Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dalej po tylu materiałach nie wiem czy chce w to grać na premiere czy jednak czekać na atlusowe goty :wujaszek: pewnie dowiem się w dzień premiery czy pod wpływem impulsu sobie to kupie

Opublikowano
18 minut temu, Pupcio napisał(a):

Dalej po tylu materiałach nie wiem czy chce w to grać na premiere czy jednak czekać na atlusowe goty :wujaszek: pewnie dowiem się w dzień premiery czy pod wpływem impulsu sobie to kupie

No ja wziąłem preorder już bardzo dawno temu. 

 

Posłuchałem to preview wyżej z IGN i dawno nie słyszałem tak nahypowanej osoby, jak ten gość, wyraźnie był zajarany.

 

A ten też

 

 

 

Oj 95 na meta będzie. 

 

https://www.eurogamer.net/metaphor-refantazio-is-far-more-than-just-persona-in-fantasy-clothing-it-could-be-a-new-high-bar-for-the-genre

Opublikowano
W dniu 24.08.2024 o 11:46, ogqozo napisał(a):

- gra raczej nie ma wiele z akcji, jak niektórzy mówili po zwiastunie. Możliwe jest natychmiastowe rozwalenie słabszych przeciwników, co już było w co lepszych jRPG-ach. Ponadto można zacząć walkę z przewagą jak ciachniesz potwora, tradycyjnie. Cały system walki z przeciwnikami na naszym lub wyższym levelu - jest nadal klasyczną turówką z Megatenów. Powraca bardziej intensywny Press Turn, z ogromnymi zyskami z wykorzystania słabości żywiołowej czy trafienia krtytyka w postaci dodatkowych ruchów. No nie wiem... Będą też np. ataki łączone zużywające wiele punktów ruchu naraz, itp.

 

- w grze ma być ponad 40 archetypów z 14 "linii ewolucyjnych" (hmmm... 42?). Niby działają jak persony, ale patrząc na niską liczbę, zapewne będą się rozwijać przez całą grę, a nie tracić użyteczność, w praktyce będąc jak joby/klasy postaci do zakładania.  Zresztą ich nazwy typu healer, mage, thief mówią za siebie. Wygląda na to, że zdobywamy archetypy nawiązując relacje z różnymi postaciami, a rozwijanie relacji będzie pozwalało "ewoluować" pokemony w ich wyższą formę. Będzie do zarządzania pokemonami oczywiście odpowiedni stylowy pokój, tutaj zwany Akademia. 

 

- wszystkie postaci w ekipie mogą używać archetypów, ponadto śmierć głównej postaci nie oznacza game over

 

- scenariusz gry, podobnie jak w Personie 5, zawiera mocno temat głosowania i publicznej opinii, jako że startujemy w swoistych zawodach na zostanie nowym królem. Hashino: "Zawsze myślimy o tym, jak ludzie widzą świat. Każdy ma własne poglądy i ideologię na temat tego, co jest właściwe. Zawsze chcemy to pokazywać". Tutaj również ma to odzwierciedlenie w lekkim aspekcie online. Możliwe będzie zobaczyć, jakie konfiguracje ekipy są najpopularniejsze, i jednym klikiem skopiować

 

 

 

- "zaskoczyło nas, że dla wielu osób, Catherine było pierwszą grą Atlusa. Pomyśleliśmy - jak stworzyć historię, która będzie atrakcyjna dla innej publiki, nie tylko danej grupki?" (...) "wiele osób po prostu nie interesuje klimat japońskiego liceum, a fantasy owszem" (...) "myśleliśmy też o nowych emocjach, z którymi wiele ludzi się identyfikuje. Na przykład strach i niepokój, każdy je czuje"

 

- twórcom spodobała się nowa wolność, że w tej grze mogą wstawić cokolwiek, i gra czerpie z bardzo różnych źródeł. Najbardziej charakterystyczna kategoria potworów w grze, inspirowana Boschem, nazywa się "Humans", ale będzie 8 rodzin potworów

 

- elementy sci-fi odzwierciedlają różnorodność zatrudnionych ludzi. Np. te futurystyczne tła robił Kazuma Koda (concept artist do Nier Automata), a pojazd zaprojektował Ikuto Yamashita (znany głównie z rysowania mechów do Evangeliona)

 

A zobacz jednak jest to trochę zdynamizowane, w sensie jest trochę więcej ciachania, niż przy takim zwykłym ambush, jak skille z P5, czy innej Yakuzy, popracowali nad tym elementem. Powiedziałbym, że to już prawie action RPG :D. 

