Skocz do zawartości

Star Ocean: The Second Story R


XM.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Divine Force ma swój temat, nawet trochę postów, tylko nie w dziale RPG oczywiście, bo to jest randomowe na forumie hehe.

 

Ale ta gra powinna być najlepszym co ma do zaoferowania Star Ocean. Zresztą większość osób uważa, że nawet dziś dwójka jest najlepszym co ma seria, mimo że to gra sprzed bodaj 25 lat.

Opublikowano

Na switchu znowu dupa i loadingi po parę sekund. No kurwa - s2 już nawet nie na wczoraj tylko tak ze dwa lata spóźniony...

Opublikowano

Obejrzałem recenzję i trochę gameplayu - kupię i to właśnie na switcha. Do ogrania pod kołderką.

Trochę się na początku bałem po divine force... ale przecież to ponad 20 lat różnicy - zupełnie inne bajki, a widać, że się przyłożyli do tego.

Opublikowano

7h za mną, zacząłem drugi kontynent więc już jestem dalej niż kiedyś na PSX (nigdy nie skończyłem). Bawię się świetnie choć dalej chaos w walkach i albo kończę je w mig albo obrywam i nie ogarniam.

 

Technicznie i muzycznie bardzo fajnie ale po ograniu dłużej to jednak zdecydowanie poziom niżej niż octopath2

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.11.2023 o 10:49, Daffy napisał:

7h za mną, zacząłem drugi kontynent więc już jestem dalej niż kiedyś na PSX (nigdy nie skończyłem). Bawię się świetnie choć dalej chaos w walkach i albo kończę je w mig albo obrywam i nie ogarniam.

 

Technicznie i muzycznie bardzo fajnie ale po ograniu dłużej to jednak zdecydowanie poziom niżej niż octopath2

Nie pomogłeś, miałem właśnie kupować i instalować, ale wszedłem na forumek po opinie xD. 

 

Dobra kupione, Octo 2 poczeka ( była droższa :D). 

 

Update:

Odpaliłem, żeby tylko zobaczyć to na Decku (nie grałem w demo, ani oryginał) - wygląda wręcz rewelacyjnie na tym sprzęcie. Prezentacja podeszła mi bardzo. Będzie grane :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
1 godzinę temu, Daffy napisał:

pobrane - 2023-11-05T175658.731.jpeg

pobrane - 2023-11-05T175646.199.jpeg

pobrane - 2023-11-05T175632.950.jpeg

pobrane - 2023-11-05T175620.304.jpeg

pobrane - 2023-11-05T175608.139.jpeg

Jak fabuła w tej gierce?

Kurwa, chciałbym mocno fabularne rpg które mnie zmiecie jak xc2... Niby ten chained dobry, ale zamówiłem pudełko już pół roku temu i ciągle i ciągle odkładają premierę i tak czekam kurde na niszczatora fabularnego.

Opublikowano

Po 8h ciężko powiedzieć jak się rozwinie główny wątek, może wypowie się ktoś kto ograł to kiedyś do końca na PSX lub PSP.

 

Triangle strategy grales? Mnie w ostatnich latach to rozłożyło na łopatki fabułą (a wybory moralne jakie mocne, gra o tron prawdziwa), chained fajny fabularnie, warto czekać na to pudło.

Opublikowano

Niby ładne, a jednak nie mogę pozbyć się wrażenia, że wymieszali tu trzy odmienne style graficzne.

 

Otoczenie 3D jest bardzo szczegółowe, wręcz można powiedzieć "realistyczne".

 

Postacie to wystylizowane "piksele na pół ekranu" w stylu super deformed.

 

Natomiast portrety postaci podczas dialogów to typowa kreska anime, ale już w normalnym stylu. Już nawet pominę fakt, że nijak przypominają one sprite postaci. Nawet kolory nie są konsekwentne.

 

obraz.thumb.png.4c64e7226a9a33e9219c15b291a7ac0c.png

 

Nie żeby jakiś deal-breaker i pewnie mało kto będzie zwracać na to uwagę podczas gry, ale jednak trochę się to gryzie moim zdaniem. Mimo wszystko preferowałem bardziej ujednolicony styl pikselowy z poprzednich gier/remasterów Square.

 

Wersję PSP ograłem kilkanaście lat temu i nie pamiętam z gry właściwie nic. Tj. pamiętam, że mi się jak najbardziej podobało, ale dupy nie urwało do takiego stopnia, żebym się zachwycał długo po przejściu. Bohaterowie byli fajni i ogólnie gra na pewno była o niebo lepsza od jedynki. Taki miks Fantasy i Sci-Fi, sympatyczny, ale to mimo wszystko chińska bajka.

Opublikowano

Mi też o wiele bardziej pasuje spójność oprawy z octo1,2 czy też live a live, szczególnie dwójka octo to kosmos z oświetleniem i efektami ale z drugiej strony ewentualny remake xenogears...no tylko i wyłącznie w stylu tego z star ocean2

Opublikowano

Ciekawe właśnie ile jeszcze gier muszą zremasterowana zanim dostaniemy xenogears...

 

A TS grałem tylko demo, tam chyba w ogóle dużo jest czytania, mniej grania?

Opublikowano
17 minut temu, XM. napisał:

Ciekawe właśnie ile jeszcze gier muszą zremasterowana zanim dostaniemy xenogears...

 

A TS grałem tylko demo, tam chyba w ogóle dużo jest czytania, mniej grania?

