Skocz do zawartości

Suikoden I & II HD Remaster: Gate Rune and Dunan Unification Wars


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Suikoden 1 akurat jest dość pozbawiony dłużyzn. Jak by nie patrzeć, zbieramy 108 postaci w ciągu gry mającej góra 10-20 godzin. Jest więc sporo wydarzeń. Możliwe, że to nawet pewna zaleta jedynki nad dwójką, którą ogólnie zazwyczaj uważa się za grę ogromnie lepszą od poprzednika pod każdym względem. Może to brzmi mało epicko, ale większość fanów jedynki, jakich widziałem, wymienia jako główny powód właśnie to, że gra jest krótka i łatwa lol. Ale ich rozumiem. 

 

Walki też już w oryginale były relatywnie szybkie. Nie w każdym jRPG-u są.

 

System inwentarza zawsze był większą mordęgą hehe. Ogólnie jedynka raczej mało się broni dzisiaj, ale losowe walki to mały element odpowiedzi, czemu. Całościowo, poza rekrutowaniem postaci i zamkiem, reszta gry to bazowy banał gatunku. Pierwsza część gry, zanim dojdziemy do tych najciekawszych elementów, to w ogóle... dla koneserów, nie wiem, ile osób dzisiaj włączy tę grę i przez to przebrnie.

Opublikowano

Recenzja wersji na Switcha:

 

https://www.nintendolife.com/reviews/nintendo-switch/suikoden-i-and-ii-hd-remaster-gate-rune-and-dunan-unification-wars

 

 

Spodziewalem sie ze jak Konami nic nie spierdoli to moze byc dzisiaj mocno klasyczne 8/10. Osobiscie mam dwojke w serduszku i jest to moj ulubiony jRPG ever. Tylko ladnych pare lat nie gralem. Ciekawe jak odswiezona wersja wjedzie na feelsy/

Opublikowano

Z lekkimi dropami w niczym nie przeszkadzającymi na switchu 

 

Deck też już zrecenzowany - 7h na baterii, rock solid 60fps

Opublikowano

Z recenzji wynika, że hard to głównie większa ilość hp i mocniejsze ciosy u przeciwników. Mimo wszystko piszą, że przy odrobinie myślenia i strategii nawet hard nie stanowi jakiegoś większego wyzwania.

Opublikowano

Obejrzałem  recenzje, byłem lekko sceptyczny, Konami nie chwaliło się specjalnie tymi remasterami, do tego te opoznienia. Wyglada to lepiej niz sie spodziewalem.

Opublikowano

Suikoden przecież zawszy był łatwy, ja tam od razu Hard.

Btw ten Star Leap będzie w historii miał Rune Of Change. Czyli prawdziwy run. Kurde szkoda, że tylko tel. Ale jak wyjdzie jak ten spinoff Octopahta to spoko. Ale i tak Switch mógłby nawet z MT być

Opublikowano

Ok, day one patch i lecimy.

 

Chciałbym jak zawsze grać "na maksa" i to jest po prostu prawda, że prawie nikt do końca nie wie KOMPLETNIE wszystkiego po kolei w tej grze, tyle rzeczy jest nieoczywistych.

 

Nie chodzi mi nawet o tricki typu "możesz zdobyć postać znacznie wcześniej" czy "trick" z hazardem, by zarobić kasę, ale rzeczy typu: możesz się teleportować tylko z X, możesz biec tylko z Y, możesz dostać tę runę na podwójny exp jeśli sam pójdziesz do Sarady, i tak dalej. Ciężko czasem ogarnąć, żeby nic nie "przegapiać".

 

 

Instrukcja w remasterze jest zabawna, to są ekrany do przewijania jak w pecetowej grze z lat 90. lol. Instrukcja nie wydaje się zbyt wyczerpująca - przykładowo, dość nieoczywisty w grze aspekt formacji opisany jest, cytuję: "the ranges of attacks in the front and back rows will differ", tyle, nic konkretnie o tym, jak działa S, M i L, czy jak to było. Mapa świata też jest, jak z papieru, jest mapa z liczbami i pod spodem podpisane jaka liczba to jaka nazwa. Jak tak im zależało na byciu wiernym retro, to mogli to wydrukować i dać do pudełka...

 

 

Nie jest to wielka zmiana, gra wygląda i działa tak, że można by pomyśleć, że jest z PSX-a. Oczywiście, tylko we wspomnieniach.

 

Save chyba tylko po rozmowie z karczmarzem.

 

Dash jest od początku, trzymasz B. Na mapie świata nie działa chyba.

 

 

Loadingi są na Switchu króciutkie, mają długość wyciemnienia, choć jak się chodzi dużo po budynkach w mieście to trochę czuć. 

Opublikowano

Kupione na komputerek, dokoncze pillarsy 2 i siadam.

