Ukukuki 7 291 Opublikowano niedziela o 10:28 Opublikowano niedziela o 10:28 Przepłacanie u skalpera to czyste frajerstwo ale jak już duże sklepy czy sieciówki się w to bawią a gracze wspierają takie praktyki to już czyste dymanie. Myślę ,że Nintendo będzie przygotowane na premierę i przynajmniej dla preorderowców nie zabraknie konsol. Ja biorę day one. Jedyna firma konsolowa gdzie widzę sens wspierania. 4 Cytuj
Sven Froost 496 Opublikowano niedziela o 11:18 Opublikowano niedziela o 11:18 30 stron tematu o konsoli ktora nie zostala nawet zapowiedziana, niezle Cytuj
Figaro 8 343 Opublikowano niedziela o 11:42 Opublikowano niedziela o 11:42 23 minuty temu, Sven Froost napisał(a): 30 stron tematu o konsoli ktora nie zostala nawet zapowiedziana, niezle kolejny przykład marazmu. Cytuj
Daddy 4 260 Opublikowano niedziela o 11:58 Opublikowano niedziela o 11:58 37 minut temu, Sven Froost napisał(a): 30 stron tematu o konsoli ktora nie zostala nawet zapowiedziana, niezle Klapy natrzaskały 50 stron w Abondoned, szukając klamek i ramek drzwi w castoramie i łącząc je w grze która nie istnieje Fajnie że żaden ''insjader'' nie trafił z datą prezentacji Switcha 2, tyle warte są dzisiaj te randomy. 2 Cytuj
Pupcio 18 913 Opublikowano niedziela o 11:59 Opublikowano niedziela o 11:59 15 minut temu, Figaro napisał(a): kolejny przykład marazmu. Figaro dokonał aborcji swojego wewnętrznego dziecka i nie potrafi cieszyć się nadchodzącą nową konsolą? Przykra sytuacja Cytuj
Figaro 8 343 Opublikowano niedziela o 12:00 Opublikowano niedziela o 12:00 Ty chyba nie załapałeś. Cytuj
zdrowywariat 419 Opublikowano niedziela o 12:54 Opublikowano niedziela o 12:54 (edytowane) Gdy tylko zapowiedzą jestem w sklepie po preorder, tym razem od razu z grami, bo na Switcha też złożyłem preorder, ale na BOTW nie, bo myślałem, że gier nie braknie i wziąłem ostatnią sztukę day1 xD Edytowane niedziela o 12:59 przez zdrowywariat Cytuj
drozdu7 2 930 Opublikowano niedziela o 13:08 Opublikowano niedziela o 13:08 2 godziny temu, Ukukuki napisał(a): Przepłacanie u skalpera to czyste frajerstwo ale jak już duże sklepy czy sieciówki się w to bawią a gracze wspierają takie praktyki to już czyste dymanie Oj myślałem że w związku z pewnym wydarzeniem w 2024, ludzie korzystający z takich praktyk są zwyczajnymi pasjonatami Cytuj
ogqozo 6 609 Opublikowano niedziela o 14:24 Opublikowano niedziela o 14:24 Z wypowiedzi firmy i partnerów wydaje się, że podaż jest bardzo kluczowa dla Nintendo w całym planowaniu tej konsoli. Podejrzewam, że wiele decyzji co do tej konsoli wynika głównie z tego. Akcjonariusze są o to dość zatroskani. Nie ma co, skalperstwo to spora strata dla firmy. Jeśli ludzie chcą dać za konsolę 500, Nintendo ją wyceni na 400, a skalper kupi za 400 i sprzeda za 500, to każda sztuka to stówa, którą klient nie daje Nintendo, tylko komuś, kto nic nie daje ani klientowi, ani firmie. Ponadto Nintendo nie ma innego produktu, zarabia tylko na grach. Dostarczenie dużej liczby konsol do klientów jest podstawą ich sukcesu. Wystarczy popatrzeć na Mario Kart 8. Fenomalna gra - każdy to zawsze wiedział. Koszt produkcji takiej gry praktycznie ten sam, jak nie mniejszy na Switchu. Za to przychód 8 razy większy niż na Wii U. W jednym przypadku najwyżej kilkaset