Pix 1 103 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Myślę, że z przyspieszaniem walk i różnych innych ułatwieniach będzie o wiele krócej. No chyba, że ktoś chce się męczyć i nie używać, ale ja sobie nie wyobrażam bawić się z archaicznymi rozwiązaniami sprzed 30 lat. Zwłaszcza, że na horyzoncie sporo innych fajnych giereczek. Trzeba szanować swój czas. Cytuj
Shen 10 393 Opublikowano 4 marca Autor Opublikowano 4 marca Czy jakieś postacie można przegapić? W Eiyuden postacie mozna było zrekrutować nawet przed ostatnią bitwą, więc sobie grałem na luzaku bez poradnika na kolanach i pod koniec tylko te kilka brakujacych musiałem z pomoc znalezc. Cytuj
XM. 11 411 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Przeszedłem obie w 2018 i w sumie nic specjalnego dla mnie te gry nie były, ale mam ochotę na coś ze starej szkoły więc zamówiłem i będzie grane. Czekam tylko na info jak działa na switchu i się zdecyduje na czym ograć Cytuj
Pix 1 103 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca 3 godziny temu, Shen napisał(a): Czy jakieś postacie można przegapić? W Eiyuden postacie mozna było zrekrutować nawet przed ostatnią bitwą, więc sobie grałem na luzaku bez poradnika na kolanach i pod koniec tylko te kilka brakujacych musiałem z pomoc znalezc. Też o tym myślałem i trochę się rozejrzałem, ale nie ma raczej szans bez opisu pod ręką. W obydwu częściach jest trochę postaci, które można przegapić, sporo zależy też od podjętych decyzji, więc nie zawsze można czekać do końca gry. Chyba, że coś pozmieniali w remasterze, ale brak info na razie. Jeśli nie chcesz męczyć się z opisem to pozostaje zaglądać w każdy kąt, zawsze być "dobrym gościem" (dziękować, przepraszać, wybaczać, nie zabijać bez potrzeby itd) i mieć nadzieję, że złapiesz wszystkie Pokemony. Jest trochę w internecie list z postaciami do przegapienia i co trzeba zrobić, ale wiadomo, że wtedy musisz nie bać się spoilerów. 1 Cytuj
Alastor84 327 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Spora "kobyłka" Prawie 11GB Też mam nadzieję że żadnej cenzury (np początek S2) nie będzie. Co za chore czasy, że jest nawet bardzo małe ryzyko że coś mogą "ugrzecznić" Cytuj
iluck85 3 195 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca 1 godzinę temu, XM. napisał(a): Przeszedłem obie w 2018 i w sumie nic specjalnego dla mnie te gry nie były, ale mam ochotę na coś ze starej szkoły więc zamówiłem i będzie grane. Czekam tylko na info jak działa na switchu i się zdecyduje na czym ograć Ja chyba Switch jednak, takie oldschoole lepiej mi się ogrywa na małym ekranie niż dużym. 1 Cytuj
Ölschmitz 1 571 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Przydalyby sie jakies recki bo o ile gry znam i kocham tak do Konami mam zero zaufania i boje sie, ze moze byc gowno na premiere. Trzymam kursor na "kup" ale jednak czekam na opinie. Cytuj
Shen 10 393 Opublikowano 4 marca Autor Opublikowano 4 marca 23 minuty temu, Ölschmitz napisał(a): Przydalyby sie jakies recki bo o ile gry znam i kocham tak do Konami mam zero zaufania i boje sie, ze moze byc gowno na premiere. Roger mi odpisał, że Konami się na nich wypieło i nie dostali kopii do recenzji, więc by mnie nie zdziwiło, że zrobili to też z innymi recenzentami. Cytuj
Basior 1 166 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca No ja się poczyta to trochę zmian było. Z tłumaczeniem, wywalil że ktoś pali itp. Ale też oryginalne nie było idealne. Sporo błędów. Na Twitterze typy które od dawna o tym pisały podawały info. Beka, że zwalili imię jedej postaci z 1. Cytuj
Ölschmitz 1 571 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca to sa pierdoly, nie przeszkadzaja mi takie zmiany. bardziej sie boje, ze bedzie 20 fpsow, crashe, bugi i sto innych rzeczy. to gra 2D, ale konami za ostatnie lata ma u mnie takiego chuja w dupe, ze nie ufam im nic a nic. 1 Cytuj
pawelgr5 1 626 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Przelozyli premiere o prawie dwa lata wiec jak spierdola po calosci to chyba wybuchne. Nie spodziewam sie jednak idealnej premiery i bede sobie pykal powolutku w jedynke. Dwojke zaczne jak bede mial pewnosc ze zadne powazne bugi juz nie wystepuja. Cytuj
