KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września 24 minuty temu, Plackus napisał(a): Ja na ps5 zmieniłem z 4k na 1080p i aliasing już tak nie razi, a gra nie traci jakoś na ostrości. Przez cel shading wygląda to dalej bardzo fajnie. Ciekawe czy wygładzą na premierę te krawędzie. Chociaż wątpię bo piszą tylko o wersji PC. Gra nie prezentuje się na taką, która powinna mieć takie bolączki. To już znak tej generacji, że gry wychodzą bez optymalizacji. A sama gra bardzo mocna. Demo naprawdę okazałe, fabuła wciąga jak bagno i z całą pewnością zachęca do pełnej wersji gry. Mnie kupili Prawda, to demo ma więcej contentu niż niejedna pełna gra w słynnym "early access" xD. Ja już 8h wbiłem na 2 platformach. Cytuj
DarkStar 92 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września Zagrałem niecałe 2h, a wystarczyłoby mi nawet pierwsze pół, ale chciałem system walki zobaczyć. Jestem oczarowany tą grą. Ponieważ nigdy nie grałem w SMT, ani nie ukończyłem żadnej Persony (dwa razy podchodziłem do trójki, ale mnie męczy po jakimś czasie), a ta gra jest porównywana (wiem, że sami twórcy mówią, że to coś nowego, ale nawet ja widzę pewne podobieństwa), to nie do końca wiedziałem czego się spodziewać. Nastawiłem się na bardzo trudne JRPG ze szczątkową fabułą, a dostałem póki co mocno fabularną grę z masą dialogów i wpisów w dzienniku oraz intrygującym lore/settingiem. W to mi graj! Walka też mi się podoba (akurat ten element w P3 też mi się podobał), więc na razie łykam wszystko w pakiecie. Grałem na Steam Decku. Nie jest najlepiej, ale da się grać. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września System walki jest dużym ulepszeniem w stosunku do SMT i Person, przede wszystkim jest ZNACZNIE szybszy, walki trwają po prostu krócej, w 50-75 godzinie to może mieć duże znaczenie, czuć też inspirację... Baldur's Gate 2, ta mapa świata ciągle mi przypomina tą grę xD. No i ta epicka muzyka to też taka mocna miejscami high fantasy. Nie wiem, czy przebije 90 na meta i będzie tak kultowa jak Persona 5, ale szanse są, zależy jak się to na końcu zepnie fabularnie. Cytuj
Pupcio 18 457 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września Kruci ale ten battle theme buja, musze przestać tego słuchać bo potem po 100 godzinach grania się zrzygam xD 1 Cytuj
tlas 440 Opublikowano 27 września Autor Opublikowano 27 września Buja buja, ale kiedy w megatenach nie bujał. Cytuj
DarkStar 92 Opublikowano 27 września Opublikowano 27 września Tak, muzyczka też fajna. Walki były wręcz za szybkie na początku gry Chciałem jeszcze powiedzieć, że podoba mi się (jak zwykle) szkoła japońskiego designu jeżeli chodzi o świat przedstawiony oraz lore. Kiedy wydaje mi się, że wszyscy kopiują i klepią generyczne RPG czy action adventure, nagle okazuje się, że można zrobić jeszcze coś świeżego. Zaśmiałem się jak zobaczyłem nazwę zdolności specjalnej Archetypu protagonisty. W tej grze można przywalić bossowi Cycem 1 Cytuj
agst 131 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września Nie grałem w Persony (wiem, trzeba nadrobić), a tutaj skusiłem się na demko i jest bardzo fajne. Głównie chciałem zobaczyć walki i wygląda to dobrze. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, czy Personach też można kontrolować tylko głowna postać? A może tutaj później się da kontrolować też innych? Bo póki co dwie postacie mam ciągle jako guest. Cytuj
