Skocz do zawartości

Metaphor: ReFantazio


tlas

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiadomo, do SMTV totalnie nie ma co tego porównywać, ta gierka nawet na normalu potrafiła dać w kość, a hard to był prawdziwy koszmar (węża na pustyni tłukłem pół dnia). Widać wyraźnie, że z Metaphorem Atlus próbował ucelować w nieco szerszą grupę odbiorców i to serio czuć po poziomie trudności. Anyway, tak jak piszecie: poziom wyzwania można w każdej chwili zmieniać, więc nie robi większej różnicy na czym się zacznie. Ja bym mimo wszystko wybrał hard i przetestował się w ten sposób przez pierwsze dwie godziny gry - jeżeli prolog okaże się zbyt wymagający, to wtedy cyk zmiana na normal i na luzaku do napisów końcowych. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Grałem na normal i w sumie poza paroma walkami gdzie faktycznie trzeba było mieć odpowiednie itemy to łatwe. Jak kiedyś nie będę miał w co grać to sobie przejdę na hard z tym true bossem. 

 

Zresztą to zależy czy się czyta co robią skille i jakie słabości są u mobków jak się gra na pałę to pewnie może być trudniej. No i czy się zmienia klasy na takie pasujące pod dane walki. 

Opublikowano

Tylko w tych grach atlusowych to paradoksalnie początki są najtrudniejsze. Mamy mało skilli/person/możliwości. A im dalej w las tym lepiej bo wszystko się rozszerza. Mimo, że przeciwnicy też rosną w siłę to przeważnie po lekkim rozwoju nasze postaci są już mocno do przodu względem różnicy, która jest najbardziej odczuwalna na niekorzyść dla gracza na samym starcie. Pierwszy zamek przykładowo nie mamy za bardzo możliwości odnawiania SP, stąd robi się go trudniej na kilka razy. Wszystkie inne za 1 podejściem można machnąć.

Opublikowano
6 godzin temu, KrYcHu_89 napisał(a):

No może bez przesady, ale na pewno jest łatwiej niż w SMT V, przede wszystkim nawet jak walka trudna, to łatwo zrobić retry na bossie i próbować kolejny raz. 

 

Retry bardzo mało daje w tej grze, bo 99% różnicy to przygotowanie ekipy.

 

Jak już zaczniesz walkę, to ci daje ten retry - że jakieś losowe ataki mogą wejść albo nie wejść. Ale na szczęście w tej części trwa trend, żeby jednak losowe elementy traciły na znaczeniu, które niegdyś miały tak ogromne w Megatenach. To ogólnie dobrze, że teraz faktycznie ma znaczenie zrobienie ekipy, natomiast wszystkie żale typu "fak, nie mam tego!", "fak, ta postać jest w tej walce bezużyteczna!" są już nie do zmiany inaczej niż władowując save'a ponownie.

 

Ten przycisk brzmiał świetnie w zapowiedziach, ale bez opcji zmiany czegokolwiek, sczerze na pewno bardziej bym wolał mieć przycisk "umrzyj natychmiast", niż retry. Może za kolejne 10 lat dogonią masę jRPG-ów która to od dawna ma. Za 30 może będzie jak w The World Ends with You. Ale kierunek dobry, z każdą częścią coś tam dodają.

 

 

Trudno mówić o "trudności" gry w której jeden będzie szedł do przodu byle przejść grę, drugi robił wszystkie questy, wgłębiał się w możliwości, pićkał ekipę. Nie widzę nigdy w tym specjalnego sensu. To że gra ma nieobowiązkowe obszary, które warto ale nie trzeba zwiedzać, imo nie czyni "trudniejszej gry", chociaż dla kogoś może. Bardziej od tego zależy "trudność", niż od czegokolwiek innego. Ale nie przejmowałbym się tym specjalnie, bo można sobie zmienić w trakcie. Jedyna rada to zacząć na jakim się chce i zobaczyć.

Początek trudny, ale też doradziłbym nowemu graczowi, by ten jeden pierwszy większy dungeon zrobił na kilka dni, bo czasu w tej grze zostaje na wszystko. ALBO skorzystał z tricku, jaki opisywałem ja i wiele innych osób, na regenerację MP w trakcie, który jest dość nudny, ale działa. I tutaj znów, trudno doradzić z góry każdemu - jeden lubi pakować i walczyć, inny nie, a to podstawowa różnica.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...