milionów, w drugim miliardy. Myślę, że dlatego też między innymi "opcjonalny mocniejszy wariant" od bardzo dawna ich nie pociągał; masowa popularność ich sprzętu to cała istota zarobku, opcjonalne sprzęty zawsze tylko rozrzedzają zdecydowanie klientów (czołowy przykład dziś to VR, który może mieć jakieś rewelacyjne gry i kapitalne doświadczenia, a większość ludzi i tak w nie nigdy nie zagra, nie mówiąc już o mniej udanych grach - firma wydająca gry na VR musi lubić tracić kasę, a nie każdy to lubi). Czy się jednak uda - kto wie. PS5 nie miało praktycznie żadnego ekskluzywnego hitu przez LATA (Demon's Souls czy Returnal były udane dla fanów gatunku, ale daleko im od mainstreamowego hitu dla każdego - ot taki Metroid Prime 4 dla plejstejszyn), żadnego wielkiego powodu żeby kupować, a I TAK przez prawie 3 lata nie było go w sklepach i schodziła tego masa po bardzo wysokiej cenie. Ciężke czasy. Oczywiście część problemów "covidowych" minęła, ale czy będzie w pełni bezproblemowo, to pewnie samo Nintendo nie wie. To się okaże dopiero w praniu. Mało kto dziś o tym mówi, jak chłodne było przyjęcie Switcha wśród gejmerów po pierwszej prezentacji. Bo ogół ludzi kupujących gry to nie taka sama demografia, co ci którzy najgłośniej się wypowiadają. Ci drudzy są osobą określonego typu, jak wiemy z foruma. I mówię tutaj także o ludziach, dla których to jest praca, że analizują rynki i się o tym publicznie wypowiadają (WIELU z nich komentowało prezentację Switcha negatywnie). Akcje Nintendo też spadły po pierwszej prezentacji Switcha (spadły chociaż był rok 2016 - kompletny marazm, Wii U dawno było tylko grobem do spluwania, a 3DS poza mającymi własny kalendarz Pokemonami też już jechał na mniejszych gierkach. Oczywiście firma akurat miała się dobrze z racji na Pokemon Go, ale Switch nijak tego nie dotykał na plus czy minus). (Warto przejrzeć internet z października 2016, by to zobaczyć - tak naprawdę masa ludzi była bardzo zainteresowana Switchem... po prostu grupka głośnych ludzi mających opinię w mediach i u inwestorów nie była). Nie dziwne więc, jeśli samo Nintendo nie spodziewało się takiego sukcesu, jakim jest ta wybitna pod każdym względem konsola. Teraz na pewno nastawiają się na ogromne zainteresowanie. Latający po internecie "leaknięty" chip wygląda na 5 nm - nie jest to pewne, ale takie jest przypuszczenie; tego prawdopodobnie nie dało się zrobić wcześniej. Jest to całkiem nowa technologia, jak na półkę cenową Nintendo... raczej najnowsza, jaką się realnie dało tanim kosztem. Nowy proces to mniejsze zużycie energii, temperatura, dużo mniej zajętego miejsca fizycznie, zawsze jakiś plus. Nie trzeba zmieniać całej konsoli, by go wprowadzić. Nie mówi to wiele samo w sobie, ale sugerowałoby, że Nintendo nie spało kompletnie przez lata od kiedy do mediów trafiły informacje o chipie Tegra T239. Jakoś tam go widocznie uaktualnili od czasów, gdy w 2023 roku były w necie analizy tego chipa. Na razie to tylko coś, co ludzie wrzucają w internet, ale te zdjęcia chipa wydają się zbyt zaawansowane jak na podróbkę zrobioną dla jaj. Albo na AI. Na koniec roku potwierdziło się też, że w zeszłym roku Nintendo złożyło patent na skalowanie DLSS przez sieć neuronową GPU NVidii. Też wydaje się, że może to w takim razie być metoda na nową