bebbop 282 Opublikowano 6 marca 2023 Opublikowano 6 marca 2023 Ja po pierwszym bossiku, takze bedzie mozna przeczesac magmoor. Cytuj
Banan91PL 34 Opublikowano 6 marca 2023 Opublikowano 6 marca 2023 Dzisiaj właśnie nabyłem swoją kopie , Dread był mega , mam nadzieje ze i tutaj będę miał podobne odczucia 1 1 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 7 marca 2023 Opublikowano 7 marca 2023 Ja pograłem godzinke i podoba mi się. Do tego OST masakrycznie robi robote. Ciary człowiek ma na te melodyjki. Będzie pykane po godzince dla relaksu. Czekam na pozostałe częsci. 1 1 Cytuj
Kmiot 13 624 Opublikowano 7 marca 2023 Opublikowano 7 marca 2023 Ja sobie pykam od kilku dni i codziennie trudno mi się oderwać. A to jeszcze zajrzę do kolejnej komnaty, a to jeszcze wrócę się do innej lokacji, skoro mam już nowy gadżet. I tak lecą godziny. Zauważyłem, że gra po pewnym czasie błądzenia podrzuca "hinta" gdzie powinniśmy szukać postępu. Opcja domyślnie jest włączona, ale w moim przypadku trochę nie odpowiada stylowi gry, bo ja lubię szperać po poziomach i to jeszcze nie oznacza, że się zgubiłem czy nie wiem gdzie szukać progresu. Więc póki co wyłączyłem hinty i próbuję samodzielnie. W razie kryzysu zawsze mogę włączyć, dostać wskazówkę i ponownie wyłączyć. Miły dodatek dla graczy, którzy nie lubią, bądź nie są zdolni do stworzenia w głowie mapy do zapamiętania i nie muszą szukać wskazówek w sieci. Zresztą ja i tak sobie robię notatki, co jest o tyle łatwe, że każda komnata w grze na swoją nazwę, więc jak widzę tor magnetyczny to zapisuję do późniejszych odwiedzin. Polecam. Gra nie wydaje się trudna. Przynajmniej o ile w miarę skrupulatnie szperamy i zbieramy zbiorniczki z energią (mam już chyba 5-6), więc nawet bossom trudno jest nas ubić. Wczoraj zdobyłem Spider Ball i do tej pory nie zginąłem ani razu. I tak, muzyka z miejsca wpada w ucho i zwraca swoją uwagę, robiąc kapitalny nastrój. Raczej nadal będę preferował Metroidy 2D, ale Prime na tę chwilę wydaje się niewiele im ustępować. Z tym, że gracze gardzący backtrackingiem powinni podchodzić ostrożnie. 2 1 Cytuj
bebbop 282 Opublikowano 7 marca 2023 Opublikowano 7 marca 2023 Ja sobie rozpisalem ile sztuk danego upgrade'a mozna znalesc w danej lokacji, by potem bylo mniej szukania, ale tez zaczne sobie robic notatki odnosnie wymaganej umiejetnosci bo nie idzie spamietac tego wszystkiego. Mam tak samo jak kmiot. Zamiast uzbierac kilka umiejetnosci to po zdobyciu jednej lece od razu do starych miejscowek, by cos poczyscic. Osobiscie backtracking nie meczy mnie w tej grze w ogole. Wczoraj mialem tylko lekkiego nerwa w magmoor przy probach zdobycia tanka. Trzeba bylo wykonac idealnie 3 podwojne skoki kula. Jak sie zawalilo pierwszy skok to sie ladowalo w lawie. W kolejnych zaczynalo sie od nowa. Na szczescie ostatecznie sie udalo. 1 Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 7 marca 2023 Opublikowano 7 marca 2023 49 minut temu, Kmiot napisał: Raczej nadal będę preferował Metroidy 2D, ale Prime na tę chwilę wydaje się niewiele im ustępować. Z tym, że gracze gardzący backtrackingiem powinni podchodzić ostrożnie. Dlatego chyba taka była koncepcja Dreada, niby labirynt i backtracking ale przez większość gry w ograniczonym obszarze. Mi tam dread siadł pięknie, prime też mega choć już dwa razy wkurzałem się szukając miejsca gdzie mam popchnąć progres dalej. Dostałem niedawno speeda do kuleczki. Cytuj
Banan91PL 34 Opublikowano 7 marca 2023 Opublikowano 7 marca 2023 Pograłem chwilkę zobaczyć jak to chodzi i kurde zapowiada się miodnie a i graficznie jest mega solidnie jak na switcha 1 Cytuj
Banan91PL 34 Opublikowano 7 marca 2023 Opublikowano 7 marca 2023 Pograłem chwilkę zobaczyć jak to chodzi i kurde zapowiada się miodnie a i graficznie jest mega solidnie jak na switcha Nie No gra jest sztosem nie mogę sie oderwać powiedziałbym ze jest jeszcze lepsze od Dreada ale to ta cześć była przed nimEdit muszę jednak czasami się yt wspomóc bo bym krążył w nieskończoność nie wiedząc co zrobić ;( Cytuj
