymyślił fixa". Ciekawość oczywiście wzbudzona. Cytuj
Bzduras 12 584 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 6 minut temu, ogqozo napisał: Opis źródłowy w sensie że to jest opisane. Link do oryginalnego opisu. Bo tylko napisałeś "jakiś koleś wymyślił fixa". Ciekawość oczywiście wzbudzona. Bo dosłownie tak było xD Cytat As for how this performance increase is done, I will quote isa's own words: I've been poking at various addresses in Cheat Engine to try and tackle the framerate issues!I have noticed that changing 83 46 14 02 to 83 46 14 01 at both: CHRONOCROSS.exe+7116F CHRONOCROSS.exe+71B16 does improve framerate, especially during battles. I don't know what this actually does, but if you would like to try it out, feel free! https://wccftech.com/chrono-cross-the-radical-dreamers-edition-mod-performance/ Potem siedzieli całą noc na discordzie, testowali różne kombinacje tych wartości i wymóżdżyli, że 00/07 jest tą, która daje benefity, ale nic nie psuje w logice gry. Cytuj
izon 995 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 (edytowane) Na razie od pol godziny gonie jakieś kangury bo bicz zachciało sobie naszyjnika . Mam nadzieje, ze fabuła się rozkręci Edytowane 15 kwietnia 2022 przez izon 1 Cytuj
Szwed 642 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Co Ty, ta gra właśnie polega na takich małych questach, podobno na CC wzorowali się twórcy Wiedźmina 3 jak robili questy typu quest z patelnią. Cytuj
izon 995 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Godzinę temu, Szwed napisał: Co Ty, ta gra właśnie polega na takich małych questach, podobno na CC wzorowali się twórcy Wiedźmina 3 jak robili questy typu quest z patelnią. Spoko spoko, pisze pol żartem, pol serio. Wierze, ze jak tyle osób jara się fabuła te gry to będzie grubo:) 1 Cytuj
Shen 9 636 Opublikowano 15 kwietnia 2022 Autor Opublikowano 15 kwietnia 2022 Grubo to mocne niedopowiedzenie Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 17 kwietnia 2022 Opublikowano 17 kwietnia 2022 Odpalilem CC w ten weekend na androidzie na parę godzin i znowu (podobnie jak kiedys przy pierwszym podejściu na ePSX) mniej więcej przy Viper Manor już mi się odechciało eksplorować. No nudny ten początek, mnóstwo bezpłciowych NPCow z dlugimi monologami, brak specjalnego poczucia celu, niemy bohater, banalne walki w zasadzie na strzała. Spróbuję się przemóc dla dalszej historii, by obadać gdzie i dlaczego się znalazłem w jakiejs alteratywnej rzeczywistości, ale na razie nie chwyciło za serduszko tak jak chociazby finale 7-10 1 Cytuj
izon 995 Opublikowano 17 kwietnia 2022 Opublikowano 17 kwietnia 2022 1 godzinę temu, _Red_ napisał: Odpalilem CC w ten weekend na androidzie na parę godzin i znowu (podobnie jak kiedys przy pierwszym podejściu na ePSX) mniej więcej przy Viper Manor już mi się odechciało eksplorować. No nudny ten początek, mnóstwo bezpłciowych NPCow z dlugimi monologami, brak specjalnego poczucia celu, niemy bohater, banalne walki w zasadzie na strzała. Spróbuję się przemóc dla dalszej historii, by obadać gdzie i dlaczego się znalazłem w jakiejs alteratywnej rzeczywistości, ale na razie nie chwyciło za serduszko tak jak chociazby finale 7-10 Póki co mam podobne wrażenia. Gra nie ma tego czegoś co np. FF7 czy 9, że od samego początku nie mogłem się oderwać i byłem ciekaw co będzie dalej. System walki akurat mi się podoba i widzę, że nie będzie typowego dla jrpg nużącego grindu. Jestem w tym momencie co Ty i mimo wszystko dam szansę. 1 Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 17 kwietnia 2022 Opublikowano 17 kwietnia 2022 Ja tak samo, pocisnę jeszcze troche pomiędzy sernikiem, jajkami a opieką nad dzieciakami xd Napisz najwyzej, czy później w koncu "pykło". Wbijam do Vipera przy pomocy Spoiler Guile'a, a czytam poradniki, ze mozna było wybrać tez inne ścieżki - Nikki lub Pierre, których nawet nie zauważyłem podczas eksploracji (podobnie jak można było utracić na zawszę Leenę jak sie przygarnie Kid na starcie). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.