konsolę, o tym też w internecie plotkowało się od lat (np. wspominany przez wiele mediów pokaz możliwości DLSS na nowej konsoli Nintendo za zamkniętymi drzwiami na Gamescom 2023). Opis patentu przytacza konkretne wartości upscalingu, z 580 na 1080 oraz z 1080 na 4K. Jako główna korzyść, podane jest znaczne zmniejszenie rozmiaru gier - zamiast 60 GB, gra zajmuje 20 GB. Ten element też jest dość nowy, a mógłby mocno wpłynąć na większe możliwości konsoli bez poświęcania rozmiaru, wagi, baterii. To by też pasowało do wspominanej wcześniej przypuszczalnej wysokiej szybkości storażu - konsola niemal jak współczesne N64, z małym rozmiarem, ale szybkim przesyłem ze storażu. Efekty DLSS są nadal kontrowersyjne, nawet w wariancie nVidii który z tego co czytam jest najlepszy, ale na pewno jest to bardzo efektywna kosztowo metoda upscalingu, więc jest to zapewne przyszłość grania. Po co robić coś rękami i płacić pracownikom ZUS i uzupełniać papier w biurze, jak maszyna może zrobić grafikę za ciebie? 3 Cytuj
łom 2 076 Opublikowano niedziela o 16:27 Opublikowano niedziela o 16:27 1 godzinę temu, ogqozo napisał(a): Opis patentu przytacza konkretne wartości upscalingu, z 580 na 1080 oraz z 1080 na 4K. Jako główna korzyść, podane jest znaczne zmniejszenie rozmiaru gier - zamiast 60 GB, gra zajmuje 20 GB. Rozdzielczość wyświetlanego obrazu w gameplayu nie ma nic wspólnego z rozmiarem plików na dysku, jak już to mogli by zaoszczędzić miejsce gdyby np. tekstury lub pliki video były na bieżąco upscale'owane przez sprzęt tylko musiało by to na serio dobrze działać żeby nie było artefaktów czy rozmyć tak jak jest w niektórych tanich remasterach które korzystają z AI. Cytuj
Ukukuki 7 291 Opublikowano niedziela o 17:24 Opublikowano niedziela o 17:24 Nie oczekiwałbym żadnych technologicznych rewolucji od Nintendo. Od czasów N64 dali sobie z tym spokój i nie gonią króliczka wydajności. Cytuj
zdrowywariat 419 Opublikowano niedziela o 17:29 Opublikowano niedziela o 17:29 Od czasu Gacka. Najładniejszej konsoli ever z najwygodniejszym padem ever 1 Cytuj
Ukukuki 7 291 Opublikowano niedziela o 19:45 Opublikowano niedziela o 19:45 W Gacku nie było niczego rewolucyjnego. Cytuj
Homelander 2 371 Opublikowano niedziela o 19:50 Opublikowano niedziela o 19:50 3 minutes ago, Ukukuki said: W Gacku nie było niczego rewolucyjnego. Założeniem Gamecube było bycie konsolą wydajniejszą i łatwiejszą do programowania niż PS2. Więc zdecydowanie było to gonienie króliczka wydajności. Cytuj
ogqozo 6 609 Opublikowano niedziela o 20:01 Opublikowano niedziela o 20:01 Skalowany jest obraz finalny, przy czym w DLSS, ta technologia jakby "rozumie" grę i "czyta" to, co silnik zawiera, konkretne elementy i efekty - a nie gotowy skończony już obraz 2D, jak wiele dotychczasowych metod upscalingu. Jest to jeden z powodów, dla których daje lepsze efekty. Patrząc np. na zalewające Fejsbuka "zdjęcia", AI brzmi strasznie, ale może w przypadku gier, gdzie każdy element i tak jest efektem jakiejś tam cyfrowej logiki i chodzi tylko o dodanie pikseli już sztucznego obrazu, a nie tworzenie czegokolwiek... może efekt jest lepszy. Ludzie są pod wrażeniem efektów. Oczywiście miejsce zajmują tekstury itd. i to one są mniejsze, ale ogólnie efekt jest taki, że gra zajmuje mniej miejsca będąc jak typowa gra na Switcha, za to finalny efekt jest skalowany do wyższej rozdzielczości. W patencie Nintendo jest to ujęte słowami typu: "a video game THAT IS DESIGNED to output images at 4k natively may have a total size of 60GB". (...) "If the images are output by the video game engine at 1080p, [DLSS] may be used to transform such images to 4k images". Cytuj
