darkos 4 339 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia 2 hours ago, Masamune said: Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta taką grę Świetnie się prezentuje na PS5, w dodatku ta kamera, coś niesamowitego, ziwne, że nikt tego nie skopiował, ACC niby próbowało ale to nie jest to samo. Właśnie kupiłem na olx. Jak przyjdzie to pogram kilka godzin i dam wrażenia. Cytuj
maciucha 11 650 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia Ogrywalem na XSX PC2 i faktycznie chodzi dużo lepiej niż na poprzedniej generacji. Chyba najlepsza pozycja jest chodzi o simy/simcade na konsolach. FFB i fizyka gorsza niż w AC, ale dużo więcej torów, znaczna różnorodność dostępnych maszyn i lepsze AI. Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia (edytowane) 1 hour ago, tjery said: Zapewne chodzi o look to apex na zakrętach, ale to jest w każdym simie za to ten efekt zmiany FOV przy przyspieszaniu/hamowaniu jest o wieleeeee za mocny i całkowicie nierealistyczny, jakbyś się na fotelu o metr przesuwał w przód i w tył W każdym simie jest wychylanie się w kierunku szczytu zakrętu? No nie wiem, bynajmniej nie w tych simach dostępnych na PS5. GT7 i ACC coś tam próbują ale średnio to wychodzi. Efekt zmiany FOV traktuję bardziej jako zmiana widzenia peryferyjnego niż symulowanie przeciążeń, poza tym nawet w ustawieniach kamery jest to nazwane bardziej jako zmiana FOV w powiązaniu z prędkością niż efekt g-force. Edytowane 1 kwietnia przez Masamune Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia 1 hour ago, maciucha said: Ogrywalem na XSX PC2 i faktycznie chodzi dużo lepiej niż na poprzedniej generacji. Chyba najlepsza pozycja jest chodzi o simy/simcade na konsolach. FFB i fizyka gorsza niż w AC, ale dużo więcej torów, znaczna różnorodność dostępnych maszyn i lepsze AI. Dla mnie FFB porównywalny z ACC, może nawet lepiej czuć dohamowania i ogólnie przyczepność. W każdym razie jeździ się miodnie, ilość i zróżnicowanie samochodów zdecydowanie na plus. Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia (edytowane) 3 godziny temu, Masamune napisał: W każdym simie jest wychylanie się w kierunku szczytu zakrętu? No nie wiem, bynajmniej nie w tych simach dostępnych na PS5. GT7 i ACC coś tam próbują ale średnio to wychodzi. Efekt zmiany FOV traktuję bardziej jako zmiana widzenia peryferyjnego niż symulowanie przeciążeń, poza tym nawet w ustawieniach kamery jest to nazwane bardziej jako zmiana FOV w powiązaniu z prędkością niż efekt g-force. GT7 to nie sim AC, ACC, AMS2, rFactor2, LMU - wszędzie jest look to apex i inne efekty związane z ruchem głowy. Co do zmiany Fov w czasie jazdy to nawet traktując to jako zmianę widzenia peryferyjnego to i tak nic takiego się nie dzieje w realu takie coś to do NFSa pasuje. Za to look to apex, przechylanie itd. to bardzo fajne efekty jak się nie ma TrackIR/VR. Tu jest przykład fajnie ustawionego Neck FX w AC (zamiast zmiany FOV przy hamowaniu fajnie głowa idzie lekko w przód) Edytowane 1 kwietnia przez tjery Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia GT7 to nie sim AC, ACC, AMS2, rFactor2, LMU - wszędzie jest look to apex i inne efekty związane z ruchem głowy. Co do zmiany Fov w czasie jazdy to nawet traktując to jako zmianę widzenia peryferyjnego to i tak nic takiego się nie dzieje w realu takie coś to do NFSa pasuje. Za to look to apex, przechylanie itd. to bardzo fajne efekty jak się nie ma TrackIR/VR. Tu jest przykład fajnie ustawionego Neck FX w AC (zamiast zmiany FOV przy hamowaniu fajnie głowa idzie lekko w przód) Wygląda fajne, fakt ale nie gram na PC, więc ciężko o takie cuda w tym co mam dostępne na PS5. No a z tego co mam, PC2 robi robotę najlepiej. Nie zapominaj, że możesz tam efekt dowolnie ustawić, więc skoro Ci się nie podoba zmiana Fov, nic nie stoi na przeszkodzie żeby go włączyć. Jak na konsole - top. Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia 32 minuty temu, Masamune napisał: Wygląda fajne, fakt ale nie gram na PC, więc ciężko o takie cuda w tym co mam dostępne na PS5. No a z tego co mam, PC2 robi robotę najlepiej. Nie zapominaj, że możesz tam efekt dowolnie ustawić, więc skoro Ci się nie podoba zmiana Fov, nic nie stoi na przeszkodzie żeby go włączyć. Jak na konsole - top. No spoko jest, ja bym tylko ograniczył znacznie tą zmianę FOV, tak żeby lekko oddawała efekt ruchu głowy do przodu przy hamowaniu i takie ala wciskanie w fotel przy przyspieszaniu Ale w ACC też to możesz spoko ustawić, zanim miałem trackIR to pamiętam, że można było to naprawdę fajnie skonfigurować jak się weszło w opcję Ruch w ustawieniach kamery. Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia (edytowane) Jak już jesteśmy przy Project Cars 2, to warto nadmienić że jak podłączymy do konsoli klawiaturę, to działają wszystkie pecetowe skróty. Zatem mozemy dowolnie zmieniać pozycję/nachylenię/kąt kamery (każdej), i FOV. EDIT. Przykład poniżej. Stary filmik z PS4 z edycją kamery tpp, następnie ze zderzaka zmieniona a'la Gran Turismo, a na koniec kamera jak z youtubowych onboardów. Edytowane 1 kwietnia przez Magik 1 Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia Orzeł wylądował no i co tu dużo gadać, Nord w ACC to jest totalne skan z zeszłego roku, tor, nawierzchnia, pobocze, otoczenie, szczegóły, elewacje, bumpy, kerby - mistrzostwo świata. reszta w spoiler Spoiler Tu recenzja Mishy, czyli gościa, który praktycznie mieszka na Nordschleife, wg niego porównując z real life poza dwiema rzeczami, które zmieniły się w tym roku, odwzorowanie jest idealne, każdy kerb, patch na asfalcie - wszystko się zgadza. Szkoda tylko, że rozdzielczość ma taką niską i nie zmienił w opcjach ustawień lusterek i kamery na wyższe, bo patrząc po jakości odbić i tym jak wszystko szybko znika to ma chyba na minimalne. Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 2 kwietnia Autor Opublikowano 2 kwietnia (edytowane) Jakość tekstur, modeli trzew i wymodelowanie samej trasy to raczej nowa jakość - wypadałoby w końcu. Na plus bardzo dobre odwzorowanie nawierzchni. Szkoda, że samo otoczenie nie zostało też odwzorowane równie dokładnie co nawierzchnia. Szczególnie wyjątkowe elementy, jak np. charakterystyczne drzewo (9:48) tutaj to ten sam generic model, co każde inne drzewo w otoczeniu. Poza tym akurat jako całość prezentuje się świetnie i w ogólnym rozrachunku to na pewno najładniejsza wersja Nordschleife w grach. Te god raye na screenach od Ciebie psują trochę efekt, ale np. o zachodzie wygląda to naprawdę kozacko. Btw. Obejrzałem kilka filmów i na każdym modele drzew lub cienie dorysowuja się mega blisko. To jest maksymalne ustawienie? Edytowane 2 kwietnia przez Emet Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 2 kwietnia Opublikowano 2 kwietnia (edytowane) No z tymi drzewami to jakby dwóch gości to robiło, większość miejsc jest naprawdę dobrze odwzorowanych pod względem układu drzew, rodzaju i ogólnego "roślinnościowego" feelingu trasy, ale są też miejsca gdzie już tak dokładnie nie jest. Bo reszta otoczenia, wszystkie znaki, pobocza, grafitti (choć tu też są różnice w niektórych miejscach i jak zawsze ciężko rozstrzygnąć, czy to brak dokładności dewów, czy inny moment skanowania trasy), głośniki itd. są praktycznie 1:1. Jedynie poziom gumy na kerbach jest inny, ale to przez to, że na tych porównaniach przeważnie to jest hotlap i pierwsze okrążenie, a guma na kerbach w ACC jest dynamiczna i się zbiera z czasem, podczas wyścigu jak są na trasie 24 auta kerby, na które się najeżdża, zbierają gumę. A z godrayami to podobnie jak z tymi odbiciami słońca w karoserii w GT7, podczas