Skocz do zawartości

Samochodówki - Porównania Technikaliów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, maciucha napisał:

Coś tam trzeba grzebać i modować w rf2 czy vanilla jest ok?

 

Vanilla + tutaj mody są w steam workshop, także tylko klikasz subskrybuj i nic więcej, ale tutaj mody to trasy/auta, nie ma tego tyle co w AC, czyli Content Manager itd. Także jak zawartość z vanilli styka to nic nie musisz robić, a jak chcesz więcej aut i tras to tylko subskrybujesz w workshopie. Tylko z RF2 jest jeden minus, gra jest za grosze, ale dodatkowy content już trochę kosztuje (bo jest darmowy ten z workshopa i płatne dlc - trasy i auta). I trzeba się przygotować, że to jest taki pure racing sim i tam cała para poszła w oddanie fizyki jazdy samochodem, w prowadzenie poszczególnych aut, w oddanie nawierzchni tras, kerbów, nie ma żadnych trybów kariery, mistrzostw itd., w sensie tej gry nie przechodzisz, menu jest bardzo surowe, no taki typowy sim, w którym jazda autem jest na pierwszym miejscu. RF2 ma teraz świetny online, ale jeżeli ktoś liczy na jakieś singlowe przechodzenie gry to się zawiedzie.

 

5 godzin temu, łom napisał:

Jeśli GT7 jest przynajmniej na poziomie GT Sport to patrząc na screeny który wrzuciłeś na pewno ma lepsze światło odbite (bounce light). Spójrz na nieoświetlone elementy (np. barierki po prawej, trawę poniżej, nieoświetlone partie drzew). Cienie są bardzo ciemne, a powinno być jakieś światło odbite które je rozjaśnia i tak na prawdę jedyne screenshoty gdzie oświetlenie wygląda ok to te w późniejszej porze dnia z dłuższymi, mocniejszymi cieniami, np. ten

  Pokaż ukrytą zawartość

image.thumb.jpeg.b420768bd4369c015007029c110de1fd.jpeg

Reszta wygląda albo 'płasko' albo na niedoświetlone. Dobra implementacja RTGI załatwiła by sprawę.

 

Z tym, że RTGI na pewno by pomogło i jeszcze poprawiło oprawę oczywiście się zgadzam, bo wiadomo, że RTGI to szczyt obecnej technologi w kwestii oświetlenia. Ale IMO w ACC jest bardzo, ale to bardzo dobrze pod tym względem nawet bez RTGI. To co na pewno by zyskało dzięki RTGI już na pierwszy rzut oka to oświetlenie wnętrza samochodów, deski rozdzielczej itd. Ale sam tor, drzewa itd. oświetlone są perfekcyjnie. A i tak jak już pisałem, screeny niestety bez HDR, bo coś się buguje w ACC jak chce się zrobić screena z HDR, więc sporo tracą na szczegółowości oświetlenia i plastyczności obrazu, w czasie gry wygląda to jeszcze lepiej.

I jeszcze nie bardzo widzę te rzeczy, o których piszesz. Poza screenami w późniejszej porze dnia (i tymi w nocy) są jeszcze screeny przy całkowitym zachmurzeniu i te początkowe, w których słońce tak pada, że akurat w stronę, w którą robiłem screeny nic nie rzuca cieni. Więc nie bardzo wiem, o których nieoświetlonych elementach piszesz na tych screenach (które drzewa, barierki, w którym miejscu trawa) i o których bardzo ciemnych cieniach, bo tam cieni nie ma. Nie bardzo też widzę, gdzie coś wygląda płasko czy na niedoświetlone. Przy całkowitym zachmurzeniu oświetlenie dokładnie tak wygląda w realu, nie ma kontrastów, saturacja kolorów spada, nic nie rzuca cieni i wszystko się "wypłaszcza". Materiały też bardzo dobrze reagują na światło co widać np. po barierce po prawej stronie na tych screenach z zachodem słońca.

Ogólnie to chyba jest tu kolejna rzecz, w której się nie dogadamy, bo jak już pisałem, dla mnie w ścigałkach liczy się "realny" feeling grafiki i takie GT7 jest dla mnie zbyt "growe", zbyt nasycone kolory, wszystko bardzo przekontrastowane, wygląda jak z takich przerysowanych zdjęć czy np. filmów w 4K o zwierzętach na OLEDZIE, wszystko jest "mocniejsze" niż życie. Wygląda takie coś dla oka jak najbardziej ładnie, nie mówię, że nie, ale wystarczy wyjść na zewnątrz żeby z miejsca zauważyć, że prawdziwy świat widziany ludzkim okiem tak nie wygląda, kolory mają mniejsze nasycenie, nie ma takich kontrastów, wszystko jest bardziej wypłaszczone i zlewa się w taki plastyczny obraz, a nie mocne niebieskie niebo, do tego mocno zarysowane prześwietlone chmury, mocne kolory, kontrasty. I tak jak już pisałem, takie coś dla oka wygląda fajnie i ogólnie w gierkach lubię taki efekt, bo mają być ładne, a nie idealnie odzwierciedlać bardziej "szarą" rzeczywistość, ale akurat w simach liczy się dla mnie realistyczny feeling i GT7 mi tu w ogóle nie siedzi ze swoim podkoloryzowanym podejściem w temacie oświetlenia.