Rtooj 1 616 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 (edytowane) Gra wymiata, przy czym dwa malutkie minusy: 1 save przed kopalniami?! Słabo. I ciągłe powroty trochę meczą, mimo rozbudowanej mapy czasami kompletnie nie wiem gdzie iść i błądzę. Niesamowicie wielki przepiękny świat, mnóstwo świetnych pomysłów i smaczków. Gdyby nie te powroty ciągłe go nie wiem czy bym nie zarywał całych nocek z nią. Nie mogę się doczekać jak już będę miał komplet i wyruszę na poszukiwania. Gdybym wiedział jak dobra jest ta gra kiedyś to pewnie bym zbierał butelki byle by kupić ganecube'a. Największy błąd dzieciństwa. Edytowane 11 marca 2023 przez Rtooj 1 Cytuj
WisnieR 2 708 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 Im dalej w las tym backtracking jest co raz gorszy. Biegniesz na koniec jednej mapy, żeby odblokować jedną komnatę, w której jest power-up, żeby potem biec na koniec drugiej mapy gdzie są drzwi do otworzenia. Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 14 minut temu, WisnieR napisał: Im dalej w las tym backtracking jest co raz gorszy. Biegniesz na koniec jednej mapy, żeby odblokować jedną komnatę, w której jest power-up, żeby potem biec na koniec drugiej mapy gdzie są drzwi do otworzenia. Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka W sumie dosyć logiczne przy metroidvani, której mapa z biegiem gry się rozrasta. Cytuj
Rtooj 1 616 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 25 minut temu, zdrowywariat napisał: W sumie dosyć logiczne przy metroidvani, której mapa z biegiem gry się rozrasta. Logiczne ale może źle zrobione, teleporty w miejscach save'ów załatwiłyby sprawę. 1 Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 Dread to fajnie rozwiązał ale też jest grono osób które przez to uważa że za mało metroidvanii jest w dreadzie Mi trochę też zaczyna doskwierać mapa, nie tyle bym chciał teleporty co po prostu możliwość wyboru biomu przy windach Cytuj
Rtooj 1 616 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 Czyli teleport, jak inaczej chciałbyś wsiąść w Marriocie a wysiąść w pałacu kultury Cytuj
ogqozo 6 542 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 Niektóre rozwiązania mają teoretycznie zaletę bo większa "wczuwa", ale po prostu przegrały z czasem i już się od nich odeszło i tyle, konsensus zadecydował, brak teleportacji jest ewidentnie jednym z nich. Przy Dark Soulsach też wiele osób mówiło jakie to jest tru że nie masz mapy i teleportacji i musisz samodzielnie inteligentnie pamiętać wszystko, musisz naprawdę POZNAĆ grę, genialna zagrywka From nie jak w tych nowych gupich grach dla noobów, to zachęca do eksploracji, nie ograniczaj swojego umysłu i daj się unieść jak liść na wietrze, bla bla. Z metroidówkami było tak samo przez pewien czas, są fani tego i tego podejścia ale to pierwsze przegrało ewolucję i twórcy chcący żeby gra była popularna już nie będą go robić. Mi też już się nie chce latać tam i z powrotem szukając gdzie coś przegapiłem, żadna gra IMO nie jest aż tak dobra, żeby to było warte czasu. W takiej Zeldzie to dla samej przyjemności człowiek sobie i tak lata dokoła, to co innego, także w grach 2D z wieloma dużymi przestrzennymi lokacjami jak Ori czy Hollow Knight można sprawić, że po pewnych upgrade'ach przelatujesz później całą mapę w minutę i to też nieco inna sprawa. Ale to, ile razy w Metroid Prime latałem tymi samymi bardzo specyficznymi korytarzami tam i z powrotem tą samą ścieżką, myśląc, co ominąłęm, to już nie na dzisiejsze czasy. Tak samo z autosave'em zresztą, przez długi czas niejeden purytanin bronił, że to jest bardzo tru, wymaga skupienia, wysokiego IQ itd. Ale dla mnie to już w ogóle jest czysta wada, nie widzę żadnej specjalnej zalety a sporo niedogodności. Najlepsze oczywiście są gry bez autosave'a i które się