jazdy wygląda to świetnie jak promienie przebijają się przez gałęzie, ale już na statycznych screenach wygląda to już zupełnie inaczej niż podczas jazdy i w niektórych momentach efekt wydaje się przesadzony i nieco sztuczny. Bo podczas jazdy w ogóle nie widać tego tak jak na screenach, że są takie, nazwijmy to, idealne wiązki promieni, przebijające się przez drzewo, efekt jest o wiele bardziej naturalny. Jak to prezentuje się w ruchu mniej więcej widać (bo przy tej jego rozdzielczości to mało co widać :D) od 11:22 na filmiku Mishy. Co do LODów to ciężko powiedzieć, Misha na bank nie ma max ustawień, co widać też po odbiciach w lusterkach, które ma chyba na minimum. Ale nie powiem jak to wygląda na standardowych max ustawieniach w grze, bo gra jest na UE4 i działają w niej standardowe tweaki w ini., m.in. na kilkukrotnie wyższy LOD roślinności i cieniowania, więc u siebie praktycznie w ogóle tego nie widzę (ale przed chwilą zrobiłem kółko w słonecznej pogodzie zwracając cały czas uwagę na drzewa i dało się zauważyć gdzie nie gdzie dorysowujące się cieniowanie drzew w oddali, ale podczas normalnej jazdy raczej nie do wychwycenia). Ale sama nawierzchnia i oddanie specyfikacji toru to już perfekcja bez żadnych ale, to jak czuć wszelkie nierówności, elewacje, zakręty z camberem Edytowane 2 kwietnia przez tjery Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 3 kwietnia Autor Opublikowano 3 kwietnia (edytowane) Tak mi się przypomniało i na szybko zrobiłem drobne porównanie odnośnie tego co "wygląda bardziej naturalnie" wykorzystując obrazki @tjery więc ten z GT7 trochę rozmazany... ale nie chce mi się teraz robić screena Real vs GT7 vs ACC (chyba) Edit: Gość wrzucił porównanie Nordschleife Real vs GT7 vs ACC. Typek to ostry fanboy GT, ale te porównanie jakby nie patrzeć legitne. Edytowane 3 kwietnia przez Emet Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 4 kwietnia Opublikowano 4 kwietnia (edytowane) Że też komuś się chce tyle czasu sklecać takie porównania, a na początku nie zrobić tak podstawowej rzeczy jak ustawić taki sam FOV (już pomijam nie zgranie obrazu, bo wiadomo, że pokonanie trasy innym autem w tym samym tempie co real life to mega żmudne zadanie). No ale FOV to podstawa, a tu koleś ma w ACC zupełnie inny FOV, o wiele węższy niż na nagraniu real life i potem mu piszą komentarze, że roślinność w ACC jest zbyt przytłaczająca, zbyt "wysoka", zbyt blisko ekranu, ma złe wymiary itp. A wystarczy na początku poświęcić chwilę na ustawienie mniej więcej odpowiadającego nagraniu real life FOV i już jest to (odległość do głośnika po lewej i ilość widocznych przęseł płotu po prawej mniej więcej się zgadza) zamiast tego (tu mimo, że jest autem o wiele bliżej zakrętu niż na nagraniu to i tak drzewa są o wiele większe i "bliższe" u niego, tak samo głośnik po lewej czy widoczna ilość przęseł płotu po prawej) Nie mówiąc już o tym, że jak ktoś ogląda to porównanie to wygląda to tak (nie dość, że zupełnie inny FOV to jeszcze dodatkowo jest jeszcze bliżej zakrętu niż na nagraniu real life) Edytowane 4 kwietnia przez tjery 1 Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia (edytowane) Tutaj rusek zrobił to naprawdę fajnie, odpowiedni FOV i prawie cały czas w równym tempie. No mistrzowsko tego Norda Kunosi zmajstrowali Poza kilkoma miejscami, gdzie można by jeszcze bardziej dopracować układ drzew to dosłownie ideolo. Feeling Norda oddany w 100%. Edytowane 5 kwietnia przez tjery Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia Hmmm, odkąd zagrałem pierwszy raz w Project CARS wszelkie porównania grafiki w grach wyścigowych straciły dla mnie sens. Dopóki temat nie wychodził poza FM vs GT, było spoko, można się było sprzeczać, gdzie drzewa są ładniejsze Teraz, przy takich efektach ffb i fizyce jazdy jaką oferują simy, Gran Turismo może mieć najpiękniejszą grafikę, a i tak wybiorę te brzydsze gry, bo zwyczajnie mają więcej głębi w swojej istocie - czyli w jeździe. ACC wygląda ok, jednak jeśli miałbym nazwać najładniejszy Nordschleife, wybrał bym GT7. Cytuj
