Kolos28 282 Opublikowano 8 listopada 2023 Opublikowano 8 listopada 2023 A ja odnoszę wrażenie, że system kolizji został poprawiony i dużo mniej jest niewidzialnych ścian na krzaczkach itp. Mam już 6h nabite na nowej aktualizacji. Przed aktualizacją miałem 32h na liczniku, więc chyba mi się z tym nie wydaje ale może miałem szczęście i nie trafiałem na tytanowe krzaczki. Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 8 listopada 2023 Opublikowano 8 listopada 2023 16 minut temu, Lucky77 napisał: Niektóre auta, szczególnie klasa B 4WD, są lekkie jak wydmuszki i ciężko je ogarnąć na asfalcie, przynajmniej na padzie. Jeżdżę teraz to spróbowałem, 205 w Chorwacji, te auta to potężne skurwiele, praktycznie zrywają asfalt, mają 500 koni, a 205 Evo 2 waży niecałą tonę. Na kierownicy dzięki zajebistemu FFB cały czas czuć "zespolenie" z asfaltem i masę auta, nawet przy zamykaniu budzika. Ale czuć też, że auto przy tej mocy i masie jest "zwariowane". Tu trzeba być mega precyzyjnym przy limitowaniu trasy i przy skręcaniu i z gazem i z hamulcem. Trochę za mocno czegokolwiek i już walka o życie. Także nie bardzo się to nadaje na pada przy jego precyzji. Sam na chwilę przepiąłem pada, żeby sprawdzić i jest do ogarnięcia, ale bez porównania z kierownicą, najgorzej z inputem skręcania na gałce, ciężko wyczuć, skręcanie jest skokowe, nie zrobisz gałką tak jak na kierownicy przekręcając ją o kilka stopni, żeby leciutko skręcić. To samo z dozowaniem gazu i hamulca, niby są spusty, ale przy tak zrywnym aucie ciężko to ogarnąć. Te auta to raczej tylko na kierownice, a grupa B z napędem na tył to już w ogóle. Ogólnie to jak macie miejsce to polecam kierę, w rajdach fun na kierownicy przekracza skalę. Ale jak się zajebiście zapierdala tym Peżotem @Kolos28 z tymi krzaczkami to jest różnie, w większości jest ok, ale np. te małe choinki w Szwecji są betonowe. Cytuj
elvis004 302 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 Gra mi się zacnie pomimo niedoróbek i to jest najważniejsze. Nie zmienia to jednak faktu, że znów dostaliśmy niedopieczony produkt early access w “normalnej” ceniePrzesiadka na nowy silnik zrobiła swoje i parcie EA żeby już wydać tytuł i mamy co mamy jak zwykle ostatnio. Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 (edytowane) W dniu 17.10.2023 o 20:52, Tommy Dee napisał: Koleś od tego świetnego materiału o Dirt Rally 2 i błędach w jego modelu jazdy na asfalcie (i też po pierwszych gameplayach z nowego WRC mówił tu, że wygląda na to, że będą te same błędy) zrobił kolejny o nowym WRC, ale już po jego ograniu samemu. Wnioski takie, że wszystko co było złe na asfalcie w DR2 zostało naprawione, brak tych wszystkich elementów, które fajnie pokazał, że są zepsute w DR2, czyli oś obrotu na środku samochodu, wrażenie skręcania tylnymi kołami czy wrażenie jechania poduszkowcem. Wszystko w nowym WRC poprawione, auto skręca tak jak powinno, czyli przednimi kołami a tył idzie za nimi i czuć masę auta. Wg niego też poziom przyczepności jest idealny. Największy zarzut jaki ma to input delay w wersji na PS5 - od 200 do nawet 400ms, pokazuje to od 2:23. Stąd też tak mogą się różnić nasze wrażenia odnośnie samej jazdy, bo sprawdzałem to u siebie i u mnie na PC ruch kierownicy w grze jest praktycznie idealnie w tym samym momencie, w którym ją sam przekręcam. Mówi też o odczuciu "uderzenia" auta o ziemie po jumpie, że jest bardzo dobrze oddane. Ja wcześniej pisałem, że imo jest zbyt lekko, ale oczywiście tak jak w innych kwestiach, wydawanie opinii zbyt szybko często powoduje, że są mylne mam już ponad 30h gry i potwierdzam, że jest bardzo dobrze, wszystko zależy od rodzaju skoku i lądowania, jak skok jest nieduży i auto ląduje ładnie równo na 4 koła to zawieszenie ładnie zbiera impact skoku i nie czuć jakiegoś pierdolnięcia, ale wystarczy, że jump jest większy, lądujemy "bokiem" albo w czasie lądowania auto po dużym skoku przechyla się fajnie do przodu i ląduje "nurkując" (tak jak to jest w rzeczywistości) to czuć pięknie