Pupcio 18 457 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września od 4ki (no od trójki w psp wersji) dopiero wprowadzili kontrole nad innymi członkami drużyny Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września Tylko Persona 3/FES na ps2 miała taki zdałniony pomysł na brak kontroli nad towarzyszami. Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września Grać w demo z progresem oczywiście nie zamierzam na razie - przecież wiem z każdej Persony, że po 80 godzinach zacznę czegoś szukać i się dowiem z internetu, że straciłem to na zawsze, bo wybierając w pierwszym tygodniu kawę czarną zamiast z mlekiem, straciłem szansę na rozwinięcie relacji z mleczarzem, który z kolei jest konieczny żeby otworzyć 15 drzwi do innych rzeczy w każdej kolejnej godzinie itd. 1 Cytuj
genjuro 85 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września Na początku w demie kontrolujesz tylko głównego bohatera w czasie walki. Po zdobyciu kolejnych archetypów czyli nowych person, można wydawać komendy reszcie drużyny. Podoba mi się system rozwoju, jest elastyczny , można tworzyć buildy poprzez rozdawanie punktów do atrybutów. Design świetny, główna postać w końcu mówi. Jestem po paru godzinach, ale już czuję że gierka dla mnie to sztos wspaniały. Polecam. 2 Cytuj
KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 33 minuty temu, ogqozo napisał(a): Grać w demo z progresem oczywiście nie zamierzam na razie - przecież wiem z każdej Persony, że po 80 godzinach zacznę czegoś szukać i się dowiem z internetu, że straciłem to na zawsze, bo wybierając w pierwszym tygodniu kawę czarną zamiast z mlekiem, straciłem szansę na rozwinięcie relacji z mleczarzem, który z kolei jest konieczny żeby otworzyć 15 drzwi do innych rzeczy w każdej kolejnej godzinie itd. Jest trochę pomijalnych rzeczy w demie, znając Atlusa będą potrzebne do wszystkiego :):). Cytuj
michu86- 394 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 46 minut temu, ogqozo napisał(a): Grać w demo z progresem oczywiście nie zamierzam na razie - przecież wiem z każdej Persony, że po 80 godzinach zacznę czegoś szukać i się dowiem z internetu, że straciłem to na zawsze, bo wybierając w pierwszym tygodniu kawę czarną zamiast z mlekiem, straciłem szansę na rozwinięcie relacji z mleczarzem, który z kolei jest konieczny żeby otworzyć 15 drzwi do innych rzeczy w każdej kolejnej godzinie itd. I to jest u mnie jeden z punktów bólu w tych wszystkich fajnych produkcjach. A jak dla mnie to są za długie żeby przechodzić po x razy. Ale tutaj tez będzie zapewne ng+ w którą trzeba zagrać żeby powalczyć z uber bossem i zrobić ostatnia finałowa personke. Cytuj
Ölschmitz 1 521 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września O wow, nie spodziewalem sie, ze to bedzie tak dobre. Gram na pc dosc mocnym i srednio sie kreci miedzy 60 a 80 a 160 fpsow i nie ma ultrawide, ale moze to poprawia. muza, design, fabula zapowiada sie ekstra. Cytuj
KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 8 minut temu, Ölschmitz napisał(a): O wow, nie spodziewalem sie, ze to bedzie tak dobre. Gram na pc dosc mocnym i srednio sie kreci miedzy 60 a 80 a 160 fpsow i nie ma ultrawide, ale moze to poprawia. muza, design, fabula zapowiada sie ekstra. UW: https://github.com/Lyall/MetaphorFix (ale HUD jest jeszcze w WIP, na razie jest po prostu rozciągnięty) Performance: https://sk-data.special-k.info/misc/SK_MetaphorFix.7z a tutaj najnowsza dllka na peformance + dodaje kilka ficzerów, jak lepszy lock fpsów, bezstratne screenshoty itd. itp. Cytuj
