Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, wet_willy napisał(a):

En Dub jest ok jak lubisz Szkocki Akcent jak nie to bedzie cie wkurwial.

 

Ehhh chlop sie juz tak przelewelowal ze pewnie normalnej walki poza Bossem juz do konca gry nie zobaczy :/

Też gram w EN. Rzeczywiście dużo szkockiego, trochę francuskiego (Fabienne <3), jest różnorodność i ogólnie bardzo wysoki poziom VA. 

 

Ciekawie rozwiązali to powtarzanie walk, masz opcję przez całą walkę, żeby się ewentualnie cofnąć do początku, ale jak już padniesz, to nie ma retry battle xD.

 

Fajna opcja z tym podróżowaniem, dzięki 

Spoiler

Magii, którą odkrywamy po zdobyciu statku

Nie zajmuje ona czasu, bałem się, że podróżowanie pomiędzy odkrytymi lokacjami będzie też z limitem czasowym, ale nie. 

Odnośnik do komentarza

Mialem poczekac, ale kupilem. Podciagnalem ten pierwszy dungeon chyba do prawie-konca ale juz mialem opary MP wiec sie wycofalem.

 

teraz robie ten opcjonalny z questa co trzeba minotaura zabic. dwa razy dostalem po mordzie, wieczorem rewanz.

 

co do wersji PC - widac optymalizacje, gra smiga w 160 fpsach ze wszystkim na maxa. probowalem tego moda na ultrawide, ale nie wyglada to dobrze, poczekam moze na lepsza wersje.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Plackus napisał(a):

Weekend jest. Wszyscy grają

Dokładnie, tu nie ma co pisać tu trzeba grać :asax: trzeci dzień ostrego grańska, no nie mogę się oderwać, już nie pamiętam kiedy wciągnął mnie jakiś gierkowy świat a przyznam że tego potrzebowałem bo w tym roku ostry zagrajmerski kryzys był ale przyjąłem metaphorka bożego do serca i już jest wszystko dobrze

  • Plusik 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Pupcio napisał(a):

Dokładnie, tu nie ma co pisać tu trzeba grać :asax: trzeci dzień ostrego grańska, no nie mogę się oderwać, już nie pamiętam kiedy wciągnął mnie jakiś gierkowy świat a przyznam że tego potrzebowałem bo w tym roku ostry zagrajmerski kryzys był ale przyjąłem metaphorka bożego do serca i już jest wszystko dobrze

Ja niestety musiałem, dlatego został mi telefon i forum xD. 

Godzinę temu, Ölschmitz napisał(a):

Mialem poczekac, ale kupilem. Podciagnalem ten pierwszy dungeon chyba do prawie-konca ale juz mialem opary MP wiec sie wycofalem.

 

teraz robie ten opcjonalny z questa co trzeba minotaura zabic. dwa razy dostalem po mordzie, wieczorem rewanz.

 

co do wersji PC - widac optymalizacje, gra smiga w 160 fpsach ze wszystkim na maxa. probowalem tego moda na ultrawide, ale nie wyglada to dobrze, poczekam moze na lepsza wersje.

Nawet jak nie używasz UW to sobie zostaw moda w pliku ini masz różne rzeczy fajne. Po prostu powyłączaj, co nie potrzebujesz. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Pupcio napisał(a):

Dokładnie, tu nie ma co pisać tu trzeba grać :asax: trzeci dzień ostrego grańska, no nie mogę się oderwać, już nie pamiętam kiedy wciągnął mnie jakiś gierkowy świat a przyznam że tego potrzebowałem bo w tym roku ostry zagrajmerski kryzys był ale przyjąłem metaphorka bożego do serca i już jest wszystko dobrze

Cały weekend zleciał przy grze i dawno tak nie miałem że za jednym posiedzeniem takie rundy walić po wiele godzin ...

Nawet jakąś sałatkę pokroiłem żeby poudawać zabawę w ŻYCIE. 

