Skocz do zawartości

Dragon's Dogma 2


Bigby

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, messer88 napisał:

No bardzo fajnie jakby zrobili pawny cross-wymianę, tylko nie wiem czy to takie łatwe jest do zrobienia? 

Nie mogę nic znaleźć oficjalnego, ale gdzieś było napisane, że nie ma cross progresji, więc pewnie tyczy się to save'a i pawnów osobno na PC, PS5 i Xboxach, zobaczymy w praniu jutro :)

cross-platform-pawns-confirmed-v0-aqdfyw

 

ale z tego screen wynika, że może będzie :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
2 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

Nie mogę nic znaleźć oficjalnego, ale gdzieś było napisane, że nie ma cross progresji, więc pewnie tyczy się to save'a i pawnów osobno na PC, PS5 i Xboxach, zobaczymy w praniu jutro :)

cross-platform-pawns-confirmed-v0-aqdfyw

 

ale z tego screen wynika, że może będzie :). 

 

Olać to. To tak jakbym miał grać na czyimś save slocie. Można ale po co?

Opublikowano

Nie wiem po co ale w dd1 były nagrody za to że ktoś korzystał z naszego piona. On u kogoś zarabiał w specjalnej walucie którą wymieniało się na ciekawe rzeczy. Możliwe że tutaj też to jest.

Opublikowano
3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

Nie mogę nic znaleźć oficjalnego, ale gdzieś było napisane, że nie ma cross progresji, więc pewnie tyczy się to save'a i pawnów osobno na PC, PS5 i Xboxach, zobaczymy w praniu jutro :).

cross-platform-pawns-confirmed-v0-aqdfyw

 

ale z tego screen wynika, że może będzie :). 

Nie potwierdzali ale na stówę będą crossplatformowe pawny tylko nie wszystkie i niektóre mogą być limitowane czasowo.

Mówimy oczywiście o pomocniczych pawnach, nie naszym głównym.

RDT_20240316_1318354192585173032663968.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

Pojawiły się właśnie stery pod DD2 (AMD). Warto poinstalować przed wejściem. 

1 godzinę temu, GearsUp napisał:

Aha no czyli jest łatwiej więc tym bardziej yebać. Szkoda, że nie ma poziomów trudności swoją drogą.

Na pewno będzie trochę wyzwań endgame i mówi się o DLC, więc raczej powinno być pod tym względem dobrze :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

Fajnie, że widać która opcja graficzna jak wpływa na zużycie VRAMu. Karty z 8GB będą miały problem w 4k. Ja natywną rozdziałkę w lapku mam 1600p więc powinno być dobrze.

 

image.thumb.jpeg.77971600a76a66a30df7fd447ba61dad.jpeg

 

  • beka z typa 1
Opublikowano
6 minut temu, Hubert249 napisał:

DD2 bliżej do Skyrima, Elden Ringa czy np Wiedźmina? 

Nie grałem w jedynkę i jestem ciekaw do czego można ją porównać. 

Krótko grałem w jedynke ale nie porównałbym jej do żadnej :wujaszek: w wszystkich gier to rzeczywiście najbliżej mu chyba do monster huntera

Opublikowano
54 minuty temu, Hubert249 napisał:

DD2 bliżej do Skyrima, Elden Ringa czy np Wiedźmina? 

Nie grałem w jedynkę i jestem ciekaw do czego można ją porównać. 

 

Przede wszystkim Dogma to nie jest soulslike. I tak z tych wymienionych przez Ciebie gier to z żadną nie ma zbyt wiele wspólnego poza tym że są smoki, miecze i takie tam :bella: szczególnie gameplayowo jest inaczej. 

  • Plusik 1
Opublikowano

souslike to był jak w jedynce się szło na bitterblack na pierwszym poziomie :D

widze ze ktos juz ma pudelko. dej. 

ja dopiero swoje po robocie bede mial. znów zaśpie do pracy.