 

plan jest na 100%, ale nie da sie tego zrobic bez opisu, wiec kapke sie waham. z drugiej strony nigdy nie odblokowalem Tira w dwojce i skoro to moze byc moj ostatni raz z tymi grami chcialbym to zrobic zanim umre.

Opublikowano
3 minuty temu, Ölschmitz napisał(a):

 

plan jest na 100%, ale nie da sie tego zrobic bez opisu, wiec kapke sie waham. z drugiej strony nigdy nie odblokowalem Tira w dwojce i skoro to moze byc moj ostatni raz z tymi grami chcialbym to zrobic zanim umre.

Ja lece bez opisu chyba na hardzie obie. Potem brakujace trofea na normalu. Gry nie są zbyt długie, a jak sobie przyśpieszysz walki to pojdzie jeszcze szybciej.

  • This 1
Opublikowano

Włączyłem normal bo normal to normal, WYDAJE SIĘ superłatwo? Wyszedłem na polanę i wpadły dwie mrówki, ale nie dało się uciec. Rozwaliłem obie mrówki, wskoczyłem od razu na 10 poziom. W drugiej walce już rozwaliłem mrówkę bez zebrania ciosu lol. Tir większość ataków unika albo nawet kontruje, nic mu nie zakładałem specjalnego, nie robiłem grindu po ulepszenia czy coś.

 

Przyspieszenie walki nie jest jakieś masakryczne, walki nadal zaczynają się dłużej niż trwają, co więcej, przyspiesza też muzykę lol. Tyle lat pracy nad tym portem... przyspieszona muzyczka jak przewijanie VHS-a. Ale nawet zabawna ta przyspieszona muzyczka. Ale nie no...

 

Brak miejsca w ekwipunku wkurwia niemal od pierwszych minut.

Opublikowano (edytowane)

Normal nie ma sensu bo wystarczy kliknąć auto a to na dłuższą metę może być nużące.

Hard też podobno jest banalny.

W zasadzie to jedyne co mnie boli bo jednak ja potrzebuję w grze choćby minimalnie wyzwania.

Jak walisz wszystkich bossów first try to jest lipa dla mnie.

Dlatego dragon questy na draconian quest są zajebistym doświadczeniem.

Tak czy siak 2 kocham i przejdę dla samego klimatu fabulki i muzyki.

A 1 ?

No niestety, tak jak kolega wyżej pisał, nie była niczym nadzwyczajnym i pewnie nie za fajnie się zestarzała pod kątem dialogów story itd.

 

Edytowane przez Schranz1985
Opublikowano

Po 3 godzinach na liczniku doszedłem do zamku. Z tego pół godziny przegrywania w kosci z Tai Go i zbierania kasy na powtarzanie, geez, ale to jest durnota, i jak powoli idzie. No ale w grze nie ma randomu poza wiewiórkami cnie.

 

Poza tym, gra idzie przyjemnie szybko, bo taka już jest. Przyspieszenie walk spoko, choć tak wiele nie zmienia, bo i tak jest ich mało i szybko dość idą. Często można dojsc z miasta do miasta bez ani jednej walki, mapa świata jest na szczęście mala. Dungeony, lokacje to często kilka walk, poniżej 10.

 

Nie jest to żaden ideal techniczny, Suikoden 1 to po prostu naprawdę mała gra. 

 

 

A po zdobyciu zamku, gdy kończy się liniowy czysty jrpg i zbieramy armię, to już w ogóle leci. Sam fakt, że przez następne 10 godzin zbiorę brakujące 100 postaci, mówi za siebie.

 

 

Grunt że mozna sterować gałka hehe, chyba pierwsza taka wersja tej gry.

  • Plusik 1
Opublikowano
1 minutę temu, Przemasso napisał(a):

To ja mam takie pytanie bo nigdzie nie widziałem oficjalnej informacji - na PS4 jest dostępny tylko digital a pudełko na PS5?

Na to wychodzi, mialem preorder na wersje ps4 zrobiony kilka miesiecy temu i mi sklep anulował, bo takiej edycji nie ma.

  • Plusik 1
  • Smutny 1
Opublikowano

Te nowe remastery wziąłem z tego względu że w okolicach lat 2000 grałem w Suikoden jedynkę na PSXie. I bardzo mi się podobało, obok Sayiuki Journey West, Final Fantasy Tactics to była moja ulubiona japońska turówka. Co ciekawe, nie grałem nigdy w Suikodena dwójkę więc będzie to dla mnie całkowicie nowe doznanie, na dodatek w odświeżonej odsłonie.

 

Ale obie "sójki" muszą poczekać bo obecnie zarobiony jestem jak cholera, na 7-8 zmian pod rząd zaledwie jeden dzień wolny i nie mam nawet czasu logować się na forumke (i dostawać kolejne clowny od uroczych e-kolegów za moje sporadyczne odpały tu i ówdzie haha :D 

Jak będzie urlop to troszkę poogarniam backloga i zobaczę co tam zmodzili w powyższych remasterach. Pozdro!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...