wysypują, to jest genialny patent dla graczy-koneserów który wiele wnosi do gry, głównie pecetowe gry tak robią ale np. Xenoblade 2 też tak miał. Nie wiem do końca, czemu Nintendo włożyło trochę kasy, żeby unowocześnić grafikę i nie zrobić tylko porta z GC, ale nie dodało fast travel i autosave'a, wiedzą że praktycznie każdy kto włączy tę grę zapyta o te dwie rzeczy. Argument o tym że "poznasz jak się grało w oryginał, cała gra nie była projektowana z myślą o tym, poziom trudności zbalansowany pod tym kątem, TAK MA BYĆ, nie zmienia się czegoś co jest perfekcyjne," (według nieoficjalnych ale dość wiarygodnych wieści z neta, tak miało mówić Nintendo) teoretycznie jest zrozumiały. ALE przecież sterowanie ruchowe jednak też czyni grę znacznie wygodniejszą, łatwiejszą, znacznie inną itd. Nie oddaje tego, jak się grało w oryginał, ale po prostu jest o tyle lepsze, że żal nie skorzystać, więc... dobrze że jest? Są też inne opcje które są pewnymi udogodnieniami. Więc dla mnie to nie jest do końca sensowne. 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 Myślę, że po prostu nie chcieli radykalnie ingerować w rozrywkę. Graficzny upgrade nie ma wpływu. Po prostu chcieli dostarczyć gierkę z 2002 jaką pokochało mase fanów. Takie gry jak np Sonic Origins są w drugą stronę besztane za zbyt duże zmiany w rozrywce względem oryginałów. Cytuj
janol 433 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 No a to byłby jakiś problem zrobić fast travel czy możliwość sejwowania jako opcję? Wtedy normalne save roomy byłyby miejscem gdzie można odnowić energię i już. Tak samo jak ze sterowaniem, możesz sobie ustawić wersję gamecube, a możesz dual stick. I byłoby po problemie. Nie lubię się zgadzać z @ogqozo, ale w tym wypadku ma rację. Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 Ja muszę wszystkie ściany polizać jeszcze raz, bo pominąłem kilka upgreadów i jakoś jeszcze, ani razu nie narzekałem na ten aspekt, ale rzeczywiście wystarczyło dodać teleport między save roomami i to byłoby wystarczające. Cytuj
ogqozo 6 542 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 No właśnie o tym jest post wyżej, skoro jest sterowanie ruchowe (albo nawet dwiema gałkami) to to wszystko i tak już zostało drastycznie zmienione. Trochę mało sensowne dla mnie postawienie akurat takiej granicy. Sterowanie zmienia bardzo dużo i chociaż wiem że czyni grę znacznie łatwiejszą, to nie mam ochoty wracać. Autosave można różnorako zrobić, dzisiaj rogaliki i soulsowate mocno się bawią z tym co znaczy "save", jak ustawisz odpowiednio autosave to dalej pozwala on mieć "spacery śmierci" w grze jak cała pieprzona kopalnia, czy też droga do ostatniego bossa. Jeśli naprawdę twórcom na tym zależy. Ale też niektórzy jak włączą dzisiaj Metroid Prime, to sobie będą chodzić, chodzić, nagle ich zaskoczy boss czy mini-boss czy zasadzka gdzie jak nie wiesz co się stanie to łatwo zginąć i mogą stracić GODZINY gry i postępu, i musisz znowu wszystko zdobywać, otwierać, rozwiązywać te same zagadki itd. Tylko mała część z tych GODZIN będzie wymagała czegoś innego niż anielskiej cierpliwości. I wszystko co zrobiłeś "źle" to że były dwa kierunki, i ty wybrałeś nie ten gdzie był save room. Tutaj nie wiem ile osób tego rozwiązania będzie bronić. Cytuj
Rtooj 1 616 Opublikowano 11 marca 2023 Opublikowano 11 marca 2023 (edytowane) Niesamowite ile można pisać kolego że świeże owoce są smaczniejsze od nieświeżych :o Z tymi godzinami to przesada, opcja gdy ktoś zapomni się i omija 3 save'y po drodze. Powtórzenie kopalni po zgonie zajęło mi z 20 minut. Edytowane 11 marca 2023 przez Rtooj Cytuj
Rtooj 1 616 Opublikowano 13 marca 2023 Opublikowano 13 marca 2023 Ależ mnie wymęczył po 22h ten metroid, z pomocą youtube lecę jeszcze po 4 znaczki, zaniosę je i odkładam grę do głębokiej szafy, i raczej nigdy nie wrócę. Zdecydowanie lepszy niż Dread, ale jednak mechanika poruszania na tyle nieporęczna, a odległości do różnych miejsc na tyle duże, że w końcu nadchodzi frustracja, a to najgorsze co może być w grze. Co nie zmienia faktu że czekam na kolejną część, zapewnione godziny zabawy na najwyższym poziomie. Cytuj