 

@Emet fajny dopisek przy temacie ;) oczywiście uszczypliwość rozumiem, ale serio, grając w sima nie kręcę w koło kamerą w photomode z kilku centymetrów tylko jeżdzę i wybacz, ale mimo, że wyścigi to gry "o samochodach" to trasy i to jak wyglądają (w tym widoczne cały czas na sporej części ekranu drzewa) są ważniejsze dla ogólnego odbioru grafiki niż lepiej wymodelowana lampa przy dokładnych oględzinach z kilku centymetrów.

 

Opublikowano
34 minuty temu, tjery napisał:

I jeszcze nie bardzo widzę te rzeczy, o których piszesz. Poza screenami w późniejszej porze dnia (i tymi w nocy) są jeszcze screeny przy całkowitym zachmurzeniu i te początkowe, w których słońce tak pada, że akurat w stronę, w którą robiłem screeny nic nie rzuca cieni. Więc nie bardzo wiem, o których nieoświetlonych elementach piszesz na tych screenach (które drzewa, barierki, w którym miejscu trawa) i o których bardzo ciemnych cieniach, bo tam cieni nie ma.

Zaznaczę dokładnie miejsca gdzie powinno być światło odbite i lżejsze cienie patrząc na porę dnia i pogodę.

Spoiler

image.thumb.jpeg.6f5c1aefbce01fbe02010df9200b7563.jpeg

Nawet jak jest zachmurzone niebo i mocno rozproszone światło światło to powinien być przynajmniej jakiś AO a np. tutaj otoczenie wygląda jak doklejone

Spoiler

image.thumb.jpeg.9891533cf11100f4e49dfda78e07a8af.jpeg

Opublikowano (edytowane)

No np. tutaj, no kurde, chyba nie trzeba pisać nawet co wygląda bardziej naturalnie. Screen z GT ponownie z YT, więc nie o jakość mi chodzi (chociaż nawet w tej jakości i tak widać z miejsca co wygląda lepiej graficznie) tylko ogólnie o oświetlenie, barwy.

 

hVLV4w7.png

 

Edit: ten screen trochę bliżej jest pod względem pozycji słońca niż ten wyżej, ale niestety tylko HD

CDdZrlQ.png

 

rxkmB4L.jpeg

 

MEWrZeF.jpeg

 

 

@łom Odnośnie pierwszego screena jeżeli wchodzimy już w takie szczegóły to ok, ale nie są to dla mnie rzeczy, które mają jakikolwiek wpływ na ogólną jakość oświetlenia i na wygląd gry.

Na drugim screenie lepsze AO (jak zresztą wszystko, bo przecież wszystko można zawsze polepszyć) też by nie zaszkodziło, ale żadnego odklejenia otoczenia na tym screenie nie widzę.

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)

@tjery Hm.. nie wiem skąd u niektórych osób bierze się przekonanie, że świat rzeczywisty nie jest kolorowy, ale wyblakły?

Przecież młoda trawa czy ogólnie roślinność w pogodny, słoneczny dzień jest jebutnie kolorwa, tak samo jak wszelkie inne kolorowe rzeczy. W GT7 jak zajdzie słońce, jest deszczowo, nie ma bezpośredniego silniego źródła światła też kolory bledną jak w rzeczywistości. Błędne przekonanie, że jak coś ma żywe kolory to nie wygląda realistycznie.

Tak swoją drogą... mówisz że detale w samochodach są mało istotne bo nie oglądasz ich np. w photo mode... Ok, ale drzewa już z takich ujęć jak najbardziej oglądasz? Bo nie powiesz mi, że widzisz te różnice w modelach drzew jadąc 200km/h? ;)

Dalej twierdzisz, że wrzucając screeny nie mogę dawać "bullshotów" z photo mode, bo jest dodany RT. Photo mode i np. replaye to też integralna część gry, a w przypadku Gran Turismo od zawsze są to dosyć istotne ich elementy. Replay dodaje RT na samochodach, Photo Mode dzieli się na 2 etapy w GT7. Etap gdzie w replayu pauzyjemy i mamy free camera i tutaj jest RT na samochodach (lub jeśli ustawimy na replaye w 60fps nie ma RT), i etap robienia zdjęcia, gdzie RT jest zaaplikowane na całe otoczenie... ale mniejsza o większość. 

