Skocz do zawartości

EA Sports WRC


Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, Kolos28 napisał:

Asfalt w nowym WRC jest poprawiony względem Dirt 2 i czuć to od razu ale mam wrażenie, że w WRC Generation auta lepiej się zachowują na asfalcie. Czuć bardziej masę auta oraz zawieszenie. Przeskakuję między WRC od EA a WRC Generation i porównuje to głównie na autach klasy WRC, a więc nie wiem jak to się ma do aut w innych klasach. Nie mniej jednak mam wrażenie, że w nowym WRC auta klasyczne dużo lepiej się zachowują na asfalcie niz te z klasy WRC.

P.S.
Na pewno, w WRC Generation lepiej wykorzystali możliwości pada od ps5.

 

No to też trzeba brać pod uwagę przy ocenianiu czegokolwiek, że każda klasa aut w EA WRC to zupełnie inna bajka i inne odczucia.

 

33 minuty temu, Hubert249 napisał:

@tjery chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Jest rok 2023 i fajnie by było, gdyby devi poszli krok dalej, niż WRC z czasów PS3. Dynamiczne warunki pogodowe jak w FM? No przydało by się. Wpływ deszczu na grunt? Też. tworzące się kałuże i błoto? Ustawiasz sobie lato, brak deszczu i lecisz po twardym,, zmieniasz na ulewny deszcz i trasa zamienia się w coś takiego 

 

 

https://youtube.com/shorts/t5zBqnCSVoQ?si=u9AVgHZMto5ERL9A

 

 

Wiesz od rajdówki na zamkniętych trasach powinno wymagać się czegoś więcej, a nie kolejnego "Colina" od biednych codemasters. 

No i co? gra niedopracowana z bugami a i tak średnia ocen jest BDB+. Naprawią wam to? Chuja naprawią, bo po weekendzie trzeba klepać EA WRC 2024. 

 

No to jak najbardziej, bardziej hardcorowe warunki pogodowe odczuwalne nie tylko wizualnie, ale na trasie to by była bajka. Ale myślę, że przejście na nowy silnik i zrobienie tylu setek kilometrów świetnych oesów zabrało im zbyt dużo czasu, przez co takie smaczki ucierpiały.

 

Co do ocen to się nie zgodzę, gra na luzie jest na bdb, najlepsze rajdy do tej pory z masą kontentu, ze świetnym modelem jazdy, masą świetnych rajdów i oseów, różne pory roku, warunki pogodowe, dużą ilością znacznie różniących się od siebie aut, dobrymi trybami. Takie rzeczy jak odbicia w lusterkach czy hujowo wyglądający deszcz są słabe, ale nie mają wpływu na ogólną ocenę. A to, że chciałoby się więcej, czyli lepsza otoczka feelingu WRC, warunki na trasie, o których wspomniałeś to są rzeczy, które właśnie obniżają ocenę z celującego na bdb.

 

A, no i to czego jeszcze nie widać na pierwszy rzut oka jak się chwilę pojeździ, to świetna degradacja nawierzchni na trasach, w zależności od tego, który startujesz, na płaskim ubitym gravelu robią się koleiny i już inaczej się jedzie.

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

Panowie, pierwsze co mi się rzuciło w oczy po włączeniu gry to... Oszczędność i kopiuj/wklej od EA :hi:

 

Czy ktoś z Was zauważył, że w opcjach kastomizacji, te kombinezony, kaski, rękawiczki... Ich kolory, czy wzory są takie same jak w F1 23? :D

 

Tak się właśnie zastanawiałem gdzie już widziałem takie same wzorki. Hehe.

 

 

Edit.

 

Ja pierdziele, loga, które można użyć przy tworzeniu teamu w trybie kariery też są przeniesione z F1. Ekran ich wyboru też jest identyczny jak w F1, te same opcje/style do wyboru.