Krzysztof93 1 273 Opublikowano 13 marca 2023 Opublikowano 13 marca 2023 Jestem totalnie zauroczony tym sztosem, podoba mi się tak bardzo, że będę chyba musiał wcisnąć tą gierkę gdzieś w swoje top życia. Gram pierwszy raz, niestety ale sytuacja finansowa w domu nie pozwalała mi na to żeby mieć kilka konsol i pc na początku XXI wieku. Wtedy najważniejszy był komputer a dodatkowe rzeczy to właśnie były ,,dodatkowe'' i zakup dyktowany gustem nastolatka, który chciał mieć PS2 a później PSP (i tak kilka lat po premierze) ale, że zawsze lubiłem czytać internety to ja doskonale wiedziałem, że Nintendo to wielkie dobro i chciałem być tym amerykańskim nastolatkiem z przedmieścia, który sobie wraca BMXem ze szkoły (takiej gdzie mają fontanny do picia) i sobie gra na Nintendo w pokoju na TV CRT no ale wiecie PSP to był kombajn do wszystkiego z wielkim panoramicznym kinowym ekranem do filmów, muzyki i gier więc nic nie mogło się z nim równać wtedy dla mnie. Tym początkiem chciałem zaznaczyć, że mi to zajebiście pasuje, że na Switchu ląduje tyle remasterów, reedycji z Wii U itd. bo dla mnie to i tak same nowości a na Metroid Prime czekałem od kiedy kupiłem NS. No i ten Metroid Prime to jest cudo, mogę błądzić po tych lokacjach kilka razy i nie mam dosyć. Cieszę się z każdej nowej umiejętności i tego, że mogę gdzieś wrócić i odblokować nowe przejście. Muzyczka buduje klimat, sterowanie jest zajebiste no po prostu luksja dobrze mieć tego tableta w domu. 2 1 Cytuj
Kmiot 13 624 Opublikowano 13 marca 2023 Opublikowano 13 marca 2023 Ja w sobotę ukończyłem. W trakcie przejścia udało mi się samodzielnie zebrać 90% itemów i 96% skanów. W niedzielę obejrzałem sobie filmik i w pół godziny z przyjemnością dozbierałem brakujące znajdźki (przede wszystkim rakiety), co nie było problemem, bo mapę znałem już na tyle, że widząc scenkę na YT od razu wiedziałem, czy już daną rakietę zebrałem. Ze skanami jest większy problem, bo okazuje się, że kilkanaście z nich jest "missable", więc w sumie odpuściłem. I tak nie liczą się do ogólnego progresu. Gra rewelacyjna, nawet pomimo faktu, że czasami męczy bułę swoimi archaicznymi rozwiązaniami, kiepskimi połączeniami między niektórymi biomami i innymi drobnymi uciążliwościami. Nadrabia atmosferą, muzyką i gameplayem w ogólności. 1 1 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 13 marca 2023 Opublikowano 13 marca 2023 Ja sobie dawkuję, niecałe 3h za mną dopiero ale też tamten tydzien był ciezki zeby znaleźć więcej czasu na granie. Nie mam cisnienia na zrobienie 100% zeby sie nie wkurwiac że cos pominałem. Zajebiscie dobrze się ta gra zestarzała. Cytuj
bebbop 282 Opublikowano 13 marca 2023 Opublikowano 13 marca 2023 3 godziny temu, Kmiot napisał: Ja w sobotę ukończyłem. W trakcie przejścia udało mi się samodzielnie zebrać 90% itemów i 96% skanów. W niedzielę obejrzałem sobie filmik i w pół godziny z przyjemnością dozbierałem brakujące znajdźki (przede wszystkim rakiety), co nie było problemem, bo mapę znałem już na tyle, że widząc scenkę na YT od razu wiedziałem, czy już daną rakietę zebrałem. Ze skanami jest większy problem, bo okazuje się, że kilkanaście z nich jest "missable", więc w sumie odpuściłem. I tak nie liczą się do ogólnego progresu. Gra rewelacyjna, nawet pomimo faktu, że czasami męczy bułę swoimi archaicznymi rozwiązaniami, kiepskimi połączeniami między niektórymi biomami i innymi drobnymi uciążliwościami. Nadrabia atmosferą, muzyką i gameplayem w ogólności. A jak potyczka z ostatnim bossem? Na poczatku nie bylem pewien, ale teraz juz wiem, ze lata temu poleglem na nim i gry nigdy nie ukonczylem. Mam nadzieje, ze tym razem sie uda. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.