tjery 1 269 Opublikowano 5 kwietnia Opublikowano 5 kwietnia (edytowane) A w temacie fizyki jazdy i ffb to tu jest dobry materiał odnośnie rFactor2/Le Mans Ultimate (bo to ten sam silnik). Bez dwóch zdań najbardziej rzeczowy koleś na YT jeżeli chodzi o simracing, bo w przeciwieństwie do innych (też rzeczowych, ale jednak na innym poziomie) on od lat jest profesjonalnym kierowcą, który lubi simracing, a nie simracerem, który coś tam w życiu pojeździł prawdziwymi wyścigowymi autami. Ściga się autami GT3, teraz Mercedesem AMG GT3, wygrał m.in. Daytone 24H, więc nie byle leszcz. Koleś ogólnie mega szczegółowy, często mówi o rzeczach, których zwykły śmiertelnik nawet nie poczuje, bo nie ma porównania. No i co najważniejsze, nie jest fanbojem żadnego sima, szuka najlepszego do treningów. I okazuje się, że jednak coś tam wyczucie mam , bo potwierdza to co pisałem o RF2/LMU (zresztą nie tylko ja, bo to raczej powszechna opinia patrząc po necie), najlepiej oddaje uczucie jazdy prawdziwym autem ze wszystkich simów, jak to określił czujesz, że rzeczywiście jedziesz po nawierzchni, a nie "nad" nią. I dokładnie tak jest, tak jak inne simy są świetne, czy to iRacing, czy ACC czy AMS2, to RF2 przenosi feeling jazdy wyścigowym autem na jeszcze inny poziom dzięki niesamowitemu wręcz oddaniu tej "więzi" z autem i nawierzchnią. Narzeka jedynie na możliwość zbyt agresywnej jazdy jak już się wejdzie na ten najwyższy poziom, wg niego za bardzo można wtedy "nadużywać" slip angle. Chociaż IMO z drugiej strony to raczej wina tego, że to jest po prostu gra i jak się jest dobrym można jeździć mega agresywnie, bo nie ma żadnych konsekwencji z prawdziwego życia, nie rozjebiesz auta, nie zabijesz się itd., po prostu restart jak nie wyjdzie na którymś zakręcie. A w prawdziwym ściganiu tak jeździć potrafią tylko wybitne jednostki, tu jest fajny film, który pokazuje jak jeździł Schumacher, mega agresywnie, dosłownie rzucał bolid w zakręty, późne hamowanie, potem nakierowywał przód i pozwalał tyłowi go "obejść" w poślizgu, także też mega "nadużywał" slip angle i to w bolidzie F1. No ale to był Schumacher i tylko on na tamte czasy tak potrafił jeździć przez cały wyścig zakręt po zakręcie nie popełniając błędów i mając świadomość prawdziwych konsekwencji, jak coś się nie uda. Moment gdzie pokazuje jak Schumi jeździł od 6 minuty Edytowane 5 kwietnia przez tjery 1 Cytuj
maciucha 11 650 Opublikowano 7 kwietnia Opublikowano 7 kwietnia Dobry ten Nurb w ACC, ale ja wciąż non stop AMS2. Ostatnio faza na wyścigi w Caterhamie Superlight i w kategorii P3. Świetna zabawa i mega zacięte wyścigi z AI Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 10 kwietnia Opublikowano 10 kwietnia Dobra, a kiedy na PS5 będzie ten Nurb? Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 1 sierpnia Opublikowano 1 sierpnia (edytowane) W dniu 14.03.2024 o 17:17, MaZZeo napisał(a): Forza ostatnia bo ma "piss filter" W dniu 14.03.2024 o 17:27, tjery napisał(a): Ciekawe czym devi w Forzy się sugerowali dając taką tonację kolorów, To nie jest tak że gra ma nałożony jakiś żółty filtr, tylko określona kombinacja pogody z późniejszą porą dnia. Wystarczy troche zmienić wariant i balans bieli jest neutralny lub wręcz chłodny (zwłaszcza po niedawnym patchu). Generalnie niedawno gra wyraźnie zyskała na kontraście i wyrazistości kolorów. Ale żeby nie było za różowo, nowe skyboxy czasem wczytują się w dziwnie niskiej rozdziałce, i chmury bywają rozpikslelowane... Edytowane 1 sierpnia przez Magik 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.