 

Btw prawilny gameplay w dobrej jakości z tego 4h demka, co wybrani ogrywali w linku powyżej. 

Opublikowano
1 minutę temu, Dr.Czekolada napisał(a):

Ogór skąd bierze te wywody? Tłumaczy z jakiegoś Famitsu, czy jego osobiste przemyślenia?

No właśnie się zastanawiam, bo ja tutaj widzę nawet heavy swordy, co zmieniają moveset, popierdoliło tego Atlusa, 35 lat in development. :kratoswoke:

 

To będzie BG3 w świecie Atlusa. 

Opublikowano
2 minuty temu, KrYcHu_89 napisał(a):

No właśnie się zastanawiam, bo ja tutaj widzę nawet heavy swordy, co zmieniają moveset, popierdoliło tego Atlusa, 35 lat in development. :kratoswoke:

 

To będzie BG3 w świecie Atlusa. 

W końcu nowe stwory i nie wklejanie tych samych utartych pokemonów jak w ich 80 poprzednich grach :pepegasm:

Opublikowano

Normalne streszczenie tego co pisali dziennikarze grający w demo początku gry i potem walki wyjęte ze środka dla kompletności. Oraz dosłownie reżysera gry. "Widząc wszystkie elementy w akcji, to jest mniej hybryda akcji i turówki, niż niektórzy oczekiwali, z hack-n-slashem głównie zarezerwowanym do rozwalania słabszych przeciwników, podczas gdy dla mocniejszych, ciachanie pozwala zyskać początkową przewagę w walce (...) Według Hashino, celem zawsze było, by ReFantazio było RPG-iem z wyborem komend, tyle że dbającym też o czas gracza. (...) Hashino: "kiedy pojawia się nowy potwór, naprawdę chcesz się na nim skupić i pomyśleć, jak się nim zajmiesz. Ale chcieliśmy wnieść trochę rytmu, by łatwiejszych przeszkód można było się pozbywać szybciej".

 

 

No i Esperanto jako niby język gry. Trochę mniej osób będzie mogło histeryzować na tłumaczenie że nie każde słowo dosłownie po kolei przetłumaczone więc zniszczyli grę hehe. Jak coś to to jest Esperanto tłumaczone na japoński.

Opublikowano
2 godziny temu, Pupcio napisał(a):

Dalej po tylu materiałach nie wiem czy chce w to grać na premiere czy jednak czekać na atlusowe goty :wujaszek: pewnie dowiem się w dzień premiery czy pod wpływem impulsu sobie to kupie

Rozumiem twój dylemat. W październiku wychodzi również Super Mario Party Jamboree

Przejrzałem Cię 

  • Haha 1
  • Smutny 1
Opublikowano

Zarezerwowałem dzisiaj steelboczek edition PC w jeszcze w jednym sklepie na wypadek, jakby coś się wywaliło, w sumie odechciało mi się grać w inne gierki po tym co wczoraj zobaczyłem w tych previewsach xD. 

 

Klimatyczna była ta salka z preview

 

Metaphor-ReFantazio-Event-Photo-001-1280

Metaphor-ReFantazio-Event-Photo-002.webp

Metaphor-ReFantazio-Event-Art-Gallery-00

Opublikowano
W dniu 11.06.2024 o 18:21, Suavek napisał(a):

Wygląda na to, że wersja PC będzie dostępna w pudle/steelbooku - https://www.amazon.de/Metaphor-ReFantazio-Steelbook-Code-Box/dp/B0D6LGMYKN

W środku i tak klucz Steam, ale jak komu zależy na czymś na półkę, to w sumie miłe zaskoczenie. Sam poczekam i zobaczę, czy gdzieś poza Amazonem będzie jeszcze dostępne.

 

A jak coś, to cyfrową wersję Steam taniej można kupić na Fanatical, albo Gamebillet:

https://www.fanatical.com/pl/search?search=metaphor

https://www.gamebillet.com/search?q=metaphor

 

Wersja Deluxe nie jest warta tej ceny, moim zdaniem, chyba, że komuś zależy na soundtracku. Bo te DLC w postaciu kostiumów, to nic nie warte jak dla mnie. Nie po to gram w nową grę, w nowej stylistyce, żeby robić cosplay bohaterów i słuchać muzyki, którą już osłuchałem w innych grach.

