Skocz do zawartości

Gundam Breaker 4


Rekomendowane odpowiedzi

gb.thumb.webp.4e36b4ef823006cafe9d1b7688a0d1ac.webp

 

 

 

https://www.bandainamcoent.com/games/gundam-breaker-4

Platformy: Steam, Switch, PS4/PS5

 

:banderas:

 

Uwielbiam tę serię. Naprawdę mocno niedoceniony hack'n'slash z olbrzymią customizacją. Sądząc po trailerze, to zapowiada się miodnie i raczej nie powtórzą błędu, jakim był New Gundam Breaker. Cieszy wydanie gry na Steam, choć pewnie sprowadzę pudło na PS5, a potem cyfra na PC.

Odnośnik do komentarza

Ta, wiem, że gra nikogo, ale trochę info spoza trailerów:

 

 

 

  • Gra bazuje na mechanice Gundam Breaker 3;
  • Mechaniki i rozwiązania z New Gundam Breaker, których gracze nie lubili, zostały usunięte;
  • Nacisk na single player z opcjonalnym co-opem do 3 graczy;
  • Fabuła jakoś tam bazuje, czy nawiązuje do poprzedników, gry Mobile i jednego z anime, ale to akurat nawet mnie mało obchodzi; ;)
  • Możliwość ekwipunku dwóch różnych broni jednocześnie (już w poprzednich odsłonach styl gry był mocno zależny od ekwipunku i dobranych zdolności, a tu dojdzie jeszcze możliwość łączenia combosów);
  • Ponad 250 mechów na start (których części będzie można dowolnie mieszać i modyfikować);
  • Mają być do wyboru głosy JAP i dubbing ENG.

 

Co mi się nie podoba, czy też niepokoi, to słaba oprawa graficzna. Nie widzę specjalnych różnic względem poprzedników. Koniec końców i tak będę młócił, ale kurczę, widać, że to ma być gra, którą pociągnie PS4 i Switch. Oby chociaż na pozostałych platformach było minimum te 60fps.

 

Edit:

 

No czekam na konkretny gameplay, bo póki co gra wygląda jak poprzednik, plus miałem wrażenie, że chrupnięcie animacji było w jednym momencie. :/

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

 

11 minuta... :D

 

Ta arena w kanionie paskudztwo okrutne. To już w poprzednich odsłonach były ładniejsze lokacje pustynne. Dziwne, bardzo, nawet jak na grę o plastikowych modelach. Reszta aren nieco lepiej, ale też bez szału. Plus tła jakieś rozmazane.

 

Dla kogoś kto nie grał tytuł może wyglądać niepozornie, szczególnie na tle niedawnego Armored Core, ale urok tej serii tkwi w swobodzie customizacji, w tym także na kreowaniu swojego własnego stylu rozgrywki. Dodanie dwóch broni melee i dwóch ranged z pewnością tylko poszerzy możliwości walki i tworzenia szalonych combosów. Reszta to uzależniający gameplay loop charakterystyczny dla hack'n'slasha, czy innych looter shooterów.

 

Ciekawe, czy zrobią jakąś cenzurę... :D Bo ta szeroka customizacja w połączeniu z trybem photo i diorama pozwoli na przekomiczne scenki. Szczególnie, że w grze mają się pojawić modele pokroju Super Fumina.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

#nikogo

 

Wygląda na to, że w EU nie będzie wydania fizycznego. :/ Wszędzie cisza w tej kwestii. Czyli pewnie na premierę kupi się wersję Steam, a pudło do kolekcji importuje kiedyśtam, w bliżej nieokreślonej przyszłości.

 

Tymczasem zachód dostanie plakat i dwustronną okładkę.

gundam-breaker-4-physical-launch-edition

 

Ogólnie obejrzałem trochę filmów z tego Network Testu i w sumie gra wygląda bardzo dobrze, ale coś mi nie do końca pasuje, jeśli chodzi o samą walkę. Tj. w ogóle nie czuć siły uderzeń. Nie wiem, czy to tylko wrażenie, czy coś faktycznie jest na rzeczy. Bo GB 1-3 miały bardzo satysfakcjonujący system walki i faktycznie co niektóre kombinacje ciosów, czy konkretne ataki dało się odczuć. Tutaj mam wrażenie, że ataki przenikają przez wrogów, zaś animacje są nieco drętwe. Liczę, że to po prostu wczesna wersja beta. A może to dlatego, że poprzednie odsłony to było 30fps, a teraz jest 60? Co by nie było, opinie graczy póki co są bardzo dobre, więc nie tracę nadziei.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

 

 

 

Ja wiem, że dla kogoś, kto nie jest fanem Gundamów, albo kogoś kto nie grał w poprzednie odsłony część info wiele nie mówi, ale ja się trochę jaram. Gra wygląda, jak wygląda, więc wymagania sprzętowe nie są wysokie, dlatego biorę pre-order na PC. Pudło się może kiedyś dokupi na konsolę do kolekcji. Fanatical ma dobrą ofertę, ale poczekam jeszcze i porównam z Gamebillet.

