tjery 1 238 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca (edytowane) 2 godziny temu, Chmielinski napisał: Ten screen z AMS2 wygląda jak z PS3 przez ten bloom i wyprane kolory. Brakuje tylko piss filtra i byłby komplet. Rzeczywiście, bloom trochę przegięty, przez to też kolory mają taki oniryczny vibe, mało póki co grałem i tylko ze środka (tylko do screenów dałem kamerę zza auta) i ze środka było ok, ale z zewnątrz zbyt bloomy. Trzeba będzie pomajstrować z ustawieniami obrazu. @Chmielinski Spoiler naprawione, okazało się że miałem zaczytany reshade z innej gierki z dojebanym bloomem w opór ale bez kitu, z kokpitu przez tą chwilę co jeździłem jakoś to się tak nie rzucało w oczy, może se wkręciłem, że to efekt widoku "zza szyby" , w sumie też pogoda pewnie była inna, to może niwelowało efekt blooma Edytowane 12 marca przez tjery Cytuj
Magik 1 124 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca A czy AMS2 to nie przypadkiem Project Cars 2 ze zmienionymi suwakami? Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca (edytowane) 20 minut temu, Magik napisał: A czy AMS2 to nie przypadkiem Project Cars 2 ze zmienionymi suwakami? AMS2 jest na tym samym silniku, ale tak jak Ty bym tego nie określił powiedzmy, że po arcadowej i do zapomnienia trójce to jest prawdziwa kontynuacja dwójki, czyli taka czwórka, z mocno usprawnioną grafiką i całkowicie przebudowanym silnikiem fizycznym i FFB, wkroczyli już pełną stopą na ścieżkę symulacji, chociaż to się działo początkowo w bólach, fizyka z początku trochę kulała, ale po 3 latach aktualizacji w drugiej połowie zeszłego roku w końcu im się udało zrobić z tego pełnoprawnego sima pod względem fizyki jazdy. Edytowane 12 marca przez tjery 1 Cytuj
maciucha 11 638 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca Przeskok między PC2 a AMS 2 jest ogromny. Grałem do niedawna w PC2 na xboxie, obecnie AMS2 więc 1 Cytuj
Magik 1 124 Opublikowano 13 marca Opublikowano 13 marca Spróbowałem odtworzyć fotki Emeta w FM. 3 Cytuj
Magik 1 124 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca (edytowane) Kolejna porcja. Starałem się dopasować pozycję słońca itp. Szkoda że odinstalowałem pCars2. Edytowane 14 marca przez Magik 2 Cytuj
SnoD 2 318 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Powinni skręcić te atomowe flary na odbiciach karoserii. 1 Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Forza w końcu daje radę. Ja odkrywam Assetto Corsa Competizione, nie zdawałem sobie sprawy, że to się tak fajnie prezentuje. Szkoda, że nie zrobili bardziej luźnej odsłony z autami drogowymi jak w og AC. Cytuj
Emet 1 087 Opublikowano 14 marca Autor Opublikowano 14 marca (edytowane) AC2 ma niby wyjść pod koniec roku i tam będą tez auta drogowe. Nie wiadomo tylko czy premiera w tym roku też na konsolach, czy tylko PC, a konsole w 2025. Niby, bo nie ma zbytnio informacji, ani żadnych materiałów z gry więc nie wiadomo też czy w ogóle wyjdzie w tym roku. Ten efekt odbijania się słońca w lakierze w GT7 wygląda fajnie w ruchu jak razi w oczy na TV z HDR, ale faktycznie mogliby go trochę stonować, bo statycznie wygląda to na przesadzone. Edytowane 14 marca przez Emet Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca (edytowane) 2 godziny temu, Emet napisał: AC2 ma niby wyjść pod koniec roku i tam będą tez auta drogowe. Nie wiadomo tylko czy premiera w tym roku też na konsolach, czy tylko PC, a konsole w 2025. Niby, bo nie ma zbytnio informacji, ani żadnych materiałów z gry więc nie wiadomo też czy w ogóle wyjdzie w tym roku. Opóźnili przez Norda do ACC, niby miało być później w tym roku, ale póki co ani Norda w ACC ani zapowiedzi AC2. Może cały czas chodzą i skanują Norda To ja dorzucę jeszcze do kompletu ACC (z wiadomych przyczyn bez Bugatti ) Edytowane 14 marca przez tjery Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Najbardziej naturalnie wygląda ACC, GT7 rzeczywiście z tymi odbiciami na karoserii przesadza. Forza ostatnia bo ma "piss filter" Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Ciekawe czym devi w Forzy się sugerowali dając taką tonację kolorów, nie przychodzi mi nawet do głowy kombinacja pory dnia/pogody, żeby tak kolory wyglądały w realu, a chyba ten efekt wrzucili po to (w ich mniemaniu), żeby było bardziej naturalnie. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca 16 minut temu, tjery napisał: Ciekawe czym devi w Forzy się sugerowali dając taką tonację kolorów, nie przychodzi mi nawet do głowy kombinacja pory dnia/pogody, żeby tak kolory wyglądały w realu, a chyba ten efekt wrzucili po to (w ich mniemaniu), żeby było bardziej naturalnie. Na 95% to nie jest żaden efekt tylko coś w stylu Sky Atmosphere w Unreal Engine (Sky Atmosphere Component in Unreal Engine | Unreal Engine 5.0 Documentation), czyli system który ma symulować światło które odbija/zatrzymuje się na cząsteczkach powietrza i jest to bezpośrednio powiązane z głównym światłem (słońce/księżyc). W Forzie wygląda jak by ta cała atmosfera była za gęstą i zaczynała się zbyt blisko kamery. GT też pewnie ma coś podobnego tylko jest to zrobione z lepszym wyczuciem (ACC chyba korzysta ze standardowej mgły, a przynajmniej tak to wygląda na screenach). Cytuj
maciucha 11 638 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Tjery też masz wrażenie że FFB jest lepszy w AMS2 niż w ACC? 1 Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca Godzinę temu, maciucha napisał: Tjery też masz wrażenie że FFB jest lepszy w AMS2 niż w ACC? Ogólnie tak, tylko nie powiedziałbym, że ACC ma coś nie tak z FFB, tylko że jest dość specyficzny. W AMS2 na pewno więcej się w FFB dzieje, czuć bardziej, że auto "żyje", w ACC jest taki jakby, ciężko to nazwać, nie wiem, powiedzmy, że "metodyczny". Bardzo fajnie czuć wszystko to co powinno się czuć, limity przyczepności, nawierzchnię, kerby, transfer wagi, wszystko jest na swoim miejscu, no ale brakuje tego czegoś, większej ilości detali. Nie wiem, może to po części wynika ze specyfiki aut jakimi się jeździ, w ACC masz tylko GT3 (no i w DLC GT2 i GT4, no ale to raczej zbliżone auta), do tego każde auto ma TC, co wiadomo, tłumi sporo z tego co się z autem dzieje +ABS, no i te auta mimo dużej mocy to nie są jakieś zrywne oversteery potwory. Za to w AMS2 masz praktycznie każdą kategorię aut, jakie się ścigają + stare/nowe, z elektroniką i bez, FFB ma więcej okazji, żeby się wykazać. Cytuj
SnoD 2 318 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca 4 godziny temu, tjery napisał: Ciekawe czym devi w Forzy się sugerowali dając taką tonację kolorów, nie przychodzi mi nawet do głowy kombinacja pory dnia/pogody, żeby tak kolory wyglądały w realu, a chyba ten efekt wrzucili po to (w ich mniemaniu), żeby było bardziej naturalnie. To jest wybór czysto estetyczny. W ich mniemaniu ciepła kolorystyka jest bardziej atrakcyjna dla oka. W nowej odsłonie czuć właśnie lekki przechył w kierunku określonego rodzaju widowiskowości. Dlatego nie można zmienić ustawień gammy itp. w samej grze, ale myślę, że z czasem udostępnią taką opcję. Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca (edytowane) Godzinę temu, SnoD napisał: To jest wybór czysto estetyczny. W ich mniemaniu ciepła kolorystyka jest bardziej atrakcyjna dla oka. W nowej odsłonie czuć właśnie lekki przechył w kierunku określonego rodzaju widowiskowości. Dlatego nie można zmienić ustawień gammy itp. w samej grze, ale myślę, że z czasem udostępnią taką opcję. No tylko nie wygląda to za bardzo jak ciepła kolorystyka, bardziej to wygląda jak taki ala brązowy filtr nałożony na cały ekran (mówię o efekcie końcowym, bo pewnie jest tak jak łom pisze, że to nie filtr, tylko jakaś technologia). @łom myślę, że ACC też ma SSS, zobacz na screeny, liście pięknie przepuszczają światło w miejscach gdzie drzewo jest mniej gęste