Edytowane przez Emtebe
Odnośnik do komentarza

A wiecie, że jest dynamiczna pogoda?
Właśnie wybrałem sobie najdłuższy rajd w Finlandii w środku jesieni, wybierając nieznaną pogodę.
3/4 rajdu jechałem w pochmurny dzień z przejaśnieniami, zaraz po deszczu bo nawierzchnia była mokra.
Pod koniec rajdu, zaczął padać deszcz, a z każda sekundą subtelnie, coraz więcej pojawiało się kropli deszczu. Wycieraczki zaczęły automatycznie chodzić. Bardzo to było wszytko naturalne. Tak samo jak zabrudzenia auta, im dłuższy odcinek, tym auto bardziej się brudzi, nadal nie jest to tak efektowne jak w dirt 2 ale fajnie to działa.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Hubert249 napisał:

@tjery chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Jest rok 2023 i fajnie by było, gdyby devi poszli krok dalej, niż WRC z czasów PS3. Dynamiczne warunki pogodowe jak w FM? No przydało by się. Wpływ deszczu na grunt? Też. tworzące się kałuże i błoto? Ustawiasz sobie lato, brak deszczu i lecisz po twardym,, zmieniasz na ulewny deszcz i trasa zamienia się w coś takiego 

 

 

https://youtube.com/shorts/t5zBqnCSVoQ?si=u9AVgHZMto5ERL9A

 

 

Wiesz od rajdówki na zamkniętych trasach powinno wymagać się czegoś więcej, a nie kolejnego "Colina" od biednych codemasters. 

No i co? gra niedopracowana z bugami a i tak średnia ocen jest BDB+. Naprawią wam to? Chuja naprawią, bo po weekendzie trzeba klepać EA WRC 2024. 

 

Podpisuję się pod tym. Mamy next genową konsole to chcialbym next genowe rajdy, ktore jednak zawsze mialy wzięcie wśród graczy.

 

A dostalismy grę poprawną bez jakiś wodotryskow. Przejazd przez glebokie bloto gdzie walczysz z autem jak na filmiku powyższym to powinien już być standard. 

Najtrudniejsze oesy jakie pamietam to byly zawsze w angli, bo tam na przemian masz pelny asfalt (czesto z kałużami) z wjazdem na drogi pokryte blotem po kolana gdzie auto slizga się jak na rozmazanym guwnie.

 

 

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

próbowałem polubić te gre

zaznaczam że w DR1 miałem dobre pareset godzin, w DR2 niewiele mniej, WRC od poprzednich twórców kupowałem przedostatnią i ostatnią część.

Na to WRC złożyłem preorder no bo codemasters + licencja wrc brzmi jak moje marzenie

 

i niestetety, ta gra momentami jest niegrywalna. Wierze, że na dobrym PC może ta gra wyglądać i chodzić nieźle ale majac ps5 i odpalajac gre, która jedną nogą nie jest w poprzedniej generacji (w teorii) oczekuje czegoś przynajmniej na poziomie 

Kwestia gubienia klatek wierze że jest do naprawienia przez twórców ale sam core gry już chyba niekoniecznie.

Model jazdy to wdł mnie krok wstecz wzgędem DR, w WRC od kyloton są wdł mnie bardzo podobnie odczucia z jazdy z tą różnicą że tam jest gorsze odczucie ffb. (porównuje klase wrc i wrc2)

Zawsze gry wrc oprócz samej jazdy kochałem za to że mogłem sobie pojeździc po różnych krajach, traktowałem je troche jak wycieczke do innego miejsca na świecie i tutaj kyloton to doprowadził do perfekcji. Odcinki specjalne były świetne, przemyślane, dużo sie działo wokół, zmienna nawierzchnia, ciekawe miejsca w trakcie odcinka itp a w nowym WRC? Jedzie się przez 20 km przez las po dokładnie takiej samej rozmazanej teksturze podłoża, czasem wydarzy się jakaś wioseczka, gdzie takie miejsca to w kupie może 10% tego co jedziemy. Zresztą porównajcie sobie taką chorwacje, meksyk czy szwecje a to tylko pierwsze przykłady z brzegu. Żeby mieć pewnośc tego co pisze właśnie sciągnałem znowu wrc generations i porównuje jedną gre po drugiej. Niebo a ziemia.