jebnięcie, kierownica lata jak szalona. Jeszcze coś ode mnie o porach roku i warunkach pogodowych, no zajebisty pomysł, nie dość, że jest tyle kilometrów świetnych oesów, to jeszcze niektóre to zupełnie inna bajka w innych warunkach i to nie tylko wizualnie, ale i gameplayowo co jeszcze bardziej potęguje wrażenie "nowości" tego po czym jedziemy. Np. w Monte zimą na niektórych odcinkach asfalt jest cały pokryty lodem, a np. latem już nie i zupełnie inaczej się na nich jedzie. Ale nawet same wizualia też robią robotę, Japonia wiosną z tymi kwitnącymi drzewami vs jesienne barwy i liście na drodze. Albo Finlandia wiosną/latem w słoneczku, zielono, pięknie, jesień w deszczu w jesiennych barwach, liśćmi na drodze, błotem, a potem zima w zamieci w mgle ze śniegiem leżącym dookoła, ten sam odcinek, a zupełnie inne odczucia. A no i roślinność też się rusza na wietrze, gałęzie drzew itd. No zakochałem się w tej gierce Edytowane 9 listopada 2023 przez tjery 1 Cytuj
Lucky77 21 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 (edytowane) A ja się nie mogę zakochać, choć bym chciał Tym bardziej, że od dawna marzyłem o WRC od Codemasters. Dziś jechałem w Monte Carlo, no fajny ten asfalt raz śliski raz suchy, aż się prosi momentami o jakieś na wpół zamarznięte kałuże ech, szkoda. Podobało mi się do momentu aż ekran zakrył mi ryż czy coś podobnego, imitujące śnieg... to nawet nie wygląda jak by leciało z nieba tylko bardziej taki śnieg jak na starych kineskopach kiedy urwała się antena... strasznie to wk*rwia, a przez te nakładanie się obrazu, które nie zostało wyeliminowane to aż mdli. Do tego przez godzinę porównywałem sobie do Dirt 1 i niestety w kwestii dźwięków to jest słabo w tym nowym WRC, tak czułem, że czegoś mi tu brakuje, a to dla mnie ważniejsze od grafiki, szczególnie na słuchawkach. Za to pilot brzmi dobrze w WRC, bardziej naturalnie. Trzeba pamiętać kiedy wyszedł Dirt, a i tak w kwestii płynności jest dużo lepiej. Edytowane 9 listopada 2023 przez Lucky77 Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 Do poprawy wygląd deszczu i śniegu i będzie ideolo na szczęście najbardziej to razi w oczy z kamer zewnętrznych, a tych nie używam, z kamery z deski rozdzielczej jest nawet zaskakująco dobrze, szczególnie w czasie jazdy (bo jak się stanie autem to wtedy najbardziej widać ułomność tych efektów). Cytuj
MGStarter 247 Opublikowano 10 listopada 2023 Opublikowano 10 listopada 2023 (edytowane) Ciekawe czy cienie i odbicia na karoserii będą poprawione w tej edycji, czy trzeba będzie czekać do przyszłorocznej Edytowane 10 listopada 2023 przez MGStarter 1 Cytuj
jaszczoor 42 Opublikowano 10 listopada 2023 Opublikowano 10 listopada 2023 kolejny dzień z pamiętnika rajdowca. Dzisiaj zacząłem jechać rajd portugalii. Pierwszy odcinek o wschodzie/ zachodzie (nie jestem pewny) słońca wygląda bardzo ładnie albo mózg mi sie już przyzwyczaił do tego jak ta gra wygląda. Jadąc kątem oka zauważyłem jak niebo przecina odrzutowiec, fajny smaczek. Jeździ mi się wybitnie dobrze, chyba w żadnej innej grze nie miałem takiej radości z prowadzenia samochodu, aż się poważnie zacząłem zastanawiać nad dokupieniem ręcznego... Może jakis forumowy club? Z tego co kojarze można się zapisywać niezależnie od platformy i organizować rajdy Cytuj
Emtebe 2 569 Opublikowano 10 listopada 2023 Opublikowano 10 listopada 2023 @jaszczoor https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/2748 2 Cytuj
oFi 2 468 Opublikowano 10 listopada 2023 Opublikowano 10 listopada 2023 3 godziny temu, Emtebe napisał: @jaszczoor https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/2748 Da się to przypiąć jakoś do tematu by nie zginęło? Cytuj
