Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba ostatnio przy atlusie i polskim tłumaczeniu info pojawiało się bliżej premiery więc wierzę że tu będzie podobnie

Opublikowano

Wygląda na to, że wersja PC będzie dostępna w pudle/steelbooku - https://www.amazon.de/Metaphor-ReFantazio-Steelbook-Code-Box/dp/B0D6LGMYKN

W środku i tak klucz Steam, ale jak komu zależy na czymś na półkę, to w sumie miłe zaskoczenie. Sam poczekam i zobaczę, czy gdzieś poza Amazonem będzie jeszcze dostępne.

 

A jak coś, to cyfrową wersję Steam taniej można kupić na Fanatical, albo Gamebillet:

https://www.fanatical.com/pl/search?search=metaphor

https://www.gamebillet.com/search?q=metaphor

 

Wersja Deluxe nie jest warta tej ceny, moim zdaniem, chyba, że komuś zależy na soundtracku. Bo te DLC w postaciu kostiumów, to nic nie warte jak dla mnie. Nie po to gram w nową grę, w nowej stylistyce, żeby robić cosplay bohaterów i słuchać muzyki, którą już osłuchałem w innych grach.

  • Plusik 1
Opublikowano
3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Również poczekam na polskie oferty, ale super niespodzianka, że na PC taki steelbooczek :). 

Jest na Gamefinity, 259zł + wysyłka. Wrócę do domu, to zamawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
31 minut temu, genjuro napisał(a):

Preorder zamówiony w Perfect Blue. :)

Fajną cenę mają w PB na PS5/XSX. 

 

Jestem ciekaw, jak długa będzie to gra, już był wywiad, że ogromna, a do tego nie będzie można wszystkiego zrobić w jednym przejściu i będzie trzeba wybierać gdzie iść przez system "kalendarza", tylko tutaj naprawdę będzie wybór gdzie iść na jaki dungeon itp., a nie co robić w dany dzień jak w Personach. 

Cytat

 

According to Hashino, dungeons will play a major role in Metaphor: ReFantazio. But don't expect to see all of them in one playthrough. Compared to the more-linear timelines found in Persona, Metaphor offers a bit more freedom at the cost of having to make hard choices and not only how you spend your time, but where.

"Imagine if you go on vacation," Hashino explained. "You go to a city and you have 10 places listed on your travel log. Some of these might take two days to enjoy, whereas others might take half a day. Some might require a guide or more preparations, others might be a bit more safe. But you can't do it all.

"In this game, you travel a lot, and when you get to your destinations, you have a choice of multiple dungeons you can do. And all these dungeons have different difficulty levels as well, so it's kind of up to you on how you choose to spend your time. In this way, there's a lot more freedom."

 

 

https://www.gamespot.com/articles/metaphor-refantazio-is-more-than-a-stylish-persona-spin-off/1100-6524497/ 

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
6 minut temu, Daffy napisał(a):

Ależ to będzie sztos choć technicznie to wygląda jakby pierwotnie powstawało jako ex na switcha

Ja się trochę cieszę, dzięki temu, że to silniczek z PS3 (w tak wielkiej grze na 100h lekko pewnie) cudownie i długo( bateria) będzie można przeskakiwać z PC na Decka i vice versa. Zdecydowanie najbardziej oczekiwana gra końcówki roku dla mnie z nowości,  oby to był sztos ma miarę 35 lat Atlusa.

Opublikowano

Również czekam. Akurat zabrałem się za P3 Reload. Nie miałem do czynienia z ich grami od wielu lat więc łykam wszystko jak pelikan, bo mam co nadrabiać (zatrzymałem się na Strange Journey z DS'a). Skusiłem się wyjątkowo na preorder wydania na ps5 ale nie wiem jeszcze czy Deck nie będzie wygodniejszą opcją.