W tym i w następnym poście wrzucę trochę screenów, które zrobiłem podczas gry lub w tym free cam, bo inaczej nie dałoby rady pokazać pewnych rzeczy.

Screeny na ogół zrobione dosyć randomowo, bez wielkich przymiarek.

Przy okazji postaram się dodać jakieś komentarze, w tym co moim zdaniem jest w danym miejscu do poprawy (biorąc pod uwagę obecne czasy, nie np rok 2030 ;) ).

 

ps. Tag o drzewach akurat nie był dodany przeze mnie ;)

1. Noc:

Spoiler

GranTurismo7_20230928111144_1.thumb.jpg.ce823b770b8cecd4302ea690c062b739.jpgGranTurismo7_20230928111151.thumb.jpg.789577fa9274d53950134fa030fff499.jpg

Tutaj głównie poprawiłbym rozdzielczość cieni generowanych ze świateł pojazdów. Podczas samej gry też losowo działa to, który z przeciwników ma w danym momencie funkcjonalne światła. W replayach działają u wszystkich.

GranTurismo7_20231004185242.thumb.jpg.b4e363bee89a2aab6352fb3a790a2be5.jpgGranTurismo7_20231004185236.thumb.jpg.be89332118a9e45a38bf4670611e1eaf.jpgGranTurismo7_20231015204213.thumb.jpg.c0a1078c068e55d75b99b419c0699d58.jpg

GranTurismo7_20230928111323.thumb.jpg.5b6ca3312ccd877c37e23c2cd54d9084.jpg

 

 

2. Mokra nawierzchnia:

Spoiler

GranTurismo7_20231010174429.thumb.jpg.ea80f2698b433a92eff06b32c1536ef0.jpgGranTurismo7_20231010174607.thumb.jpg.738de45665a98687bb534f8f00758a48.jpgGranTurismo7_20231009113315.thumb.jpg.03236ef14efe223451edb492532265de.jpgGranTurismo7_20240206145907.thumb.jpg.372d510dd5761193ecb5da6f9ee695aa.jpgGranTurismo7_20240206145834.thumb.jpg.167ed84116daea10808a0c81fb0ac8be.jpgGranTurismo7_20240310134649.thumb.jpg.a24cd3465f204c5e6da95140943ef422.jpgGranTurismo7_20240310134944.thumb.jpg.6ed2f364a1255fce5dcfdd3870e02bf8.jpg

Jest różnica w tym czy materiał jest mokry, suchy, czy jest całkowicie zalany wodą i wtedy mamy czyste odbicia.

Kiedy nie ma silnego, bezpośredniego źródła światła kolory są odpowiednio mniej nasycone.

Edytowane przez Emet
Opublikowano (edytowane)

@Emet Tak już zupełnie serio to wiadomo, że detale też są fajne i je lubię, ale widząc model auta z normalnej odległości, czy to z zewnątrz czy siedząc w środku, podczas jazdy po prostu w ogóle takich rzeczy nie widać. Plus nawet te modele nie tak dopieszczone z bliska jak te w GT7 i tak nawet na zbliżeniach wyglądają obecnie bardzo dobrze, nie mówiąc już o patrzeniu na nie bez zooma. Natomiast modele drzew jak najbardziej, widzę je bardzo dobrze i to nawet nie przy 200 a ponad 300 kmh, bo gram bez żadnych motion blurów i nic się nie rozmazuje, 120 fps wystarczy do oddania prędkości ;)

Co do kolorów to oczywiście nie mówię, że nagle wszystko ma być czarno białe i wyblakłe (w czym np. lubują się moderzy GTA V sądząc, że jak zjadą z kolorami w dół to będzie bardziej realistycznie), tylko chodzi mi o lepsze wyważenie, a w GT7 jest trochę przeholowane pod kątem kolorów i sporo przeholowane pod względem kontrastów, co nadaje oprawie bardzo "growy" feeling.

No a jeżeli chodzi o screenshoty i porównywanie grafiki w grach to dla mnie takie coś jak photomode nie istnieje, liczy się tylko to co na ekranie podczas gry, a nie rzeczy które zobaczysz tylko w photomode. Równie dobrze można wrzucić screeny z jakiejkolwiek gry do photoshopa i upiększyć jak tylko się chce, bo photomode w grach to nic innego jak taki wbudowany photoshop.

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)

Drugi post... bo sporo obrazków.

