Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i skończony metaphorek boży. Super gerka, jutro jeszcze sprawdzę sobie inne zakończenia jeśli da się je tak zrobić jak myślę i czekam na wersję royal w trybie kołderka edition.

Na dniach pewnie napiszę coś więcej ale ogólnie gierka nie zawiodła, polecam dla zagrajmerów 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jeszcze mnóstwo grańska. Btw nie powtarzajcie mojego błedu i na finał bądźcie uzbrojeni po zęby w jedzonko odnawiające mp albo odpowiednie archetypy xD

Opublikowano

Fajna gierka, zmutowany srol w drugim pałacu właśnie padł. Na szczęście nie jest to aż tak masochistyczny poziom jak SMTV, gdzie na pierwszym bossie siedziałem 3 godziny, ale i tak lekko nie jest. Postacie są świetne, dobrze pograć w japońskiego erpega, w którym nie gra się tylko nastolatkami, a ci bohaterzy, którzy nimi są zachowują się bardziej jak dorośli. Lubię wszystkich, a to się rzadko zdarza w tych chińsko-czeczeńskich produkcjach. 

Opublikowano

Ja się najbardziej męczyłem z tym ptakiem opcjonalnym z wieży po 4rtym dungeonie, ale hint trzeba patrzeć na pogodę i przede wszystkim ją zmieniać, jak tylko pojawi się taka opcja i mamy potrzebne przedmioty, bez półtury za weaknessa jest wpierdol zawsze. 

Opublikowano

Złą pogodę idzie docenić jak się chce przypakować. Co prawda skalowanie jest mocne, ale jeśli ktoś chce używać większej liczby klas, inheritować więcej skillów, to myślę, że na bank podczas gry zacznie mu brakować SPORO magu. A pod koniec mamy sporo postaci w ekipie i sporo klas i te najmocniejsze żrą sporo magu, tak jak i wiele fajnych skillsów.

 

Zła pogoda - idziesz na przeciwników na twoim levelu albo nieco wyżej, można kroić sporo magi. Na słabszych się nie da praktycznie, prawie nic nie dają.

Opublikowano

Ogólnie "nikt nie pisze bo wszyscy grają" to jednak prawda, strasznie wciągająca jest ta gra, pojebana sprawa. W sensie serio bardzo mało jem w ostatnich dniach, bo zamiast usiąść i zjeść to od momentu przyjścia z pracy gram aż padnę jak jakaś ameba, śpię też dużo mniej. Nawet pewien grind jest bardzo wciągający, chcę najebać te klasy a możliwości w walce jest dość sporo.

  • Plusik 1
Opublikowano
3 godziny temu, Patapon napisał(a):

Pamiętajcie by po przejściu Metaforka zabrać się za Niera jak pan Yoko Taro przykazał, a najlepiej kupić drugą kopię.

 

https://x.com/aitaikimochi/status/1848686594422935609 

Niech za trójkę się lepiej w końcu zabierze, bo to wciskanie go nawet dla beki już dawno przestało być śmieszne:sadkek:

Opublikowano (edytowane)

Po skończeniu dungeonu jest opcja żeby wracać do miasta albo zostać "w trasie". Co daje to, że zostanę w trasie a nie wrócę bezpośrednio do miasta? (Nie chodzi tu o zostanie w dungeonie i dalszej eksploracji terenu po pokonaniu bossa).

 

Do tego smoka z samego początku da się wrócić jakoś? Ktoś próbował na niego od razu na pełnej wjechać? Mi zabrakło jaj.

 

Spoiler

Ktoś zabił to duże dziecko w 2 głównym dungeonie wcześniej niż na końcu? Można było z nim walczyć jak nas szukał w ciemnościach. Czy wtedy jak się go pokona to scena z jego "matką" się zmienia? I ten gruby kapitan z początku nie zostaje zjedzony wraz z tym żołnierzem z rogami?

 

Edytowane przez michu86-
Opublikowano
5 minut temu, michu86- napisał(a):

Po skończeniu dungeonu jest opcja żeby wracać do miasta albo zostać "w trasie". Co daje to, że zostanę w trasie a nie wrócę bezpośrednio do miasta? (Nie chodzi tu o zostanie w dungeonie i dalszej eksploracji terenu po pokonaniu bossa).

