pawelgr5 1 507 Opublikowano 10 czerwca Opublikowano 10 czerwca SMT V dostaje napisy PL więc ja bym powiedział, że szanse całkiem spore na to, że tutaj też się pojawią. Cytuj
Daffy 10 628 Opublikowano 10 czerwca Opublikowano 10 czerwca Chyba ostatnio przy atlusie i polskim tłumaczeniu info pojawiało się bliżej premiery więc wierzę że tu będzie podobnie Cytuj
Suavek 4 813 Opublikowano 11 czerwca Opublikowano 11 czerwca Wygląda na to, że wersja PC będzie dostępna w pudle/steelbooku - https://www.amazon.de/Metaphor-ReFantazio-Steelbook-Code-Box/dp/B0D6LGMYKN W środku i tak klucz Steam, ale jak komu zależy na czymś na półkę, to w sumie miłe zaskoczenie. Sam poczekam i zobaczę, czy gdzieś poza Amazonem będzie jeszcze dostępne. A jak coś, to cyfrową wersję Steam taniej można kupić na Fanatical, albo Gamebillet: https://www.fanatical.com/pl/search?search=metaphor https://www.gamebillet.com/search?q=metaphor Wersja Deluxe nie jest warta tej ceny, moim zdaniem, chyba, że komuś zależy na soundtracku. Bo te DLC w postaciu kostiumów, to nic nie warte jak dla mnie. Nie po to gram w nową grę, w nowej stylistyce, żeby robić cosplay bohaterów i słuchać muzyki, którą już osłuchałem w innych grach. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 11 czerwca Opublikowano 11 czerwca (edytowane) No ten steelbook na PC kusi. Edytowane 11 czerwca przez KrYcHu_89 Cytuj
Suavek 4 813 Opublikowano 13 czerwca Opublikowano 13 czerwca W dniu 11.06.2024 o 18:24, KrYcHu_89 napisał(a): No ten steelbook na PC kusi. Jest i na brytyjskim amazonie. Powinno być bez tego paskudnego znaczka usk. https://www.amazon.co.uk/dp/B0D6N41DVW Jeszcze poczekam, może jakiś polski sklep będzie miał ofertę, ale chyba kupię w takiej postaci. Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 13 czerwca Opublikowano 13 czerwca 11 minut temu, Suavek napisał(a): Jest i na brytyjskim amazonie. Powinno być bez tego paskudnego znaczka usk. https://www.amazon.co.uk/dp/B0D6N41DVW Jeszcze poczekam, może jakiś polski sklep będzie miał ofertę, ale chyba kupię w takiej postaci. Również poczekam na polskie oferty, ale super niespodzianka, że na PC taki steelbooczek :). Cytuj
Suavek 4 813 Opublikowano 13 czerwca Opublikowano 13 czerwca 3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a): Również poczekam na polskie oferty, ale super niespodzianka, że na PC taki steelbooczek :). Jest na Gamefinity, 259zł + wysyłka. Wrócę do domu, to zamawiam. Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 14 czerwca Opublikowano 14 czerwca hype 21 godzin temu, Suavek napisał(a): Jest na Gamefinity, 259zł + wysyłka. Wrócę do domu, to zamawiam. Też biorę Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 4 lipca Opublikowano 4 lipca 31 minut temu, genjuro napisał(a): Preorder zamówiony w Perfect Blue. Fajną cenę mają w PB na PS5/XSX. Jestem ciekaw, jak długa będzie to gra, już był wywiad, że ogromna, a do tego nie będzie można wszystkiego zrobić w jednym przejściu i będzie trzeba wybierać gdzie iść przez system "kalendarza", tylko tutaj naprawdę będzie wybór gdzie iść na jaki dungeon itp., a nie co robić w dany dzień jak w Personach. Cytat According to Hashino, dungeons will play a major role in Metaphor: ReFantazio. But don't expect to see all of them in one playthrough. Compared to the more-linear timelines found in Persona, Metaphor offers a bit more freedom at the cost of having to make hard choices and not only how you spend your time, but where. "Imagine if you go on vacation," Hashino explained. "You go to a city and you have 10 places listed on your travel log. Some of these might take two days to enjoy, whereas others might take half a day. Some might require a guide or more preparations, others might be a bit more safe. But you can't do it all. "In this game, you travel a lot, and when you get to your destinations, you have a choice of multiple dungeons you can do. And all these dungeons have different difficulty levels as well, so it's kind of up to you on how you choose to spend your time. In this way, there's a lot more freedom." https://www.gamespot.com/articles/metaphor-refantazio-is-more-than-a-stylish-persona-spin-off/1100-6524497/ Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 6 lipca Opublikowano 6 lipca W dniu 6.07.2024 o 00:41, Banan91PL napisał(a): Szkoda że nie będzie po polsku A to jeszcze nie wiemy do końca, ale na razie brak informacji. Cytuj
Suavek 4 813 Opublikowano 30 lipca Opublikowano 30 lipca Muszę przyznać, że design postaci tak średnio do mnie przemawia. Cytuj