 

1. Przeniesone z GT Sport Spa i płaskie drzewka w praktyce podczas gry:

 

Spoiler

GranTurismo7_20240310140702.thumb.jpg.023e172ef367fafc416f3223e8d30020.jpgGranTurismo7_20240310140851.thumb.jpg.16d4d073aa2fc04e4dbafe514aac33d9.jpgGranTurismo7_20240310140523.thumb.jpg.59e6df802427537fda38af1fa94493de.jpg

 

2. Nowe trasy i drzewka 3D.
 

Spoiler

GranTurismo7_20240310143111.thumb.jpg.bce210e92475dc653f2aa9c8190ad007.jpg

GranTurismo7_20240310145916.thumb.jpg.f9eca7f86c04f1c28ec4bbec675598dc.jpgGranTurismo7_20240310150211.thumb.jpg.62eeea7b16a12d2afef30273bbb748ae.jpg

 

 

3. Inne detale.
 

Spoiler

GranTurismo7_20240310150530.thumb.jpg.30840de0df30f93c4075f179b4e7b7a6.jpg

Skarpeta, która porusza się realitycznie zgodnie z aktualną siłą i kierunkiem wiartu, w dodatku realistycznie oświetlona.

 

GranTurismo7_20240310150921.thumb.jpg.95e67ea8fee8ff5f8835a4563917df98.jpg

 

 

Więcej nie da rady na dziś bo przekroczyłem limit ;) ale serio twierdzisz, że nie ma różnicy w jakości materiałów i oświetlenia? Plus chmury i to jak są oświetlone.

Nadal nawet na nowych trasach w niektórych miejscach dodałbym np. więcej drobnej roślinności czy trawy. W dodatku wszystkie trasy z GT Sport powinny zostać zupgradeowane do nowego poziomu i płaskie drzewka powinny być wymienione na 3D.

Poza roślinnością itp. jest też masa drobnych detali w otoczeniu, których akurat też nie widać podczas gry i jak latałem kamerą w Photo Mode aż się dziwiłem... po co marnować czas i moc obliczeniową na coś, czego i tak nie widać... przynajmniej dziś, kiedy te zasoby możnaby przeznaczyć chociażby na te drzewa.

 

E: Wrzuciłem tylko niewielką część screenów bo niestety jest ograniczenie (nie wiem czy dobowe) i nie pokazałem nawet ułamka różnych detali i smaczków. Jeśli będzie się dało tp jutro dorzucę trochę nowych.

Tak czy inaczej... Oczywistym jest, że czas biegnie nieubłaganie, a konsole nie są z gumy i pewne cięcia muszą mieć miejsce. Niestety spora część tras cierpi z powodu bazowania na GT Sport z PS4 i liczę na to, że w następnej części zadbają aby tych naleciałości było zdecydowanie mniej.

Mimo wszystko biorąc pod uwagę całokształt, (ponownie) materiały (jak się uda to jutro wrzucę kilka screenów pokazujących o co m.in. mi chodzi), całościowy wygląd otoczenia, oświetlenie i modele samochodów uważam, że GT7 wygląda lepiej niż jakakolwiek inna samochodówka torowa, mimo że w pewnych aspektach oczywiście kuleje. Mówię o całokształcie.

Jeśli Tobie bardziej odpowiada wygląd tego, co wrzuciłeś to.. w sumie nie mam z tym problemu. W końcu gusta są różne i nie każdemu we wszystkim się dogodzi ;)

Edytowane przez Emet
Opublikowano (edytowane)

@Emet 

Screeny ze Spa (vs moje z ACC) jeszcze bardziej uwidaczniają to o ile lepiej ACC wygląda niż GT7.

Drzewa 3D z tych nowych tras też jakością nie grzeszą.

Skarpeta świetnie wyglądająca, z dobrą fizyką :banderas: takie detale zawsze na propsie

Co do jakości materiałów to wciąż nie mam pojęcia o jakie materiały i o jakie różnice w jakości Ci chodzi, więc nie odpowiem.

Co do oświetlenia to tak, widzę różnicę, ale na korzyść ACC, to z GT7 bardziej pasuje do Forzy Horizon, niż do gry jako tako celującej w realizm.

Pod względem chmur to o wiele bardziej mi się podobają te z ACC, bo są naturalne, te z GT7 (zobacz sobie Twoje 2 ostatnie screeny te z Prosiakiem GT3 RS) wyglądają jak domalowane, zero naturalnego wpasowania w obraz, fajnie, ale po raz kolejny, pasuje to do Forzy Horizon ;)

 

A co do tego co napisałeś na końcu to nie, wygląd tego mi nie odpowiada bardziej, tylko ACC po prostu lepiej wygląda i tyle, Twoje screeny tylko jeszcze bardziej to uwidaczniają, pod względem całościowego wyglądu otoczenia GT7 nie ma nawet podjazdu do ACC (wystarczy tylko rzucić okiem na screeny ze Spa czy ten pierwszy zakręt z Red Bull Ringa, który wrzuciłem powyżej, o czym tu w ogóle rozmawiać?).

To raczej Tobie bardzo podoba się styl prezentowany przez GT7 i ok, tak jak pisałeś, każdy ma swoje upodobania, ale pod względem graficznym w wielu elementach GT7 zatrzymało się w przeszłości, jedyne co jest top to wykonanie modeli samochodów.