 

image.thumb.png.f052e455b55fd7f93d8352697a6dad44.png

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Po otwartym network test przeważają opinie pozytywne. Ja nie grałem, nie chciało mi się ściągać gry na kilka godzin weekendu, ale gra i tak wlatuje na premierę. Może nie wygląda rewelacyjnie, jak na dzisiejsze standardy, ale cała ta customizacja i gameplay loop nastawiony na zdobywanie nowych części, ekwipunku i ulepszeń jest sprawdzony i uzależniający.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Trwa właśnie kolejna open beta na konsolach i jakoś spontanicznie się wstrzeliłem i trochę pograłem na PS5.

 

Gameplay jest dużo lepszy, niż sądziłem oglądając filmiki. Do sterowania będzie trzeba się przyzwyczaić, ale rozwiązane jest ono w taki sposób, że pozwoli na naprawdę cudaczne combosy i ruchy.

 

Customizacja rewelacja. Opcji jest naprawdę multum, nie tylko samych części i ekwipunku, ale możliwości ich regulacji, czy nawet 'malowania'. Wydzielenie lewej i prawej ręki oraz trzymanych w nich broni zarówno melee, jak i ranged ekstra. Aż jestem ciekaw możliwości, jakie to otworzy w miarę postępów. Tryb diorama również może się okazać fajnym dodatkiem, szczególnie dla kogoś, kto lubi photo mode.

 

Gra nie jest jakoś szczególnie piękna, ale modele i animacje mechów mimo wszystko świetne i nieporównywalnie lepsze od GB3. Otoczenie niestety proste podczas właściwej gry.

 

Całość zrobiona trochę jak live-service, z lobby, dostępem do multi, avatarami itp. Niby powszechne w grach, ale jednak wolałem swobodny dostęp do wszystkich opcji w jednym miejscu, bez konieczności przemieszczania się. Może są jakieś skróty, ale nie zagłębiałem się, albo przegapiłem. Ogólnie czuć, że będzie to taki looter-shooter/hack'n'slash nastawiony na zdobywanie kolejnych części o różnej rzadkości i poziomach. Nie wiem jeszcze, jak to się przełoży na grind, bo w poprzedniej odsłonie mogliśmy customizować i ulepszać dowolnie każdą część, dzięki czemu nie było tak, że A jest lepsze od B, tylko mogliśby B dobić do poziomu A i jeszcze dalej. No okaże się. Mam tylko nadzieję, że nie wprowadzą perfidnych blokad, czy mikrotransakcji do już i tak drogiej gry.

 

Biorę na PC na premierę, bo czuję, że jest to gra, w której się zatracę. Oczywiście gameplay loop będzie nieco monotonny, ale właśnie cała ta customizacja i przystępność rozgrywki powinny sprawić, że będę grał małymi partiami przez długi czas.

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Najbardziej wyczekiwane przeze mnie 7/10 od lat :ohboy:

 

 

Są pierwsze recki.

 

 

 

https://toucharcade.com/2024/08/27/gundam-breaker-4-review-steam-deck-pc-port-switch-vs-ps5/

 

https://www.siliconera.com/review-gundam-breaker-4-feels-like-a-fun-grind-for-friends/

 

https://www.rpgsite.net/review/16218-gundam-breaker-4-review

 

Odblokowany framerate na PC. Podobno działa bez problemów w 60-90fps na Steam Decku. Na PS5 60fps. Najsłabiej wypada Switch, bo 30fps i to już i tak ze spadkami, plus długie loadingi.

 

Trochę potwierdzają się moje obawy co do monotonii rozgrywki. Nie ma już całych map tematycznych podzielonych na pomniejsze lokacje, tylko gra sama nas przenosi na kolejne areny. Szkoda, bo w starszych GB trafiały się bardzo fajne misje i gry były bliższe hack'n'slashom. Tu chyba będzie raczej odpieranie kolejnych fal wrogów.

 

No ale tak jak mówię, jedni kupią Sparking Zero, bo Dragon Ball, a inni GB4, bo Gundam. Mam co prawda obecnie rozgrzebanego Armored Core VI, który z pewnością jest lepszą mechanicznie grą, ale i tak nie mogę się doczekać czwartku i nadchodzącego urlopu. Chętnie z czasem pospamuję kolejnymi cudacznymi mechami, jakie mi wyjdą z tej całej customizacji.

 

Odnośnik do komentarza

@Suavek jaki jest w ogóle próg wejścia w grę? Grałem w Armored Core i tam wielu bosów pokonałem za którymś podejściem, bo trzeba było ostro kombinować z ekwipunkiem i dobrze go dobrać.

 

W Gundam jest podobnie? Łatwiej? Trudniej? Da się stworzyć "czołg" i rozwalić wszystkich dookoła? Jeszcze nie grałem w żadną część, ale taka sroga kastomizacja mechów wygląda miodnie.

Odnośnik do komentarza

@Emtebe, poprzednie odsłony były raczej proste. Bardziej bym serię porównał do Diablo i podobnych, gdzie samo przejście gry nie jest problemem, ale post-game i wyższe poziomy trudności mogą już stanowić jakieś wyzwanie.