Patricko 1 408 Opublikowano 10 listopada 2023 Autor Opublikowano 10 listopada 2023 (edytowane) Pograłem też trochę i podzielam zdanie kolegów wyżej. Gra na konsole niestety działa i wygląda bardzo słabo, na pewno nie tak jak produkt z 2023 roku powinien wyglądać. Najbardziej męczy mnie ten stuttering i potężne dropy w środku odcinka. Żeby to jeszcze wyglądało jakoś, to niestety niewiele lepiej (o ile w ogóle) niż DR 2. Za to jeździ się bardzo przyjemnie. Na pewno jazda po asfalcie w końcu sprawia przyjemność, a nie katorge. Ogólnie nie ma tu żadnej rewolucji, a może jedynie lekka ewolucja, ale nie przeszkadza to w czerpaniu sporej frajdy z ciśnięcia długich odcinków na pełnym skupieniu. Gram na kole, bez żadnych asyst i jest bardzo ok. Wracając do odcinków, to ich długość to świetny ruch, ale niekiedy wjeżdża monotonia. No mamy odcinek na 20, a nawet 30km, jedziemy sobie przez ten las i w sumie to tyle. Kamienie, drzewa, krzaki, może od święta przejedziemy przez jakieś miasteczko i zobaczymy kilku kibiców. Tak, doskonale wiem że długie odcinki tak powinny wyglądać, ale chodzi mi o to, że koniecznie potrzeba tu więcej dynamizmu. Więcej tłumów na całych odcinkach, kibice biegający po trasie, jacyś fotoreporterzy, drony czy helikoptery, a nawet uszkodzone pojazdy innych uczestników. To wszystko już było i nie wymyślam tu nic nowego. Oczywiście niektóre odcinki są za to bardzo ładne, jazda wzdłuż wody na Sardynii czy oblodzone Monte Carlo robią robotę, ale wciąż straszą teksturami z czasów PS4. Jeszcze muszę powiedzieć kilka słów o menu... Które żywcem zostało skopiowane z F1. Już pal licho te same okienka czy stylistkę, ale jak zobaczyłem te same nudne kombinezony, kaski i czapeczki, które nie różnią się niczym tylko kolorkami to skisłem. Jeszcze ten VIP Pass. Widzieliście te "nagrody". Kolorki ubranek, malowanie auta i w sumie tyle... Jezu, kto to kupuje? Dla mnie mogłoby by to nie istnieć, tak jak skarpetki w NfS, no ale po co marnować czas i środki na taki szajs? Ogólnie WRC od CM ma bardzo dobry fundament w postaci solidnego modelu jazdy i fajnych długich odcinków, ale póki co cała reszta kuleje (przynajmniej na konsolach). Najgorsze jest to, że patch się pojawi w formie kolejnej odsłony za 3 bomby i też nie ma pewności, że cokolwiek poprawi. Bo jak znam CM (a znam niestety aż za dobrze), to zajmie im to dobre kilka kolejnych lat i odsłon. W F1 rewolucja pojawiła się bodajże po dobrych kilku latach, a nie byli pod szyldem EA, także tego... Edytowane 10 listopada 2023 przez Patricko 2 Cytuj
Emtebe 2 569 Opublikowano 11 listopada 2023 Opublikowano 11 listopada 2023 17 godzin temu, oFi napisał: Da się to przypiąć jakoś do tematu by nie zginęło? Nie mam pojęcia, ale panowie, dajcie znać, który z Was chciałby się również stać moderatorem klubu, to go nim uczynię. Moderatorzy mogą tworzyć nowe zawody itp., ktoś bardziej ogarnięty w WRC może dobierze lepsze oesy i warunki ścigania, bo ja to już od dawna kaszualem jestem Cytuj
Patricko 1 408 Opublikowano 11 listopada 2023 Autor Opublikowano 11 listopada 2023 Spłodziłem taki przejazd, który dał mi 15 miejsce w rankingu w tej kategorii. Estonia jak coś. A tu z ciekawości mój przejazd z Dirt Rally 1, Finlandia. Ciężko znaleźć jakąś przepaść. Jutub też zarzucił jakąś giga kompresję na ten drugi filmik, chyba przez datę i małą ilość wyświetleń? Cytuj
benito82pl 198 Opublikowano 12 listopada 2023 Opublikowano 12 listopada 2023 W Estoni na tej na przedprzed ostatniej mam 4miejsce wrc 2017. Cytuj
Lucky77 21 Opublikowano 12 listopada 2023 Opublikowano 12 listopada 2023 Może mi ktoś napisać o co chodzi ze strefą serwisową w trybie kariery? Przy podglądzie odcinków, napisane jest, że strefa na każdym z nich, a jest jakoś losowo, raz co 2 a raz co 1 lub 3 odcinki. Skąd mam wiedzieć, kiedy naprawa i opony do wymiany? I druga sprawa, jest gdzieś info o degradacji nawierzchni? Zmieniłem sobie w ustawieniach pada stering linearity na 10 i w końcu normalnie się prowadzi... teraz można grać Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 W dniu 3.11.2023 o 18:29, Emet napisał: @tjery W grafice AO niestety wszystkiego nie zalatwi i nawet na PC całość wygląda co najwyżej ok. Na konsolach dochodzi do tego mała odległość w jakiej rysują się cienie drobnych elementów otoczenia (jak trawa, mniejsze krzaki itp) więc