i z tyłu dochodzi więcej światła. Widać to też dobrze po zróżnicowaniu na rodzaje drzew, ten dolny screen, drzewa po prawej stronie. Drzewa liściaste przepuszczają światło, a drzewa iglaste nie, co ma sens, bo liście to zupełnie inny materiał niż grube igły. Dlatego liściaste ładnie w mniej gęstych miejscach (czyli uogólniając bliżej obrzeży korony) przepuszczają światło, a drzewa iglaste tylko delikatnie przy samych końcach gałęzi przy brzegach pojedynczych igiełek. Dodatkowo jest zróżnicowane przepuszczanie światła na samych drzewach liściastych, zobacz to drzewo w tle po prawej od tej wysokiej choinki, ma rzadkie gałęzie i liście stopniowo przepuszczają coraz więcej światła, a te na samym końcu praktycznie tracą swój kolor i, nazwijmy to, "świecą" się od mocnego słońca z tyłu. A np. już to gęstsze drzewo liściaste po lewej stronie przepuszcza światło w bardziej stonowany sposób, bez takich kontrastów. Wygląda to mega naturalnie, a jeszcze lepiej w ruchu jak gałęzie się ruszają na wietrze i światło "tańczy" po liściach. Dodatkowo ACC jest na UE4, więc dziwne gdyby nie korzystali z SSS. A jeśli to jednak nie jest czysto SSS pod względem technologicznym to to czego użyli daje przezajebisty efekt. Porównując do Forzy czy GT, które mają SSS, to co jest w ACC (już nawet abstrahując od jakości modeli roślinności, bo tu chłopaki z ACC się naprawdę postarali) daje oświetleniowo najbardziej naturalny efekt (no chyba, że to jednak jest SSS). Edytowane 14 marca przez tjery Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca @tjery ja pisałem o braku SSS w AC a nie ACC Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 14 marca Opublikowano 14 marca (edytowane) W dniu 14.03.2024 o 23:26, łom napisał: @tjery ja pisałem o braku SSS w AC a nie ACC A no to wszystko jasne bo mówię, niemożliwe, że roślinność w ACC tak zajebiście wygląda i by nie miała SSS. Tam pamiętam, że napisałeś "AC", ale że moje screeny z AC były z gołymi drzewami, bo zimową porą, to myślałem, że Ci literki zabrakło i że pisałeś o ACC. No ale w pierwszym AC to brak SSS widać w sumie nawet na gołych drzewach. @maciucha nie wiem czy w ACC coś grzebałeś w setupach, ale jak nie to jak są dobre warunki daj sobie ten ogólny setup na aggressive, wczoraj jeździłem Lambo EVO2 GT3 i na tym standardowym na suchym asfalcie było mocno zamulone, dałem na aggressive + jeszcze zjechałem z TC z 3 na 2 (na standardzie jest na 6) i od razu odżyło, o wiele więcej czuć w zakrętach co się dzieje, no ale wiadomo, o wiele łatwiej o pięknego spinika jak się przeholuje Edytowane 16 marca przez tjery 1 Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 19 marca Opublikowano 19 marca No to 1 kwietnia skończą się dyskusje na temat najlepszej (patrząc po jakości oddania pozostałych torów w ACC) wersji Norda w gierkach 1 Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta taką grę Świetnie się prezentuje na PS5, w dodatku ta kamera, coś niesamowitego, ziwne, że nikt tego nie skopiował, ACC niby próbowało ale to nie jest to samo. Cytuj
maciucha 11 638 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia Ale co tu jest niby niesamowitego z kamerą? Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia (edytowane) 1 hour ago, maciucha said: Ale co tu jest niby niesamowitego z kamerą? Jej ruch i multum możliwości jej ustawienia. Baardzo ułatwia jazdę, immersja jest bez porównania do tej ze statycznej kamery z wnętrza auta. Wygląda jakbym miał jakiś zestaw wieloekranowy Edytowane 1 kwietnia przez Masamune Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 1 kwietnia Opublikowano 1 kwietnia Zapewne chodzi o look to apex na zakrętach, ale to jest w każdym simie za to ten efekt zmiany FOV przy przyspieszaniu/hamowaniu jest o wieleeeee za mocny i całkowicie nierealistyczny, jakbyś się na fotelu o metr przesuwał w przód i w tył Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.