Pewnie to, że możesz sobie pobiegać po stateczku, skorzystać z kuchni, zasadzić nasionka i porobić inne gówna, które oferuje ta miejscówka. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Atlus naprawdę wyciągnął wnioski po narzekaniu na pacing ostatnich 3 dużych Person, ale złośliwi powiedzą, że okroili social linki i dungeony pod wersję ReRoyal i dlatego jest tylko 8 i wpadają co "spotkanie", a dungeonów też mniej niż w P5 :):). Ale ja tutaj widzę nacisk na inną rzecz, na mocne, prowadzone bardzo narracyjnie story i podróż, to wyszło po prostu zajebiscie. 

 

Finalny 

Spoiler

Miesiąc

Fabuła strasznie wkręca i właściwie wszystko w tej grze jest takie kochane, Atlus to mistrzowie w swoim fachu, chapeau bas :). 

 

W moim osobistym rocznym rankingu na razie wspólnie z Rebirth top 1/2, niech konkluzja story zadecyduje. 

Godzinę temu, michu86- napisał(a):

Po skończeniu dungeonu jest opcja żeby wracać do miasta albo zostać "w trasie". Co daje to, że zostanę w trasie a nie wrócę bezpośrednio do miasta? (Nie chodzi tu o zostanie w dungeonie i dalszej eksploracji terenu po pokonaniu bossa).

 

Do tego smoka z samego początku da się wrócić jakoś? Ktoś próbował na niego od razu na pełnej wjechać? Mi zabrakło jaj.

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Ktoś zabił to duże dziecko w 2 głównym dungeonie wcześniej niż na końcu? Można było z nim walczyć jak nas szukał w ciemnościach. Czy wtedy jak się go pokona to scena z jego "matką" się zmienia? I ten gruby kapitan z początku nie zostaje zjedzony wraz z tym żołnierzem z rogami?

 

Chyba się nie da? W każdym razie szkoda, że go nie ubiłeś, bo daje broń, która była dlugo użyteczna po puryfikacji, a sam smok wcale nie był trudny:).

  • Plusik 2
Opublikowano
59 minut temu, michu86- napisał(a):

Po skończeniu dungeonu jest opcja żeby wracać do miasta albo zostać "w trasie". Co daje to, że zostanę w trasie a nie wrócę bezpośrednio do miasta? (Nie chodzi tu o zostanie w dungeonie i dalszej eksploracji terenu po pokonaniu bossa).

 

Do tego smoka z samego początku da się wrócić jakoś? Ktoś próbował na niego od razu na pełnej wjechać? Mi zabrakło jaj.

 

To ci daje, że tam jesteś, a nie w mieście. Masz mapę... Jak masz drogę na linii A-B-C, to jak zostaniesz w B, to następnego dnia możesz dotrzeć do C. Jeśli zaś wrócisz do A, to by znaleźć się w C, musisz znowu spędzić dzień na dojściu do B, a potem drugi dzień do C. Tych podróży nie ma aż tak wiele w grze (pojawiają się potem nowe punkty, ale po pierwszym wejściu do danego miasta, już bardzo okazjonalnie), ale choćby dla leveli czy wcześniejszych konfidantów czy innych atrakcji, warto nie marnować dni. 

 

 

Smok daje niezłą nagrodę jak na ten moment, ale nie wiem, ile z niej pożytku na dłuższą metę. Ot ekwipunek, lekko lepszy. Jak dla mnie symboliczna nagroda. 

