Skocz do zawartości

Silent Hill f


Figaro

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  19 godzin temu, Mejm napisał(a):

Kto gra w sh dla strzelania? :notlikethis:

Rozwiń  

Fani RE. 

 

Umówmy się SH2R bardzo im się przypodobał. 

 

Co do SH f rzeczywiście pójście w stronę horroru może być jeszcze mocniejsze, a walki bedzie pewnie mało, glownie uciekanie, więc dla mnie bomba. 

  • Odpowiedzi 275
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No ja nie kocham SH z powodu walki czy strzelania. Za serce seria chwyciła mnie tematyką okultyzmu, muzyki, klimatu miasteczka i ryjącego mózg klimatu. Fatal Frame lubię bardzo więc może taki mariaż wyjdzie na dobre, a jeśli nazwanie tego Silent Hill pomoże w sprzedaży to dobrze. Czas pokaże co to będzie, po prostu nie spuszczam się nad Japończyzną no nie lubię anime a japonki przestały mnie jarać jak skończyłem liceum.

Opublikowano
  19 godzin temu, Szermac napisał(a):

FF dla mnie natomiast stoi duchami i aparatem, bo raczej klimat to nie Japonia lat 60, a dużo wcześniej.

Silent Hill f to jest Silent Hill.

Rozwiń  

Co masz na myśli dużo wcześniej? Przecież FF nie dzieje się dawniej. Fakt, są jakieś stare domy i świątynie ale taka czwórka z Wii już dzieje się w innych lokacjach.

Opublikowano (edytowane)
  19 godzin temu, Mejm napisał(a):

Kto gra w sh dla strzelania? :notlikethis:

Rozwiń  

Nikt nie gra w SH, bo "się fajnie szczela", tak samo jak nikt nie grał w klasyczne Residenty, bo strzelanie w nich sprawiało jakąś wielką frajdę. Ale jest to mechanika ściśle powiązana z ogólną survivalową otoczką gry i jej brak na pewno trochę zaboli w "f", a może nawet i spłyci gameplay. Ja tam lubię w horrorze mieć wybór czy mam uciekać czy ryzykować utratę HP walcząc bronią białą czy jednak zaoszczędzić apteczkę zamiast tego marnując kilka pocisków do strzelby. Ta swoboda wyboru, niekończące się dylematy i ciągłe planowanie definiuje według mnie dobry survival-horror i czyni go dużo bardziej atrakcyjnym od np. takiego Outlasta czy innej SOMY. Eksplorowanie lokacji też bardziej zachęca jeżeli wiesz, że może uda Ci się znaleźć kilka dodatkowych paczek z ammo, zwłaszcza kiedy dopiero co zmarnowałeś wszystko podczas potyczki z bossem. W SH2 remake ryłem dosłownie w każdym kącie, gdzie normalnie bym tego nie robił, gdybym wiedział że nic tam nie ma albo gdyby gra była tak prosta, że nie czułbym takiej potrzeby. Jeżeli dochodzi do tego jakiś item managment, prosty crafting (np. jak tworzenie pocisków w RE3) czy konieczność włożenia dodatkowego wysiłku w zdobycie potężnej dopałki do broni palnej, to już w ogóle bajka. 

 

No więc tak, fajnie jakby jednak strzelanko w jakiejś formie się w nowym Silencie pojawiło, może być nawet drętwe, whatever. Bez tego sądzę, że też wyjdzie fajna gra, ale nie wydaje mi się, żeby samo melee czy ciągłe uciekanie i chowanie się po śmietnikach stanowiło aż tak atrakcyjny gameplay, który zachęcałby mnie do wracania do tej gry po kilka razy, że o speedrunach nie wspomnę. Ideałem byłoby chyba pójście w stronę RE7, czyli potężne ograniczenie walki z użyciem broni palnej, ale nie całkowicie z niej zrezygnowanie. 

Edytowane przez Josh
Opublikowano

No głównie mam na względzie miejsca wyjęte ze starej epoki. Fakt FF4 już się dzieje w bardziej nowożytnych miejscach.( Co za część, swoją drogą:banderas:)

W SHf mamy stricte miasto lat 60, które będziemy sobie eksplorować. To nie przypadek, że to będą lata 60 w Japonii, pod względem poruszanych tematów i postaci Hinako.

 

  19 godzin temu, Josh napisał(a):

 

No więc tak, fajnie jakby jednak strzelanko w jakiejś formie się w nowym Silencie pojawiło, może być nawet drętwe, whatever. Bez tego sądzę, że też wyjdzie fajna gra, ale nie wydaje mi się, żeby samo melee czy ciągłe uciekanie i chowanie się po śmietnikach stanowiło aż tak atrakcyjny gameplay. Ideałem byłoby chyba pójście w stronę RE7, czyli potężne ograniczenie walki z użyciem broni palnej, ale nie całkowicie z niej zrezygnowanie. 