Suavek jak działają te preordery na steama z kluczykowych stron? Normalnie po zakupie dostajesz od razu kod tak jak w przypadku gier po premierze? Nigdy nic nie zamawiałem przed premierą u pulchnego Gabesa :rayos:

Opublikowano
6 minut temu, Pupcio napisał(a):

Suavek jak działają te preordery na steama z kluczykowych stron? Normalnie po zakupie dostajesz od razu kod tak jak w przypadku gier po premierze? Nigdy nic nie zamawiałem przed premierą u pulchnego Gabesa :rayos:

Kluczykownie preordery ze steam realizują tak że kod dostaniesz w dniu premiery

  • Dzięki 1
Opublikowano
Teraz, Pupcio napisał(a):

Suavek jak działają te preordery na steama z kluczykowych stron? Normalnie po zakupie dostajesz od razu kod tak jak w przypadku gier po premierze? Nigdy nic nie zamawiałem przed premierą u pulchnego Gabesa :rayos:

Zależy od wydawcy, jak udostępni klucze. Tj. jeśli mówimy o tych "legitnych" stronach.

 

Np. wczoraj klucz do Gundam Breaker 4 dostałem o północy, równo z momentem premiery gry na Steam.

 

Jak zamawiałem SMTVV, to klucz miałem już parę tygodni przed premierą od Atlusa. Z Metaphor pewnie podobnie.

 

Najtaniej/najciekawiej chyba wychodzi wersja PC ze Steelbookiem z Gamefinity, jeśli jeszcze mają na stanie.

  • Dzięki 1
Opublikowano
44 minuty temu, Suavek napisał(a):

Zależy od wydawcy, jak udostępni klucze. Tj. jeśli mówimy o tych "legitnych" stronach.

 

Np. wczoraj klucz do Gundam Breaker 4 dostałem o północy, równo z momentem premiery gry na Steam.

 

Jak zamawiałem SMTVV, to klucz miałem już parę tygodni przed premierą od Atlusa. Z Metaphor pewnie podobnie.

 

Najtaniej/najciekawiej chyba wychodzi wersja PC ze Steelbookiem z Gamefinity, jeśli jeszcze mają na stanie.

W ogóle te steelbuczki na PC to jakiś nowy trend i exy, w sensie na PS5 i XSX nie ma takiego wydania, jest tylko zwykła w plastiku. 

 

Na PC jeszcze dostepne w 2 sklepach @Pupcio https://gamefinity.pl/produkt/metaphor-refantazio-pc https://www.euro.com.pl/gry-pc/sega-metaphor-refantazio-steelbook-gra-na-pc.bhtml?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=gry_search&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwuMC2BhA7EiwAmJKRrBx_7Gb9WRP6-axrBkQr2b4wlWO72aDfEJFW4Vm50l9hImZviuswtBoCvgsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

 

@Suavek a o której legitnej kluczowni mówisz, co wysyła klucze wcześniej? Fanatical i Gamebillet czy jeszcze coś?

  • Dzięki 1
Opublikowano
6 minut temu, Pupcio napisał(a):

No właśnie widze że tylko pc które nawet nie ma płyty dostaje steelbooka a konsole nie wtf xD 

Co się stało z branżunią, że nagle Japończyki wypuszczają wypasione edycje pecetowe na rynek, a jeszcze niedawno nawet cyfr nie było na PC :kaz:

Opublikowano

Na reddicie ktoś napisał że na amerykańskiej stronie jest wzmianka o steelbooku na konsole. Wiec jeszcze mogą zapowiedzieć. 

Chociaż szczerze w to wątpię 

Do premiery 40 dni więc dawno by reklamowali 

Na konsoli steelbook tylko w kolekcjonerce :sapek:

Opublikowano
26 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

@Suavek a o której legitnej kluczowni mówisz, co wysyła klucze wcześniej? Fanatical i Gamebillet czy jeszcze coś?

Nie wiem, czy podejmować temat. Boję się, że zaraz wpadnie Bzduras i mi wytknie, że krucjatę prowadzę... ;)

 

A tak serio, "legitne" kluczykownie, które mają na pewno klucze bezpośrednio od wydawców, to np. Gamebillet, Fanatical, Humble Bundle, czy Green Man Gaming. Sprawdzone, bezproblemowe.