Daffy 10 628 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia Ależ to będzie sztos choć technicznie to wygląda jakby pierwotnie powstawało jako ex na switcha Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia 6 minut temu, Daffy napisał(a): Ależ to będzie sztos choć technicznie to wygląda jakby pierwotnie powstawało jako ex na switcha Ja się trochę cieszę, dzięki temu, że to silniczek z PS3 (w tak wielkiej grze na 100h lekko pewnie) cudownie i długo( bateria) będzie można przeskakiwać z PC na Decka i vice versa. Zdecydowanie najbardziej oczekiwana gra końcówki roku dla mnie z nowości, oby to był sztos ma miarę 35 lat Atlusa. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 23 sierpnia Opublikowano 23 sierpnia Również czekam. Akurat zabrałem się za P3 Reload. Nie miałem do czynienia z ich grami od wielu lat więc łykam wszystko jak pelikan, bo mam co nadrabiać (zatrzymałem się na Strange Journey z DS'a). Skusiłem się wyjątkowo na preorder wydania na ps5 ale nie wiem jeszcze czy Deck nie będzie wygodniejszą opcją. Cytuj
ogqozo 6 574 Opublikowano 24 sierpnia Opublikowano 24 sierpnia - gra raczej nie ma wiele z akcji, jak niektórzy mówili po zwiastunie. Możliwe jest natychmiastowe rozwalenie słabszych przeciwników, co już było w co lepszych jRPG-ach. Ponadto można zacząć walkę z przewagą jak ciachniesz potwora, tradycyjnie. Cały system walki z przeciwnikami na naszym lub wyższym levelu - jest nadal klasyczną turówką z Megatenów. Powraca bardziej intensywny Press Turn, z ogromnymi zyskami z wykorzystania słabości żywiołowej czy trafienia krtytyka w postaci dodatkowych ruchów. No nie wiem... Będą też np. ataki łączone zużywające wiele punktów ruchu naraz, itp. - w grze ma być ponad 40 archetypów z 14 "linii ewolucyjnych" (hmmm... 42?). Niby działają jak persony, ale patrząc na niską liczbę, zapewne będą się rozwijać przez całą grę, a nie tracić użyteczność, w praktyce będąc jak joby/klasy postaci do zakładania. Zresztą ich nazwy typu healer, mage, thief mówią za siebie. Wygląda na to, że zdobywamy archetypy nawiązując relacje z różnymi postaciami, a rozwijanie relacji będzie pozwalało "ewoluować" pokemony w ich wyższą formę. Będzie do zarządzania pokemonami oczywiście odpowiedni stylowy pokój, tutaj zwany Akademia. - wszystkie postaci w ekipie mogą używać archetypów, ponadto śmierć głównej postaci nie oznacza game over - scenariusz gry, podobnie jak w Personie 5, zawiera mocno temat głosowania i publicznej opinii, jako że startujemy w swoistych zawodach na zostanie nowym królem. Hashino: "Zawsze myślimy o tym, jak ludzie widzą świat. Każdy ma własne poglądy i ideologię na temat tego, co jest właściwe. Zawsze chcemy to pokazywać". Tutaj również ma to odzwierciedlenie w lekkim aspekcie online. Możliwe będzie zobaczyć, jakie konfiguracje ekipy są najpopularniejsze, i jednym klikiem skopiować - "zaskoczyło nas, że dla wielu osób, Catherine było pierwszą grą Atlusa. Pomyśleliśmy - jak stworzyć historię, która będzie atrakcyjna dla innej publiki, nie tylko danej grupki?" (...) "wiele osób po prostu nie interesuje klimat japońskiego liceum, a fantasy owszem" (...) "myśleliśmy też o nowych emocjach, z którymi wiele ludzi się identyfikuje. Na przykład strach i niepokój, każdy je czuje" - twórcom spodobała się nowa wolność, że w tej grze mogą wstawić cokolwiek, i gra czerpie z bardzo różnych źródeł. Najbardziej charakterystyczna kategoria potworów w grze, inspirowana Boschem, nazywa się "Humans", ale będzie 8 rodzin potworów - elementy sci-fi odzwierciedlają różnorodność zatrudnionych ludzi. Np. te futurystyczne tła robił Kazuma Koda (concept artist do Nier Automata), a pojazd zaprojektował Ikuto Yamashita (znany głównie z rysowania mechów do Evangeliona) 1 Cytuj
Plackus 443 Opublikowano 28 sierpnia Opublikowano 28 sierpnia (edytowane) Edytowane 28 sierpnia przez Plackus 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 28 sierpnia Opublikowano 28 sierpnia Trzeba przyznać, że jak na takich weteranów Atlusa i branży otoczenie rodem z PS2 to jak strzał w pysk. Niemniej czekanko. Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 28 sierpnia Opublikowano 28 sierpnia Inna sprawa, że Atlus i inne kanały lubią robić te wszystkie preview bez antyaliasingu i w 1080p, albo nawet widziałem offscreen, podczas gdy w 4k wygląda ta kreska całkiem zacnie, w jakości obniżonej ta forma grafiki jakoś dużo traci. W ogóle dziwna sprawa z tymi krawędziami, jest dysonans pomiędzy trailerami, a tymi pokazami. Dosyć dziwna jest promocja samej gry i to ukrywanie przez Atlusa istnienia wersji PS5 na każdym możliwym trailerze oficjalnym (taka umowa z MS). https://icon-era.com/threads/atlus-really-doesnt-want-you-to-know-metaphor-refantazio-is-coming-to-ps5.13781/ Niemniej jednak po ograniu SMT V: V i Persony 3 na Unrealu, jakoś tak dziwnie będzie wrócić do silnika z PS3. Atlus to studio dziwne, ale i tak będzie to zapewne tytuł kultowy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.