 

Ogólnie czuje się bardzo oszukany, łudziłem się że EA nie wpłynie tak negatywnie na codies. Zgaduje tylko że przykręcono tam kurek z hajsem na rzecz F1 które jest dużo popularniejsze teraz (dzięki netflix...) 

Najgorsze jest to że obawiam się, że ta gra będzie tylko lekko updatowana z roku na rok i długo nie doczekamy się porządnej gry rajdowej ale no, obym się mylił. W tym momencie jesli ktoś by się mnie spytał co kupić jak się jest fanem wrc to bym powiedział że raczej wrc generations

 

No i czuje wieli niesmak po pierwszych testach jutuberów te 2 tygodnie temu, gdzie nie było praktycnzie słychac niezadowolenia, taki to obraz naszej branży teraz

 

a jeszcze zapomniałem napisać. Ta gra ma ogromne problemy z oświetleniem, zawsze to wszystko wygląda strasznie płasko a wybór jesieni w każdym kraju jest chyba tylko po to żeby to wyglądało jeszcze gorzej 

 

edit 2

zeby być sprawiedliwym to dopisze. 

Pogralem wczoraj jeszcze do północy, pogrzebanej trochę w ustawieniach i skupiłem się na klasie wrc no o tak. Jeździ się bdb, różnice na plus czuć zwłaszcza przy dużych prędkościach i przy ścianki zakrętów gdzie czuć większa kontrole nad autem. Odcinki tez bardzo nierówne zależnie od kraju, monako zrobione fajnie i ciekawie (nie mówię o grafice) ale już takie chile tak jak pisałem nudnawe.

 

I tym bardziej boli to w jakim stanie dostaliśmy grę, podstawy do czegoś wybitnego są ale uwazam ze w tym roku dostaliśmy wersje beta, zobaczymy co przy kolejnych iteracjach. Ja na pewno pre ordera za rok już nie wezmę 

Edytowane przez jaszczoor
  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Panowie, gdzie tu jest wskaźnik uszkodzeń? Auto po dzwonach się sypie ale nigdzie nie widzę wskaźnika uszkodzeń. 

 

Dopiero w strefie serwisowej można dopiero zobaczyć co się posypało?

 

 

EDIT

A może w opcjach muszę włączyć "hardcore damage"?

Edytowane przez Emtebe
Odnośnik do komentarza

Emtebe tutaj wielu rzeczy brakuje I takich pytan pod adresem tej gry mozna by zadac wiele. Gdzie sie podziala polowa linijek kodu odpowiedzialnych za fizyke? Gdzie sie podzialy os-y stanowiace jakiekolwiek wyzwanie? Frajda z jazdy? Wszystko wyparowalo.

Dostalismy od Codemasters Hot Wheels z autkami wrc w stanie technicznym godnym poczatkujacego studia. 

Ty lepiej nie narzekaj tylko sie zachwycaj jak ci prawdomowni youtuberzy albo se odpal RBR jak ci cos nie pasuje xD ;)

Edytowane przez Tommy Dee
  • Plusik 1
  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

No właśnie tak się zastanawiam czy EA nie przycisnęło Codies, by na szybko coś wypluli, bo faktycznie wielu rzeczy brakuje. Aż to nieprawdopodobne jak na Codemasters.

 

Chociażby te kopiuj/wklej z F1 2023 jeśli chodzi o stroje i dodatki dla kierowców. Czy ubogie menu główne. W poprzednich częściach było to zrobione z wypasem, animowane filmy w tle itp. Tutaj chyba robiono na szybko i po najmniejszej linii oporu.

 

A wisienką na torcie jest nasze auto na ekranie głównym, które ma na szybie kalkomanie z nazwiskami kierowców, w lustrzanym odbiciu xD Jak taki bug mógł trafić do finalnej produkcji? Codies by tak samo z siebie partactwa nie zrobiło.