 

Edytowane przez tjery
Opublikowano

@tjery Dopisałem jeszcze coś do poprzedniego postu.

A te chmury... no wiesz... tak wyglądają chmury w rzeczywistości o zachodzie, więc co tu ma Forza Horizon do tego?

Na yt sa filmy z tego jak to wygląda w ruchu - polecam, nie ma tam nic "domalowanego". No i właśnie moim zdaniem jest wprost przeciwnie - oświetlenie w GT7 jest zdecydowanie bardziej realistyczne.

Opublikowano (edytowane)

@Emet  ja też w swoim poprzednim poście dopisałem odpowiedź na to co dopisałeś do swojego poprzedniego ;)

 

No tylko w realu takie rzeczy jak zachód słońca wyglądają naturalnie, a w GT7 do naturalności im daleko. No a co do oświetlenia to chyba na tym trzeba zakończyć temat, każdy screeny widzi i może sobie sam ocenić ;)

 

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)

@Emet tak wygląda fajny zachód słońca ;)

 

E9DH2J4.jpeg

 

Asseto z modami to jest już w ogólne inny level jeżeli chodzi o grafikę, inne ścigałki mogą buty czyścić. Niesamowite oświetlenie, pozycja słońca na niebie zmieniająca się co minutę przez cały rok, bo tu czas można ustawiać w odstępach minutowych na każdą datę przez cały rok, pogody (samych rodzajów róznych warunków atomosferycznych jest koło 40, ostatnio dodał burzę z piorunami, to jak to wygląda to :obama:, wygląd wyładowań, jak rozświetlają trasę:banderas:) + takie rzeczy jak live weather, gdzie z netu Ci zaczytuje aktualną pogodę w danym miejscu albo możesz sobie ustawić zeszła datę, żeby np. jakiś wyścig co był miesiąc czy rok temu pojechać w tych samych warunkach co były wtedy, pory roku (śnieg, drzewa i roślinność dostosowane do pory roku itd., każda pogoda wygląda też inaczej o innej porze roku), deszcz, a raczej DESZCZ, czyli Rain FX, najlepszy deszcz w gierkach ever (to jak krople się zbierają na szybie, jak reagują na prędkość, kierunek, na wycieraczki, jak spływają to trzeba po prostu zobaczyć w akcji + takie rzeczy jak ich reakcja jak spadają na przedmioty, np. na samochód, efekt  rozprysku, jak spływają, skapują, kosmos), dynamiczne kałuże, dynamiczne zabrudzenia na przedniej szybie i na autach, jakość wszelakich odbić (+odpowiednie odbicia w zależności od rodzaju materiału czy też stopnia wilgotności nawierzchni), jakość cieni, ambient occlusion, modele samochodów i jakość ich shaderów (i to nawet w maksymalnym przybliżeniu ;)), wykonanie tras, ilość detali, tekstury, dynamicznie cienie (w nocy każde auto rzuca swoimi światłami cienie obojętnie ile ich na trasie nie ma, a w AC grid może wynosić w zależności od trasy grubo ponad 60 aut na trasie), cienie wewnątrz auta zbierające kolor z górnych naklejek na przednią szybę, wolumetryczne przednie światła, dynamicznie zużywające się tarcze hamulcowe (co widać w czasie wyścigu), efekty wody spod kół, kurzu, pyłu, iskier, ślady po kołach na trawie i w żwirze, wielowarstwowe ślady po gumie na asfalcie, efekty cząsteczkowe, trawa i odłamki wpadające na szybę i maskę i spadające z niej zgodnie z prawami fizyki, deformujące się opony, efekty uszkodzeń na trasie i niszczące się auta, jest też masę rzeczy, które tak lubisz, smaczki, np. na Road Atlancie te lampy, które widać na screenach rozkładają się na dzień a chowają na noc, wszystko pięknie animowane, masę takich rzeczy jest na każdej trasie, moderzy się w takich smaczkach lubują ;)

Ogólnie można by pisać i pisać, tu jest tego wszystkiego tyle, że żeby o możliwościach graficznych tej gry coś więcej napisać, to trzeba trochę czasu poświęcić, a dziś już mi się nie chce, wrzucę tylko parę z dzisiejszych przejazdów po Road Atlancie (oczywiście wszystko ingame z free camera)

 

oZzfJJZ.jpeg

 

DHHliNi.jpeg

 

zzydfuM.jpeg

 

LI2mgMe.jpeg

 

n9ivtKD.jpeg

 

EmRfh34.jpeg

 

9MfZqGP.jpeg

Edytowane przez tjery
Opublikowano

Tak, jak to sam powiedziałeś... po prostu Tobie podoba się styl prezentowany przez np. ACC ;)

Ja na tych screenach nie widzę nic pięknego ani tym bardziej realistycznego.