Rozwiń  

 

No już potwierdzone, że bez strzelania.

  • Smutny 1
Opublikowano

No to trochę jednak smutnażaba.gif Oby w takim razie zaoferowali coś ciekawego w zamian. Na dobre melee nie liczę, może jakaś mechanika ucieczki i chowania się jak w Haunting Ground? Wskaźnik poczytalności głównej bohaterki i możliwość ześwirowania jeżeli protagonistka będzie zbyt często wystawiana na makabryczne widoki? No coś muszą wymyślić, byle nie wyszedł z tego jakiś walking simulator z kilkoma zagadkami na krzyż.

Opublikowano
  19 godzin temu, Josh napisał(a):

No to trochę jednak smutnażaba.gif Oby w takim razie zaoferowali coś ciekawego w zamian. Na dobre melee nie liczę, może jakaś mechanika ucieczki i chowania się jak w Haunting Ground? Wskaźnik poczytalności głównej bohaterki i możliwość ześwirowania jeżeli protagonistka będzie zbyt często wystawiana na makabryczne widoki? No coś muszą wymyślić, byle nie wyszedł z tego jakiś walking simulator z kilkoma zagadkami na krzyż.

Rozwiń  

Podobno Nintendo ma patent na wskaźnik kondycji psychicznej (Eternal Darkness).

Opublikowano

SH nie dostał porządnej większej gry od ~20 lat, a dycha jedynie będąc na plecach sentymentu do klasycznej trylogii. Między innymi dlatego Konami to c0rwa tej branży i ciężko mówić tutaj o kontrowersji w zmianie podejścia do serii kiedy mieli ją kompletnie w chuyu tak jak swoich fanów. Jak teraz ci wielcy fani odpalają pochodnie w internecie BO TO NIE PRAWDZIWY SH no to co można powiedzieć xD Zamknijcie mordy malkontenci xd :reggie: 

Pomijam, że pociąg z RE dawno odjechał i SH nie jest dla nich żadną zdrową konkurencją. To jest olbrzymia przepaść w sile marki, bo Capcom jednak odrabiał lekcje, kiedy ci drudzy woleli posiedzieć na pachinko. 10 lat temu mieli szansę się zreflektować, no ale wiadomo jak wyszło xD W każdym razie ja jestem dobrej myśli, świetny rimejk od blooberów daje dużą szansę na kolejne dwa, teraz SHf jeszcze jakby osiągnął kasowy sukces to w ogóle byłaby bajka. Oby się udała.

Opublikowano
  19 godzin temu, Czoperrr napisał(a):

Podobno Nintendo ma patent na wskaźnik kondycji psychicznej (Eternal Darkness).

Rozwiń  

To raczej nie jest jakiś ich patent na wyłączność, bo coś podobnego było też w Amnesii, Clock Tower i w niektórych grach na bazie mitologii Cthulhu. 

  • This 2
Opublikowano
  19 godzin temu, Bartolinsky napisał(a):

SH nie dostał porządnej większej gry od ~20 lat

Rozwiń  


Na stacjonarki może tak, ale Origins i zwłaszcza Shattered Memories nie mają czego się wstydzić. SM to w ogóle pod względem fabularnym najlepsza część obok SH2, nawet mi powieka nie drgnie.

 

edit: nvm, zapomniałem, że SM powstało pierwotnie na Wii a nie PSP.

Opublikowano
  19 godzin temu, Bartolinsky napisał(a):

SH nie dostał porządnej większej gry od ~20 lat, a dycha jedynie będąc na plecach sentymentu do klasycznej trylogii. Między innymi dlatego Konami to c0rwa tej branży i ciężko mówić tutaj o kontrowersji w zmianie podejścia do serii kiedy mieli ją kompletnie w chuyu tak jak swoich fanów. Jak teraz ci wielcy fani odpalają pochodnie w internecie BO TO NIE PRAWDZIWY SH no to co można powiedzieć xD Zamknijcie mordy malkontenci xd :reggie: 

Pomijam, że pociąg z RE dawno odjechał i SH nie jest dla nich żadną zdrową konkurencją. To jest olbrzymia przepaść w sile marki, bo Capcom jednak odrabiał lekcje, kiedy ci drudzy woleli posiedzieć na pachinko. 10 lat temu mieli szansę się zreflektować, no ale wiadomo jak wyszło xD W każdym razie ja jestem dobrej myśli, świetny rimejk od blooberów daje dużą szansę na kolejne dwa, teraz SHf jeszcze jakby osiągnął kasowy sukces to w ogóle byłaby bajka. Oby się udała.