wygląda to jeszcze gorzej. Ogólnie otoczenie i oświetlenie wygląda trochę jak podrasowana gra z ery PS3/X360 ale z lepszymi teksturami (chociaż też raczej slabymi jak na dzisiejsze czasy) i wyższą rozdzielczością. Takie małe porównanie PS5 vs PC sobie zrobiłem specjalnie dla Ciebie YT nie pokaże Ci różnic w grafice. Na PC daleko tej grze od "co najwyżej przeciętnej", świetne otoczenie, geometria, zasięg rysowania, jakość i gęstość roślinności, cienie, zajebiste wolumetryczne chmury, oświetlenie, efekty (ten kurz za autem to mistrzostwo świata), tekstury, modele samochodów, GT7 i nowa Forza mogłyby się uczyć jak się robi otoczenie i roślinność, bo nie radzą sobie z tym nawet na zamkniętych torach. Poza efektem deszczu i śniegu przepiękna jest ta gra. Cytuj
oFi 2 468 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 To wygląda tak jakby na pc byl full raytracing a na konsoli go nie bylo wcale Cytuj
Kolos28 282 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 @tiery Twoje screeny wyglądają prawie jak życie!Na konsolach było by wszystko cacy, ale tekstury potrafią się nie doczytać i wygląda to jak elementy dorysowane akwarelami. Najbardziej jest to widoczne na screenach, kiedy robi się je w ruchu. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 Też trochę potestowałem w weekend w końcu i jedyne zastrzeżenia jakie mam to do siebie, bo przerwa w rajdówkach odbiła się tym, że mam duże braki i sporo do nadrobienia w skillach. Tak to jeździ się bardzo przyjemnie, chociaż sama trasa i otoczenie sprawia wrażenie jakby sterylnej. Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 (edytowane) @tjery Widziałem później też inne porównania i jest spora różnica między wersjami konsolowymi a PC. Głównie właśnie drobna roślinność (trawa itp). Na konsolach jest jej ze 3-4x mniej. Do tego bardziej agresywna zmiana LOD w otoczeniu i niektóre tekstury kiepskie. Na PC faktycznie wygląda to całkiem nieźle, w przeciwieństwie do wersji konsolowych. Edytowane 14 listopada 2023 przez Emet Cytuj
oFi 2 468 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 Jak dla mnie to ta wersja konsolowa jest niedopuszczalna wzgledem PC. Nie wierze że się nie dało lepiej tego zoptymalizować. To wygląda tak jakby po prostu wywalili komponenty fpso żerne i bam wypuszczamy. Cytuj
Tommy Dee 53 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 Na ps5 jak przywali mocne slonce, cienie rzucane przez drzewa I elementy otoczenia wygladaja wprost tragicznie. Cien spoilera na tylniej szybie wyglada jak reczna pilka do drzewa z okolo dwudziestoma zabkami EA sport is in the game xD Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 Optymalizacja po najmniejszej linii oporu. Cytuj
oFi 2 468 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 Ale widać lenistwo. Na tej skodzie widać ze cieni po prostu krwa nie ma na drodze, a na PC jak życie to wygląda. Wqrwilem się, bo to nie chodzi o to by sobie teraz kąkuter kupowac z rtxem tylko by zbliżoną graficzkę jednak otrzymać na konsolach. A EA zalozylo, że nikt na konsolach nie zauważy. No kurwa nie wydaje mi sie Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 listopada 2023 Opublikowano 14 listopada 2023 (edytowane) No tylko żeby być trochę fair wobec konsol to te moje screeny są z 4090 w rozdzielczości 5120x2880 (downsamplowane do 4K ) a potem upscallowane przez DLSS quality (mam tak koło 100-120 fps :d ), a więc teoretycznie prawie 15 mln pikseli, 2x więcej niż 4K. Do tego reshade, gdzie poprawilem sobie oswietlenie i kolory. 4090 to potwór, w rasteryzacji z 4x mocniejszy niz PS5 i to też nie jest tak, że po prostu tak to wygląda ogólnie na PC, to jest najlepsza możliwa wersja tej gry. Czystej mocy się nie przeskoczy. Co innego ogólna optymalizacja, bo rzeczywiście jak patrzę na screeny z PS5 to wydaje mi się, że DR2 na PS4 nie wyglądał jakoś specjalnie gorzej, szczególnie roślinność daje po oczach. Edytowane 14 listopada 2023 przez tjery 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.