Wracam zaraz do Euchronii

Odnośnik do komentarza

W ogole sprawdzam liste trofeow i widze, ze sa jakies za prolog. Ale z demka sie nie przeniosly, bedzie trzeba kiedys speedruna zrobic przez ten poczatek :P

 

ale mi gierka siedzi, co za miesiac. Silent a teraz to. Nie wiem jakie jest ratio jakosci metaphora, ochoty na jrpga i stesknienia sie za atlusowym gejmplejem, ale wchodzi jak zloto.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, Ölschmitz napisał(a):

W ogole sprawdzam liste trofeow i widze, ze sa jakies za prolog. Ale z demka sie nie przeniosly, bedzie trzeba kiedys speedruna zrobic przez ten poczatek :P

 

ale mi gierka siedzi, co za miesiac. Silent a teraz to. Nie wiem jakie jest ratio jakosci metaphora, ochoty na jrpga i stesknienia sie za atlusowym gejmplejem, ale wchodzi jak zloto.

Jak mawia klasyk

 

image.gif.dc026a51c0c6422976c4e7d01a63c2fe.gif

 

Wszystko się aktywuje z demka po final bossie dungeona numer 1. No przynajmniej tak miałem na Steamie.

 

 

  • This 1
Odnośnik do komentarza

Jestem po drugim Fabularnym Dungeonie 

 

BOZE JAKA TA GRA JEST KURWA DOBRA!!!

 

Dodatek do Eldena ciezko nazwac GOTY bo to dodatek ale jak za duzo sie w grze nie zmieni to nie wiem czy cos lepszego wyjdzie jeszcze w tym roku Atlus ty kurwo jebana you did it again xD

  • Plusik 3
  • Haha 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 13.10.2024 o 14:39, KrYcHu_89 napisał(a):

Ciekawie rozwiązali to powtarzanie walk, masz opcję przez całą walkę, żeby się ewentualnie cofnąć do początku, ale jak już padniesz, to nie ma retry battle xD.

 

 

 

 

No, jarałem się tą opcją w zapowiedzi, ale w praktyce jest raczej bez znaczenia, bo o przebiegu walki decyduje w 99% to co się dzieje przed nią, czyli przede wszystkim to czy masz ambush czy ambushujesz, a ponadto dostępne klasy, może ekwipunek, ilość MP itd.

 

Byłoby zupełnie inaczej mieć po prostu możliwość powrotu do sprzed walki jak we wiodących jRPG-ach, ALE to że teraz autosave jest naprawdę często wszystko zmienia i to jest najważniejszy QOL postęp bez wątpienia dla mnie. Bo powtarzać walkę od początku mam rzadko ochotę, za to umrzeć - często, jak dostałem ambusha i obejmuję kontrolę mając już dwie postaci zabite i zero opcji żebym z tego wyszedł, a już na pewno nie takich, które się opłacają, bo lepiej wrócić do autosave'a minutę niż tracić rzadkie przedmioty do wskrzeszania czy regeneracji MP.

 

 

To by było tym lepsze, że system budowania ekipy jest naprawdę fajny, i to, inaczej niż typowo w SMT - już od niemalże pierwszych godzin. Kombinacje są tutaj ogromnie znaczące, czego często brakuje w RPG-ach. Jeśli nie masz odpowiedniej metody na potwora, to naprawdę będziesz go DŁUGO klepać. A to że mocniejsze techniki zazwyczaj są szybko dostępne, ale wymagają określonych klas dwu postaci, sprawia, że można rozkosznie kombinować nad idealnymi zestawami, nie tylko nad posiadaniem najmocniejszych postaci i OP megidów (chociaż, kilka opcji wydaje mi się być nieco prostych i przegiętych, ale ich nie sprawdzam ich, więc na razie tylko gdybam).
Tylko, właśnie - ten system "trudności" niezbyt z tym wszystkim współgra, bo głównym przeciwnikiem w grze jest ambush, a do niego właśnie pewnie trafimy nieprzygotowani, a powtórzyć walki od razu ze zmianą klas w menu nie można. Dlatego ten autosave co dwa kroki jest zbawienny.

 

 

W ogóle to nie myślałem, że pierwszym skojarzeniem podczas grania będzie dla mnie... FF5. Ale naprawdę tak jest. Może dlatego że spędzasz na początku tyle czasu w "mieście" i w zamku, masz typowe fantasy potwory i typowe fantasy wątki, no i system klas, i ta muzyczka przy eksploracji dość mocno przypomina te fantasy odsłony FF też. Oczywiście, była masa jRPG-ów fantasy od tego czasu (lekkie flashbacki wybitnego FF12 itd.), ten setting tak jak i system klas są kultowe w Japonii od lat 80., ale mi osobiście się jakoś mocno przypomniały czasy SNES-owania.

