Skocz do zawartości

Unicorn Overlord


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko chwilę grałem, serio te walki które są wręcz trzonem gry to tylko oglądanie animacji? Wiem że są gambity w menu itp ale odrzuca mnie strasznie że w samych potyczkach robimy nic 

Opublikowano
Teraz, Daffy napisał:

walki które są wręcz trzonem gry to tylko oglądanie animacji?

Brzmi jak każda gra f2p na telefon, tylko w pełnej cenie.

Opublikowano

Tutaj wszystko albo jest jak z komórek albo jak z PS2, takie życie.

 

 

Bo na PC i konsolach nie było masy cenionych gier strategicznych gdzie nie klikasz bezpośrednio jednostkom lol. Gra nadal w miarę godzin nabiera masy możliwości, więc głównie na tym się opiera ten trzon gry. Można długo myśleć nad samym ustawieniem, a dochodzi masa innych rzeczy. Z kolei brak kierowania jednostkami sprawia, że zarządzamy tym wszystkim w szybszym tempie, niż gdyby toczyć przyciskami jeszcze walki. 

Opublikowano

W sumie nie wiem jakie jest DNA Vanillaware, tutaj zapowiada się odwrotnie niż w 13 Sentinels czyli opowieść prosta i niepotrzebna, ale walka rozbudowana, oryginalna i angażująca jak nic. POTENCJALNIE. To frapujący fakt ludzkości, jak oni zrobili coś tak genialnego jak 13 Sentinels.

Opublikowano

Takie, że chce się grać niezależnie od prostoty gameplayu (bądź jego brak:rayos:). Fabularnie proste, ale w takich "taktykach" z wymyślonymi królestwami najczęściej nie mam ochoty śledzić wątku. Tutaj natomiast ciekawią mnie losy postaci (przykład ze złodziejem z jednego z sidequestów, gdzie mieliśmy wybór wypuścić go albo oddać milicji).

Opublikowano

Jak ktoś chce limitke to dorzucili na amazon. Niecałe 600zł wychodzi. Miałem nie zbierać już śmieci, ale gra karciana jednak mnie przekonała.

 

Opublikowano

- Unicorn Overlord - Review Roundup -

 

Push Square - 9/10

IGN - 9/10

PSX Brasil - 9/10

CGMagazine - 9/10

Gamereactor - 9/10

Nintendo Life - 9/10

ComicBook - 9/10

But Why Tho? -9/10

GamerBraves - 9/10

XboxEra - 9/10

One More Game - 9/10

Inverse - 9/10

Noisy Pixel - 8.5/10

Siliconera - 8/10

Paste Magazine - 8/10

TheGamer - 4.5/10

Screen Rant - 4.5/5

VG247 - 4/5

 

Famitsu - 9/9/9/9 [36/40]

 

Wygląda na to, że Vanillaware nie zawiodło.

Opublikowano

Ja już gram. Jest zajebiście. Może story to nie jest poziom Matsuno przynajmniej narazie, za to postacie których jest od chuja są napisane przyjemnie. Wyglądają też niczego sobie.

Duża dowolność dokąd udamy się najpierw i jakie rejony wyzwolimy. 

Gram na tactical i jest w sumie ok. Normal zbyt prosty.

Opublikowano

Dobry pomysł wydawać wielkiego jRPG-a akurat w tym momencie, na pewno zbierze tyle uwagi co w dowolnym innym terminie.

Opublikowano

Grę jednak na zapas kupiłem, bo widzę, że tak samo jak z 13 Sentinels, dostępność jest nie za wielka. Niewiele sklepów sprzedaje grę. Gdy mają, zaskakująco łatwo cyknąć 50 euro albo mniej, gdy cyfrowo gra kosztuje 60. 

 

13 Sentinels kupiłem dwa miesiące po premierze za 30 euro, i sprzedałem niedługo potem drożej, dostawy ich gierek do sklepów to jest zawsze jakaś dziwna sprawa. Mimo wszystko kupiłem, bo to może jeszcze być jakiś rarytas, zwłaszcza z racji na ww. genialne posunięcie co do daty premiery gry, akurat tak, żebym nawet ja w nią nie grał m d r.

