Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Pupcio napisał(a):

Famitsu to są Ci co każdej japońskiej grze dają max czy to byli inni?

Oceny raczej będą mocarne ale coś czuje że sprzedażowo będzie słabo. Mam wrażenie że ta gra nie istnieje jeśli chodzi o marketing, jak czytam twyta to dużo ludzi nawet nie ma pojęcia że coś takiego wychodzi

No ich recenzje znaczą niewiele, oni w zasadzie nie recenzują innych gier, tylko z Azji, natomiast z recki wynika, że gra jest nieco jednak krótsza niż Persona 5, jedyne 100h przy normalnym graniu :)

 

Po demie już wiedzą, przynajmniej fani Atlusa, a inni dowiedzą się za kilka lat :). 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Pupcio napisał(a):

Famitsu to są Ci co każdej japońskiej grze dają max czy to byli inni?

To są ci co Tamagochi z psami dali 4x 10/10.

 

Sugerować się ich ocenami nie mam zamiaru, ale Krychu mówi, że embargo ich nie obowiązuje, więc chociaż tyle dobrego, że dzięki nim wcześniej można się dowiedzieć jakichś konkretów. 

Odnośnik do komentarza

No przynajmniej liczba godzin, oceny jak oceny, Famitsu jest dziwne, bo z Japonii :). 

 

Wrzucałem okładeczkę w temacie Silenta, co ciekawe wybrali Silenta, nie Metaphora na cover art :). 

6 minut temu, Pupcio napisał(a):

Ja przy pierwszym podejściu zwykłej personki 5 miałem 95h i niby mnie trochę przerażała wizja że znowu mam spędzić w jakiejś grze 100h ale po ponad 10h dema (xD) to chyba mi będzie mało po tych 100h :gigabeta:

Ja lekko ponad 100h, a ponad 125h Royal (chyba, bo licznik na Sonce się zepsuł), ale to też zależy od wielu czynników, natomiast Royal był dłuższy, tylko czy można jakąś grę Atlusa tak porównać to już inna sprawa, ta edycja rozszerzona zawsze będzie dłuższa :). 

Skoro piszą o tych 100h, a nawet 80h jak robisz tylko story, to znaczy, że wzięli sobie nieco do serca narzekania z Royala na pacing dungeonów. Oby więc to była prawda.

Odnośnik do komentarza

pacing dungeonów to tam nic, niech tylko ziomki z teamu tyle nie pierdolą nad uchem o niczym :pawel:  Troche bardziej się pobawiłem walką no i spoczko jest, podoba mi się ten motyw z syntezą tych ataków w zależności od tego jaką persone mają nasi towarzysze tylko brakuje mi jakiegoś ataku all out jak w personkach gdy wszyscy przeciwnicy są ogłuszeni :pechowiec:

Odnośnik do komentarza

W sumie chyba wszystko napisane w tej recenzji jest dokładnie zgodne z oczekiwaniami, które nieraz tu padały w temacie.

 

"

- rozgrywka niemal identyczna jak w Personie i ogólnie dość tradycyjne jRPG (raczej jako zaleta, że jesteś jak w domu)

- ekscytujące sceny kulminacyjne

- wciągająca opowieść (to wszystko, znów, na pewno takie będzie dla fanów Persony...)

- elementy akcji przed walką dobre

- dużo ulepszeń QOL

- trochę rozwlekłe to wszystko, ale w ten sposób pomaga ci wejść w ten świat i system

- kapitalna prezencja"

Odnośnik do komentarza

Skończyłem demo, zajęło mi 7 godzin. Kurde, w tym czasie zdążyłbym przejść ze 3 CoDy :obama: Szykuje się cudo i napiszę nawet, że jaram się bardziej niż jakby zapowiedzieli Personę 6 (piątka nieco mnie zawiodła), a kliknęło mi tu wszystko: od przedstawionego świata, przez story, po sam gameplay. Czuć jakąś świeżość, system Archetypów jest bardzo fajny i już widzę siebie grindującego ostro, żeby zdobyć jak najwięcej punktów MAG co by odblokować jak najwięcej skillzów dla każdej postaci. Świetne jest to, że gra nie narzuca żadnemu bohaterowi konkretnej klasy i tylko to od gracza zależy jak zostanie skonstruowana jego drużyna, nic nie stoi na przeszkodzie żeby np wszystkich przerobić na wojowników zadających potężne obrażenia fizyczne albo np. podejść do tematu bardziej defensywnie i dwóch pamperków wyekwipować w skille leczące, a z trzeciego zrobić tanka przyjmującego na siebie wszystkie obrażenia albo maga jebiącego na lewo i prawo fireballami. Na hardziku jest ciężko, przeciwnicy mają dużo więcej tur, więc z pewnością trzeba będzie ostro kombinować z klasami i umiejętnościami, żeby dostosować się do sytuacji i pokonać kolejnych bossów (chociaż to i tak nie jest aż tak sadomasochistyczny poziom trudności jak hard w SMTV, tam miałem problemy już na samym początku zabawy). Design 10/10, niesamowicie wyglądają te menusy, efekty przejścia z eksloracji do walki, stwory też prezentują się zacnie. Szykuje się małe dzieło sztuki. Gdyby nie SH2, to byłaby spora szansa na GOTY, ale mocne drugie miejsce w tym roku w zasadzie gwarantowane.  