ogqozo 6 702 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca No jakoś strasznie to zlali, ewidentnie zapał opadł kilka lat temu. Od tego czasu było bardzo mało wieści, materiałów. Głównie podali datę. Poza tym w ogóle przestali robić jakiś hype. Zakładam nadal, że projekt tak leżał w kwestii tempa, że Konami musiało mocno przemyśleć budżet, i uznali że dokończą, ale już na minimalnych wydatkach. Kurde, pierwsza zapowiedź mówiła o wydaniu w 2023, w ciągu roku - a mówimy o projekcie, którego zawartość była generalnie twórcom dokładnie znana z góry. Może czekali na anime i grę na komórki, żeby móc użyć tego remastera jako promocji hehe. Co do konkretnych zmian, to w sumie nadal każdy w internecie wie po prostu tyle, co można zobaczyć na zwiastunach, chyba serio nikt nawet w Japonii nie miał podanego nic więcej. Nie spodziewam się żadnych zmian w rozgrywce czy coś. Gra "wyciekła", w sensie oczywiście ktoś już dostał fizyczną kopię (ja dostanę jutro), są wideo na jutjubie z gry, więc raczej nie zanosi się na jakąś straszną padakę. 30 FPS w walce na Switchu to będzie płacz, ale poza tą różnicą, gra wydaje się chodzić bez większych zgrzytów, loadingi nie są zbyt długie na Switchu. Cytuj
iluck85 3 195 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca To jednak czekam na wrażenia i co tu przeczytam uzależniam od zakupu. Na teraz: 1 Cytuj
pawelgr5 1 626 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca A ja mam pre order od miesiecy i co wyjdzie to wyjdzie. Prawdopodobnie drugiego remastera Sukodena 2 nie dozyje nikt z nas wiec jest co jest. Tak mocno technicznie jak niektórych nowych gier nie da się tego spierdolić. Cytuj
ogqozo 6 702 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Suikoden to nie jest jakaś Romancing Saga 2, ale miałem przez długi czas wrażenie, że nikt nie wie WSZYSTKIEGO o tym, jak działa ta gra. Tak było z RPG-ami tego typu, nawet poradniki nie były KOMPLETNE w takim sensie, jak by się chciało, że wszystko mówią, kiedy i na jakich dokładnie zasadach pojawiają się i znikają postaci. Dziś pewnie są poradniki, by zebrać wszystkie postaci niezawodnie, i lista postaci, które można "przegapić", jest ustalona na 100%, ale mi przez lata to wydawało się dość ciężkie. Różne poradniki mówiły nieco co innego. Możliwe, że do dzisiaj żaden jeden poradnik nie ogarnia naprawdę wszystkiego. Może to brzmieć śmiesznie, biorąc pod uwagę, że zebranie wszystkich 108 gwiazd jest kluczowym elementem gry i historii - ale sęk w tym, że dla różnych osób rzeczy dzieją się różnie, część ma małe szanse. I część nawet autorów poradników wydaje się do dziś nie wiedzieć, że np. postać X możez zdobyć już w miejscu Y jak tam pójdziesz w czasie Z. Cytuj
Basior 1 166 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca 4 minuty temu, ogqozo napisał(a): Suikoden to nie jest jakaś Romancing Saga 2, ale miałem przez długi czas wrażenie, że nikt nie wie WSZYSTKIEGO o tym, jak działa ta gra. Tak było z RPG-ami tego typu, nawet poradniki nie były KOMPLETNE w takim sensie, jak by się chciało, że wszystko mówią, kiedy i na jakich dokładnie zasadach pojawiają się i znikają postaci. Dziś pewnie są poradniki, by zebrać wszystkie postaci niezawodnie, i lista postaci, które można "przegapić", jest ustalona na 100%, ale mi przez lata to wydawało się dość ciężkie. Różne poradniki mówiły nieco co innego. Możliwe, że do dzisiaj żaden jeden poradnik nie ogarnia naprawdę wszystkiego. Może to brzmieć śmiesznie, biorąc pod uwagę, że zebranie wszystkich 108 gwiazd jest kluczowym elementem gry i historii - ale sęk w tym, że dla różnych osób rzeczy dzieją się różnie, część ma małe szanse. I część nawet autorów poradników wydaje się do dziś nie wiedzieć, że np. postać X możez zdobyć już w miejscu Y jak tam pójdziesz w czasie Z. Sorry ale co Ty pier'dolisz. Jeszcze w PSX Fanie byl zgrabny opis i bez problemu 2 poszła na 2gim przejściu (i 14), łącznie z questem Clive'a i Elzy. A Ty tu jakieś rocket science podajesz 1 Cytuj
ogqozo 6 702 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca No i jaka konkretnie w tym PSX Fanie była lista postaci, które można przegapić? Jakie dokładnie były wypisane warunki dla każdej z nich? Jaki dokładnie był wypisany moment, w którym pierwszy raz można każdego zrekrutować? Tak sobie pisać że "opis był zgrabny" to łatwo, no pewnie był, ale jakoś nic nie mówi mi konkretnie na temat, który opisałem. Cytuj
Shen 10 393 Opublikowano 4 marca Autor Opublikowano 4 marca Wejdz sobie na gamefaqs i masz kompletne poradniki z lat 90, co ty piszesz. To było główne źródło z którego sciągały polskie magazyny. Cytuj