Poza tym odnośnie chmur to weź pod uwagę to, że ACC korzysta ze zwykłych sky boxów, a w GT7 masz proceduralnie generowane wolumetryczne chmury, które są oświetlane przez słońce. Zobacz sobie jak to wygląda w ruchu. Tu nie ma nawet porównania.

Opublikowano
24 minuty temu, Emet napisał:

Tak, jak to sam powiedziałeś... po prostu Tobie podoba się styl prezentowany przez np. ACC ;)

Ja na tych screenach nie widzę nic pięknego ani tym bardziej realistycznego.

Poza tym odnośnie chmur to weź pod uwagę to, że ACC korzysta ze zwykłych sky boxów, a w GT7 masz proceduralnie generowane wolumetryczne chmury, które są oświetlane przez słońce. Zobacz sobie jak to wygląda w ruchu. Tu nie ma nawet porównania.

 

To akurat AC a nie ACC ;) i tak jak już pisałem, tu nie chodzi o to, co się komu podoba, tylko co po prostu lepiej wygląda (co widać po screenach). Spoko, przecież to jest oczywiste, że po tym co już wcześniej pisałeś, nie napiszesz teraz nagle, że się jednak myliłeś co do simów na PC, bo nigdy wcześniej ich nie widziałeś ;)

A chmury w AC tak, to skyboxy czyli starsza technologia niż użyta w GT7, ale mimo tego wyglądają pięknie czego nie można powiedzieć o starszej technologii drzew użytej w GT ;)

Opublikowano
8 godzin temu, tjery napisał:

Niesamowite oświetlenie

??? Przecież oświetlenie wygląda o wiele gorzej niż na screenach które wcześniej wrzucałeś. Wszelkie detale w cieniu są kompletnie zmiażdżone przez za wysoki kontrast, trawa nienaturalnie się świeci (najbardziej to widać na screenie nr 4, GT7 też ma z tym problemy tylko że przy oświetlonej trawie), AO też nie ma tam gdzie trzeba (screen nr 5 spójrz na betonowe barierki po lewej i po prawej) i nie ma żadnego bounce lighta. Wygląda to efektownie ale kompletnie niewłaściwie. A no i materiał na tarce (screen nr 2) wygląda jak jakiś roztopiony plastik.

Opublikowano
3 minutes ago, łom said:

??? Przecież oświetlenie wygląda o wiele gorzej niż na screenach które wcześniej wrzucałeś. Wszelkie detale w cieniu są kompletnie zmiażdżone przez za wysoki kontrast, trawa nienaturalnie się świeci (najbardziej to widać na screenie nr 4, GT7 też ma z tym problemy tylko że przy oświetlonej trawie), AO też nie ma tam gdzie trzeba (screen nr 5 spójrz na betonowe barierki po lewej i po prawej) i nie ma żadnego bounce lighta. Wygląda to efektownie ale kompletnie niewłaściwie. A no i materiał na tarce (screen nr 2) wygląda jak jakiś roztopiony plastik.

 

To jest trochę problem modowania takich tytułów jak AC, gdzie silnik jednak ma swoje i lata i ograniczenia i nie wszystko da się załatwić shaderami, teksturami i podbitymi suwaczkami :dunno:

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, łom napisał:

??? Przecież oświetlenie wygląda o wiele gorzej niż na screenach które wcześniej wrzucałeś. Wszelkie detale w cieniu są kompletnie zmiażdżone przez za wysoki kontrast, trawa nienaturalnie się świeci (najbardziej to widać na screenie nr 4, GT7 też ma z tym problemy tylko że przy oświetlonej trawie), AO też nie ma tam gdzie trzeba (screen nr 5 spójrz na betonowe barierki po lewej i po prawej) i nie ma żadnego bounce lighta. Wygląda to efektownie ale kompletnie niewłaściwie. A no i materiał na tarce (screen nr 2) wygląda jak jakiś roztopiony plastik.

 

Dokładnie tak jak napisał Bartg, modami czasem pewnych rzeczy nie przeskoczysz, gra ma 10 lat i w tym co napisałeś jest sporo racji, jak zaczniemy to rozkładać na czynniki pierwsze to widać, gdzie są niedociągnięcia. Co nie zmienia faktu, że wygląda świetnie (z poprawką na to, że w pewnych miejscach mimo, że świetnie, to jednak niewłaściwie).

Co do trawy to bug w nowym Pure, koleś właśnie to naprawia, przy niektórych warunkach pogodowych trawa świeci. A tarka to również zapewne wina użytego na tej trasie przez moddera materiału tarki + ilości wody na trasie, powstał taki dziwny efekt przy końcu tarki za kałużą. Co do oświetlenia to ogólnie chodziło mi o wygląd sceny, wygląda niesamowicie, ale co już przyznałem, w pewnych miejscach niedokładnie. No ale jak to w grze z modami takie rzeczy jak zbyt wysoki kontrast w pewnych miejscach można spokojnie poprawić, same ustawienia oświetleniowo pogodowe w Pure to jak mały symulator pogodowy, można ustawić i zmienić dosłownie wszystko.

