ogqozo 6 549 Opublikowano 20 kwietnia 2023 Opublikowano 20 kwietnia 2023 Z video można wiele wyczytać, jeśli pokazuje prawdziwą grę. Podobnie jak z danych gry. Wygląda na to, że Future Redeemed obejmie "zaskakująco" spory kawał czasu w epickiej historii (ale jeśli to nie będzie czysty prequel XB3, to zapowiada się na pewno, że to będzie mocno dominujący setting - ku rozczarowaniu chyba wszystkich fanów w sieci). Postaci zaczną na 1 levelu i osiągną co najmniej 55, a więc raczej kilkadziesiąt godzin grania, poza dość dużą liczbą scenek. Zanosi się na podobną konstrukcję jak w Tornie. Gra dość liniowa i jednotorowa, ale z systemem podobnym do tamtejszego community jako dość tani sposób zrobienia głębi i zachęcenia/zmuszenia do robienia questów pobocznych zamiast tylko przelecenia głównego wątku. Nie zanosi się na to, żeby był system klas - prawdopodobnie więc postaci będą miały jeden zestaw na całą grę, a master artsy zastąpi nowy rodzaj bardzo mocno doje'banych artsów osobistych (jeden z nich, używany przez "tajemniczą postać którą wcale a wcale nie wiesz kim jest... a może faktycznie nie wiesz?", wydaje się dawać ekipie niewrażliwość na 14 sekund, i to z cooldownem który już znowu leci). Uroborosa zastępuje "combo art", które można dowolnie łączyć w pary - każda postać ma osobny combo art z każdą, to te arty teraz będą kończy combo poprzez burst czy smash. Brak pudła jakoś mnie specjalnie nie uderza, takie dodatki często nie mają pudła. Chociaż gra ma osobny progres, to historia wydaje się tym razem bardzo mocno adresowana pod osoby które już doskonale znają wszystkie poprzednie części. Gameplay zaś nie odbiega daleko od Xeno 3. Tylko najwięksi fani są gotowi w końcu usłyszeć prawdę na temat tego, kim naprawdę jest Riku, me me... Cytuj
yaczes 14 482 Opublikowano 21 kwietnia 2023 Opublikowano 21 kwietnia 2023 https://perfectblue.pl/produkt/figurka-amiibo-super-smash-bros-collection-pyra-mythra/ AMIIBO 2 Cytuj
ogqozo 6 549 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Coś się znowu zaciągnęło, ale po włączeniu nadal tylko komunikat o 1.3.0. Czy o północy już będzie można grać w finalny epizod sagi Xenoblade Chronicles Pierwsza Trylogia? Jutro muszę wstać o piątej, BĘDZIE ŚMIESZNIE jak zamiast spać to będę grał od północy w Xenoblade Chronicles 3: Future Redeemed, na pewno taka akcja wpłynie równie leciutko na mój stan jak kiedy byłem o połowę młodszy. 1 1 Cytuj
funditto 657 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Oj będzie jutro grane. Dobrze, że pracuję zdalnie Cytuj
ogqozo 6 549 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Ok, przejrzałem jak to działa u Nintendo i zapewne gra będzie dostępna wieczorem 25 kwietnia w USA, czyli u nas dopiero jutro o 3 w nocy. Materiały na Europę czy Australię nawet mówią "26 kwietnia". Meh. Ten ostatni dzień będzie ciężki. Nintendo, ja pierdolę, czy wy serio nie wiecie że wasza największa japońska erpegowata gra nad którą pracowaliście siedem lat wychodzi za półtora tygodnia... Cytuj
Shen 9 635 Opublikowano 24 kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 kwietnia 2023 Kocham nintendo za to, zapowiadaja coś, a pare dni pozniej grasz. 1 Cytuj
funditto 657 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Właśnie odpaliłem. Scenka początkowa i już wiem, że będzie świetnie Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 No oby, w podstawce bardzo mocna była koncówka rozdziału 5. Reszta słabiej (chociaz nadal swietnie). Dwójka fabularnie mocniej mi robiła. Cały czas zastanawiam się czy nie brac cyfry. Cytuj
Jeez_PS 843 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 (edytowane) 120 cebulionów cały season pass. Osobno się nie da kupić. Edytowane 26 kwietnia 2023 przez Jeez_PS 1 Cytuj
Daffy 10 569 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Ja kupie na wakacje, za blisko Zeldy, a pewnie bym nie skończył do jej premiery. Cytuj