 

Jaja.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Tommy Dee napisał:

Emtebe tutaj wielu rzeczy brakuje I takich pytan pod adresem tej gry mozna by zadac wiele. Gdzie sie podziala polowa linijek kodu odpowiedzialnych za fizyke? Gdzie sie podzialy os-y stanowiace jakiekolwiek wyzwanie? Frajda z jazdy? Wszystko wyparowalo.

 

O kolejny simracer wrc. Wszystko co wymieniłeś jest w tej grze. Tak łatwiuko i w ogóle to dawaj repleja jak sobie na luzaczku jedziesz najdłuższe oesy w Norwegi, Meksyku czy w sumie jakimkolwiek innym rajdzie z dobrym czasem jadąc na limitach.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, tjery napisał:

 

O kolejny simracer wrc. Wszystko co wymieniłeś jest w tej grze. Tak łatwiuko i w ogóle to dawaj repleja jak sobie na luzaczku jedziesz najdłuższe oesy w Norwegi, Meksyku czy w sumie jakimkolwiek innym rajdzie z dobrym czasem jadąc na limitach.

Za to powróciły (z Colina McRae 3)tytanowe znaki drogowe i niezniszczalne drzewka. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ok, czas się trochę pokalać ;) przede wszystkim dzięki @Kolos28, że wspomniałeś o WRC Generations i że sobie porównujesz, bo przez to sam załączyłem WRC Gen. Miałem od dawna, ale miało mega problemy z wydajnością jak kiedyś testowałem i tak jakoś źle się zapisało mi w pamięci. Teraz chodzi idealnie i dzięki Tobie odkryłem najlepsze rajdy na rynku ;)

Porównując EA WRC do WRC G jednak zniżam ocenę nowego WRC z bardzo dobrej do co najwyżej 3+ :D

Elementy, w których WRC G zmiata z planszy nowe WRC:

- zacznę od tego co mi się najbardziej rzuciło na sam start w nowym WRC, czyli słabiutkie warunki pogodowe. Tu jest KO w pierwszej sekundzie. W WRC G jak jedziesz w deszczu to czujesz, że jedziesz w deszczu, począwszy od świetnie zrobionego samego efektu deszczu i kropel na szybie, do oddania tego efektu na trasie. Tu czuć, że pada deszcz, widać, że nawierzchnia jest mokra, błotnista, tworzą się fajne kałuże (i takie bardziej "ozdobne", płytkie, które mają niewielki wpływ na auto jak się przez nie przejedzie, ale też normalne głębokie czy to w zagłębieniach terenu na drodze zalewające całą trasę czy po bokach trasy, które normalnie czuć jak się w nie wjeżdża, @Hubert249 w tej grze masz efekt, którego szukałeś ;) nie jest to jakieś niesamowicie zaawansowane, ale fajnie się sprawuje, woda zbiera się w zagłębieniach wokół drogi, widać, że w koleinach stoi woda). O wiele lepiej też "czuć" mokrą, błotnistą nawierzchnię autem. I do tego dochodzi sama pogoda, tu jak masz burzę to widać, że to jest ulewa, wieje mocny wiatr, roślinność się rusza, zupełnie inna bajka niż w EA WRC, gdzie po prostu kluski lecą z nieba i to tyle. Dodatkowo mglista pogoda, której w ogóle nie ma w nowym WRC albo to, że jak jest zamieć śnieżna w Szwecji to jest zamieć, prawie nic nie widać, sypie śnieg, mgła, wicher, a w nowym WRC sobie lecą spokojnie okrągłe kółka z nieba symulujące płatki śniegu i to tyle. Także tu jest po prostu przepaść.