KrYcHu_89 2 447 Opublikowano niedziela o 20:03 Opublikowano niedziela o 20:03 Fani Nintendo wchodzący w świat upscalingu, to już trzeba szykować popcorn Mario 3D DLSS perf vs quality. 2 3 Cytuj
ogqozo 6 609 Opublikowano niedziela o 20:47 Opublikowano niedziela o 20:47 Na pewno brzmi to jak przeciwieństwo typowego, ręcznie robionego podejścia Nintendo. Ale od półtora roku z branży jesteśmy zalewani wiadomościami, że Nintendo na pewno serio mocno się tym interesuje. Czy to będzie podstawowy element nowej konsoli, to nie jest potwierdzone. Jednak wiele plotek mówi, że tak, a ponadto, jak nie teraz to kiedy mieliby to użyć. Niemniej zalet jest wiele, potencjalnie. Przygotowywanie gry w 540p i skalowanie jej do wyższej rozdziałki zamiast przygotowywania wszystkich elementów w silniku w 1080p oczywiście może oznaczać znacznie więcej elementów w grze i szybsze działanie bez poświęcania rozmiaru sprzętu, wagi, baterii i kosztów kartridża, przy niższych kosztach produkcji i czasie produkcji gry. Chyba wszystkie firmy mocno się tym obecnie interesują. Ludzie mogliby być zadowoleni. Wielu ludzi jest zadowolonych z puszczania gier Nintendo na emulatorze w podbitej rozdziałce - efekt robiony przez samo Nintendo przy technologii określanej jako bardzo postępowa byłby, podejrzewam, lepszy. NVidiowe DLSS jest używane w Shieldzie i wiele osób mówi o bardzo dobrym efekcie. Dobrze też pasuje to rozwiązanie do natury Switcha - jedynego faktycznego handhelda (chociaż ten nowy to według plotek lekka cegiełka...) z naturalną opcją swobodnego przeskakiwania na TV. Wiadomo, że nie da się zrobić sprzętu dokładnie pod oba, różnica rozmiaru jest ogromna. To skalowanie nie nadaje się do używania w trybie przenośnym (to znów cytat z samego patentu) ze względu na spore użycie energii. Cyk wkładasz do docka i leci skalowanie - jest to swego rodzaju realizacja dawnej fantazji forumowiczów o "dodatkowej mocy zamontowanej w docku". Nintendo wie, że rozdzielczość sama w sobie nie zajmuje miejsca lol, natomiat gra na wyższą rozdziałkę używa elementów zajmujących więcej miejsca: Skalowanie tekstur też jest w planach na przyszłe wersje DLSS AI. Natomiast w tym patencie o tym nic chyba nie ma. Cytuj
Ukukuki 7 291 Opublikowano niedziela o 20:54 Opublikowano niedziela o 20:54 No ale skalowanie gier to tylko rozdzielczość. Efekty czy tekstury masz dalej te same. Chyba ,ze różne paczki tekstur czy efektów pod docka i tryb przenośny ale to nie jest żadna nowość. Na PC masz to od lat 90, jakość tekstury czy efektów dobierana pod wybrane ustawienia. Kompresja tekstur i dekompresja w locie + poprawa przez algorytmy AI w połączeniu z wyspecjalizowanymi rdzeniami, do tego to jeszcze daleko. Cytuj