Rozwiń  

Fani Silent Hill kochają Silent Hill za bycie Silent Hillem. Można nie jarać się grą, która odbiega od serii właściwie wszystkim zaczynając od settingu kończąc na gameplayu. To nie tak, że nazwanie jakiegoś horroru Silent Hill zadowoli fanów.

Opublikowano

No, ale to co zobaczyłeś, ten trailer Cię nie jara? Te wszystkie motywy, muza, klimat, gore itp ?

Fanów horroru to raczej zadowala. Bo co innego by mogło, jak wygląda to na pojebaną mieszankę i peak horroru xD

Ale no właśnie widać, że ludzie się nie jarają bo mało SH, patrząc się na coś tak przygotowanego jak ten trailer. Pojebane xD

Ale no ten obrazek Josha mówi wszystko.

Opublikowano
  18 godzin temu, Szermac napisał(a):

No, ale to co zobaczyłeś, ten trailer Cię nie jara? Te wszystkie motywy, muza, klimat, gore itp ?

Fanów horroru to raczej zadowala. Bo co innego by mogło, jak wygląda to na pojebaną mieszankę i peak horroru xD

 

Rozwiń  

Jara, mówię tylko, że takie gry są niszowe i mało ludzi w nie gra, ale może to będzie P.T. tej generacji:). 

 

Przypominam jak ludzie jechali po Blooberze, że będzie machanie rurką całą grę xDD. 

  W dniu 15.03.2025 o 22:03, Figaro napisał(a):

Fajoskie liczby.

 

image.thumb.png.865ab2ee65f317918cd3cab4793ab9b8.png

Rozwiń  

No liczby wręcz magiczne, do tego tutaj dużo wpadło z różnych transmisji, szczególnie popularna może być w Japonii, jak kupią na nią duże konsole, bo na Switcha raczej nie wyjdzie :)

 

https://youtube.com/@silenthillofficial?si=v2HuPAjvrYJAmLna

 

Opublikowano
  18 godzin temu, Szermac napisał(a):

No, ale to co zobaczyłeś, ten trailer Cię nie jara? Te wszystkie motywy, muza, klimat, gore itp ?

Fanów horroru to raczej zadowala. Bo co innego by mogło, jak wygląda to na pojebaną mieszankę i peak horroru xD

Ale no właśnie widać, że ludzie się nie jarają bo mało SH, patrząc się na coś tak przygotowanego jak ten trailer. Pojebane xD

Rozwiń  

No ja się jaram bo wygląda na świetny horror ale nie jaram się tylko dlatego, że będzie się nazywał Silent Hill :)

  • Plusik 1
Opublikowano
  19 godzin temu, Czoperrr napisał(a):

Można nie jarać się grą, która odbiega od serii właściwie wszystkim zaczynając od settingu kończąc na gameplayu. To nie tak, że nazwanie jakiegoś horroru Silent Hill zadowoli fanów.

Rozwiń  

 

Można się nie jarać owszem, ale ja zmierzam do tego, że Konami nie rozpieszczał fanów przed dwie dekady i traktował tę serię jak niechciane dziecko podpisując kontrakty ze studiami po całym świecie byleby coś tam wyprodukowali o nazwie Silent Hill. Więc co jak co jako fan zadowalam się tym stanem jaki jest teraz i czekam na to co jest na horyzoncie. Blooberowi przecież też się obrywało przed premierą, bo to nie Japończyki robią i w dorobku mają średniaki walking simy, ale wybrnęli zajebiście. Jeśli dostaniemy kiedykolwiek oficjalną piątkę to w następnych latach, a ta nie ma uja będzie w znanym mieście.

  • Plusik 1
Opublikowano

Konami nie jest jeszcze gotowe na oficjalną 5, a sukces trailera f to jest sukces Bloobera, pierwsza zajawka f ma mniej wyświetleń nabitych przez 2 lata, niż to co pokazali teraz w 2 dni. 

 

Ja podchodzę jednak z bardzo umiarkowanym optymizmem, bo Bloober to dalece bardziej doświadczony team był, niż to studio z Tajwanu, ale przynajmniej za scenariuszem stoją wydaje się porządni Japończycy, więc może być dobrze. 

 

Polecam ograć Short Message, bo to swego rodzaju teaser do f z tymi samymi motywami kwiatów i klątwy. 

Opublikowano

Mi borni palnej zal nie bedzie. Moge spokojnie cala gre biegac dziewczynka z rurka. W sh3 heather z maszynowa wygladala kuriozalnie xD

 

Mi mocno za to f kojarzy sie z seria Siren.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...