Skocz do zawartości

Armored Core VI: Fires of Rubicon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgadywanka, ale nie sądzę, żeby mieli z tego zrobić typowego Soulsa, choć jestem niemal pewien, że wykorzystają pewne schematy z tej serii. W tym może właśnie otwarty świat i elementy RPG? Nie jestem fanem soulsów, ale z tego co się orientuję możliwości, buildów i sposobów na przejście kolejnych lokacji jest wiele, i liczę, że podobnie będzie i tutaj.

Nie jestem też przekonany, czy zdecydują się na sztywny podział na misje. Zwiastun też może sugerować jakieś zbieractwo.

 

Ogólnie nie widzę nic złego w formule, gdzie wygrana nie jest kwestią "czy", a "jak szybko/efektywnie", pod warunkiem, że sama rozgrywka i customizacja są satysfakcjonujące. Tu przywołam popularnego ostatnio Vampire Survivors, który przecież cierpi na ten sam "problem", a mimo tego zyskał sobie ogromną popularność. Bo frajdą jest zdobywanie nowych zabawek i poczucie postępu oraz rośnięcia w siłę. Tak samo w tym przypadku, o ile rozgrywka nie sprowadzi się wyłącznie do wspomnianego strafe'owania z odpalonym minigunem, to nie będę miał nic przeciwko.

 

Dla mnie dobrym przykładem gry mecha z porządną customizacją jest Gundam Breaker 3. Wiem, że Gundam tutaj nikogo i nikt w to nie grał, ale pole do zabawy jest w tym tytule ogromne, a customizacja to nie tylko statystyki, ale sam styl rozgrywki (gra z hack'n'slasha może się zmienić w strzelankę, z powolnej młócki w dynamiczną sieczkę, miks wszystkiego itp.) a także sam design robota od strony wizualnej. YT jest pełen filmów, gdzie gracze odzwierciedlają roboty, a nawet postacie z innych serii, w tym także AC.

Spoiler

 

 

No i oczywiście chciałbym, żeby oprawa AV była odpowiednia dla klimatów ze zwiastuna. Żeby na robotach oraz otoczeniu były widoczne dynamiczne zniszczenia, a dźwięk działek czy rakiet sprawiał, że głośniki będą dudnić, podobnie jak zirytowani sąsiedzi walący w sufit. Bo mechy to taka fantazja, gdzie gameplay to nie wszystko.

Opublikowano

Przecież taki AC For Answer był strasznie dynamiczną grą i gameplay nie polegał tylko na strafeowaniu i trzymaniu spustów (jak w Daemon X Machina), tym bardziej że byli przeciwnicy (i misje) na których to po prostu nie działało i padało się po paru sekundach. A gameplay też mocno zależał od tego jakiego zbuduje się mecha i z kim ma się do czynienia, np. w paru misjach musiałem użyć podwójnego railguna z chyba czterema pociskami i modlić się że każdy trafi we wrogie mechy bo inaczej była walka 3 vs 1 praktycznie nie do wygrania. I nie wiem jak było w AC5 ale w For Answer jest fajny motyw gdzie Quick Boost jest powiązany z tym samym wskaźnikiem energii co tarcza więc nie można było non stop dashować (jak w ZoE) bo było się na strzała.

Gameplay był dobry tylko technicznie ta gra niedomagała i była nieprzyjazna dla casuali bo niestety trzeba było posiedzieć w menusach nad konstrukcją mecha.

Opublikowano

Ok, ale to też może przybrać różną postać. Bo może być kampania jak w Ace Combat ze sztywną listą powiedzmy 30 misji, a mogą zrobić jakiś HUB/Hangar, z którego będziemy mieli dostęp do mapy "świata" i serii misji głównych, jak i pobocznych. W dzisiejszych czasach nie zdziwię się, jeśli dorzucą opcję powtarzania niektórych zadań, jakiś grind itp.