No i myślę, że co do wyglądu użyłeś bardzo dobrego słowa, czyli efektownie, to co ta gierka robi z gałkami ocznymi podczas jazdy jak te wszystkie niedoskonałości, które wymieniłeś, się, nazwijmy to, zacierają (bo człowiek jadąc nie rozłoży wszystkiego tak na czynniki pierwsze jak patrząc na statycznego screena), to ciężko opisać.

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

No i moim zdaniem zarówno w ruchu jak i na zdjęciach lepiej wygląda GT7 niż zmodowane AC czy ACC. Oczywiściew pewnych aspektach GT7 jesr z tyłu,  szczególnie na starych strasach z GT Sport ale jako całokształt jest ładniejsze i bardziej realistyczne wizualnie.

@tjery Cały czas piszesz w sposób taki jakbyś Twoja racja byla jedyna i ch*j, a mi sie po prostu podoba GT7... 

Tak, jak mówiłem... wydaje Ci się, że to wygląda lepiej i bardziej realistycznie? Ok, ale nie próbuj wmawiać że jest to cos więcej niż Twoje wyobrażenie i gusta, podpierając się przy tym screenami, które tylko potwierdzają to, co mówię ja i inni.

 

Ps. Jak już wytykałeś tryb photo czy replaye w GT7 bo dodają RT... jaby nie patrzeć jest to nadal standardowy i integralny element gry.

Tego samego nie można powedzieć o 1000 modów.

Tym sposobem równie dobrze można mówić, że GTA 3 ze wrzuconymi modelami drzew i samochodów np. z Forzy Horizon wygląda lepiej niż np.z GTA 5 ;)

 

Tak w ogóle to z chęcią zobaczyłbym jakieś inne tytułu w dyskusji, włącznie ze zdjęciami itp.

Edytowane przez Emet
Opublikowano (edytowane)

@Emet Ale tu poza Tobą nikt nic nie mówi, że GT7 wygląda lepiej czy (co już w ogóle jest zabawne jak porównamy je ze screenami z ACC, bo co do lepiej to się zawsze można spierać, ale pod względem realizmu w grafice to GT7 może ACC co najwyżej trampki wiązać) bardziej realistycznie. łom jedynie wytyka niedoskonałości tam gdzie je widzi. Także to Twój kolejny wymysł ;)

No trochę mylisz pojęcia, w AC mam to wszystko w czasie gry jak jadę, cały czas, a nie bawiąc się w photomode, tym się różnią mody od upiększania po fakcie, zmieniają wygląd gameplayu a nie screenów czy powtórek.

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)

@tjery Mówisz, że nie jest to kwestia gustu, a to co pokazujesz wygląda po prostu lepiej... no właśnie w tym rzecz, że nie wygląda ani lepiej ani bardziej realistycznie i to, że powtórzysz to kolejne 100 razy nie zmieni rzeczywistości.

 

Serio... nie mam zamiaru się kłócić i oglądałem x razy Twoje screeny doszukując się tego o czym piszesz... i z całą powagą i szczerością podtrzymuję swoje zdanie. 

 

Ogólnie krótko mówiąc.. w jednym możemy się zgodzić... w tym, że się nie zgadzamy ;)

Edytowane przez Emet
Opublikowano

No to, że możemy się pospierać o to co wygląda lepiej to ok, ale że Ty nie widzisz jak wygląda ACC a jak GT7 to IMO już serio klapki na oczach ;)

Opublikowano
1 minutę temu, tjery napisał:

No to, że możemy się pospierać o to co wygląda lepiej to ok, ale że Ty nie widzisz jak wygląda ACC a jak GT7 to IMO już serio klapki na oczach ;)

I vice versa ;)

  • Lubię! 1
Opublikowano
10 godzin temu, tjery napisał:

@Emet tak wygląda fajny zachód słońca ;)

 

E9DH2J4.jpeg

 

bardziej niż zachód słońca przykuwa mokry asfalt który wygląda jak lustro, podobnie jest w Forzie i wygląda to po prostu źle.

 

A sam zachód słońca też wygląda lepiej na screenie GT7 Emeta.

 

Na Red Bull Ringu widzę że ACC ma wiele więcej detali bo to świeżo zrobiony tor, w GT7 wydaje się on "pusty", nadal jednak oświetlenie w GT7 jest bardziej realistyczne i chyba żaden pecetowy sim nie dorównuje GT7 w tym (co w sumie ma sens bo pecetowe simy wolą ładować moc w bardziej zaawansowana fizykę).

