Skocz do zawartości

Indiana Jones and the Great Circle


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale ta gierka jest świetna. Xbox w końcu coś naprawdę dobrego wypuścił. Robię wszystko, więc po całym dniu dopiero skończyłem pierwszą lokację. Eksploracja, zagadki, tempo, prowadzenie fabuły - jak na razie wszystko mi się podoba. Nawet walka jest spoko, przynajmniej kiedy gra się w to, jak w skradankę. Decyzja o postawieniu na FPP była słuszna. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Premiera globalna, trzeba do jutra czekać. 

Gdzieś czytałem że planują na premierę dodatkowe opcje związane ze śledzeniem promieni odblokować, więc należy się spodziewać jeszcze łatki, nie jestem pewien na ile to potwierdzone info.

Wczoraj wieczorem chciałem posłuchać co Rysław z łysym mają do powiedzenia o grze, ale chłopaki zaczęli ostro grę streszczać i musiałem odpuścić. Wolę w ciemno wejść w grę, do tej pory widziałem tylko przeklikane urywki i trochę widoczków z początku gry i wolę tak to zachować.

Opublikowano (edytowane)

@dominalien obejrzyj sobie materiał od DF:

Trochę podpowiadają co można w opcjach dostosować żeby gra działała w miarę dobrze. PC low jest wyżej wizualnie niż wersja konsolowa, więc nie bać się suwaków przesuwać. Niestety RT skutecznie morduje starsze karty no i wypada mieć 8 GB vram.

 

Edytowane przez Dalhi
  • Dzięki 1
Opublikowano

 

Patrząc na ten film to te wymagania pod path tracing były wręcz zaniżone, bo póki co to nie ma mowy o płynnej grze nawet na rtx 4090, dlss niewiele daje a FG nie działa w ogóle. Gra nie wygląda lepiej od Cyberpunka a działa z PT o wiele gorzej. Chyba zbyt pospiesznie wypuścili ten pełny RT bo coś tu nie gra...

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zobaczymy jak będzie, ludzie piszą, że trzeba zmniejszyć texture pool size bo vram się zapycha przez to jak jest na maxa, gra z tego co widziałem na filmikach na takiej karcie jak moja (4080) działa bez tego pełnego RT, który wszedł w patchu teraz w 4k natywnym z DLAA średnio w 75-80 klatkach, jeśli winowajcą jest ten rozmiar tekstur to da się tutaj to dostosować pewnie ale jeśli nie to muszą to poprawić no bo coś nie halo. Grę i tak mam juz kupioną i będę pykał na przemian w to i Stalkera. Microsoft uratował końcówkę roku w giereczkowie mimo wszystko, Stalker 2 nie jest co prawda ich ale promowali u siebie od początku.

Edytowane przez Qbon
Opublikowano

ale przecież na tym filmie chłop ustawia - TAA, zamiast DLSS, FG jest wyłączony, Resolution scaling wylaczone, wiec tam DLSS pewnie nawet nie działa.

W tytule  DLAA, którego nie włączył, no nie kierowałbym się benchmarkami takich gosci.

Opublikowano
55 minut temu, Qbon napisał(a):

 

Patrząc na ten film to te wymagania pod path tracing były wręcz zaniżone, bo póki co to nie ma mowy o płynnej grze nawet na rtx 4090, dlss niewiele daje a FG nie działa w ogóle. Gra nie wygląda lepiej od Cyberpunka a działa z PT o wiele gorzej. Chyba zbyt pospiesznie wypuścili ten pełny RT bo coś tu nie gra...

 

 

Dobrze, ze można wyłączyć  widziałem jakiś benchmark na 7900 XTX i przynajmniej ten podstawowy wbity w każde ustawienia RT nie zarzyna kart jakoś mocno, na poziomie wręcz Doom Eternal. 

 

PT dobrze, że jest sprawdzi się w następnej generacji kart, które już w 2025 :). 

Opublikowano

 

To jest wersja zanim dodali full PT - w komentarzach pisza, że w ogole aktualizacja miala byc 9.12, wiec moze po prostu PT jest poki co zjebany, nie zmienia to faktu, ze w najwyższej możliwej roździałce i włączonym DLSS gra chodzi w 140 fpsach na 4090.

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, easye napisał(a):

ale przecież na tym filmie chłop ustawia - TAA, zamiast DLSS, FG jest wyłączony, Resolution scaling wylaczone, wiec tam DLSS pewnie nawet nie działa.