voi tekku 119 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 1 godzinę temu, Daffy napisał: Ja kupie na wakacje, za blisko Zeldy, a pewnie bym nie skończył do jej premiery Też myślałem czy tak nie zrobić, no ale skończyło się że o 3 w nocy odpaliłem xD pograłem z godzinkę na razie wiec nic nie moge powiedzieć jeszcze, ale już widzę że sporo zapychaczy przygotowali. Dużo collecto/enemy/cośtamjeszcze-pedii do zrobienia za które dostajemy punkty do rozwoju skilli, wiec z jednej strony jest co robić, z drugiej może to sugerować że wydłużają rozgryke troche na siłę bo fabuły jest tak naprawdę niewiele. No zobaczymy, przed Zeldą pewnie i tak się nie wyrobię więc albo będzie żonglowanie, albo mnie na tyle wciągnie że Zelda poczeka. Cytuj
Daffy 10 569 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 (edytowane) Szybko przeczytałem opinie w necie i chwalą bardzo, ponoć fabularnie jest epicko i bardzo fanservice jeśli chodzi o uniwersum Edytowane 26 kwietnia 2023 przez Daffy Cytuj
Jeez_PS 843 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Nie pomagają takie posty w przełożeniu grania w dodatek po Zeldzie, ale jakoś wytrzymam. Takiego goty dodatku nie chcę mieć rozgrzebanego. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Odpaliłem, ale tylko na 5 minutek :P. Niemniej jednak chyba ogram niedługo, od początku zapowiada się epicko. Cytuj
funditto 657 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Ja pograłem cztery godziny i faktycznie jest dużo dobrego fanservice (np. Rex jest teraz świetny). Fabularnie też podoba mi się póki co bardziej niż podstawka. Swoją drogą po czterech godzinach postacie mają 22 level, więc chyba wpada to szybciej niż zazwyczaj Cytuj
yaczes 14 482 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Wrocily cyce czy dalej lipa? Cytuj
voi tekku 119 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 4 minuty temu, funditto napisał: Swoją drogą po czterech godzinach postacie mają 22 level, więc chyba wpada to szybciej niż zazwyczaj Chyba tak, podkrecili expa, ja po tej godzince (a trochę cutscenek było) juz na 10 levelu bylem. Cytuj
ogqozo 6 549 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Ok, pierwsze wrażenie: - to nie jest Torna, to jest dodatek do Xenoblade 3 - gra się podobnie, gra zakłada że pamiętam jak się gra w Xeno 3, i tłumaczy tylko różnice - levele faktycznie lecą superszybko, lista skilli i ukończenia list wypełnia się szybko, nie wygląda to na długą grę - Xenoblade 3 teraz jest kompletnie wypełniony listami rzeczy do skompletowania, ale i tak jest grą perfekcyjną - strach mówić o grafice na tym forum, ale wydaje się nie mieć porównania do podstawki. Mimo że lokacja dość kameralna, to wszystko ma mniej detali i bardziej toporne wykończenie, widoczki nawet z niewielkiego dystansu wyglądają często znacznie bardziej prymitywnie, ogólnie masa elementów nie wygląda na poziomie XC3 - nie mogę włączyć minusem mapy??? Ani niczym? Wtf? Zamiast tego mogę sobie włączyć albo wyłączyć jakąś pierdółkę, nie wiem co mi daje jej wyłączenie. No ale kto sprawdza mapę w Xenoblejdzie Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 (edytowane) Ode mnie, po 1h - lekki zawód jest. Widać niższą skalę i widać, że to dlc zrobione na szybko, jak na Xenoblade'y jest to dosyć dziwne. 3jka lepsza niż dwójka jako podstawka, ale już DLC to jednak bardziej widzę tutaj poziom DLC do 1, niż wielkiej i genialnej Torny. Może potem będzie lepiej, ale no właśnie, z pierwszych przecieków są informacje, ze dlc można przejść w około 10h. Czy to dużo, czy malo, no Torna była na około 24h, anyway, mam nadzieję, że się rozkręci i to będzie słodkie kilka godzin godnie zwiedzające ZWIENCZAJĄCE trylogię. Edytowane 27 kwietnia 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
ogqozo 6 549 Opublikowano 26 kwietnia 2023 Opublikowano 26 kwietnia 2023 No szału nie ma, widać pod różnymi względami ograniczony budżet - na każdym kroku widać, że starano się zrobić jak najmniej skomplikowanych animacji, przez co scenki mają czasami niemal charakter adaptacji komiksu, ponadto miks dźwięku jest mało dopracowany itd. Bez zmiany klas i setek skillów, system walki wydaje się stosunkowo przewidywalny. Scenariusz opiera się na głównym wątku i scenkach z nim związanymi co kilka kroków (w końcu trzeba DUŻO rzeczy i postaci w nim zawrzeć), mało jest wszelkich tesktów pobocznych i detali budujących większą opowieść - przykładowo, powraca