 

Ale kto ich tam wie w sumie. Równie dobrze może wyjść "średniak" 6/10 do przejścia kampanii raz i odstawienia. :turned: Ale liczę, że będzie 'przynajmniej' przyzwoita gierka.

Opublikowano

Yyyy ale to już było w AC tylko ten HUB był wirtualny (zestaw menusów) a nie miejsce po którym biegałeś. Główne misje robiło się dla paru różnych korporacji/stron konfliktu i jeśli robiło się tylko dla jednej to blokowało się dostęp do misji dla drugiego korpo. Przy jednokrotnym przejściu nie było możliwości zagrania we wszystkie misje i zdobycia wszystkiego bo w pewnych momentach po prostu działało się na niekorzyść którejś strony konfliktu, no i przez to były też różne zakończenia.

  • Plusik 1
Opublikowano

Obstawiam, że tu będzie gameplay jak w IV i V, bez większych zmian tyle, że w 4 były to bardziej gundamy z nieskończonym lataniem, a w V bardziej przyziemnie.

Pewnie będzie coś pośrodku czyli tak jak najlepsze części z PS2 czyli seria z Armored Core 3, Last Raven, Nexus, Silent Line itp

Niestety była to epoka PS2 i dzisiaj te tytuły są średnio grywalne.

Wątpię w soulslike w końcu w 99% te gry to strzelanie.

 

 

Możecie też zacząć trenować trzymać pada jak chcielibyście coś ugrać online, do tej pory robiliście to źle:

 

FjjpSvkX0AcBdLu.jpg

 

 

Ewentualnie można sobie pomóc nakładkami bo nie można odrywać palców od movementu i celowania:

 

 

 

W każdym razie to będzie hardkorowa gierka nastawiona na multi od której większość się odbije. Skończyłem wszystkie części tej serii niektóre nawet porty na PSP gdzie sterowanie było jeszcze bardziej karkołomne, a poziom trudnosći brutalny i na VI czekam jak chuj, myślałem, że już nigdy nie będzie kontynuacji.

  • Plusik 1
Opublikowano

https://www.pcgamesn.com/armored-core-6/sekiro-not-a-soulslike

Twórcy potwierdzają, że to nie Soulslike a walkę porównują bardziej do Sekiro pod względem przebicia się przez tarcze wroga, żeby zadać mu crtitical. 

Nie wiem ile z tego to zwyczajny chiński bełkot, ale Yamamura odpowiedzialny za nowego AC siedział jako lead designer przy Sekiro i Soulsach. Miyazaki nie nadzoruje tej gry.

 

Swoją drogą to powinno skończyć debatę czy Sekiro jest soulslikiem, skoro oni sami widzą tą grę jako akcyjniaka. Zresztą nie pierwszy raz, bo w ankietach często był osobnym tytułem (nie Soulslike).

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wygląda fajnie, choć nie jakoś next-genowo. Ale wychodzi to też na PS4, więc w sumie nic dziwnego. Nie wiem, czego się spodziewałem. Jakoś myślałem, że będzie bardziej "mięsiste", a tymczasem nawet efekty trafień i eksplozje nie powalają.

 

Ale i tak chętnie zagram. Robotów nigdy za wiele.

Opublikowano

Lubię to. 

 

Kompletna alternatywa od Soulsów w metalowej oprawie. Plus ta szybkość i zwinność w poruszaniu się mechów. Czuję już swąd milionów pocisków i rakiet w 120 klateczkach na sekundę. I te nagodziny spędzone na dostosowywaniu części. Mam nadzieję, że rozwiną najbardziej charakterystycznym komponent cyklu, czyli budowanie własnego Ravena. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Gameplay wygląda fajnie, ale otoczenie średnio mi się podoba. Tzn. wiem, że taki klimat i poprzednie AC miały podobną otoczkę, ale średnio mi się podobają te przerośnięte industrialne lokacje. Liczę, że w pełnej grze będzie większe urozmaicenie i będą też inne tereny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...