- koleje o czym dyskutowaliśmy to brudzenie się auta, też bez porównania na korzyść WRC Gen, na autach świetnie się osadza brud, w zależności od nawierzchni pył albo oblepienie błotem czy śniegiem, efekt jest odpowiednio mocny. Do tego fajnie brudząca się przednia szyba czy to od kurzu czy od błota, trzeba użyć wycieraczek i fajnie widać jak brud jest zmywany z szyby

- oddanie klimatu WRC też nieporównywalne, w WRC G helikoptery, drony, ludzie kibicujący wzdłuż tras, race, ogólnie otoczka WRC (zdjęcia kierowców) kolejne KO, nowe WRC jakby nie napis WRC mogłoby być kolejny Dirtem bez licencji

 

Te punkty to niby nie to co najistotniejsze w grze wyścigowej, ale ile to dodaje to klimatu i immersji to jest nie do opisania.

 

Lecąc dalej:

- graficznie też ogólnie lepiej prezentuje się WRC Gen, przede wszystkim przez te efekty, które opisałem powyżej no i oesy

- co do oesów to ciężko wyłonić zwycięzcę, bo tu bez dwóch zdań na pierwszy rzut oka kolejne KO dla WRC Gen, 19 rajdów, każdy oes charakterystyczny, zróżnicowany pod względem graficznym, każdy rajd i jego zróżnicowanie wykonany o wiele lepiej, zarówno pod względem widoków jak i zróżnicowania nawierzchni, ale że rajdy polegają na ściganiu to odcinki z nowego WRC też tu się świetnie sprawują, mimo że są bardziej "przyziemne", chociaż zdecydowanie brakuje takich odcinków jak w WRC Gen w Argentynie czy Turcji, mega trudnych, górskich, z masą elewacji terenu, krętych, zdradliwych, z którymi trzeba rzeczywiście walczyć, no ale to akurat nie wina nowego WRC, że nie ma ich teraz w kalendarzu

- dźwięk o dziwo też lepszy w WRC Gen, silniki mocniejsze, o wiele bardziej agresywne brzmienie, zmiany biegów, tak samo ekstra oddane odgłosy nawierzchni czy efekt stukającego deszczu o karoserię podczas ulewy

 

No i na koniec najważniejsze, model jazdy. No tu bym dał znak równości, ale ze wskazaniem na WRC Gen. Przede wszystkim imo lepiej oddane jest uczucie jazdy po błotnistej nawierzchni, o wiele lepiej czuć jak samochód sunie w zakrętach zapadając się kołami w nawierzchni, tak samo po sypkim gravelu, no i na asfalcie jeździ mi się też lepiej niż w nowym WRC, jeszcze lepiej czuć auto. FFB sprawuje się bez zarzutu. I dla mnie na plus też większe poczucie prędkości w WRC Gen, tu się można kłócić jakie podejście jest bardziej realistyczne, ale sam fun z jazdy mam sporo większy z poczuciem speeda z WRC Gen. No i samo odwzorowanie aut też mnie zaskoczyło, WRC zawsze mi się kojarzyło z dobrym odwzorowaniem aut WRC, a reszta na doczepkę, a tutaj miłe zaskoczenie, bardzo dobrze odwzorowali starsze auta czy potwory z grupy B. A, no i hopki też dla mnie lepiej oddane w WRC G, mocniej czuć kontakt auta z podłożem po jumpie, w nowym WRC imo jest zbyt delikatnie.

 

Także napociłem się trochę broniąc nowego WRC, ale nie miałem porównania do czarnego konia jakim okazało się WRC Generations :D Pół dnia dziś jeździłem i jakby miał komuś polecać grę rajdową na teraz to bez dwóch zdań WRC Gen.

 

No trochę tego wyszło, ale WRC G mnie wręcz zauroczyło, a może ktoś jak ja olał i teraz spróbuje.

 

A, no i kolejna rzecz :D w WRC Gen drewniane płotki się fajnie rozwalają, znaki łamią, roślinność z fajnym efektem widać jak jest wciągana pod auto, lecą liście itd., nie przenika do środka auta jak w EA WRC, w WRC G nie ma betonowych elementów otoczenia.