ogqozo 6 702 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Żaden poradnik z lat 90. do gry Suikoden na Gamefaqs nie jest kompletny w tym sensie, co napisałem. Można sobie porównać jaką mają listę i warunki przegapialnych gwiazdek, kiedy pierwszy raz można każdą postać zdobyć wg nich itd. Trudno mi tu coś dodać. Po prostu nie są takie same, masa osób to zauważyła szukając czegoś, nie tylko ja sobie wymyśliłem. Random oczywiście jest. Chociażby Clive czasem jest na miejscu, czasem nie. Jakby ktoś faktycznie spędzał sporo czasu na Gamefaqs, to ludzie latami (w XXI wieku) się zastanawiali, co o tym decyduje, czy status zamku, czy liczba zdobytych gwiazdek, czy godziny gry itd. Nie wiem, pierwszy z brzegu klik jak wpiszesz w Google "recruit Clive" ma to wszystko: How to get Clive??? - Suikoden Bardzo dziwna sprawa, czemu ludzie na stronie, na której wtedy od 10 lat już był k o m pl e t n y poradnik, tak się nad tym zastanawiają. Nie wiedzą, że na Gamefaqs można kliknąć ten kompletny poradnik i się nie zastanawiać? Kurde głupi ci ludzie. Cytuj
sph! 1 002 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca (edytowane) 18 minut temu, ogqozo napisał(a): Bardzo dziwna sprawa, czemu ludzie na stronie, na której wtedy od 10 lat już był k o m pl e t n y poradnik, tak się nad tym zastanawiają. Nie wiedzą, że na Gamefaqs można kliknąć ten kompletny poradnik i się nie zastanawiać? Kurde głupi ci ludzie. Bo to nowe pokolenia, które potrzebują przyśpieszania walk i różnych innych ułatwień. Więc może z czytaniem tekstu pisanego też mają problem. Jak nie dasz na tacy to nie zrozumie. Dobrze byłoby tę gierkę zobaczyć przed kupnem, ale chyba jeszcze nie wyciekła. Edytowane 4 marca przez sph! Cytuj
Shen 10 393 Opublikowano 4 marca Autor Opublikowano 4 marca 10 minut temu, sph! napisał(a): Bo to nowe pokolenia, które potrzebują przyśpieszania walk Raczej stare pokolenie szanuje swój czas. Przyśpieszenie tysięcy tych samych walk w jrpg to zbawienie, ograłem tak sobie bez bólu pixel remastery final fantasy czy Chrono Cross trzykrotnie. 2 Cytuj
pawelgr5 1 626 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Dokładnie tak jak Shen pisze. Grind w tych grach i tak sprawadza sie do przeklikania jak najszybciej komend do ataku. Nie ma ryzyka porazki, nie ma taktyki, jest ubijanie na potęgę żeby tylko wbić level wystarczający do tego aby nastepny boss nie wipe'ował zespołu w max 2 rundy. Ja nie mam już do tego cierpliwości. Każde QoL, które to ubija jest dla mnie zbawienne. Zresztą nawet jak nie ma grindu to oglądanie kilkaset lub kilka tysięcy razy tych samych animacji ataku też jest zajebiście bezsensowną stratą czasu. 1 Cytuj
Ddes 4 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Z tych ułatwień dodawany do starych jRPGów, obowiązkowa powinna być możliwość wyłączenia losowych walk. W takie Xenogears chętnie bym pograł dla fabuły, ale te walki co dwa kroki, skutecznie mnie zniechęcają. Odnośnie Suikodena, ja spokojnie poczekam na recenzje i opinie fanów. Szczególnie dotyczące nowego tłumaczenia i jaki jest stan techniczny gier. Cytuj
ogqozo 6 702 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca Gdyby Lufia 2 w 1996 roku wyszła na PSX-a, a nie na SNES-a, może inaczej by wyglądał świat trochę. Nie pamiętam, by w tamtych czasach mnie obchodziły losowe walki jakoś specjalnie (na pewno wolałem dobre losowe, niż słabe nielosowe, a przekleństwem maniaczenia w jRPG-i jest nawet nie tyle liczba walk, co to, że w większości gier są cienkie i bardzo powtarzalne). Ale z racji platformy, ludzie strasznie przegapili tę kapitalną grę, która miała też nielosowe walki, i to takie, że faktycznie dawało się ich unikać. Zajebiści główni bossowie (ta muzyczka) i zakończenie i ogólnie pomysł eskcytujący dla fanów jedynki, rozgrywka wypełniona przejrzystymi zagadkami a nie tylko brnięciem przez niekończące się walki i domyślaniem się gdzie iść... No i bardzo ciekawe wyzwanie Ancient Cave, które o dziwo pozostaje do dzisiaj dość wyjątkowe, mimo że rogaliki są teraz wplatane we wszystko. Ale mi się ten tryb strasznie podobał - gdy większość jRPG-ów nastawiona była na tępe grindowanie leveli czy też nauczenie się co jest OP, Lufia miała cały segment, który z tym zrywał i trzeba było po prostu opanować główny system grania w nią, zaczynając za każdym razem dungeon od levelu 1. Ech, to to by mogli rimejkować, i by się super grało i dziś... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.