Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy to lepiej, czy gorzej, w sumie. Często są takie dni, że po prostu się nazywa nowy dzień i praktycznie nic nie robimy, nic się nie zmieniło, ot można klepnąć te same schematy i nabić małe statsy. A zarazem w ciągu "jednego dnia" zaleca się robić całe ogromne dungeony na wiele godzin. Z reguły trudno mówić o takich emocjach, które opisują twórcy w wywiadach. Na tym etapie luzowania i zmieniania tego schematu, trochę nie wiem, po co on jest. Do opowieści o tym, że chodzisz do szkoły, pasował zazwyczaj jakoś bardziej. Tutaj bardziej jest bo ma być. 

 

W ogóle to kurde nawet każdy dzień zaczyna się "afternoon", jakby nikt im nie powiedział, że w tej części serii bohater nie chodzi do szkoły i w sumie mógłby coś robi przez cały dzień lol.

 

 

Tłumaczenie wydaje mi się podejrzanie pod wieloma względami. Językowo często cienkie, jak to w Personie jedna postać np. jest postacią mówiącą 'TIS i niespecjalnie to rozbudowali, po prostu ma kilka słów których cał czas używa, raczej niż żeby ktoś przemyślał cały język, jaki by faktycznie miała. Ma głównie 'TIS i kilka innych. ALE że nie znam japońskiego, to nie wiem, jak to wypada na tle japońskiego, w sumie ciekawe, czy jest lepiej czy gorzej w oryginale.

Na pewno ton głosu brytyjskiego dubbingu często wydaje się niezbyt pasować do wyrazu twarzy jaki widzimy w okienku dialogowym, a kto naoglądał się japońszczyzny, widząc te miny pewnie od razu słyszy, jak w anime się mówi mając daną minę, bo są bardzo ewokatywne w tym względzie...

Odnośnik do komentarza

no niestety, na poczatku tak to pewnie wyglada, lecisz tak dlugo jak sie da, ale czasem warto wrocic i zaatakowac nastepnego dnia wypoczety. z czasem pewnie itemow i sposobow na odnowienie MP bedzie wiecej.

 

w personie 5 gra Ci pomagala na poczatku bo z tego pierwszego dungeona to oni wchodzili i wychodzili ze 3 razy chyba.

Odnośnik do komentarza

Ja pierdole proszę państwa jaka ta gra jest dobra :banderas: 
Ostatnio tak wspaniale bawiłem się w jRPGu jak grałem w Dragon Questa XI, no wszystko mi się tutaj podoba, a zwłaszcza poziom trudności na hardzie. Cały czas pełne skupienie bo jeden zły ruch, czy to w walce, czy przed walką, i gryzę piach. Szlifowanie optymalnej taktyki na niektórych bossów mając ograniczone zasoby (bo przecież nie będę marnował dnia na uzupełnienie zapasów) to taki miód na moje gejmerskie serce, że o jenysiu. Chociaż po 25h robi się już trochę łatwiej, ale mam nadzieje, że będą jeszcze spiki poziomu trudności.

Format persony z kalendarzem jest zrobiony zajebiście, wyciągnęli z niego wszystko co najlepsze (organizacja czasu, która tutaj nie jest szczególnie napięta i nadaje przygodzie większej immersji i wagi wszystkiemu co robimy), a wywalili wszystko co najgorsze (szybkość rozwoju social linków zależna od wybieranych dialogów bądź person, które aktualnie mamy w rosterze) i elegancko wmontowali to motyw podróży. Do tego ogólne ograniczyli możliwości marnowania czasu i w zasadzie niezależnie co zrobimy, to zawsze będzie to znaczący krok naprzód ze statsami/questami. Nie wiem co tam planują w Personie 6, ale może być ciężko wrócic po METABOŻE.

No i PAN INFORMANT. W końcu można się przygotować na dungeon i bossa bez metody prób i błędów, dziękuję panie Atlus za to rozwiązanie.