 

 

Konstrukcja gry, choć czasami niepotrzebnie kopiująca Personę, jednak ogólnie cieszy większą standardowością. Mamy na przykład "normalne" questy, które dają pożądane nagrody. Każdy niemal level konfidanta daje coś znaczącego, to że dostajemy statsy za questy też niezwykle wciąga. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, wet_willy napisał(a):

Jestem po drugim Fabularnym Dungeonie 

 

BOZE JAKA TA GRA JEST KURWA DOBRA!!!

 

Dodatek do Eldena ciezko nazwac GOTY bo to dodatek ale jak za duzo sie w grze nie zmieni to nie wiem czy cos lepszego wyjdzie jeszcze w tym roku Atlus ty kurwo jebana you did it again xD

Homo Jaluzo to jest peak boss designu xD. 

Odnośnik do komentarza

ograłem demko prawie do końca i siadło, mimo że żadnej persony nie skończyłem (5tkę Royal zabrali z GP jak zacząłem grać i jakoś nie kupiłem do tej pory) 

 

ehh było brać na PC jak latało po 160zł

 

design przeciwników jest świetny! 

 

 

image.thumb.png.68965e6110418935f131b3246268d539.png

 

Edytowane przez bartiz
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, bartiz napisał(a):

ograłem demko prawie do końca i siadło, mimo że żadnej persony nie skończyłem (5tkę Royal zabrali z GP jak zacząłem grać i jakoś nie kupiłem do tej pory) 

 

ehh było brać na PC jak latało po 160zł

 

design przeciwników jest świetny! 

 

 

image.thumb.png.68965e6110418935f131b3246268d539.png

 

 To jest brakujące ogniwo dla ostatecznej fuzji Mary.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 10.10.2024 o 13:28, KrYcHu_89 napisał(a):

Jestem ciekaw jak to będzie z tym Archetypem summonera (i jak to się będzie konfigurowało ze skillami demonów) i czy go łatwo odblokować, bo podejrzewam, że może trochę powodować, że reszta Archetypów nie będzie zbytnio przez nikogo używana, szczególnie jak ktoś lubi megateny :D. Nie czytałem recenzji, bo bazując na demo już wiem, czego się spodziewać, a im mniej spojlerów tym lepiej, ale sprawa ciekawa.

 

 

 

Trochę tak jest w sumie hehe.

 

Co można powiedzieć - to klasyka Fajnali, że summoner to taka klasa/komenda na bardziej końcówkę gry czy rozszerzoną zawartość, bardziej zaawansowana z dodatkowymi wymaganiami ale też ogromną mocą. Niemniej jeśli ktoś już dojdzie do momentu, gdy może myśleć o używaniu mocy Summonera, to tak trochę jest że chyba jest to klasa o wyższej mocy niż jakakolwiek inna.

 

 

 

Chciałbym powiedzieć, że Metaphor jest znacznie mniej napięty niż Persony - mniej aktywności, pod wieloma względami utrudnione przegapienie kluczowych dla straty czasu informacji, a po zrobieniu ważnej rzeczy, ZAUWAŻALNY progres paska skillsów. Ale jest też o wiele mniej dni niż w poprzednich Personach, PLUS nieraz mam uczucie że zwaliłem na amen jakieś 100% bo wybrałem złą opcję dialogową z tych co nadal mają znaczenie, np. na jakim ogniu przyrządzić jajka (by dostać +3 do statsa, a nie +1). 

 

Tutaj dopiero po skończeniu gry będę wiedział, jak mocne jest ciśnienie i jak duże są konsekwencje kalendarza tak naprawdę.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Boomcio napisał(a):

Nawet bym to poogrywał, ale ta presja czasu w grach mnie zabija.

I cały fun z gierkowania patrząc na jakiś tajmer.

Nie no w tych grach presja czasu mimo, że występuje nie zabija gry - zakładając, że komuś nie zależy na 100% od razu.

 

Pamiętam taką grę FFXIII-3 lighting's returns tam to było dopiero przejebane z zegarem. Do tego stopnia, że porzuciłem na amen. O ile pamiętam tam nawet jak stałeś i nic nie robiłeś zegar leciał. A tu możesz sobie planować co chcesz zrobić, dodatkowo jest ikona, że dane wydarzenie zabierze czas.

Edytowane przez michu86-
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...