chrno-x 966 Opublikowano niedziela o 21:29 Opublikowano niedziela o 21:29 Ten patent o którym mowa może nawet nie dotyczyć nowej platformy Nintendo. Oni od lat wiele podobnych pomysłów opatentowali "na przyszłość" i robi to wiele firm. Ale jeżeli mówimy o Nintendo to oni nie lubią komukolwiek za cokolwiek płacić. Wolą stworzyć własny nośnik, stworzyć własne silniki itp. aby jak najmniej pieniędzy wychodziło poza firmę. Oczywiście ja bardzo bym chciał, aby audio było na poziomie. Co z tego, że Switch ma dźwięk przestrzenny jak jest ograniczony (leci na 3 żyłach, gdzie takie PS4 ma ich 5) i ze strony Big N nie było w ogóle nacisku na developerów, aby ten dźwięk przestrzenny w grach był. Dlatego wiele pozycji na PS4 czy XO ma dajmy udźwiękowienie 5.1 a ta sama gra na Switcha ma już tylko stereo. Oczywiście to też częściowo wina braku wsparcia kodeków jak dolby czy dts, które w tym wypadku są już płatne i mamy tylko czysty LPCM a głównie obsługują ten format tylko kina domowe, ponieważ soundbary z satkami korzystają najczęściej z kodeków. Niby powodem może być jego przenośna natura, ale bez przesady, słuchawki też korzystają z dźwięku przestrzennego. Wracając do tematu, to bardziej jestem w stanie uwierzyć, że Nvidia wyszła hydraulikom naprzeciw i pomyśleli o jakiejś formie DLSS pod ich obecne podzespoły. Czas oczywiście pokaże ile z tych plotek okazały się prawdziwe. Znając życie 99% się nie pokryje, ponieważ prawda będzie znacznie bardziej przyziemna i rozczarowująca XD 1 Cytuj
pawelgr5 1 568 Opublikowano poniedziałek o 07:51 Opublikowano poniedziałek o 07:51 Haha Nintendo klasycznie https://thegamepost.com/nintendo-lawyers-genki-switch-2-mockup-ces-2025/ French journalist Julien Tellouck, who attended CES, revealed the story in a YouTube short. According to Tellouck, a Genki representative claimed that Nintendo had already sent lawyers to their booth. “I spoke with the guy from Genki, just behind me,” said Tellouck. “He told me that Nintendo had already sent lawyers their way. But Genki has nothing to worry about because they’ve never signed any papers with Nintendo, no confidentiality agreement, no NDA. So, the Japanese brand is in the clear.” Cytuj
Pupcio 18 913 Opublikowano poniedziałek o 08:00 Opublikowano poniedziałek o 08:00 Bardzo dobrze, mówimy stanowcze STOP dla niszczycieli święta graczy Paolo następny w kolejce jak słowne groźby nie zadziałają Cytuj
Paolo de Vesir 9 349 Opublikowano poniedziałek o 08:21 Opublikowano poniedziałek o 08:21 Niestety, wtopy trzeba odrabiać pozwami do Bogu winnych dziennikarzy. Cytuj
GearsUp 313 Opublikowano poniedziałek o 08:37 Autor Opublikowano poniedziałek o 08:37 Dzisiaj Genki, jutro parszywi piraci grający w gry Nintendo na steam decku 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 349 Opublikowano poniedziałek o 09:16 Opublikowano poniedziałek o 09:16 Ty mówisz na nich parszywi piraci, ja mówię o nich zbawcy próbujący zachować cyfrową historię. We are not the same. Cytuj
pawelgr5 1 568 Opublikowano poniedziałek o 09:26 Opublikowano poniedziałek o 09:26 8 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a): Ty mówisz na nich parszywi piraci, ja mówię o nich zbawcy próbujący zachować cyfrową historię. We are not the same. Sorry ale zachowac sobie moga niedostepne w sprzedazy conajmniej 30 letnie starocie a nie gierki ktore mozna po prostu kupic na eShopie. Jebani zlodzieje i tyle. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.