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Pupcio napisał(a):

Tak, to że teraz towarzysze mogą mieć inne persony dużo robi. Teraz nawet ja mam ochote się bawić tymi pokemonami bo w personie lochy to był dla mnie przykry obowiązek tutaj zwyczajnie dobrze się bawie przez te wszystkie niby drobne ale dużo dające zmiany. 

Ja skasowałem już demo z dysku, bo byłem od niego dziwnie uzależniony. A trzeba się skupić na Silencie :D. 

Odnośnik do komentarza

Sprawdźcie demko po dzisiejszym patchu. Duża poprawa. U mnie pustynia już ponad 60fps na High na leciwym sprzęcie, więc może i Steam Deck pociągnie więcej jak 30fps. Ogólnie mogło być lepiej, biorąc pod uwagę, jak gra wygląda, ale przynajmniej jest postęp.

 

Może nawet sprawdzę resztę demka, bo prawdę mówiąc mam tyle rozgrzebanych gier, że pomimo hajpu nadal Metaphor nie ruszyłem i nie wiem, czy i kiedy zacznę pełną wersję, jak już przyjdzie.

Odnośnik do komentarza

Też w sumie nie wiem czy zacznę na premierę. Właśnie zacząłem Aigis Episode. Pojebało Atlus z tyloma premierami w jednym roku. Gdzieś jeszcze poczekać musi Vengeance.

 

Na Deck już całkiem spoko działał po wcześniejszym patchu. Trochę wkurza mała czcionka na hudzie w porównaniu do P3R przepaść w komforcie grania ale może się czepiam.

Odnośnik do komentarza

Ja akurat mam 0 ciśnienia na ten tytuł mimo, że jestem fanem atlusa. Wcześniej długo męczyłem P3 Reload, niedawno skończyłem SMTV więc muszę odpocząć od takich gier. Ogram na 100% ale ten entuzjazm prezentowany prawie przez wszystkich w tym temacie na razie w ogóle mi się nie udziela. Chyba obejrzałem jakieś 30 sekund jednego z filmików o tej grze i to wszystko.

Odnośnik do komentarza

Co za dużo to niezdrowo. Za parę lat i tak wyjdzie klasycznie dopasiona wersja więc nie przejmowałbym się tym.

 

Na mnie w sumie nigdy nie zarobili więc niech stracę ten pierwszy raz. 

 

Nahajpowały mnie materiały i event, na którym pozapraszali streamerów. Ciekawi mnie też gdzie pójdą z tą fabułą.

Odnośnik do komentarza

łoo qrwa  :fsg:

 

 

2 godziny temu, Suavek napisał(a):

Sprawdźcie demko po dzisiejszym patchu. Duża poprawa. U mnie pustynia już ponad 60fps na High na leciwym sprzęcie, więc może i Steam Deck pociągnie więcej jak 30fps. Ogólnie mogło być lepiej, biorąc pod uwagę, jak gra wygląda, ale przynajmniej jest postęp.

 

Może nawet sprawdzę resztę demka, bo prawdę mówiąc mam tyle rozgrzebanych gier, że pomimo hajpu nadal Metaphor nie ruszyłem i nie wiem, czy i kiedy zacznę pełną wersję, jak już przyjdzie.

Jeszcze 2 patche i będzie 45 fps :)

1 godzinę temu, Daffy napisał(a):

Legancko chodzi na decku, lock 45 na normal i zero dropu. Muszę znowu początek odpalić jak na tej pustyni śmiga ale ogółem śmiga to teraz mega porządnie. Ależ będzie granko.

No cośtam czasami spadnie, ale bez przesady, jest duży postęp. 

Odnośnik do komentarza

Ja dziś odkryłem że w pctowej wersji można sobie zmienić symbole guziczków na sonkowe albo nintendowe (switch2 confirmed) :wujaszek: Dobrze bo źle się czułem jak widziałem w anime gierce atlusa symbole xboxa :gigabeta: Ja miałem i po paczu dalej mam spadki 5-10 fpsów w tym segmencie miasta z tą giga kaplicą gdzie są stragany, gdzie indziej nawet nie drgnie a tutaj zawsze młyn

Odnośnik do komentarza

Jeszcze chwilę pograłem szwędając się więcej po ostatnim dungeonie. Na hardzie magia szybko się kończy (co w zasadzie sprowadza się do konieczności opuszczenia lochu) i trochę się cykałem, że może być problem, żeby wyrobić się z pokonaniem nekromanty w wyznaczonym czasie, ale odkryłem że Mage archetype posiada skilla regenerującego MP. Jest lekki grind, bo wygląda to tak, że jeden pokonany przeciwnik = 1 punkt MP dla każdego z członków drużyny, ale warto to potraktować jako ostateczność, gdyby kończył się czas i trzeba by jeszcze lekko podrasować postacie (tak naprawdę dzięki temu można w ciągu jednego dnia "w grze" rozwalić cały dungeon, a resztę czasu przeznaczyć na inne aktywności :szekle: ). Jeszcze odwiedzę Belega Corridor, żeby ubić opcjonalnego bossa, a później już tylko czekanko na pełną wersję. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...