Opublikowano (edytowane)

Jestem zakochany w tej grze. Już po pierwszej prezentacji na bodajże wrzesniowym directcie wiedziałem że to coś dla mnie. Potem trochę się obawiałem tego sterowania jednostkami w czasie rzeczywistym, wolę jednak czysto turowe strategie, ale demo rozwiało wyszystkie wątpliwości jakie mialem. Gra czerpie garściami z klasyków S/TRPG, walka jest trochę jak Battle Ogre, warstwa taktyczna to zapożyczenie gambitow z FFXII, mamy coś a'la supporty z Fire Emblem, a same potyczki przypominają mi jakąś wariacje tower defense. Piękna gra z masą contentu, myślę że spokojnie ze 100h w niej spędzę.

 

Bardzo lubię tutaj swobodne poruszanie się po mapie swiata, chciałbym zobaczyć Fire Emblem z takim open worldem i zarzadzaniem miastami zamiast te niepotrzebne huby z ostatnich 3 czesci (w Fates jeszcze było spoko bo sprawnie sie wszystko ogarnialo w zamku, ale fabularnie było to idiotycznie rozwiazane). Podoba mi sie też zarządzanie zasobami podczas walki, limit użycia 10 itemow na pojedynek jest bardzo spoko rozwiazaniem i wymaga jakiegoś planowania. 

 

Jedna rzecz o którą się przyczepię to rozwiazanie fabularne którego bardzo nie lubie, czyli wielki zły który namieszał magią w głowach generałów żeby służyli dla niego... Czemu calego swiata nie zaczaruje w takim razie? No nie siada mi to bardzo, zwłaszcza, że zazwyczaj mechanika jak to działa, jakie ma ograniczenia itp. nie jest nijak wyjasniona fabularnie, w UO moze jest, jeszcze nie wiem, ale nie sądzę. Wolalbym politykę i zdrady, wtedy UO byłoby juz idealne. 

 

Generalnie jestem zachwycony i czuje że nic tej gry dla mnie nie przebije w tym roku. 

Edytowane przez voi tekku
  • Plusik 4
Opublikowano

Mnie właśnie ta fabuła trochę ostudziła entuzjazm, tyle co poczytałem recenzji i opinii. Tj. główny powód, dla którego nie sięgam po grę na premierę, tylko później. Może bohaterowie i historie poboczne rekompensują główny wątek, ale na tę chwilę backlog bierze górę. Szczególnie, jeśli to tytuł na kilkadziesiąt godzin.

 

Chyba sobie pudełko odpuszczę i kupię cyfrę przy okazji promocji.

Opublikowano (edytowane)

 

For fucks sake, te lewicowe pokemony wszędzie wpychają swoją ideologię.

 

https://boundingintocomics.com/2024/03/09/final-fantasy-tactics-director-responds-to-western-localization-discourse-surrounding-unicorn-overlord-it-is-unacceptable-for-someone-to-alter-a-work-without-considering-the-original-author/

 

nitka ze zdjeciami:

 

 

jebane odpady, juz mi sie odechciało zakupu. Szczegolnie wkurwiajace jest to kwieciste, szekspirowskie słownictwo zamiast normalnych zdan.

Edytowane przez Beelzeboss
Opublikowano

Mam już 30h. Dialogi po angielsku są bardzo dobrze napisane i ogólnie writing mimo sztampowej fabuły to mocna strona gry.

W ogóle gra to dzieło sztuki. Jest dopracowana pod każdym względem. Graficznie nie widziałem tak ładnej gry w tej generacji konsol. Ręcznie rysowane tła w ilości ponad 100 i masa pięknie animowanych szczegółowych postaci.

Menusy, skróty klawiszowe itp qol bardzo przemyślane zwłaszcza jak na japończyków.

Gameplay loop tak wciągający że nie idzie się oderwać. Nie da się przestać grać jak się zacznie odbijam miasta, zbieram surowce itp. W optymalizacji jednostek można tak się zagłębić że przestajemy grać i grzebiemy w ustawieniach, mega satysfakcjonujące jak złożony przez nas team działa jak zegarek.

Najlepsza gra taktyczna od lat 90. Nie mam wątpliwości. 

 

Szkoda że na forum skończy się na opiniach głąbów z Twittera a grać będziecie w kolejna grę z 3 osoby. Klauny.

Opublikowano

Gram na switchu i technicznie jest bardzo dobrze. Brak loadingow, 60fps. Grałem w demo też na series x i wersja switch jak dla mnie chodzi identycznie stąd decyzja o pudełku i graniu w hh.

Nie jestem fanem gier vanillaware,  nie porwał mnie żaden ich tytuł. Po unicorna sięgnąłem bo lubię taktyczne jrp z lat 90 i dostałem to co chciałem a nawet więcej.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...