collectapedia, ale nie ma tych uroczych i zabawnych opisów, jakie były w Xeno X. Na temat FABUŁY się nie wypowiadam bo jak zwykle nic nie rozumiem z tego l o r e. Jednak to nadal Xenoblade 3 - na luziku najbadziej wciągająca gra, w jaką grałem w tym roku. Szybko dostajemy 6 nowych postaci do ekipy i masę opcji ich dopićkania. Mała lokacja nadal zachęca godzina po godzinie do zebrania wszystkich pierdół, walki i ustawienie ekipy nadal można dopracowywać długo (pytanie czy będzie po co, bo przeciwnicy na naszym levelu padają jak muchy i na razie tylko bossowie dają okazję dożyć do chain attacku - ale w sumie podobnie było w podstawce, i walki na 100 levelu dopiero pokazywały pełnię możliwości). Miejscówka nadal jest ładna jak tylko Xenoblade'owe miejscówki są, jest trochę noponów z różnymi historiami. Po prostu chce się ciągle więcej, nie mam ochoty spać ani przerywać. Dla mnie to nie będzie gra na 10 godzin, bo nie chcę, żeby była. Lekkie zmiany są ciekawe i chciałoby się dużo więcej w tym kierunku. Pomysł na rozwój postaci mi się podoba - zamiast zbierania jednostajnych punktów doświadczenia, musimy zbierać konkretne rzeczy, czyli rozwalić każdy typ potworka po 1-2 razy, zbierać pierdółki itd. To bardziej wciągająca marchewka na kiju niż gdy mamy tylko exp do zebrania i możemy grindować jedną tę samą rzecz, w typowy dla serii Xenoblade, anty-grindowy sposób zachęcające do obczajenia każdego milimetra planszy po raz. Wykorzystywanie surowców by np. zrobić drabinkę dającą dostęp do jakiegoś zakątka to też ciekawszy sposób na standardowy mechanizm RPG-ów. Musimy też zdobywać specjalne przedmioty pozwalające nam dodać postaciom więcej skillów, artów, wszystkiego. To zarówno zachęca/zmusza do eksploracji jako głównego motoru progresu, jak i daje dowolność, bo możemy te przedmioty dawać dowolnej postaci. Wybór znaczący, bo możemy np. szybko zrobić jednego mocno doje'banego atakującego, albo buffującego, co wiele zmienia w podejściu do całej ekipy. To wszystko bardzo pasuje do duszy Xenoblade'a i przywitałbym to i w grze na kolejne 200 godzin. Możliwość rosnącej nagrody za długie walki z wieloma przeciwnikami to nic nowego w gatunku, ale na pewno wydaje się na właściwym miejscu i może zachęcić do utrudnienia sobie nieco walk. Tyle że EXP to w tej grze najmniej znacząca nagroda... Możliwość dostosowania chain attacków to postępowa reakcja na niezadowalający większość fanów element podstawki i urozmaicenie go nieco. Rozczarowanie? W pewnym sensie tak, a co ważniejsze - naprawdę się martwię, czemu tak przyspieszono ten dodatek by go wydać po cichu, zwłaszcza że właśnie skończono prace nad Zeldą, więc Monolith ma niby właśnie od teraz setki "wolnych" pracowników. Ale to nadal Xenoblade, jestem dość pewien, że znowu nie włączę żadnej innej gry, dopóki nie cyknę w tej wszystkiego. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Dokładnie mam podobne odczucia, z tym, że grałem krócej, jest dobrze, ale zawód z racji tego, że CHYBA nie musieli się aż tak spieszyć z finałowym DLC fabularnym. Cała nadzieja w tym, że po prostu już pracują nad nowym IP na Switcha 2 :). Cytuj
funditto 657 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Może musieli, bo w pierwszej połowie 2024 dostaniemy port XCX Cytuj
ogqozo 6 549 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Może chodzić o wszystko w sumie, Monolith to teraz praktycznie kawałek Nintendo, z setkami pracowników w kilku biurach. Ludzie Monolithu pracowali dużo nad Zeldami, ale też nad kolejnymi częściami Animal Crossing czy Splatoona, firma ma też w creditsach np. Pikmina 3, Smasha. Oczywiście support bardziej w Kyoto, a w Tokyo głównie Xenoblade i 3D Zeldy, ale na tym etapie mogę się spodziewać po Nintendo wszystkiego, od sprzedania firmy Microsoftowi po ogłoszenie jutro że pracują nad ogromnym open worldowym remake'iem Supermana 64. Cytuj
funditto 657 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Opublikowano 27 kwietnia 2023 Właśnie pękło 7 godzin i 40 level postaci. Fabularnie nie było jeszcze nic na poziomie rozdzialu 5, ale jako całość podoba mi się to bardziej niż podstawka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.