W tytule  DLAA, którego nie włączył, no nie kierowałbym się benchmarkami takich gosci.

Tak ale dużo ludzi pisze też, że to tak działa no ale właśnie, kto wie czy też nie robią tego błędu o którym piszesz, sam nie zwróciłem na to uwagi w filmiku, no i ten texture pool size może też tak dusi wydajność. No nic, zobaczy się samemu.

 

18 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Dobrze, ze można wyłączyć  widziałem jakiś benchmark na 7900 XTX i przynajmniej ten podstawowy wbity w każde ustawienia RT nie zażyna kart jakoś mocno, na poziomie wręcz Doom Eternal. 

 

PT dobrze, że jest sprawdzi się w następnej generacji kart, które już w 2025 :).

No ten podstawowy bez PT to działa jak złoto, na 4080 4K z DLAA 75-80 klatek z tego co widziałem na filmach. Z PT trzeba zobaczyć jak to faktycznie jest, on eliminuje całe te migoczące cienie no ale jeśli jest zjazd faktycznie tak drastyczny w płynności to nie da rady z tym grać.

 

@easye Ale tam pozniej gość ustawia dlss nawet na ultra performance i nie ma nawet 50 fpsów na 4090 więc ten PT jest chyba póki co po prostu zjebany bo innego wytłumaczenia nie ma na to. To jest zjazd z ok 100 klatek w natywnym 4K z DLAA bez PT do 40 kilku z dlss ultra performance z PT na najmocniejszej karcie na rynku, no ludzie kochani...

Edytowane przez Qbon
Opublikowano
14 minutes ago, KrYcHu_89 said:

Chciałbym alternatywnej rzeczywistości, gdzie to ID Tech jest podstawowym silnikiem branży, ale mamy Unsreala xD.

 

Id Tech, Decima i RE Engine to absolutnie fantastyczne narzędzia. Niestety ten Unreal 5 albo jest tak trudny, albo zwyczajnie nie bardzo się udał. Gearsy nowe to zweryfikują

Opublikowano
9 minut temu, Homelander napisał(a):

 

Id Tech, Decima i RE Engine to absolutnie fantastyczne narzędzia. Niestety ten Unreal 5 albo jest tak trudny, albo zwyczajnie nie bardzo się udał. Gearsy nowe to zweryfikują

 

UE5 ma systemowo zagwarantowane zasoby pod ich najlepsze fajerwerki i dlatego podobno kiepsko się skaluje na konsolach. Epicowi nie specjalnie zależy na optymalizacji bo kasę zarabiają gdzie indziej.

Opublikowano
3 minutes ago, SnoD said:

 

UE5 ma systemowo zagwarantowane zasoby pod ich najlepsze fajerwerki i dlatego podobno kiepsko się skaluje na konsolach. Epicowi nie specjalnie zależy na optymalizacji bo kasę zarabiają gdzie indziej.

 

Ale są te graficzne fajerwerki na odpowiednim sprzęcie?

Opublikowano (edytowane)

Ja pierdole jaki klimat. Dzisiaj już niestety nie pogram bo i tak się zasiedziałem ale gra w tym początkowym etapie wygląda jak film, szok momentami. Gram z Path tracingiem na średnim ustawieniu, bo to mi daje ponad 60 klatek, pełny RT to okolice 40-50 z dlss performance, frame generation jest zbugowany, nie działa póki co w ogóle. Dla porównania w natywnym 4k z DLAA bez path tracingu mam 75-80 klatek więc sami widzicie ile pt w tej grze zżera. Zapowiada się wspaniała przygoda. Stalker 2 oraz Indy, no lepszych gierek na zimowe wieczory do czasu premiery Henryczka drugiego chyba nie mogłem sobie wymarzyć. :banderas:

 

Edit: Generowanie klatek działa, trzeba go aktywować, wyjsć z gry do pulpitu i włączyć grę ponownie, wtedy już działa. Teraz z PT (oświetlenie bezpośrednie i pośrednie) bez odbić ok 85-90 FPS, odbicia zjadają od 20 do 30 nie wiedzieć czemu bo nawet gdy nie ma żadnych elementów, które by na to wpływały. Wrzucam jeszcze info, bo komuś może się przyda za dnia.

Edytowane przez Qbon
  • Plusik 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...