 

Gundam Breaker nie polega na tym, żeby tworzyć buildy tylko i wyłącznie celem pokonania bossa czy poziomu, jak w AC, lecz żeby tworzyć buildy pod swój własny styl rozgrywki z uwzględnieniem faworytów i budowania czegoś co fajnie wygląda, a niekoniecznie jest w pełni efektywne. Zdobywane części mają różne parametry, a z czasem można je też ulepszać i modyfikować, poprawiając statystyki robota. Czyli takie drobne elementy looterowo-rpg.

 

Ogólnie jest co robić i w czym wybierać, bo opcji jest naprawdę dużo. Można zrobić czołg pełen broni dystansowej, rakiet samonaprowadzających i podwójnych działek maszynowych, a można zrobić maszynę do wyżynania wszystkiego w zwarciu nastawioną na combosy i juggle podwójnymi mieczami, czy innymi gigantycznymi toporami (a w GB4 jest system lepszych nagród za dłuższe combosy).

 

Ten gość całkiem fajny materiał zrobił. Jest fanem Gundamów, ale bardzo rzeczowo grę opisał, bez koloryzowania.

 

 

 

Ja czekam na swój klucz Steam z Gamebillet i niby od północy można już grać, ale ja jutro do wieczora siedzę w pracy, więc zbyt wiele nie napiszę. Na pewno w weekend pogram dłużej, to i co nieco wrzucę. Korci mnie zrobić mecha wzorowanego na "czołg" z AC, ale do tego będę potrzebował konkretnych części. ;)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Emtebe napisał(a):

Wielka szkoda, że nie będzie w pudełku dostępna gra. Brałbym na PS5

Jest, ale nie w EU. Trzeba z US lub Azji sprowadzić - https://www.play-asia.com/search/gundam+breaker#fc=prc:0.2487234786

 

yaczes czasem sprowadzał różne niszowe gierki z azji, nawet parę gundamów i podobnych. Może warto go spytać. SD Gundam Battle Alliance miał ostatnio niedrogo na PS5.

Odnośnik do komentarza

Ale ta gra cholernie wciąga. Ale to jest fun, budowanie swoich robocików. Mega, naprawdę. Szkoda, że tak późno zainteresowałem się serią.

 

@Suavek gdzie mogę zmienić nazwę swojego robota? Zapisuję blueprint, tam zmieniam nazwę ale podczas gry czy na karcie profilu mam i tak default czyli 'gundam breaker'. Jakiś bug czy coś źle robię?

 

Edit.

 

Ok, chyba mam. Po zapisaniu nazwy na blueprincie oraz zapisaniu robota, biorę LOAD i wtedy mam już wszędzie właściwą nazwą.

 

No mega gra. Brakuje mi tylko oznaczenia albo od razu sprzedaży części z poziomu "montażowni". Byłoby szybciej.

Edytowane przez Emtebe
Odnośnik do komentarza

Szkoda, że nie ma cross-play, skoro jest tyle elementów online.

 

60fps na Steam Decku z ustawieniami High i bezproblemowa możliwość grania zamiennie na PC i SD. :banderas: Ustawienia graficzne się zapisują lokalnie.

 

Ja tylko 5 misji Story na razie zrobiłem, ale podoba mi się, jak przypuszczałem. Nie będę czarował, że nie jest monotonnie, bo jest, ale ta customizacja to rekompensuje. Nie wiem póki co tylko co myśleć o tym systemie podtrzymywania combo dla rang S, bo zamiast na walce, to się skupiam na tym pasku. No i sterowanie momentami trochę kuleje, a konkretnie celowanie. Ale można się przyzwyczaić.

 

Bardzo przyjemna gierka. Nie rewelacyjna, bo kilka rzeczy wypada gorzej niż GB2 czy GB3, ale to jest jednak pełnoprawna odsłona serii, w przeciwieństwie do potworka jakim był New Gundam Breaker. Liczę, że jutro i w weekend będę miał okazję więcej pograć.

 

Na razie na szybko takie coś mi wyszło. Docelowo jednak już mam w głowie kilka fajnych pomysłów, ale muszę części pozbierać odpowiednie.

1672500_4025.thumb.jpg.b340556947c40ee5b662bf904b0cc129.jpg

Odnośnik do komentarza

Got a job for you, 621.

 

1672500_4041.thumb.jpg.02602de739a109b1302ca3e4bddb6faf.jpg

 

1672500_4042.thumb.jpg.4a488a1f2752506c97d8f28896b4ac58.jpg

 

1672500_4043.thumb.jpg.6d9fce35a1ea8f4a93509ae286d88668.jpg

 

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrt...

 

 

Raptem 30min zabawy stosunkowo wcześnie w grze, więc tak naprawdę to jest nic. A w tym można spędzić dziesiątki godzin.

 

Także fajnie umożliwili przeglądanie twórczości innych graczy w różnych trybach, a nawet walczyć z nimi w Bounty Hunt.

 

Gra to tak naprawdę areny z kolejnymi falami wrogów, ale wciąga jak diablo... tj. diabli.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...