DarkStar 92 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 54 minuty temu, KrYcHu_89 napisał(a): Jest trochę pomijalnych rzeczy w demie, znając Atlusa będą potrzebne do wszystkiego :):). 40 minut temu, michu86- napisał(a): I to jest u mnie jeden z punktów bólu w tych wszystkich fajnych produkcjach. A jak dla mnie to są za długie żeby przechodzić po x razy. Ale tutaj tez będzie zapewne ng+ w którą trzeba zagrać żeby powalczyć z uber bossem i zrobić ostatnia finałowa personke. https://www.gamespot.com/articles/metaphor-refantazio-is-a-fantastical-politically-charged-adventure-that-i-dont-want-to-stop-playing/1100-6526308/ Cytat Yet the most important system that Atlus chose to incorporate is the in-game calendar. The Metaphor: ReFantazio team has repeatedly said that fear and anxiety are two of the game's core themes; these are partially explored through the calendar system, which--even more so than the ones in the Persona games--does not allow for you to do everything. Instead, you will have to pick and choose which missions you embark on and which alliances you'll form. There seems to be no wrong way to go about things, but it will certainly spike anxiety in completionists who sought to max out every social link in the Persona games; it seems extremely likely that you won't get that luxury here and that multiple playthroughs will be required in order to see everything Metaphor has to offer. Wygląda na to, że to jest by design i trochę meta w temacie tej gry Mi to nie przeszkadza. Grając w takie gry z góry wiem, że dokonując pewnych wyborów zamykam sobie inne ścieżki, jak w życiu. Oczywiście to są trudne decyzje, ale sobie zawsze myślę, że to jest MOJA gra i moja gra będzie się różnić od gry kogoś innego. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 8 minut temu, DarkStar napisał(a): https://www.gamespot.com/articles/metaphor-refantazio-is-a-fantastical-politically-charged-adventure-that-i-dont-want-to-stop-playing/1100-6526308/ Wygląda na to, że to jest by design i trochę meta w temacie tej gry Mi to nie przeszkadza. Grając w takie gry z góry wiem, że dokonując pewnych wyborów zamykam sobie inne ścieżki, jak w życiu. Oczywiście to są trudne decyzje, ale sobie zawsze myślę, że to jest MOJA gra i moja gra będzie się różnić od gry kogoś innego. Dokładnie, btw ciekawe, czy będzie można tą grę przegrać, tak dosłownie dostać game over (przez podjęte fatalne decyzje) xD. Coś się chyba łata Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września Ja postanowiłem jednak skończyć demo i potem kontynuować fulla, dawkuje sobie tylko granie w tego sztosa by nie mieć za długiej przerwy od ukończenia demka do pełniaka, ależ to będzie uczta dla fanów jrpg Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 3 godziny temu, DarkStar napisał(a): Wygląda na to, że to jest by design i trochę meta w temacie tej gry Mi to nie przeszkadza. Grając w takie gry z góry wiem, że dokonując pewnych wyborów zamykam sobie inne ścieżki, jak w życiu. Oczywiście to są trudne decyzje, ale sobie zawsze myślę, że to jest MOJA gra i moja gra będzie się różnić od gry kogoś innego. Ja tak ogólnie to niby szanuję tę oryginalną decyzję bardzo, gra jak życie, nie możesz wymaksować wszystkiego tak łatwo, mocne odczucia i wybory, bo możesz łatwo przegapić coś, co by ci dało wielkie benefity wow jakie to głębokie. ALE ZARAZEM realia są jakie są, każdy jest zajęty i jednak też boli przechodzić jakąś grę dwa razy czy trzy, bo jest też masa innych rzeczy w życiu. Każdy kto tworzy sztukę marzy o tym, że masa odbiorców w pełni poświęci mu uwagę i będzie starannie myśleć o każdym detalu, a tymczasem większość może liczyć na bycie potraktowanym jak baton do zjedzenia i wysrania jak najszybciej biegnąc do pracy, w najlepszym przypadku. Mało gier w praktyce jest wartych tego poświęcenia. Jak coś jest fajowe to się robi to wiele razy, ale jeśli bez tego byś nie powtarzał, to znaczy, że to nie frajda, a grind. Dobrze przynajmniej że nie obchodzą mnie achievementy, ale jeśli W GRZE jest jakaś tabelka to nie powiem, chce się wypełnić hehe. Cytuj
Suavek 4 719 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a): Coś się chyba łata U mnie brak poprawy. ~40fps na pustyni niezależnie od ustawień. Cytuj
KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 51 minut temu, Suavek napisał(a): U mnie brak poprawy. ~40fps na pustyni niezależnie od ustawień. Może jakaś minimalna poprawa, ale nic dużego, dalej chodzi nieco gorzej, niż powinna, a na pewno wiecej dały te dllki co wrzucałem na wersję PC. Ja po patchu sobie pograłem w 8k 60 fps, dopiero w takiej konfiguracji nie ma ząbków i wygląda to dosyć zajebiście xD. Demo przeszedłem 2 razy, nie widzę, żeby to się miało zamknąć w 100 godzinach, bo pierwszy "pałac" rozpoczyna się lekko po 5 godzinach gry, a to mimo, że wszystko wszystko tutaj robi się znacznie szybciej niż w Personach. Ten smok opcjonalny z dema na normalu był łatwiutki, na hard z kolei już tak bym powiedział jest spore wyzwanie, więc raczej ustawiam się jednak na normal do końca gry, no ciężka decyzja, bo jest znowu duża różnica między normal, a hard. System walki zapowiada się na doskonały, archetypy i to jak je się odblokowuje to przejaw geniusza, wszystko się pięknie łączy, przynajmniej na początku, synergie też są, a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Ulubiona postać z dema to Fabienne, jej akcent jest topowy, ogólnie każda postać ma tutaj sens i jest pięknie zarysowana, nie są to jakieś badziewne kukły i jest to wszystko bardzo na serio. Anime cutsceny co chwilę to w ogóle jest jakiś kosmos. Gra ciągle puszcza oczka do fanów. Akademia i More też topowe. Może będzie GOTY, hype mam nie mniejsze niż po pierwszych trailerach. 1 Cytuj
tlas 440 Opublikowano 28 września Autor Opublikowano 28 września 3 godziny temu, Daffy napisał(a): Ja postanowiłem jednak skończyć demo i potem kontynuować fulla, dawkuje sobie tylko granie w tego sztosa by nie mieć za długiej przerwy od ukończenia demka do pełniaka, ależ to będzie uczta dla fanów jrpg Nie będzie problemów z przeniesieniem zapisu z dema do fulla na steam decku? Coś tam się naczytałem że jest z tym lipa i przez to trochę boję się zaczynać demo. Pełna wersja już kupiona Po patchu fpsy latają 35-40 więc sobie ustawiłem na 30 i elo. Wbiłem 100h w Personie 5 na Switchu to i tutaj dam radę. Cytuj
KrYcHu_89 2 298 Opublikowano 28 września Opublikowano 28 września 6 minut temu, tlas napisał(a): Nie będzie problemów z przeniesieniem zapisu z dema do fulla na steam decku? Coś tam się naczytałem że jest z tym lipa i przez to trochę boję się zaczynać demo. Pełna wersja już kupiona Po patchu fpsy latają 35-40 więc sobie ustawiłem na 30 i elo. Wbiłem 100h w Personie 5 na Switchu to i tutaj dam radę. W jakim sensie lipa? Save ma się przenosić w każdej wersji, czemu SD miałby mieć problemy? Btw nie chce mi się już wgrywać demka na SD, czy w demo zapisy latają pomiędzy SD, a PC na Steam? Cytuj
tlas 440 Opublikowano 28 września Autor Opublikowano 28 września Wiem że w grach SE np. Triangle Strategy czy OT2 były problemy z przenoszeniem postępów z dema do fulla. Cytuj
Pupcio 18 457 Opublikowano 29 września Opublikowano 29 września Dobra. Znowu odpaliłem demko wczoraj sam nie wiem po co i jednak kupuje może nie będzie to granko pod kołderką jak boss ale ta gra jest zbyt dobra żeby czekać z ograniem. Nawet nie wiecie jak wielkim dealbreakerem dla mnie jest to ciachanie słabszych stworków i omijanie dzięki temu miliona jrpgowych ekranów, NOWA JAKOŚĆ. Jeszcze jeśli chodzi o graficzke to ten późniejszy las to jest poziom ps3 i to raczej z tych słabszych graficznie gier to jest naprawdę skandal jak ta gra działa na niektórych sprzętach przy tej oprawie, ale licze że atlus to ogarnie żeby więcej osób mogło się cieszyć gierką bo jest się czym cieszyć kurde. Jak gra utrzyma ten poziom przez 100h to zapowiada się jedna z najlepszych produkcji tego studia Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.