Skocz do zawartości

Nintendo Switch 2 - temat główny


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe na co spożytkuje moc sprzętu samo Nintendo. Raczej te dokumenty celne dają pewność jakie będą bebechy więc mając decka i inne podobne sprzęty na rynku wiem czego się spodziewać po multiplatformach na switch2. 

 

Zagadką jest dla mnie co z tego ulepi samo Nintendo bo wierzę że nie skupią się jak reszta na teksturach i technikaliach tylko użyją tego do tworzenia bardziej interaktywnych światów i jakiś ciekawych rozwiązań czego próżno szukać u innych dużych wydawców nastawionych tylko na graficzke w flagowych produkcjach 

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Nie wierzę w informacje o 12gb ram. Możliwe, że się mylę, ale bardziej wierzę w 16gb na 256bitowej szynie jak w Orinię T234. Pokrywałyby się to z informacjami o wydajności w teraflopach. 2048 rdzeni CUDA. Pamiętam pierwsze plotki o T239, że różni się ilością rdzeni ARM Strasznie kiepski pomysł z tym RAMem. Byłby wtedy słabszy od Steam Decka gdzie głównie ram sprzęt ogranicza. Do sprawnego działania w 1080p potrzebna jest większa przepustowość.

 

Orin T234 ma 32ROP i 64TMU, 2048 CUDA, szynę 256bit/204,8GB/s, 64 rdzenie tensor, 16 rdzeni RT i w trybie oszczednym ponad 700MHz na rdzeniu. Skoro ekran ma aż 8 cali to raczej spokojnie się zmieści. Taka specyfikację produkują od 3 lat do robotyki, więc nie widzę sensu aby miało być inaczej. Jest to w przybliżeniu laptopowy RTX 3050 z obniżonymi zegarami. Byłby to podobny wybór na dzisiejsze czasy jak wybór Tegry X1 do pierwszego Switcha który mial na swoje czasy mocarny GPU jak na ten segment rynku. Tegra X1 ma aż 16ROP i 16TMU oraz 256rdzeni CUDA o około 2 do 4 razy więcej niż inne mobilne opcje w tamtych czasach. Oznaczenie T239 też wskazuje na tę samą półkę wydajnościowa. Byłby nieco słabszy z powodu dużo niżej taktowanych zegarow niż XSS. Taka szyna 256 bitowa rozwiązuje problem przepustowości względem GDDR6 w konsolach stacjonarnych i możliwość prostego przenoszenia i optymalizowania gier z dużych konsol. Wydajnościowo wyprzedziłby Z1 Extreme z ROG Ally. 

 

Co do pojemności to pewnie dadzą tylko 256GB co przy dzisiejszych grach jest zbyt małą ilością. Też optymalnie byłoby dać 512. 

 

Skoro XSS jest taki tani, a ekran LCD to koszt około 50 dolarów to i utrzymanie ceny przy takiej specyfikacji na poziomie 400 dolarów/euro jest możliwe, chociaż ja i 500 bym lekką ręką wyłożył. 

Edytowane przez Gebcauitn
  • beka z typa 1
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
4 hours ago, Gebcauitn said:

Nie wierzę w informacje o 12gb ram. Możliwe, że się mylę, ale bardziej wierzę w 16gb na 256bitowej szynie jak w Orinię T234. Pokrywałyby się to z informacjami o wydajności w teraflopach. 2048 rdzeni CUDA. Pamiętam pierwsze plotki o T239, że różni się ilością rdzeni ARM Strasznie kiepski pomysł z tym RAMem. Byłby wtedy słabszy od Steam Decka gdzie głównie ram sprzęt ogranicza. Do sprawnego działania w 1080p potrzebna jest większa przepustowość.

 

Orin T234 ma 32ROP i 64TMU, 2048 CUDA, szynę 256bit/204,8GB/s, 64 rdzenie tensor, 16 rdzeni RT i w trybie oszczednym ponad 700MHz na rdzeniu. Skoro ekran ma aż 8 cali to raczej spokojnie się zmieści. Taka specyfikację produkują od 3 lat do robotyki, więc nie widzę sensu aby miało być inaczej. Jest to w przybliżeniu laptopowy RTX 3050 z obniżonymi zegarami. Byłby to podobny wybór na dzisiejsze czasy jak wybór Tegry X1 do pierwszego Switcha który mial na swoje czasy mocarny GPU jak na ten segment rynku. Tegra X1 ma aż 16ROP i 16TMU oraz 256rdzeni CUDA o około 2 do 4 razy więcej niż inne mobilne opcje w tamtych czasach. Oznaczenie T239 też wskazuje na tę samą półkę wydajnościowa. Byłby nieco słabszy z powodu dużo niżej taktowanych zegarow niż XSS. Taka szyna 256 bitowa rozwiązuje problem przepustowości względem GDDR6 w konsolach stacjonarnych i możliwość prostego przenoszenia i optymalizowania gier z dużych konsol. Wydajnościowo wyprzedziłby Z1 Extreme z ROG Ally. 

 

Co do pojemności to pewnie dadzą tylko 256GB co przy dzisiejszych grach jest zbyt małą ilością. Też optymalnie byłoby dać 512. 

 

Skoro XSS jest taki tani, a ekran LCD to koszt około 50 dolarów to i utrzymanie ceny przy takiej specyfikacji na poziomie 400 dolarów/euro jest możliwe, chociaż ja i 500 bym lekką ręką wyłożył. 

Niezłe CUDA wypisujesz 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Gebcauitn napisał(a):

Skoro XSS jest taki tani, a ekran LCD to koszt około 50 dolarów to i utrzymanie ceny przy takiej specyfikacji na poziomie 400 dolarów/euro jest możliwe, chociaż ja i 500 bym lekką ręką wyłożył. 

To nintendo i wsadza jak najsłabsze podzespoły, żeby zmieścić się w cenie akceptowalnej dla masowego odbiorcy. Maks to 400. Po 3ds wiedza co ich czeka jak wyskocza ze zbyt wysoka cena. Odbiją sobie na sprzedawaniu kartonu i gierek.

Odnośnik do komentarza

Możliwe. Jeśli tak będzie to trochę szkoda. Byłaby ciekawsza rywalizacja z Microsoftem i Sony, jak w poprzednich generacjach. Prościej by się gry przenosiło i multiplatformy by jakościowo nie odbiegały. W takim słabszym przypadku to i 256GB na gry starczy. Da to wydajność około PS4, do pro nie dociągnie. Kupić i tak kupię.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...