Tak bardzo dużo, z polowe czasu gry spędzasz na czytaniu dialogów 

Opublikowano

Jak ktoś pisze "mocno fabularne RPG które zmiecie" i pierwszym przykładem jest Xenoblade 2, to w sumie trudno jakoś odpowiedzieć. Kurde nie mam pojęcia. Star Ocean 2 na pewno nie jest grą tego typu. Niektórzy uwielbiają te postaci i "FABUŁĘ", gra ma trochę fanów. Ale myślę, że dla większości, największą zaletą SO2 jest sama konstrukcja gry, wolność i wpływ na historię, rozgrywka itd. bardziej niż "FABUŁA". Poboczne rzeczy i postaci są bardziej lubiane, niż sama jakaś treść głównego wątku. Tyle że to samo można powiedzieć o Xenoblade, więc kto wie... Myślę że większość osób uważa, że SO2 się rozkręca, z ww. powodów, pierwsza połowa jest bardziej standardowa. 

 

 

Octopatha 2 zamówiłem, zawsze się łapię na te zapewnienia typu "ale nie, ten jest dobry, naprawdę, dużo lepszy niż jedynka, ten to tak serio!". Jednak z tej dwójki bardziej się jaram remake'iem Star Oceana. To powinna być świetna gra, choć każdy jRPG jest inny. 

 

Xenogears byłby strasznie trudny do zrobienia porządnie. To co by się chciało najbardziej poprawić w Xenogears to niestety nie jest jeden system ani pikselki. Trudno zrobić "dobry remake" niedorobionej gry, bo nie da się dla wszystkich grup naraz spełnić warunków żeby był dobry. Podbicie tylko pikselków niektórych ucieszy, ale też nieco by zmarnowało szanse na coś więcej i szczerze to jestem dość pewien, że obniżyłoby kult Xenogears (jak już niejedna reedycja klasyka zrobiła).

Opublikowano
59 minut temu, XM. napisał:

Jak fabuła w tej gierce?

Taka na 7+/10. Jest parę niespodziewanych twistów fabularnych, drużyna jest sympatyczna (i żeby wszystkich ogarnąć to trzeba przejść przynajmniej dwa razy), private action (rozdzielenie ekipy w mieście) też dużo daje bo można wpaść na dodatkowe scenki. O ile sam wątek i główni źli to nie jest topka to reszta nadrabia z nawiązką. Po prostu sympatyczna gra ale jakoś mocno nie wryje się w banię fabułą, bardziej gameplayem bo jest masa możliwości, craftingu, przedmiotów itd. + żeby zobaczyć wszystko to trzeba trochę pobuszować (nawet jeden z bossów miał ukrytą formę).

  • Lubię! 1
Opublikowano

Mi się mega podoba kombinowanie z tymi wszystkimi skillami poza walką bo kreatywność jest ogromna w tworzeniu itemow i levelowaniu wszelakim

 

Co do walk, to albo nie ogarniam albo ai ekipy jest słabe bo czasem nie leczą na czas albo atakują rzadko, predefiniowane zachowania nie robią jakiejś różnicy, a manualne przełączanie na pozostałych członków ekipy jakoś mi nie wchodzi w krew

Opublikowano

Dokładnie, to było wyjątkowo fajne że takie rzeczy można robić w grze konsolowej. Zawsze lubiłem gry, gdzie się RPG-izuje inne rzeczy poza zabieraniem HP wrogom, bo możliwości jest tak wiele. W Fajnalach nadal było tylko po jednym-dwóch średnio rozbudowanych systemach tego typu w całej grze. Teoretycznie w grach pecetowych to było nawet w czasach "jedynki", ale tam było tego nawalone tak dużo, że traciło znaczenie, plus efekty prawie nigdy nie miały nic wspólnego z niczym i nie miały specjalnie sensu. W Star Ocean jest znacznie mniej ilościowo, tak że wszystko ma jakieś znaczenie i jest ładnie i zgrabnie zrobione. 

 

Przykładowo, możemy naprawdę dobre rzeczy dostać przez kradzież (przynajmniej w oryginale). W jRPG-ach zawsze była kradzież, ale zazwyczaj nie ma sensu jej używać. Tutaj jest i jakaś nagroda, jak i kara (pogorszenie relacji), chociaż oba przejrzyste i niemęczące. Z paru powodów można to olać (tak samo jak można olać to że ta zdolność co dodaje SP, że zabiera kasę, bo kasę można odrobić i wszyscy się o tym pewnie kapną prędzej czy później), ale opcja jest prosta lecz zarazem dodaje interaktywności.

 

 

Walka wydaje się podobna do wielu ostatnich gier Square-Enix w ogólnym założeniu, choć wygląda bardzo inaczej graficznie. Ale zrobili z tego grę nieco zrozumiałą dla tych co grają we wszystkie ich jRPG-i. Najważniejsza jest po prostu kontrola nad walką i tym co się odnawia w jakim tempie. Oraz perfect dodge, też klasyka. I break, też. Być może można też grać agresywnie, jeszcze nie wiem.

 

AI zawsze ssie w Star Ocean, niestety. Może są jakieś tricki żeby z tym współgrać, ale na razie wygląda to cienko. Z postaciami typu "wal" jeszcze jakoś idzie chyba, ale z rzucaniem czarów i ich wyborem i zarządzaniem MP to wygląda jak jakaś padaka póki co.

Nadal mnie rozwala, że w ostatnich Talesach (wielce dobrze ocenionych) dosłownie połowa technik wymaga skakania, ale AI nigdy nie skacze mdr. Czasami grę trzeba zrozumieć jak np. FF7 Remake, ale czasami gry po prostu są bez sensu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...