Na chwile obecną jest C U D E Ń K O/10

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, michu86- napisał(a):

MP wyssane a ja chcę przejść cały dungeon w 1 dzień, żeby nie tracić czasu. No i jest ciężko. Ale zobaczyłem, że mag ma zwrot MP za jakieś tam akcje: ambushe czy crity. Więc wybrałem maga i ten zwrot to jest 1 MP na walkę... Albo coś źle robię :pika: 

Grając w demko ostro farmiłem MP magiem, żeby dojść jak najdalej. Jako, że dostaje się 1 MP za każdego zabitego stwora to najlepiej klepać niskopoziomowe mobki - jeszcze lepiej jeżeli w pobliżu jest wyjście to można zaraz wrócić i przeciwnicy są zrespawnowani i można dalej regenerować magię :spicy: fakt faktem, że trochę to trwa, ale przynajmniej w wersji demonstracyjnej to był najlepszy sposób, żeby zabrnąć jak najdalej w dungeonie bez konieczności marnowania dnia na wypoczynek. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Josh napisał(a):

Grając w demko ostro farmiłem MP magiem, żeby dojść jak najdalej. Jako, że dostaje się 1 MP za każdego zabitego stwora to najlepiej klepać niskopoziomowe mobki - jeszcze lepiej jeżeli w pobliżu jest wyjście to można zaraz wrócić i przeciwnicy są zrespawnowani i można dalej regenerować magię :spicy: fakt faktem, że trochę to trwa, ale przynajmniej w wersji demonstracyjnej to był najlepszy sposób, żeby zabrnąć jak najdalej w dungeonie bez konieczności marnowania dnia na wypoczynek. 

No właśnie taki miałem pomysł xd. Ale trochę bieda, w tej grze mamy zostać prezydentem, wielkim herosem, który jednoczy podzielone społeczeństwo, nie zakładałem, że początki będą spędzone w kanałach klepiąc szczury i ząbki za 1MP xD

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, Ölschmitz said:

no niestety, na poczatku tak to pewnie wyglada, lecisz tak dlugo jak sie da, ale czasem warto wrocic i zaatakowac nastepnego dnia wypoczety. z czasem pewnie itemow i sposobow na odnowienie MP bedzie wiecej.

 

w personie 5 gra Ci pomagala na poczatku bo z tego pierwszego dungeona to oni wchodzili i wychodzili ze 3 razy chyba.

 

Zakladasz Mage na Protagonista i odnawiasz MP One Shootujac Trash xD Czy wy ludzie czytacie co wasze Pasywne Skille w ogole robia? W kazdym dungeonie mozesz siedziec do Usranej smierci a ze za kazdy 1000 Expa dostajesz item ktory daje 1000 Expa Archeotypowi to nic nie tracisz lol 

 

 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, wet_willy napisał(a):

 

Zakladasz Mage na Protagonista i odnawiasz MP One Shootujac Trash xD Czy wy ludzie czytacie co wasze Pasywne Skille w ogole robia? W kazdym dungeonie mozesz siedziec do Usranej smierci a ze za kazdy 1000 Expa dostajesz item ktory daje 1000 Expa Archeotypowi to nic nie tracisz lol 

 

 

Ta ostatnia mechanika to najlepsze co można było wymyśleć z tymi archetypami <3. Boostuje się je jak pokemony :D.

Odnośnik do komentarza
34 minutes ago, wet_willy said:

 

Zakladasz Mage na Protagonista i odnawiasz MP One Shootujac Trash xD Czy wy ludzie czytacie co wasze Pasywne Skille w ogole robia? W kazdym dungeonie mozesz siedziec do Usranej smierci a ze za kazdy 1000 Expa dostajesz item ktory daje 1000 Expa Archeotypowi to nic nie tracisz lol 

 

 

no spoko, wiem, ze tak to dziala. jak w south parku, mozesz tez siedziec w 1 dungeonie 100h i wymaksowac bohaterow, probowales tego?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Ölschmitz napisał(a):

no spoko, wiem, ze tak to dziala. jak w south parku, mozesz tez siedziec w 1 dungeonie 100h i wymaksowac bohaterow, probowales tego?

Abstrahując od poczucia utraty czasu, w tej grze tego nie ma, nie ma social linków, co boostuja się tylko co kilka dni, nie ma też tak małej ilości dni na zwiększanie relacji i opcjonalne rzeczy. Pacing jest znacznie lepszy i nie musicie naprawdę siedzieć w dungeonie i zabijać zęby czy inne psy, żeby odnawiać sobie manę na magu.

Dali tą mechanikę, więc każdy gra jak chce.

 

Tylko po chuj to sobie robić xD. 

 

Są itemy odnawiające manę, naszyjniki, inne skille, skille na HP. Nie trzeba w ogóle grindować. 

 

edit: Ale merchanta levelujcie :). Skille na złoto są OP :)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...