 

Za to sensu porównywania GT7 z AC z modami to kompletnie nie rozumiem i zwyczajnie nie jest fair zestawianie go z grą, której nie da się nic zmodować.

 

 

 

takie porównania jak wyżej mają sens, a nie robienie screenshotów po zainstalowaniu 20 modów

  • Plusik 3
Opublikowano

Gry mają tendencję do robienia mokrego asfaltu z efektem lustra, co oczywiście w realu nie ma miejsca ;) Musiałaby lezeć kilkucentrymetrowa równiutka tafla wody na trasie, żeby taki efekt osiągnąć w realu.

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, MaZZeo napisał:

 

bardziej niż zachód słońca przykuwa mokry asfalt który wygląda jak lustro, podobnie jest w Forzie i wygląda to po prostu źle.

 

A sam zachód słońca też wygląda lepiej na screenie GT7 Emeta.

 

Na Red Bull Ringu widzę że ACC ma wiele więcej detali bo to świeżo zrobiony tor, w GT7 wydaje się on "pusty", nadal jednak oświetlenie w GT7 jest bardziej realistyczne i chyba żaden pecetowy sim nie dorównuje GT7 w tym (co w sumie ma sens bo pecetowe simy wolą ładować moc w bardziej zaawansowana fizykę).

 

Za to sensu porównywania GT7 z AC z modami to kompletnie nie rozumiem i zwyczajnie nie jest fair zestawianie go z grą, której nie da się nic zmodować.

 

 

 

takie porównania jak wyżej mają sens, a nie robienie screenshotów po zainstalowaniu 20 modów

 

Nie wiem skąd wynika to przekonanie, że mokry asfalt nie odbija światła, szczególnie jak jest doświetlony przez słońce, tak jak na tym moim screenie z zachodem słońca (ponadto nie wiem gdzie Ty tam widzisz lustrzane odbicia, "ostrość i dokładność" odbicia jest dostosowana odpowiednio do rodzaju nawierzchni).

 

34Oy7px.png

 

Mokry asfalt odbija światło i polecam się z tym pogodzić.

 

Ten screen to dobrze pokazuje, odbicie nieba i drzew na asfalcie dostosowane do nawierzchni, odpowiednio zblurowane i rozmyte na asfalcie, po czym bardziej lustrzane w kałuży bliżej kerba.

 

hQXCTAt.jpeg

Edytowane przez tjery
Opublikowano (edytowane)

A z racji tego, że raz, dziś posiadówka w chacie, dwa, że nie lubię takiego pitolenia bez odnoszenia się do konkretnych przykładów (jedynie łom coś konkretnie pisze, chociaż też nigdzie nie wytknął błędów w oświetleniu w tych screenach Emeta z GT7, a jest ich masę, zajął się tylko moimi ;), a reszta to tylko ło jo joj oświetlenie w GT7 to jest takie super że hoho i detali na trasie tyle i te niesamowite materiały i mi się to GT7 podoba bo tak i już) to daje dwa konkretne przykłady, to samo miejsce, trasa, podobne auto, ujęcie, pogoda i pozycja słońca. Moje screeny z Le Mans Ultimate.

 

5WeDYWG.png

7gBhb6y.jpeg

 

Peid0oI.png

H2UcuAa.jpeg

 

No to tak: (aha, i już mnie nie obchodzi czy to trasa z GT Sport czy może z GT3, wziąłem specjalnie tor, na którym jest rozgrywany najbardziej znany wyścig świata, bo zaraz się okaże, że prawie wszystkie znane trasy to w GT7 te biedne stare tory, Nurb, Spa itd.)

Z miejsca widać te niesamowite detale i materiały w GT7, ten budynek po prawej stronie czy raczej karton (a było wytykanie WRC, że ma zabudowania jak z PS3, tu się kłania poziom PS2), te linie i słupy energetyczne, te guardraile (tak, rozmazane na screenach z GT7, bo z jazdy, ale nawet nierozmazanym szczegółowością daleko do tych z LMU), na górnym screenie ta kanciasta górka po prawej stronie obłożona zieloną teksturą, ten "parking" na dolnym screenie po lewej stronie, ilość detali tam, rzeczywiście coś niesamowitego. Nad drzewami już się dalej pastwił nie będę, bo każdy widzi jak jest. No i to oświetlenie z GT, w ogóle nie przekontrastowane i uwidaczniające detale w cieniach (prawie czarne drzewa po prawej stronie, zero jakichkolwiek detali).

Także ten. Wiem, że ciężko to przyjąć po tylu latach wiary, że Gran Turismo to graficzne Himalaje, jak ktoś w końcu na konkretnych przykładach pokazuje gdzie jest to GT7 w stosunku do tych śmiesznych PC-towych simów, no ale jest jak jest co widać powyżej.

Edytowane przez tjery

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...