Opublikowano

- gra raczej nie ma wiele z akcji, jak niektórzy mówili po zwiastunie. Możliwe jest natychmiastowe rozwalenie słabszych przeciwników, co już było w co lepszych jRPG-ach. Ponadto można zacząć walkę z przewagą jak ciachniesz potwora, tradycyjnie. Cały system walki z przeciwnikami na naszym lub wyższym levelu - jest nadal klasyczną turówką z Megatenów. Powraca bardziej intensywny Press Turn, z ogromnymi zyskami z wykorzystania słabości żywiołowej czy trafienia krtytyka w postaci dodatkowych ruchów. No nie wiem... Będą też np. ataki łączone zużywające wiele punktów ruchu naraz, itp.

 

- w grze ma być ponad 40 archetypów z 14 "linii ewolucyjnych" (hmmm... 42?). Niby działają jak persony, ale patrząc na niską liczbę, zapewne będą się rozwijać przez całą grę, a nie tracić użyteczność, w praktyce będąc jak joby/klasy postaci do zakładania.  Zresztą ich nazwy typu healer, mage, thief mówią za siebie. Wygląda na to, że zdobywamy archetypy nawiązując relacje z różnymi postaciami, a rozwijanie relacji będzie pozwalało "ewoluować" pokemony w ich wyższą formę. Będzie do zarządzania pokemonami oczywiście odpowiedni stylowy pokój, tutaj zwany Akademia. 

 

- wszystkie postaci w ekipie mogą używać archetypów, ponadto śmierć głównej postaci nie oznacza game over

 

- scenariusz gry, podobnie jak w Personie 5, zawiera mocno temat głosowania i publicznej opinii, jako że startujemy w swoistych zawodach na zostanie nowym królem. Hashino: "Zawsze myślimy o tym, jak ludzie widzą świat. Każdy ma własne poglądy i ideologię na temat tego, co jest właściwe. Zawsze chcemy to pokazywać". Tutaj również ma to odzwierciedlenie w lekkim aspekcie online. Możliwe będzie zobaczyć, jakie konfiguracje ekipy są najpopularniejsze, i jednym klikiem skopiować

 

 

 

- "zaskoczyło nas, że dla wielu osób, Catherine było pierwszą grą Atlusa. Pomyśleliśmy - jak stworzyć historię, która będzie atrakcyjna dla innej publiki, nie tylko danej grupki?" (...) "wiele osób po prostu nie interesuje klimat japońskiego liceum, a fantasy owszem" (...) "myśleliśmy też o nowych emocjach, z którymi wiele ludzi się identyfikuje. Na przykład strach i niepokój, każdy je czuje"

 

- twórcom spodobała się nowa wolność, że w tej grze mogą wstawić cokolwiek, i gra czerpie z bardzo różnych źródeł. Najbardziej charakterystyczna kategoria potworów w grze, inspirowana Boschem, nazywa się "Humans", ale będzie 8 rodzin potworów

 

- elementy sci-fi odzwierciedlają różnorodność zatrudnionych ludzi. Np. te futurystyczne tła robił Kazuma Koda (concept artist do Nier Automata), a pojazd zaprojektował Ikuto Yamashita (znany głównie z rysowania mechów do Evangeliona)

  • Plusik 1
Opublikowano

Inna sprawa, że Atlus i inne kanały lubią robić te wszystkie preview bez antyaliasingu i w 1080p, albo nawet widziałem offscreen, podczas gdy w 4k wygląda ta kreska całkiem zacnie, w jakości obniżonej ta forma grafiki jakoś dużo traci. W ogóle dziwna sprawa z tymi krawędziami, jest dysonans pomiędzy trailerami, a tymi pokazami. 

 

Dosyć dziwna jest promocja samej gry i to ukrywanie przez Atlusa istnienia wersji PS5 na każdym możliwym trailerze oficjalnym (taka umowa z MS).  https://icon-era.com/threads/atlus-really-doesnt-want-you-to-know-metaphor-refantazio-is-coming-to-ps5.13781/

 

 

 

 

Niemniej jednak po ograniu SMT V: V i Persony 3 na Unrealu, jakoś tak dziwnie będzie wrócić do silnika z PS3. 

 

Atlus to studio dziwne, ale i tak będzie to zapewne tytuł kultowy. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...