  • Plusik 1
Opublikowano

Pograne 4 godzinki, z czego godzina w edytorze, a pozostałe trochę pobiegałem po mapie. Faktycznie ciężko to porównać do jednego konkretnego tytułu, bardziej mi to wygląda na zlepek kilku gier: walka to takie Soulsy (ciężar postaci, pasek staminy, feeling ciachania), eksploracja i questy bardziej jak Wiedźmin, a ogólny vibe przygody oraz lokacji podchodzi... hmmm, chyba pod Gothica (drewniane wioski, masa NPCów, z którymi można wejść w interakcje, napieprzanie goblinów i innego ścierwa po krzakach). Myślałem, że gierka będzie bardziej skomplikowana, ale na ten moment wszystkie mechaniki są naprawdę jasne i takie dosyć typowe dla tego gatunku, w dodatku tutoriale bardzo fajnie wszystko tłumaczą. Mamy więc crafting, upgrade broni, różne klasy postaci do wyboru oraz masę skillsów do odblokowania, szukanie słabych punktów u wrogów i klepanie ich konkretnym żywiołem, można sobie posiedzieć z ziomkami przy ognisku i zjeść kiełbaski, no wypisz-wymaluj jak w milionie innych erpegów.

 

Zdecydowanie najfajniejszym motywem są Pionki, czyli kompani, których możemy rekrutować. To kto wejdzie w skład naszego teamu i jak długo w nim zabawi, zależy już tylko od nas, da się bawić się w różne konfiguracje i testować rozmaite techniki, a jak najdzie nas ochota na zmianę to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zasadzić takiemu Pionkowi kopa w dupę i zastąpić go innym. Rekrutacja niektórych wymaga konkretnej ilości specjalnych punktów, inne oferują swoje usługi za free, a jeszcze innych można przyzwać znajdując rozsiane tu i ówdzie po mapie kapliczki. Ci ostatni z reguły są znacznie mocniejsi, ale mają jedną wadę: nie zdobywają punktów doświadczenia, więc siłą rzeczy za jakiś czas i tak trzeba będzie ich wymienić. Po FFVII Rebirth, gdzie kompani sterowani przez SI byli kompletnie bezużyteczni jestem w ciężkim szoku jak dobrze tutaj rozwiązano tę kwestię - ziomeczki pięknie potrafią rozprawiać się z wrogami, non stop rzucają buffami, a nawet potrafią zbierać loot i wskazywać drogę do skarbów :banderas: tylko mogliby czasem zamknąć mordy, bo zbyt często rzucają te same teksty, co po jakimś czasie zaczyna zwyczajnie męczyć. Na szczęście da się ich wyciszyć w opcjach.

 

Jeszcze podoba mi się mechanika dnia i nocy. Niby nic nowego, ale w tej grze noc to naprawdę jest NOC. Ciemno jak w murzyńskim getcie i dokładnie tak samo niebezpiecznie, bez lampki oraz wiadra lekarstw lepiej się za daleko nie zapuszczać. Trochę się zcykałem, dosyć szybko wracając do bezpiecznej przystani, żeby zmienić porę na dzień, ale jeszcze będę testował szwędanie się nocą.

 

Grafika jakoś mnie nie zmiażdżyła. Tak, DD2 wygląda ładnie, ale nie jest to jakiś zrywający kask z głowy poziom i tym bardziej dziwi mnie to, że gra ledwo wyciąga 30 fps. Być może RE engine nie nadaje się tak dobrze do dużych, otwartych przestrzeni, jak do zamkniętych lokacji, które zawsze w grach Capcomu wyglądają świetnie. Za to jeżeli chodzi o ilość detali czy o ukształtowanie terenu to jest supcio, naprawdę można się poczuć jakby biegało się po lesie / po górach.

 

Teraz dzień przerwy i w sobotę będzie dalsze rzeźniczenie, gra podejrzewam że mocno się rozkręci jak już wyjdę z pierwszej tutorialowej miejscówki. 

  • Plusik 3
  • Lubię! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...