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 2
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza

Dzięki za tego posta @tjery. Jako, że nie posiadam żadnego currentgena, to nawet nie myślałem o nowym WRC, a dzięki temu co napisałeś, nabrałem ochoty, żeby sprawdzić to Generations :bye: Mam jeszcze co prawda ledwo napoczętego D1 na PS4, ale drugi rajdzik nie zaszkodzi. Tym bardziej, że akurat jest promka na psstore i to największa jaka do tej pory była na ten tytuł - 76,65 ziko polskich. Trwa do 17 listopada jakby ktoś był zainteresowany, a do tego jest to wersja Fully Loaded, więc okazja nie byle jaka. :potter:

Odnośnik do komentarza

@tjery
No właśnie tak to chyba wygląda. Jak się nie porównuje tych gier obok siebie, to nowe WRC wydaje się, że po updatech będzie najlepszą grą rajdową.
Od premiery nowego WRC najwięcej cisnę w te rajdy i bawię się bardzo dobrze, dostrzegam więcej plusów w tych delikatniejszych zabrudzeniach auta czy subtelniejszych zmianach warunków pogodowych, bo wydają się, że mają większy sens/realizm. W Generation jest tak, że niezależnie czy jedziesz odcinek 5km czy 20km, to zawsze wybierając dynamiczną pogodę będziesz miał od deszczu do słońca i odwrotnie, podobnie sprawa ma się z zabrudzeniami. Nie to, że bronię nowe WRC, bo kiedy odpalę dla porównań WRC G, to zaczynam widzieć, jak dobra jest to gra i co jest niej lepiej zrobione.
Wspomniana przez mnie obsługa pada od ps5, lepsze prowadzenia aut klasy WRC po asfalcie, lepsze uczucie ich masy - to wszystko wydaje mi się na plus dla WRC G.

Wspomniałeś o otoczeniu w WRC G, że słupy się łamią, płoty fajnie się ścinają - zobaczysz jeszcze, że pobocza zaczną Cię irytować swoimi niewidzialnymi ścianami na krzaczkach , mniejszych kamieniach itp.
W nowym WRC jest taka opcja "time control breaking" jeśli dobrze pamiętam jest ona odpowiedzialna aby auto nie hamowało po zjechaniu na pobocze. Serio mnie się jeszcze nie zdarzyło bym walił w ścianę przy małych krzakach , słupkach czy kamykach. Nie wiem jak to jest ze znakami drogowymi bo chyba jeszcze w żaden nie przywaliłem.

Graficznie to ciężko zdecydować gdzie jest lepiej, przynajmniej na ps5. Wygląd wichury i poruszające się korony drzew, czy wspomniania przez Ciebie śnieżyca, to naprawdę świetny element WRC Generation ale już kałuże na poboczu czy na drodze wyglądają jak płaska tekstura. Karoseria mokrego auta moim zdaniem też gorzej wygląda w WRC G, tak samo mokry asfalt.
Tekstury pni drzew też dziwnie wyglądają, za to korony drzew i przenikające światło przez liście jest zrobione fajnie. Możliwe , że na PC jest inaczej bo na konsolach aby grać w 60fps to trzeba wybrać tryb wydajności, a więc 2k.

Kupiłem nowe WRC to będę się przyglądał co EA wraz z Codemasters zrobią by poprawić tą grę.
Ciężko mi tak na prawdę wybrać faworyta ale patrząc na obecny stan gry w nowym WRC, chyba minimalnym faworytem jako całokształt jest WRC Generation.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
28 minutes ago, Kolos28 said:

@Bartq

Musiałbyś sprawdzić obie gry, jedna po drugiej. Moim zdaniem w WRC Generation, klasa aut WRC na asfalcie jest lepsza niż klasa aut WRC w nowej grze od EA. Nie wiem, może pad od ps5 potęguje to lepsze wrażenie w przypadku WRC G.

 

Ja porównuje jazdę na kierownicy, a na tej dużo klasą WRC nie jeździłem bo za cienki w uszach jestem na kierownicy ;) Może na padzie faktycznie WRC G być lepsze nie neguje.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...