 

Są jeszcze kluczykownie "mniej legitne", aczkolwiek teoretycznie "legalne", które sprzedają klucze z innych regionów, czy innych tańszych źródeł, rzekomo też od wydawców. Zwykle z siedzibą gdzieś u arabów. Ja ich unikam, ale to bardziej dla zasady, bo ludzie sobie chwalą.

 

A wszelkich Kinguinów czy G2A i innych podobnych keyshopów z indywidualnymi sprzedawcami unikam jak ognia.

 

EDIT:

Ale tak jak mówię, to kiedy się dostanie klucz zależy od wydawcy, nie stronki.

 

Od Atlusa zamawiałem Nocturne HD i SMTVV i miałem klucz przed premierą przynajmniej kilka dni.

  • Plusik 1
Opublikowano
33 minuty temu, Suavek napisał(a):

Nie wiem, czy podejmować temat. Boję się, że zaraz wpadnie Bzduras i mi wytknie, że krucjatę prowadzę...

 

A tak serio, "legitne" kluczykownie, które mają na pewno klucze bezpośrednio od wydawców, to np. Gamebillet, Fanatical, Humble Bundle, czy Green Man Gaming. Sprawdzone, bezproblemowe.

 

Są jeszcze kluczykownie "mniej legitne", aczkolwiek teoretycznie "legalne", które sprzedają klucze z innych regionów, czy innych tańszych źródeł, rzekomo też od wydawców. Zwykle z siedzibą gdzieś u arabów. Ja ich unikam, ale to bardziej dla zasady, bo ludzie sobie chwalą.

 

A wszelkich Kinguinów czy G2A i innych podobnych keyshopów z indywidualnymi sprzedawcami unikam jak ognia.

 

EDIT:

Ale tak jak mówię, to kiedy się dostanie klucz zależy od wydawcy, nie stronki.

 

Od Atlusa zamawiałem Nocturne HD i SMTVV i miałem klucz przed premierą przynajmniej kilka dni.

Wiadomo, temat rzeka, natomiast na pewno na takim Kinguin te klucze pochodzą z "czegoś", ale jak raz brałem preorder kiedyś, chyba RE 4 remake, to jeden mi anulowali, a innym razem raz brałem Dogmę 2 to mi dali dopiero w dzień premiery. Więc dobrze wiedzieć, że te dają możliwość otrzymania klucza wcześniej, a przynajmniej szanse pewnie większe, jak bezpośrednio od wydawcy. 

Opublikowano

Dopiero mam czas nadrabiać ten preview.

 

Gadający protagonista:notbad:

Muzyka i jej implementacja wraz z użyciem magii sztos :obama: Ostatnie Finale, czy Xeno 3 miał sporo bangerów ale będą musiały zrobić miejsce dla nowego zawodnika.

 

Angielski VA całkiem dobry. Szczerze nie wiem jaki u mnie pójdzie na pierwszy playtrough. Obecnie ogrywam P3R z jap, ale tutaj mam dylemat.

Opublikowano
2 godziny temu, Beelzeboss napisał(a):

Nic nie oglądam, bo i tak będzie goty. Mogliby tylko dac znac czy zrobia normalnie dlc jak do p3 czy znowu beznadziejne oddzielne edycje...

Nie no myślę, że może Atlus poszedł nową drogą i będzie to teraz standard :CoolStoryBro:. Prawda? 

 

W P3 Reload to wprawdzie oddzielna historia, ale w ReFantazio jest struktura bardzo otwarta, więc aż się prosi o brak reedycji ... :)

Opublikowano

2024 - Podstawka

2025 - DLC + Collab z jakąś Personą

2026 - Edycja Zbiorcza (Premiera na Switch 2)

2027 - Metaphor ReFantazio ReFantasized - usprawniona edycja z nowym chapterem i true bossem i prawdziwym zakończeniem. Nowa zawartość niedostępna do zakupu samodzielnie.

 

Tak będzie...

  • Plusik 2
  • Haha 1
Opublikowano
18 minut temu, Suavek napisał(a):

2024 - Podstawka

2025 - DLC + Collab z jakąś Personą

2026 - Edycja Zbiorcza (Premiera na Switch 2)

2027 - Metaphor ReFantazio ReFantasized - usprawniona edycja z nowym chapterem i true bossem i prawdziwym zakończeniem. Nowa zawartość niedostępna do zakupu samodzielnie.

 

Tak będzie...

Formuła sprawdzona od czasów P3. Słupki sprzedaży się zgadzają to po co zmieniać :/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...