Co do drugiego pytania, to w ogóle chyba nie ma specjalnej nagrody lol, możesz się pomęczyć za każdym razem, ale chyba nic z tego nie ma, poza nie taką wielką garstką expa za długą walkę. Nie mam wrażenia, żeby cokolwiek się zmieniało.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Trzecie miasto, robię wszystkie questy, trochę sobie farmię (hajsu mam 200+k, MAG 30 tys), ogarniam wszystkie social linki. Grafika jest obrzydliwa, jak pokazali tę śliczną animację po dobiciu do portu to się nagrzałem na tę miejscówkę, a później przejście do właściwej gry i: :dynia: :frog:  :sapek: No, ale to akurat idzie przeżyć, Atlus przez te wszystkie lata przyzwyczaił do pewnej budżetowości swoich produkcji. Story wciąga, postacie są świetne, jedynie przy wyborze dialogów klikam co popadnie, bo już mnie zmęczyło wciskanie mi kitu. To co najbardziej kocham w tej grze, to fakt że deweloper po razy tysięczny nie każde łapać stworków, wystawiać ich do walki i fuzjować tylko gramy normalnym setem postaci ze swoimi skillami. To jest niesamowite ile tu jest klas, że każdego bohatera możemy rozwinąć w dowolnym kierunku, a jak się znudzi albo dobijemy do max lv to dwoma kliknięciami robimy z niego coś zupełnie innego. Taka swoboda w japońskich erpegach to rzadkość. Zadania poboczne też są fajne, opcjonalne dungeony zachęcają do zwiedzania, statek jako mobilna baza wypada więcej niż spoko. Jak na ten moment gra bije dla mnie na głowę Persony, które po tylu latach zaczęły już zjadać własny ogon, takiej świeżości i takiej skali wydarzeń mi brakowało.  

Opublikowano

Kurde wiedziałem że Heismay w japońskiej wersji brzmi znajomo a to przecież Adachi z yakuzy 7 :rayos: ale i tak w jap dublażu najlepszą robote robi Louie i głos Dio z jojo anime jako narrator :banderas: angielska wersja pewnie też jest spoczko jak to u atlusa, ale po tym już nie ma powrotu

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Atlus naprawdę wyciągnął wnioski po narzekaniu na pacing ostatnich 3 dużych Person, ale złośliwi powiedzą, że okroili social linki i dungeony pod wersję ReRoyal i dlatego jest tylko 8 i wpadają co "spotkanie", a dungeonów też mniej niż w P5 :):). Ale ja tutaj widzę nacisk na inną rzecz, na mocne, prowadzone bardzo narracyjnie story i podróż, to wyszło po prostu zajebiscie. 

 

Finalny 

  Pokaż ukrytą zawartość

Miesiąc

Fabuła strasznie wkręca i właściwie wszystko w tej grze jest takie kochane, Atlus to mistrzowie w swoim fachu, chapeau bas :). 

 

W moim osobistym rocznym rankingu na razie wspólnie z Rebirth top 1/2, niech konkluzja story zadecyduje. 

Chyba się nie da? W każdym razie szkoda, że go nie ubiłeś, bo daje broń, która była dlugo użyteczna po puryfikacji, a sam smok wcale nie był trudny:).

Kurde serio?

Myślałem, że to na 100% jest taka akcja, że się do niego później wraca i jest z nim jakiś quest związany. :[

Bo taaaaaki wielki był a ja miałem 2 skille na krzyż. Eh.

Edytowane przez michu86-
Opublikowano (edytowane)

Angielska wersja jest elegancka dopóki postacie nie zaczynają emocjonalnie krzyczeć, wtedy robi się trochę cringowo u niektórych.

W ogóle strasznie mi doskwiera, że środkowe etapy social linków nie mają dublażu. Zamieniam się w typowego ameryczkarza, któremu nie chce się czytać napisów :sapek:

Edytowane przez Dahaka
Opublikowano
4 minuty temu, Dahaka napisał(a):

Angielska wersja jest elegancka dopóki postacie nie zaczynają emocjonalnie krzyczeć, wtedy robi się trochę cringowo u niektórych.

W ogóle strasznie mi doskwiera, że środkowe etapy social linków nie mają dublażu. Zamieniam się w typowego ameryczkarza, któremu nie chce się czytać napisów :sapek:

Fajnie, bo łatwiej je 

Spoiler

przewijać xD

ale tak na serio, to szkoda, jak było w P5 i Royal? Chyba to samo, qrde już nie pamiętam, stary jestem, ale przycięli na socialach trochę w środku. Tylko 1 i 8 są z pełnym dublażem. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...