Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno dużo szybciej się rozwija, niż w poprzednich częściach. Przez większość gry, jesteśmy wręcz zalewani opcjami, tylko trzeba wybierać które klasy levelować, bo ich liczba szybko przekracza możliwości nawet tego by choć jedna postać miała każdy skill

 

W jednym momencie gry (może 1/3?), jeśli rozwijamy dostępne social linki, mamy możliwość walki z bossem 30 leveli powyżej nas. Rozwalenie tej walki to rzadka okazja, by posiedzieć naprawdę nad tym systemem (zwłaszcza, że ten moment działa tak, że w razie śmierci... po prostu nas cofa - Boże, Atlus czyli DA SIĘ jak chcecie - nie muszę, jeśli chcę coś zmienić w setupie walki która idzie ciężko, wyłączać gry, włączać ponownie, oglądać wszystkich loadingów, wracać sprzed save'a do pokoju, do akademii, zmienić skilla, z powrotem, loading przy każdym przejściu pokoju, oglądać jeszcze raz wszystkie scenki przed bossem, przyspieszone tylko w dialogach ale nie w ruchach kamery... da się po prostu mnie cofnąć do walki i mieć krótką scenkę tuż przed trudnym bossem!) i jest to topowy moment gry.

 

Co to nie wchodziło w grę, żebym ja miał szanse z tym bossem na 60 levelu, ulala. Wszelkie pasywne umiejętości, zebrane buffy... kluczowe dla mnie okazało się to, że jeden social link nam daje, że jak wszyscy są w tylnym rzędzie to dodatkowo podbija obronę (tutaj akurat różnica jest spora), to że jedna klasa ma odnawianie MP w każdej turze jeśli ma buff ataku/obrony, kluczowe było też to że gdy robimy guard to przeciwnik nie dostaje bonusu za uderzenie słabości (dało by się obejść dając im inne klasy bez tych słabości i tylko inherit tych potrzebnych, ale zebranie tyle MAG wymagało by długiego grindu na tym etapie...).

 

Walka była jak powolne przeciąganie liny - stopniowo buff po buffie (i debuffie bossa), reagując na doraźne potrzeby, doszedłem do sytuacji, gdy kontrolowałem starcie, mogłem poświęcać czasem tury na guard czy użycie przedmiotów regenerujących MP; gdy udało się osiągnąć etap maksymalnego buffa na hit rate i takiegoż debuffa na bossa, to on zaczął pudłować ataki, co z kolei zabierało jeszcze dodatkowo mu tury i potoczyło kulę śnieżną ku jego upadkowi. Super sprawa, system raz wykorzystany w pełni. Chciałoby się więcej takich walk - wymagających, i dostępnych tak o, bez oglądania pół godziny przejść by zmienić jednego inherita i podejść ponownie.

Odnośnik do komentarza

Dopiero dzisiaj siadłem do gierki na poważnie: nekromanta pokonany i właśnie zlałem minotaura. To jest po prostu niesamowite, że nawet przy niskim levelu postaci i żałosnym HP (każda postać dosłownie na dwa hity od minotaura) można tu pokonać trudnych przeciwników jeżeli tylko dobierze się właściwe archetypy i skille do nich. Dokładnie tak powinien wyglądać sytem walki w dobrym erpegu: premiowanie kreatywności, kombinatorstwa i testowania różnych możliwości zamiast naciskać na żmudny grind

 

spacer.png

 

Cholernie OP jest to, że da się jednego archetypa nauczyć dowolonego skilla z innej klasy, całkowicie potrafi to wyeliminować weaknessy i zagwarantować nawet 2x więcej kolejek podczas tury gracza (a to się bardzo przydaje na hardzie gdzie przeciwnicy też mają 2 razy więcej ruchów). Jeszcze bardziej OP jest fakt, że wyposażając kilka postaci w ten sam archetyp odblokowuje się dostęp do wysokopoziomowych skillów, które normalnie są niedostępne :obama:

 

Nie powiem, Atlus mi ładnie zaimponował tą grą. Dungeony, które kładą na łopaty te z Person, ciekawsze story z większą stawką niż zazwyczaj, obłędny design, no i sama walka i rozwój postaci. Wow.

 

Edytowane przez Josh
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Już dawno nie grałem w p5 ale wydaje mi się że każdy jeden był większy od tego z metaphora ale tutaj też są spoczko. W p5 niektóre miały dziwny pacing z tymi zagadkami i lvl designem, tutaj robi się je o wiele szybciej. Na + że można je w większości machnąć w jeden dzień a nie jak ta ekipa parobasów wychodziła po 10 razy bo coś tam

Odnośnik do komentarza

Podobno w tej grze najlepiej iść 

Spoiler

właśnie w siłę, bo skaluje się z najpotężniejszymi ofensywnymi skillami w grze - Almighty. Do tego ma bypass na wszelkie fizyczne obrony i wysoki % crit, który można jeszcze wzmocnić odpowiednimi archetypami w drużynie.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...